غذاهایی که پریود را عقب می اندازند

قاعدگی یا عادت ماهانه دوره ای طبیعی در طول زندگی همه زنان است که به خارج شدن خون از قسمت داخلی رحم منجر میشود. مدت این خونریزی بین 3 تا 7 روز متغیر است و تمام زنان بین سن 15 تا 50 سالگی با آن رو به رو هستند. این دوره بخش مهمی از زندگی زنان است که نشان میدهد او برای باردار شدن آمادگی دارد. هر ماه در یک فاصله معین 22، 28 یا 30 روزه فرد پریود شده و این چرخه به طور مرتب ادامه می یابد. دوره پریود به وسیله دو هورمون مهم استروژن و پروژسترون در بدن کنترل می شود. این دوره تاثیرات جسمی و روانی مختلفی در فرد دارد. اگر قصد به تاخیر انداختن عادت ماهانه را داشته باشید، برخی غذاها می تواند کمک کننده باشد. در این مقاله مجله سلامت ماه برخی از غذاهایی که پریود را عقب می اندازند ، معرفی می کنیم.

آشنایی با غذاهایی که پریود را عقب می اندازند

تقریبا تمام زنان در دوران پریودی از درد های ناحیه شکم و دیگر مشکلات مربوط به آن رنج می برند. این دردها طبیعی و اجتناب ناپذیر است. شاید در مواردی شما بخواهید پریودی خود را به تعویق انداخته یا زمان آن را طبق میل خودتان تنظیم کنید. مثلا قصد رفتن به یک مراسم عروسی یا مهمانی را دارید یا می خواهید در یک سمینار مهم شرکت کنید یا در حال آماده شدن برای کاری هستید که به تمرکز فراوانی نیاز دارد. برای به تاخیر انداختن پریود انواعی از قرص ها در تمام داروخانه ها وجود دارند، اما استفاده از آنها ممکن است تاثیر منفی بر سیستم تولید مثل داشته باشد. برای این منظور برخی روش های خانگی و غذاهایی که پریود را عقب می اندازند و یا انجام برخی تمرینات را به شما پیشنهاد می دهیم.

عقب انداختن پریود با سرکه سیب

سرکه سیب در به تاخیر انداختن پریود نقش بسیار مفید و موثری دارد. این سرکه نه تنها تاریخ پریود را عقب می اندازد، بلکه در کاهش علائم پریود و کم کردن میزان خونریزی در فرد موثر است. سه قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل کرده و سه بار در روز مصرف کنید. این عمل را به مدت یک هفته ادامه دهید. این کار عادت ماهانه را تقریبا یک هفته به تعویق می اندازد. اگر عجله دارید می توانید میزان سرکه را کمی بیشتر کنید. البته سرکه سیب فواید دیگری نیز دارد مانند درمان کبد چرب با سرکه سیب

تاثیر چای دارچین در عقب انداختن پریود

یکی از غذاهایی که پریود را عقب می اندازند ، دارچین است. دارچین به خاطر داشتن خاصیت رطوبت در خود می تواند موجب تاخیر در پریود شده و درد را نیز کاهش دهد. چوب دارچین را با مقداری آب دم کرده و از دو هفته بعد از آخرین پریود شروع به نوشیدن کنید.

تاثیر خیار در عقب انداختن پریود

خاصیت خنک کننده خیار در به تعویق افتادن پریود موثر است. غذاهای سرد از جمله خیار می توانند پریود را به تاخیر بیاندازند. مصرف خیار را از یک هفته قبل از تاریخ پریود شروع کنید تا شاهد اثر آن باشید.

عقب انداختن عادت ماهانه با ژلاتین

یکی از غذاهایی که پریود را عقب می اندازند ، ژلاتین است. ژلاتین یک راه حل فوری برای به تاخیر انداختن پریود می باشد. یک بسته از آن را در مقداری آب گرم حل کرده و میل کنید. این ماده را می توانید در مواقع اورژانسی مصرف کنید، ژلاتین پریود را چهار تا پنج ساعت به تاخیر می اندازد.

هندوانه و تاثیر آن در عقب انداختن پریود

این میوه نیز مانند خیار به خاطر خنک بودنش در به تاخیر انداختن پریود موثر است. گرمای بالای بدن باعث جلو افتادن پریودی می شود. با مصرف هندوانه می توان دمای بدن را کاهش داد. لذا اگر می خواهید دیرتر پریود شوید بدن خود را خنک نگه دارید.

لیمو موثر در به تاخیر افتادن پریود

لیمو یکی از غذاهایی که پریود را عقب می اندازند ، می باشد. لیمو با دارا بودن اسید سیتریک گزینه مناسبی برای به تاخیر انداختن پریودی است. می توانید آب آن را بنوشید یا چند تکه از آن را بجوید. البته تاثیر مصرف لیمو در افراد مختلف متفاوت است. در برخی زنان مصرف این میوه باعث افزایش درد در دوران پریودی می شود. بنابراین فقط زمانی از لیمو برای به تعویق انداختن پریود استفاده کنید که از تاثیر مثبت آن اطمینان دارید. لیمو را باید حداقل به مدت یک هفته مصرف کنید.

عقب انداختن پریود با ریشه شیرین بیان

 ریشه این گیاه حاوی عناصری است که مانع انقباض پوشش رحم و در نتیجه جلوگیری از پریود شدن می شوند. می توانید ریشه گیاه را پودر کرده، در آب گرم حل و مصرف کنید، یا آن را به مدت پانزده دقیقه در آب بجوشانید و ذره ذره میل کنید. این کار را باید پنج روز ادامه دهید.

تمرینات ورزشی برای عقب انداختن پریود

علاوه بر غذاهایی که پریود را عقب می اندازند ، تمرینات بدنی ایمنی ترین و راحت ترین کار برای به تاخیر انداختن پریود است. کافی است روزانه نیم ساعت را به این کار اختصاص دهید تا شاهد نتایج مطلوب آن باشید. با این حال هرگز بدن را تحت فشار زیاد قرار ندهید. میزان مقاومت بدن در افراد، متفاوت است. تمرینات خارج از حد ظرفیت بدن ممکن است باعث ایجاد درد های عضلانی شود. بهتر است تمرینات خود را با حرکات کششی آغاز کنید و در مدتی که ورزش می کنید میزان غذای خود را افزایش دهید تا کالری از دست رفته جبران شود. ورزش ایروبیک و یوگا در رسیدن به این هدف بسیار موثرند. این ورزش ها باعث کاهش درد در زمان پریودی نیز می شوند.

ماساژ نواحی رحم و لگن خاصره و قسمت پایین شکم با روغن های مخصوص نقش زیادی در عقب افتادن پریودی دارد. قبل از انجام این کار می توانید با یک فرد متخصص در این امر مشورت کنید.

چگونه زودتر پریود شویم

برای به تاخیر انداختن پریود باید غذاهایی که پریود را عقب می اندازند ، به خوبی بشناسید. بیشتر زنان به اشتباه غذاهایی را مصرف می کنند که باعث جلو افتادن دوره پریود در آنان می شود. حتما تا به حال شنیده اید که غذاهای تند مانند فلفل، به خاطر گرم بودن باعث جلو افتادن پریود می شوند. علاوه بر مواد غذایی تند، غذاهایی که باید برای به تاخیر افتادن پریود از مصرف آن ها بپرهیزید شامل موارد زیرهستند:

  •   چای زردچوبه
  •   پاپایا
  •   آناناس
  •   دانه کنجد
  •   عصاره انار
  •   شکلات تلخ
  •   شکر زرد
  •   خرما
  •   گوشت قرمز

همیشه تغییر دادن تاریخ پریود آسان نیست. ما بهترین راه های ممکن را برای این مسئله پیشنهاد دادیم. تعداد زیادی از زنان با استفاده از داروهای گیاهی و روش های یاد شده به موفقیت رسیده اند. با این حال در میزان تاثیر روش های یاد شده در افراد مختلف تفاوت هایی وجود دارد.

آیا به تاخیر انداختن پریود عوارض دارد

شواهدی از این که به تاخیر افتادن پریود مضر است وجود ندارد. اما توصیه می شود این مسئله را در خود تبدیل به عادت نکنید. پوشش دیواره رحم هر 23 تا 32 روز نیاز به تخریب دارد. از این رو بهترین کار این است که اجازه دهید بدن روند طبیعی خود را ادامه دهد. اگر مجبور به این کار بودید بهتر است بیشتر از سه روز یا کمی بیشتر پریود را به تاخیر نیاندازید. به گفته کارشناس مجله اینترنتی ماه هرگاه قصد به تاخیر انداختن پریود را دارید بی مقدمه به سراغ مصرف قرص ها نروید و سعی کنید از داروهای گیاهی یا غذاهایی که پریود را عقب می اندازند استفاده کنید. این عمل می تواند در آینده ای نزدیک برای شما مشکل ساز شود. پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله دلایل عقب افتادن پریود را مطالعه نمایید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (3)