رفع سریع کبودی گردن بر اثر مکیدن

اصولا کبودی که در اثر مکیدن یا بوسیدن ایجاد می شود، خطر حادی نداشته و عارضه ای به دنبال نخواهد داشت. با این حال، برخی افراد در صدد این هستند تا روشی برای پنهان کردن و رفع سریع آن پیدا کنند. خوشبختانه درمان خانگی بسیاری در این زمینه وجود دارد که کارشناسان مجله سلامت ماه ، آن ها را بررسی و مؤثرترین موارد را به شما معرفی خواهند کرد. در ادامه، با معرفی روش های رفع سریع کبودی گردن بر اثر مکیدن با ما همراه باشید.

روش های رفع سریع کبودی گردن بر اثر مکیدن

زمانی که قسمتی از بدن در اثر بوسیدن یا مکیدن، دچار کبودی و تیرگی می شود، در واقع رگ های خونی ریز در زیر سطح پوست، پاره شده و تجمع خون در بافت های اطراف، موجب بروز این مشکل می شود. در ابتدا، اختلال در رگ ها، پوست را قرمز رنگ یا صورتی رنگ کرده و نسبت به فشار یا لمس کردن، حساس می نماید. با گذشت زمان، به تدریج این نواحی تیره تر شده و نهایتا به رنگ بنفش، آبی تیره یا سیاه متمایل خواهد شد. کبودی در اثر مکیدن یا بوسیدن اغلب در صورت و گردن، نمود بیشتری دارد، زیرا پوست این قسمت ها نازک بوده و قطعا هرگونه آسیب دیدگی در آن، علائم ظاهری مشخص تری خواهد داشت. اما خوشبختانه رفع سریع کبودی گردن بر اثر مکیدن ، روش های خانگی بسیاری دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

رفع سریع کبودی گردن در اثر بوسه با موز

به گفته متخصصان پوست، موز دارای ترکیبات متعددی مثل کوئرستین است که خاصیت ضد التهابی داشته و موجب تحریک و تقویت سیستم گردش خون در پوست می شود. از طرفی این قابلیت را دارد تا از سلول های پوستی محافظت کرده و عارضه ایجاد شده در آن را در سریع ترین زمان ممکن، برطرف کند. برای بهره مندی از خواص موز جهت کاهش کبودی پوست ، چند تکه موز را بر روی پوست قرار داده و بعد از 15 دقیقه، آن را شست و شو دهید. تکرار این کار 3 تا 4 بار در روز، تیرگی را به راحتی از بین خواهد برد.

استفاده از مسواک برای رفع کبودی گردن بر اثر مکیدن

یکی از روش های جالب و البته موثر برای رفع سریع کبودی گردن بر اثر مکیدن ، استفاده از یک مسواک برای لایه برداری از پوست است. زمانی که پوست کبود می شود، علاوه بر بافت های زیرین پوست، لایه های خارجی نیز تیره شده و تغییر رنگ پیدا می کنند. لایه برداری از پوست و رفع سلول های مرده با کمک مسواک، کمک می کند تا زمینه برای تولید سلول های جدید پوستی فراهم شود. از طرفی تحریک این ناحیه، تجمع خون در بافت های زیرین را برطرف کرده و از ایجاد لخته خون جلوگیری می کند.

مصرف منابع ویتامین C و K برای رفع کبودی گردن

در کنار روش های موضعی، از طریق رژیم غذایی نیز می توان به رفع سریع کبودی گردن بر اثر مکیدن کمک کرد. تامین میزان منابع ویتامین سی و کا در بدن، به بهبود بهتر این اختلال در کمترین زمان ممکن، کمک می کند. کلم، اسفناج، بروکلی، جگر گوسفند و تخم مرغ، بهترین منابع ویتامین K و توت فرنگی، بلوبری، سیب زمینی شیرین، فلفل قرمز و مرکبات، بهترین منابع ویتامین C هستند. بهتر است تا حد ممکن برای رفع این نیازها، از منابع طبیعی و رژیم غذایی مناسب، استفاده شود. اما گاهی اوقات لازم است در این مورد، از مکمل هایی نیز بهره مند شد. هنگام مصرف مکمل، حتما با پزشک در این مورد مشورت کرده و بر اساس تجویز وی، دارو را مصرف کنید.

مصرف منابع ویتامین C و K برای رفع کبودی گردن

ماساژ کبودی گردن با عصاره گیاهان

نعنا: نعنا اثر قابل توجهی بر افزایش گردش خون در بافت های زیر پوست دارد و ماساژ ناحیه تیرگی با این عصاره، قطعا در رفع آن موثر خواهد بود. برای این کار می بایست مقداری از عصاره نعنا را بر روی پوست ریخته و آن را به آرامی ماساژ دهید. ماساژ دادن نیز به خودی خود، در رفع خون مردگی بسیار کارساز است. هیچ گاه عصاره نعنا را به تنهایی برای ماساژ به کار نبرید، زیرا به دلیل رایحه تندی که دارد، التهاب پوست را افزایش می دهد. حتما آن را با روغن نارگیل یا زیتون ترکیب کنید. قبل از استفاده آن را بر روی قسمتی از بدن، تست کرده و بعد از اطمینان از عدم وجود حساسیت، از آن برای ماساژ استفاده نمایید.

گیاه همیشه بهار: این گیاه کوهی، خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده دارد و مصرف آن، قطعا روشی موثر برای رفع سریع کبودی گردن بر اثر مکیدن خواهد بود. این عصاره را می توان از عطاری ها یا حتی داروخانه ها تهیه و از آن برای ماساژ گردن استفاده نمایید. البته کرم و پماد های بسیاری نیز در بازار وجود دارد که حاوی عصاره گل همیشه بهار بوده و مصرف آن نیز اثری شبیه به خود گیاه دارد.

استفاده از کمپرس سرد و گرم

اگر به محض ایجاد کبودی در پوست از کمپرس سرد استفاده شود، احتمال خون مردگی در ناحیه کاهش یافته و کنترل خونریزی در اثر پارگی عروق، تورم این قسمت را کاهش می دهد. برای استفاده از کمپرس سرد، کافی است چند تکه یخ را درون کیسه ای پلاستیکی ریخته و آن را روی گردن بگذارید. بعد از 20 دقیقه، کیسه را برداشته و کمی ناحیه کبودی را ماساژ دهید. سپس دوباره چند دقیقه کیسه را روی قسمت آسیب دیده نگه دارید. علاوه بر تکه های یخ، می توان از یک قاشق فلزی نیز کمک گرفت، به این صورت که قاشق را چند دقیقه ای درون فریزر گذاشته و سپس بر روی گردن قرار داده و نگه دارید. استفاده از کمپرس سرد، یکی از ساده ترین و موثرترین روش های رفع سریع کبودی گردن بر اثر مکیدن یا هر ضربه دیگری است.

باید بدانید که اغلب، استفاده از کمپرس گرم بعد از کمپرس سرد، اثرگذاری را دو چندان می کند. بعد از هر بار استفاده از کیسه یخ، چند دقیقه بعد، از یک کیسه آب گرم استفاده کنید تا شوک ایجاد شده در عروق، خون رسانی در آن ها را تحریک نموده و تیرگی سریع تر برطرف شود. البته باید حتما یک پارچه نازک روی گردن گذاشته و سپس کیسه یخ و آب گرم را قرار دهید تا پوست آسیبی نبیند.

رفع کبودی گردن ناشی از مکیدن با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا نوعی مرطوب کننده طبیعی است که خواص زیادی برای جوانسازی و شادابی پوست دارد. اغلب ما، بیشتر در مورد تاثیر آلوئه ورا برای درمان جوش اطلاعاتی داشته و از آن استفاده های زیادی می کنیم. اما باید بدانید که این گیاه مفید خواص دیگری نیز دارد، از جمله اثرگذاری بر رفع کبودی پوست. داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان باعث می شود تا ژل آلوئه ورا، گردش خون را افزایش داده و تیرگی راحت تر برطرف شود. برای این کار، مقداری ژل آلوئه ورا را خارج کرده و بر روی محل کبودی در گردن بمالید. بعد از 10 دقیقه می توان آن را با یک دستمال تمیز کرد.

رفع کبودی گردن ناشی از مکیدن با ژل آلوئه ورا

در بیشتر موارد، خون مردگی و تیرگی پوست بعد از مکیدن، به راحتی قابل برطرف شدن است و رفع آن چندان مشکل ساز نیست. اما گاهی ممکن است تیرگی تا مدت ها ادامه داشته باشد. در این موارد، به کار بردن روش های متعدد برای رفع سریع کبودی گردن بر اثر مکیدن اثری نداشته و برای درمان، باید به پزشک مراجعه کرد، زیرا ممکن است این کبودی علت حاد دیگری داشته باشد که البته از نظر کارشناسان ما در مجله اینترنتی ماه ، این حالت بسیار نادر است.

[rs_post_grid cats=”289″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (3)