گوشی های صفحه منحنی

یکی از خصوصیات ظاهری که اخیرا در اغلب گوشی های تولید شده یافت می شود، داشتن نمایشگری با لبه منحنی است. این ویژگی اگرچه در خصوصیات فنی و یا کیفیت نوع تصویر تاثیر خاصی ندارد اما از نظر ظاهری، معمولا توجه کاربران را جلب می کند. به گونه ای که داشتن این خصوصیت، نشان از به روز بودن گوشی است. شرکت سامسونگ اولین برندی بود که از این ویژگی برای ایجاد تغییرات ظاهری در محصولات خود استفاده نمود و پس از آن، شرکت های دیگری نیز برای جلب بیشتر نظر مشتریان خود، تولید گوشی های صفحه منحنی را تقلید کردند. بخش فناوری مجله ماه ، مقاله ای مربوط به بررسی بهترین و مطرح ترین گوشی های هوشمند دارای لبه منحنی را برای شما مهیا کرده است.

بهترین گوشی های صفحه منحنی

قبل از پرداختن به معرفی گوشی های مجهز به نمایشگر منحنی ، باید به این نکته اشاره کرد که بر اساس اخبار منتشر شده در سایت های خبری، شرکت اپل اخیرا سفارش خرید 95 میلیون عدد از نمایشگر های منحنی را به سامسونگ داده است. با توجه به این مطلب که اپل معمولا در ارائه فناوری های جدید، همیشه قدری جلوتر حرکت می کند، به نظر می رسد باید منتظر بود تا در تولیدات آینده این شرکت، شاهد زیباترین و جدیدترین گوشی های صفحه منحنی باشیم. اما از جمله نمونه های شناخته شده گوشی های هوشمند مجهز به نمایشگرهای منحنی ، می توان به این مدل ها اشاره کرد:

صفحه منحنی سامسونگ گلکسی نوت 8

به نظر می رسد تلاش سامسونگ در تولید محصولات بی نظیر و با کیفیت از سری نوت ، پایان پذیر نیست. پس از شکستی که محصول سری نوت 7 داشت، مدیران سامسونگ قول دادند تا در محصولات بعدی، نهایت تلاش خود را به کار ببرند تا نواقص قبلی را برطرف کرده و بهترین تکنولوژی های به روز را در گوشی های سری نوت 8 به کار گیرند. البته گلکسی نوت 8 نیز توانست در اولین قدم، با داشتن یک نمایشگر با کیفیت و صفحه منحنی ، نظر مخاطبان را جلب کند. این پنل 6،4 اینچی با رزولوشن 4k ارائه شده و با یک تراشه هشت هسته ای از نوع اسنپدراگون 835 و ظرفیت رم 6 و 8 گیگابایتی، بسیار پر قدرت همراه است.

شیائومی می میکس 2 با صفحه نمایش منحنی

در تبلیغات اولیه ای که از جانب شرکت شیائومی مشاهده شد، کارشناسان ادعا کردند که این گوشی دارای یک نمایشگر منحنی 6،4 اینچی است که فاقد قاب تصویر است و از سری گوشی های صفحه منحنی محسوب می شود. یعنی از تمامی ظرفیت صفحه جهت نمایش تصویر استفاده شده است. اما پس از رونمایی از محصول، مشخص شد کمی اغراق نیز چاشنی تبلیغات این شرکت قرار داشته! در کنار داشتن یکی از زیباترین صفحه نمایش های منحنی ، این گوشی قابلیت های دیگری مثل آخرین نوع تراشه اسنپدراگون ، ظرفیت رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 256 گیگابایتی، حذف دکمه home، بهره مندی از نسل جدید پورت USB-C و عمر بالای باتری برخوردار است. شیائومی می میکس 2 ، محصول نیمه دوم سال 2017 است.

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

انحنای صفحه نمایش در محصولات سری گلکسی اس 9 کمتر از سری 8 است و همین کم شدن انحنا باعث شده تا نگه داشتن گوشی در دست آسان تر باشد و خطر لغزش گوشی، کاهش یابد. نمایشگر مدل گلکسی اس 9 از یک پنل 5،8 اینچی و مدل پلاس، از یک پنل 6،2 اینچی ساخته شده است. هر دو پنل از نوع AMOLED با رزولوشن QHD هستند. علاوه بر اندازه نمایشگر، این دو مدل در حجم باتری، ظرفیت رم و کیفیت دوربین نیز با هم متفاوتند. مدل اس 9 پلاس دارای یک دوربین با لنز دوگانه در پشت، رم 6 گیگابایتی و باتری 3500 میلی آمپری است. در حالیکه مدل اس 9 دوربینی با یک لنز، رم 4 گیگابایتی و باتری 3000 میلی آمپری دارد.

دیگر خصوصیت فنی این دو گوشی، تقریبا شبیه به یکدیگر است. هر دو گوشی دارای تراشه ای از نوع اسنپدراگون 845 هستند و سیستم عامل هر دو، جدیدترین نوع اندروید است. به جرات میتوان گفت که این دو مدل، در میان گوشی های صفحه منحنی سامسونگ ، بهترین هستند.

هواوی میت آر اس

هواوی میت آر اس

خصوصیات فنی این گوشی در بسیاری از موارد، شبیه به مدل پی 20 پرو است. دوربین اصلی این گوشی، سه گانه، نمایشگر آن 6 اینچی با رزولوشن QHD، تراشه از نوع Kirin 970 و ظرفیت رم 6 گیگابایتی است. حسگر اثر انگشت در این گوشی بر روی نمایشگر قرار گرفته و ظرفیت حافظه داخلی در آن 512 گیگابایت و دارای یک باتری 4000 میلی آمپری است. به دلیل تفاوت در ظرفیت حافظه، قیمت محصول کمی متفاوت است. اما به هر حال، قیمت این گوشی در هر صورتی، با امکانات گوشی هماهنگ است و ارزش پرداخت این مبلغ را دارد.

نوکیا 8 سیروکو

نوکیا 8 سیروکو در واقع نسخه جدید نوکیا 8 است که البته اولین محصول دارای نمایشگر منحنی در میان تولیدات این شرکت است. نمایشگر این گوشی 5،5 اینچ است و در هر دو سمت گوشی، دارای انحناست. این گوشی مجهز به جدیدترین فناوری ضد آب نیز هست. تراشه به کار رفته در آن از نوع اسنپدراگون 835 با ظرفیت رم 6 گیگابایتی است و دارای قابلیت شارژ بی سیم و مجهز به دوربینی با لنز دوگانه و کیفیت عالی می باشد. باتری آن با حجم 3260 میلی آمپری عرضه شده و از نرم افزار اندروید استفاده می کند.

سونی اکسپریا ایکس زد 3

نمایشگر AMOLED این گوشی آن را به عرصه گوشی های صفحه منحنی وارد کرده و نمایی بسیار زیبا به آن بخشیده است. کیفیت نمایشگر این گوشی در مقایسه با نمونه های دیگر سونی ، غیر قابل تصور است. زیرا از بهترین قطعات در تولید آن استفاده شده است. تراشه گوشی از نوع اسنپدراگون است و در عملکرد دوربین و اسپیکر نیز، پیشرفت قابل توجهی دارد. دوربین اصلی آن به همراه هوش مصنوعی به کار رفته، یکی از با کیفیت تری دوربین هاست. حجم 3300 میلی آمپری باتری، به راحتی از عملکرد نمایشگر AMOLED گوشی پشتیبانی می کند.

سونی اکسپریا ایکس زد 3

شیائومی می نوت 2

این گوشی، هم زمان با سامسونگ گلکسی نوت 7 وارد بازار شد و به دلیل ضعف هایی که محصول سامسونگ داشت، بسیار مورد توجه قرار گرفت، زیرا از جهت طراحی نیز، شباهت زیادی داشتند. قاب شیشه ای این گوشی در بردارنده یک پنل 5،7 اینچی منحنی با کیفیت FULL HD است که تصاویری با کیفیت عالی و قابل قبول ارائه می دهد. از دیگر خصوصیات فنی آن میتوان به تراشه اسنپدارگون 821 ، ظرفیت رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی، دوربین 22 مگاپیکسلی و باتری 4070 میلی آمپری اشاره کرد.

هواوی میت 9 پرو

در آخرین مورد بررسی گوشی های صفحه منحنی یکی دیگر از گوشی های مطرح را نام می بریم که از سری تولیدات شرکت چینی هواوی است و میت 9 پرو نام دارد. اگر چه میزان انحنای نمایشگر آن زیاد قابل توجه نیست، اما به هر حال جزو این گروه دسته بندی می شود. این پنل در اندازه 5،5 اینچی از نوع AMOLED با کیفیت QHD است. ظرفیت رم گوشی 6 گیگابایت، ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایت، دوربین اصلی با لنز دوگانه 20 و 12 مگاپیکسلی است وحجم باتری 4000 میلی آمپر است. تا اینجا هشت مورد از معروف ترین و پر متقاضی ترین گوشی های با انحنای صفحه نمایش را نام بردیم. طبیعتا از این به بعد نیز شرکت های معروف دست از طراحی خلاقانه بر نداشته و کماکان به تولید این محصولات با ایده های مختلف می پردازند. برای اطلاع از تازه های فناوری ، با مجله اینترنتی ماه همراه باشید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید