فواید سرکه سیب برای مو

شاید شنیدن این مطلب برای شما نیز کمی عجیب به نظر برسد که در کنار تمامی خواص درمانی سرکه سیب که در مجله سلامت ماه نیز در مورد آن صحبت کردیم، این ترکیب به رشد و تقویت مو و حفظ سلامت و زیبایی آن نیز کمک می کند. اغلب افراد تا زمانی که خود، این روش را امتحان نکرده باشند، این میزان اثرگذاری را باور نمی کنند. سرکه سیب ترکیبی است طبیعی که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد ضد میکروبی است که فواید بی نظیری دارد. پرپشت شدن مو، ضد عفونی کردن آن، برطرف کردن شوره سر و درخشندگی مو از جمله فواید سرکه سیب برای مو است. در ادامه در مورددیگر مزایای این مایع معجزه آسا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بررسی فواید سرکه سیب برای مو

سرکه سیب ترکیبی است طبیعی و بسیار مغذی که امروزه به واسطه معرفی خصوصیات مثبتش، آن را در هر خانه ای می توان پیدا کرد. سرکه سیب حاصل از تخمیر سیب می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و املاح مختلف است. از سرکه سیب برای درمان بسیاری از اختلالات و بیماری ها به عنوان یک روش خانگی قابل اطمینان استفاده می شود که حفظ سلامت و زیبایی مو و کمک به رشد و تقویت آن، یکی از این موارد است. برخی از فواید سرکه سیب برای مو به شرح زیر می باشد.

حفظ لطافت مو با سرکه سیب

در مبحث حفظ زیبایی مو، توجه به درخشندگی آنها بسیار اهمیت دارد. در واقع زیبایی حجم مو زمانی بیشتر مشخص می شود که تار مو درخشندگی بیشتری داشته باشد. اگر تار مو را زیر میکروسکوپ نگاه کنید، متوجه می شوید که دارای پوسته های بسیار ظریفی است که عدم مراقبت از آنها، می تواند موجب کدر شدن موها شود. در واقع، زمانی که مراقبت از تار مو به خوبی انجام گیرد، پوسته های موجود بر روی سطح آن همواره یکدست بوده و به انعکاس نور کمک می کند.

از فواید سرکه سیب برای مو ، کمک به مراقبت از اجزای موجود در هر تار مو است. استفاده منظم از سرکه سیب و ماساژ پوست سر با آن باعث می شود تا سطح مو قابلیت لازم برای انعکاس نور را داشته باشد و نرم و درخشان و لطیف به نظر برسد.

تنظیم سطح پی اچ مو با سرکه سیب

مو دارای سطح PH مشخصی است. اما در طول زمان و با مصرف انواع شوینده ها و یا قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی ها، مقدار پی اچ مو تغییر کرده و ممکن است به سمت اسیدی یا بازی پیش رود. به گفته کارشناسان، از جمله مهم ترین فواید سرکه سیب برای مو ، تاثیر آن بر تنظیم PH مو است. در واقع هر زمان که مو از حالت تعادل خارج شده و با کمبود مقدار اسیدی رو به رو شود، آسیب پذیر تر شده و دچار مشکلاتی مثل ایجاد موخوره یا ریزش شدید خواهد شد. استفاده از ترکیب آب و سرکه سیب و ماساژ مو با آن، به تنظیم حالت اسیدی در کوتیکول مو کمک کرده و منجر به حفظ سلامت آن می شود.

تاثیر سرکه سیب بر ضدعفونی کردن مو

مو به دلیل قرار داشتن در معرض انواع آلودگی های محیطی و گرد و غبار، اغلب اوقات حالت کدری دارد. در واقع به دلیل قرار گرفتن لایه ای از این آلوگی ها بر سطح تار مو، درخشندگی و شفافیت آن از بین می رود. اما سرکه سیب به دلیل داشتن خاصیت اسیدی و ضد باکتریایی که دارد، به راحتی این آلودگی ها را از بین برده و کمک می کند تا موهایی تمیزو براق داشته باشید. در گذشته، بسیاری از افراد برای شست و شوی مو از رقیق کردن سرکه با آب ولرم استفاده می کردند. اما در حال حاضر با توجه به مطالعات بسیاری که در زمینه فواید سرکه سیب برای مو صورت گرفته، شرکت های تولید کننده شامپو، اقدام به تهیه فرمولی کرده اند که با ترکیب سرکه، ضمن حفظ نظافت روزانه مو، به از بین بردن اثرات آلودگی بر ریشه و ساقه مو نیز منجر می شود.

تاثیر سرکه سیب بر ضدعفونی کردن مو

درمان خارش پوست سر با سرکه سیب

اگر درگیر خارش شدید پوست سر هستید و این مسئله شما را کلافه کرده، ما استفاده از سرکه سیب برای ماساژ پوست سر را پیشنهاد می کنیم. سرکه سیب به خاطر داشتن مقادیر زیادی مواد ضد میکروبی و ضد عفونی کننده، به راحتی خارش پوست سر را برطرف می نماید. از طرفی، درمان شوره سر با سرکه سیب نیز امکان پذیر است. شوره اساسا بر اثر تجمع سلول های مرده بر سطح پوست سر ایجاد می شود که می تواند یکی از علل خارش نیز باشد. ترکیب سرکه سیب با آب و ماساژ پوست سر با آن، به درمان این اختلال شایع نیز کمک خواهد کرد.

تاثیر سرکه سیب بر ریزش مو

فولیکول مو برای رشد و تقویت خود نیاز به مواد مغذی دارد و دریافت این مواد مغذی اغلب با جریان خون و رسیدن آن به پوست سر امکان پذیر است. یکی دیگر از فواید سرکه سیب برای مو این است که زمانی که شما پوست سر را با سرکه سیب ماساژ می دهید، هم ترکیبات سرکه و هم حرکت دست بر روی پوست، موجب تقویت سیستم گردش خون در این نواحی شده، در نتیجه مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو از طریق خون وارد ریشه شده و به درمان ریزش مو کمک می کند. البته باید توجه داشت که علاوه بر ماساژ سر با سرکه، مصرف آن به عنوان بخشی از رژیم غذایی نیز می تواند اثرات مثبتی در پی داشته باشد.

روش استفاده از سرکه سیب برای مو

بهره مندی از فواید سرکه سیب برای مو نیاز به ابزار یا مواد زیادی ندارد. مقداری سرکه سیب را با کمی آب مخلوط کرده و پس از شستشوی موها با شامپو یا نرم کننده، آن را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید. اگر بوی تند اسید سرکه را دوست ندارید، می توان به آن چند قطره عصاره گیاهی اضافه کرد، هرچند که این رایحه سرکه بعد از آبکش کردن و شستن کامل مو، از بین می رود.

توجه داشته باشید که سرکه را باید با آب رقیق کرده وسپس مورد مصرف قرار دهید. اگر مقدار غلظت سرکه زیاد باشد، حالت متعادل اسیدی در مو بر هم خورده و مشکلات متعددی ایجاد می کند که شکنندگی و بد حالت شدن مو یکی از آنهاست. سرکه ممکن است در اولین دفعات مصرف، موجب سوزش پوست سر شود. اگر پس از چند مرتبه استفاده، این سوزش برطرف نشد، باید مصرف را متوقف کنید، زیرا ممکن است پوست شما به این اسید، حساسیت داشته باشد. تا حد امکان از سرکه سیب طبیعی استفاده کنید تا مطمن شوید هیچ ترکیبات اضافی در آن وجود ندارد و هنگام استفاده نیز، مراقب چشم ها باشید تا سرکه وارد آن نشود.

روش استفاده از سرکه سیب برای مو

مراقبت از مو علاوه بر تغذیه و تامین نیازهای اساسی بدن، به حفظ نظافت و بهداشت آن نیز بستگی دارد. وجود هر گونه آلودگی در سطح مو، موجب عفونت در پوست سر شده و علاوه بر خطر ریزش و ایجاد شوره، سلامت آن را نیز به خطر می اندازد. ترکیبات طبیعی، اثر قابل توجهی بر حفظ سلامت پوست و مو دارد، چنان چه فواید سرکه سیب برای مو حتی در برخی موارد مورد تاکید متخصصان نیز قرار گرفته است. اطلاعات بیشتر در مورد دیگر خواص درمانی سرکه سیب را در دیگر بخش های مجله اینترنتی ماه جست و جو کنید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید