گلکسی نوت 8

در سال 2018، شرکت سامسونگ در پی بر طرف کردن نقص گوشی گلکسی نوت 7 موفق به ساخت و عرضه گوشی جدیدی به نام گلکسی نوت 8 شد. به گفته کارشناس تکنولوژی مجله ماه این گوشی در واقع تصحیح شده مدل قبل از خود می باشد که با به روز رسانی اندورید Oreo برای اولین بار در بازارهای ایالات متحده و بریتانیا عرضه شد.

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8 از لحاظ عملکرد و کیفیت و طراحی چیزی شبیه به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس می باشد. کارشناسان ما در بخش فنی مجله ماه مقاله زیر را درباره عملکرد و دیگر جزئیات گلکسی اس 8 جمع اوری کرده اند که مطالعه آن می تواند برای طرفداران گوشی های هوشمند مفید باشد.

این گوشی با لبه های منحنی، دو دوربین در پشت، قدرت ویرایش عکس ها حتی پس از گرفتن و رم 6 گیگابایتی به یکی از بهترین گوشی های ساخت شرکت سامسونگ و حال حاضر جهان تبدیل شده است.چیزی که باعث تفاوت این گوشی با سایر گوشی ها شده است، وجود یک قلم دستی و صفحه نمایش 3،6 اینچی بی نظیر است. نکته قابل توجه این که ابعاد تلفن را نمی شود بیش از حد افزایش داد، زیرا برای استفاده راحت با یک دست مشکل ساز می شود. در این گوشی این نکته خیلی خوب رعایت شده و آن را تبدیل به یک گوشی بی نظیر برای یادداشت های مهم روزانه کرده است.

گلکسی نوت 8 از لحاظ فنی با دارا بودن فناوری به روز قلم دستی و هم از لحاظ طراحی با صفحه نمایش بزرگ و لمسی و حسگر اثر انگشت بیضی شکل در پشت، یکی از قدرتمندترین گوشی های سامسونگ و بهترین گوشی های 2018 محسوب می شود. البته قیمت این گوشی نسبت به گوشی های رقیب بالاست. قیمت گلکسی نوت 8 در سپتامبر 2018 در ایالات متحده آمریکا و استرالیا 929 دلار بود که به بازار عرضه شد.

صفحه نمایش نوت 8 سامسونگ

سامسونگ همیشه سعی در حفظ اقتدار خود در بازار گوشی های هوشمند دارد، بنابراین معمولاٌ هر شش ماه یک بار با یک گوشی جدید قدرت خود را به کاربران و رقبا از جمله شرکت اپل، یاد آور می شود. اینبار نیز با عرضه گوشی فوق العاده زیبا و با قدرت گلکسی نوت 8 وارد این قدرت نمایی جهانی شده است.

نوت 8 سامسونگ دارای صفحه نمایش OLED 3،6 اینچی بسیار حساس با ظاهر فوق العاده زیبا و جذاب با لبه های منحنی و وزن 195 گرم است. این گوشی بی نظیر مقاوم در برابر آب به مدت 30 دقیقه تا ارتفاع یک و نیم متری می باشد. این گوشی در سه رنگ مشکی خاکستری و آبی تیره به بازار عرضه شده است و رنگ پشنهادی شرکت برای کاربران خود آبی تیره می باشد.

صفحه نمایش نوت 8 سامسونگ

در طراحی این گوشی زیبا شما هیچ دکمه فیزیکی بر روی صفحه نمایش نمی بینید، این در حالی است که اپل در نسل جدید آیفون تنها از 67% ظرفیت صفحه نمایش استفاده کرده، ولی سامسونگ از 83% ظرفیت صفحه نمایش این گوشی بهره برده است. شفافیت، کیفیت، گستردگی رنگ ها و کنتراست این صفحه نمایش بسیار بالاست و موجب حیرت کاربران شده است.

رنگ ها در این صفحه نمایش کاملاٌ طبیعی و خیلی نزدیک به واقعیت می باشد از آن جا که کل صفحه نمایش شیشه ای و متصل به یک قاب آلومینیومی می باشد و همین باعث لغزندگی گوشی می شود، نیاز به محافظت و نگهداری بیشتری دارد. برای محافظت بیشتر این گوشی می توانید از یک محافظ یا کاور استفاده کنید، که در صورت سقوط ناگهانی دچار آسیب یا شکستگی نشود.

ضعف پرچمدار سامسونگ در قدرت بلندگوهایش

بلندگوهای طراحی شده در این گوشی زیاد رضایت کاربران را جلب نکرده است. گرچه این بلندگوها در ولوم های پایین عملکرد بسیار خوبی دارند و هیچ صدای اضافه ای از آن ها شنیده نمی شود ولی هنگامی که صدا را بلند می کنید نمی تواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. با این همه ادعا و پیشرفت هنوز شرکت سامسونگ قادر به تولید بلندگوهای با صدای Hi-Fi و قابل تنظیم مانند بلندگوی موجود در گوشی های سونی Xperia XZ Premium یا LG V30 نشده است.

در طراحی بی نظیر این گوشی و استفاده حداکثری از صفحه نمایش می بینیم که حتی لوگوی شرکت هم به پشت منتقل شده و تنهایی چیزی که روی صفحه مشاهده می کنیم، دوربین سلفی و بلندگوهای جلو می باشد.

طراحی بدنه نوت 8 سامسونگ با حسگر ضربان قلب

در لبه پایینی پورت USB-C و جک هدفون را می توان دید. همان طور که قبلا نیز اشاره شد، حسگر اثر انگشت در کنار لنز دوربین عقب در یک قاب قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت در گلکسی نوت 8 نسبت به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس حساس تر و امن تر شده و برخلاف حسگرهای مدل های دیگر سامسونگ، به صورت دکمه ای نیست و کاملا پیشرفته و مسطح شده است.

نکته قابل ذکر این که سامسونگ در گلکسی نوت 8 یک فاصله چند میلی متری بین حسگر و لنز دوربین ایجاد کرده تا از لمس اشتباه لنز و حسگر جلوگیری کند. در این فاصله چند میلی متری بین دوربین و حسگر یک مانیتور شمارش ضربان قلب کار داده است که یک فناوری قدیمی ولی مورد نیاز در گوشی های هوشمند می باشد.

برای باز کردن قفل گوشی می توانید از اسکرین عنبیه نیز بهره ببرید، البته با همان نواقص از جمله کارنکردن هنگام راه رفتن، فاصله بیش از حد تعریف شده و استفاده از عینک آفتابی.

قلم گلکسی نوت 8 سامسونگ

قلمی دستی این گوشی دارای قابلیت های قدیمی و جدیدی می باشد که در زیر به آن ها اشاره شده:

  • امضای آسان و مستقیم بر روی اسناد یا تصاویر
  • یادداشت برداری و ذکر نکات مهم در صفحه نمایش و هنگام خواندن کتاب یا هرچیز دیگر
  • نوشن سریع پیام و نقاشی کردن و ساختن گیف های سرگرم کننده و بسیاری از قابلیت های دیگر

در کل افراد دو نوع استفاده از این قلم دارند، یک افرادی که به طور مداوم از این قلم در جهت انجام کارهای مختلف استفاده می کنند و دو افرادی که پس یک هفته استفاده از آن خسته می شوند و بیشتر به عنوان میله یا سرگرمی در دست می گیرند.

در صورتی که می خواهید از این قلم استفاده مفید کنید، می توانید به راحتی و بدون چاپ یا اسکن فایل و اسناد PDF که نیاز به امضا دارند، اسناد را امضا کنید، بدون ترک صفحه ایمیل می توانید یادداشت های روزانه خود را داشته باشید و یا تصاویر مد نظر را علامت گذاری کنید. این ویژگی ها، معمولا برای تبلت های حرفه ای و یا رایانه های دو بعدی استفاده می شود. اما وجود آن بر روی گوشی همراه کاربردی تر و جالب تر است.

قلم گلکسی نوت 8 سامسونگ

باتری نوت 8 آتش نمیگیرد !

در حالی که تنها چند هفته قبل از عرضه این گوشی به بازار، چند گزارش از آتش گرفتن و منفجر شدن چندین باتری از سری های قبل ساخت شرکت سامونگ منتشر شد، ولی باتری این گوشی در طول آزمایشات مختلف عملکرد بسیار قابل قبولی را از خود نشان دارد.

باتری گلکسی نوت 8 ، حتی در صورت استفاده مداوم از آن نیز گزارشی مبنی بر داغ شدن، انفجار و آتش گرفتن ارائه نکرده است. باتری این گوشی 3300 میلی امپر با قابلیت شارژ سریع از طریق کابل USB-C را داراست، که بر طبق آزمایشات به عمل آمده موفق به کسب نشان استاندارد UL شده است.

توانایی و عمر باتری نسبت به گوشی گلسی نوت 7 بیشتر می باشد. شما با یک بار شارژ می توانید 17 ساعت به طور مداوم از برنامه های کاربردی آن استفاده کنید. پس اگر در تعطیلات آخر هفته به سر می برید و از بسیاری از برنامه های کاربردی آن مثل Google Maps، پخش کننده موسیقی، تماس ها، پیام رسان، اینترنت و دوربین برای گرفتن عکس و ضبط ویدئو به صورت بی وقفه استفاده می کنید، هیچ نگرانی در مورد تمام شدن یا داغ شدن باتری گوشی نداشته باشید.

قابلیت های شگفت در ثبت تصاویر با گلکسی نوت 8

دوربین عقب این گوشی دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و دوربین جلو 8 مگاپیکسلی می باشد. دوربین های دوگانه عملکرد بسیار خوبی برای گرفتن عکس های چهره از خود نشان داده اند. می توانید از این دوربین برای ثبت عکس های بسیار زیبا، با کیفیت و شفافیت بی نظیر و کنتراست بالا از مناظر زیبا و خاطره انگیز طبیعت، کوه و حتی عکس های دست جمعی دوستانه و خانودگی بهره ببرید.

فاصله فوکوس در این دوربین باید در حدود 2،1 متر باشد، در صورتی که این فاصله رعایت نشود و نور پردازی مناسبی نداشته باشید، گوشی به صورت اتوماتیک به شما اخطار می دهد و اجازه گرفتن عکس و یا ضبط ویدئو را به شما نمی دهد. بهتر است بدانید، دوربین دوگانه این گوشی قابلیت فوکوس به صورت همزمان در هنگام گرفتن عکس را نیز دارد.

این دوربین به شما این امکان را می دهد که عکس های حرفه ای به این صورت که بر روی شی یا چهره مد نظر تمرکز کنید و جزئیات تار شود، بگیرید. یکی از ویژگی های بی نظیر این دوربین این است که شما اجازه ویرایش و تنظیم شدت تاری جزئیات را قبل و حتی بعد از آن می دهد.

قابلیت های شگفت در ثبت تصاویر با گلکسی نوت 8

عکس های گرفته شده با این دوربین، عکس های بسیار شفاف و روشن، با رنگ های طبیعی و بسیار نزدیک به واقعیت و حذف عیب های عکس است که باعث رضایت کاربران شده است. نکته قابل ذکر این است که عکس های گرفته شده درشب و نور کم نیز اگرچه عکس های بی نظیر و بدون نقصی نیستند، ولی تا حد زیادی مورد قبول قرار گرفته است، این نکته ای است که در اکثر گوشی های این شرکت مانند سامسونگ گلکسی اس 8 و غیره مشهود است.

سخت افزار و نرم افزار گلکسی نوت 8

یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فردی که درمورد این گوشی می توان صحبت کرد، وجود دکمه اختصاصی Bixby و ویرایشگر موبایل Max Parker تحت تاثیر Bixby می باشد. شما می توانید به راحتی و با فشار دادن این دکمه دستورات وتنظیمات لازم را به گوشی از طریق بیان کردن بدهید. برای مثال، می توانید برای رفتن به فیسبوک، پیام رسان و یا باز کردن دوربین دستوراتی صوتی بدهید تا گوشی به طور هوشمند جوابگوی نیاز شما باشد. اما یکی از ضعف های آن این است که تنها لهجه انگلیسی را تشخیص می دهد و قادر به تشخیص بقیه زبان ها و لهجه ها نیست.

شما هم چنین می توانید با استفاده از پنل Edge تجربه بسیار عالی در استفاده هم زمان از برنامه های مختلف داشته باشید. به این صورت که با کشیدن صفحه به چپ یا راست و ایجاد میانبرهایی در صفحه اصلی خیلی سریع و تنها با لمس برنامه ها؛ بدون نگرانی از باز بودن برنامه های دیگر، از سایر برنامه ها نیز به طور هم زمان استفاده کنید.

تجربه کاربری با سامسونگ نوت 8

صفحه اصلی یک شبکه قابل تنظیم است، شما یا می توانید با 36 برنامه آن را پر کنید یا آن را به یک شبکه 4 × 5 برای آیکون های بزرگ تر و دسترسی آسان تر به برنامه ها تبدیل کنید. هم چنین با استفاده از فریم های ترسناک که به طور پیش فرض توسط خود شرکت در این گوشی طراحی شده، در اطراف آیکون های برنامه خود فعال کنید که گوشی به طور هوشمندانه متوجه شود که کدام برنامه برای کاربر پرکاربردتر است.

طبق تمام گوشی های هوشمند سامسونگ بر روی این گوشی نیز برنامه پرکاربرد Google Apps برای دانلود برنامه های مورد نیاز، بازی های مختلف، تم ها و فونت ها نصب می باشد. تنها ضعفی که می توان از این گوشی گرفت وجود Emoji پیش فرض قابل تغییر و تنظیم می باشد. رای باز کردن قفل گوشی می توانید از راه های مختلفی وارد شوید. از جمله این راه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حسگر اثر انگشت
  • اسکن عنبیه
  • تشخیص چهره
  • الگو
  • پین

اگر شما در موقعیتی باشید که نتوانید از حسگر اثر انگشت گلکسی نوت 8 خودتان استفاده کنید، می توانید از دیگر راه های بازگشایی از جمله اسکن عنبیه استفاده کنید. اما دقت کنید که طی بررسی های متخصص مجله اینترنتی ماه نکته مهم در مورد این فناوری این است که در صورت استفاده از عینک آفتابی، یا نور بسیاز زیاد قادر به عملکرد مناسب نیست، همان ایرادی که در بررسی آیفون ایکس نیز با آن سر و کله زدیم.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید