رنگ موی مناسب پوست سبزه

اصولا انتخاب یک رنگ موی مناسب، یکی از اصلی ترین نکاتی است که باید هنگام تصمیم برای رنگ کردن مو مد نظر قرار داد. انتخاب رنگ موی مناسب به عوامل متعددی بستگی دارد که رنگ پوست چهره شما، یکی از این هاست. در این بخش از مجله سلامت ماه ، در مورد رنگ موی مناسب پوست سبزه اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهیم داد که قطعا در نتیجه گیری بهتر، به شما کمک می کند.

رنگ موی مناسب پوست سبزه

قطعا بارها با این مسئله رو به رو شده اید که پس از رنگ کردن مو، متوجه شدید که رنگ انتخاب شده، هیچ تناسبی با رنگ چهره شما ندارد و اصلا متناسب با ظاهرتان نیست. به همین دلیل است که توصیه شده قبل از انتخاب یک رنگ موی مناسب، به رنگ چهره و جزئیات آن توجه داشته باشید. از آن جایی که مو و پوست صورت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، رنگ مناسب مو کمک می کند تا صورت شما نیز جلوه متفاوتی داشته باشد. گاهی اوقات، رنگ مناسبی که با جزییات صورت شما تناسب داشته باشد، می تواند سن شما را بسیار جوان تر نشان دهد.

رنگ پوست، اصولا به 3 دسته عمده تقسیم می شود، پوست با تناژ گرم، سرد و معمولی. افرادی که تناژ رنگ پوست آنها سرد است، اصولا سفیدتر به نظر می رسند، در حالی که تناژ گرم، پوست های تیره یا سبزه را تشکیل می دهد. برای اینکه تناژ پوست خود را تشخیص دهید، کافی است به قسمت بالای بازو یا روی شکم یا کمر، دقت کنید. اگر عروق و شریان ها به رنگ آبی یا بنفش بود، پوست شما دارای تناژ سرد بوده و شما فردی سفید روی هستید. اما اگر این عروق، سبزرنگ بودند، قطعا جز دسته سبزه رویان خواهید بود. در مواردی که عروق در برخی قسمت ها سبز و در برخی قسمت ها آبی است، این مسئله نشانگر طبیعی بودن پوست است. یعنی نه به روشنی سفید و نه به تیرگی سبزه.

بهترین راه تشخیص رنگ مو مناسب پوست

پس از اینکه توانستید تناژ رنگ پوست خود را مشخص کنید، راحت تر میتوان رنگ موی مناسب با آن را انتخاب کرد. به گفته محققان متخصصان زیبایی، رنگ موی مناسب، رنگی است که بتواند بهترین خصوصیات برجسته ظاهری را، واضح تر نشان دهد و بهترین انتخاب در این مورد، انتخاب رنگ متضاد با چهره است. در واقع اگر رنگ پوستتان تیره یا سبزه است، بهتر است از رنگ های سرد و روشن و اگر رنگ پوستتان روشن است، از رنگ های تیره و گرم استفاده کنید.

با توجه به روش ها و اصول گفته شده، اکنون قصد داریم تا به شما بهترین رنگ موی مناسب پوست سبزه را معرفی کنیم. این نوع رنگ پوست، گزینه های متعددی برای انتخاب رنگ موی مناسب دارد و تنوع رنگ بندی در آن بالاست. بر اساس تجربه و بررسی های دقیق رنگ شناسی رنگ مویی که با رنگ پوست سبزه تناسب دارد، شامل مواردی است که در ادامه می آید.

رنگ موی قهوه ای روشن

 رنگ قهوه ای روشن، اولین گزینه رنگ موی مناسب برای پوست سبزه است. در واقع از میان گروه رنگ های خرمایی، این رنگ از بقیه روشن تر است. با این حال، بسیار طبیعی به نظر رسیده و پس از مدتی، شما را با چالش تغییر رنگ ریشه مو رو به رو نمی کند. استفاده از این رنگ طبیعی، علاوه بر اینکه زیبایی خاصی در چهره شما ایجاد می کند و رنگ پوست را روشن تر می سازد، تغییرات عمده ای را در پی نخواهد داشت.

رنگ موی قهوه ای روشن

رنگ موی قرمز آتشین

قرمز آتشین رنگی است تقریبا روشن که درخشندگی موهای شما را چند برابر کرده و جز زیباترین رنگ موی مناسب پوست سبزه محسوب می شود. البته باید در میزان تیرگی و روشنی این رنگ دقت بالایی داشته باشید، زیرا هر چه رنگ قرمز تیره تر باشد، درخشندگی و سرخی آن کمتر شده و در مقابل، هر چه روشن تر باشد، تیرگی رنگ چهره را بیشتر نمایان می کند. اما رنگ متعادل قرمز آتشین، معجزه ای در تغییر تناژ رنگ پوست و موی فرد است.

رنگ موی ماهگونی

رنگ ماهگونی در واقع به قهوه ای مایل به قرمز اطلاق می شود که رنگ جوان پسند و بسیار شادابی است. تاثیر ماهگونی بر درخشش مو همانند رنگ های شرابی و قرمز آتشین است. بهترین روش برای استفاده از این رنگ این است که آن را بر روی رنگ موی زیتونی امتحان کنید. سایه ای که رنگ ماهگونی در صورت سبزه ایجاد می کند، بسیار زیبا و جذاب خواهد بود. اما متاسفانه مشکل اغلب رنگ هایی از این دست، این است که پس از چند بار شست و شو، سریعا تغییر حالت داده و آن درخشندگی اولیه را ندارد.

رنگ قهوه ای تیره طبیعی

شاید بتوان گفت یکی از پر استفاده ترین سایه های رنگی برای افراد سبزه رو، رنگ قهوه ای تیره طبیعی است که جذابیت خاصی به پوست داده و آن را زیباتر جلوه می دهد. قهوه ای تیره، رنگ موی مناسب پوست سبزه است که تقریبا همه افراد با هر تناژ رنگ پوست، حداقل یکبار آن را امتحان کرده اند.

هایلایت بنفش

رنگ بنفش جز آن دسته از رنگ هایی است که تناسب بسیار زیبایی با پوست سبزه دارد. اما معمولا به دلیل فانتزی بودن یا اینکه سریع درخشندگی خود را از دست می دهد، زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. بهتر است اگر علاقه ای به رنگ کردن کل مو با این رنگ ندارید، حداقل تکه هایی از آن را به صورت هایلایت، بنفش کرده و زیبایی آن را بر چهره خود شاهد باشید. یکی از خصوصیات مثبت هایلایت ها این است که در صورت نیاز، میتوان آن را سریعا رنگ کرده و موها را یکدست کرد. پس اگر از رنگ بنفش  برای مو راضی نبودید، می توانید هایلایت ها را در کمترین زمان رنگ کنید.

رنگ آبی تیره

آبی تیره، سمبل آرامش روحی و ثبات رفتاری است و از همه مهم تر اینکه جزء موارد رنگ موی مناسب پوست سبزه به شمار می آید. این رنگ را میتوان بر روی رنگ قهوه ای طبیعی امتحان کرد و نتیجه ای مطلوب دریافت نمود. البته انتخاب این نوع رنگ ها در ابتدا ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما تناسبی که با رنگ پوست ایجاد می کند و تغییر عمده ای که در چهره دارد، انتخاب را آسان تر می کند.

رنگ موی نسکافه ای

نسکافه ای رنگی است تقریبا روشن که جز دسته رنگ های قهوه ای قرار می گیرد، اما بسته به رنگ پوست و جنس مو، تناژ متفاوتی در هر فرد دارد. این رنگ مو، رنگ تیره یا سبزه پوست را کمی روشن تر جلوه می کند و سن را نیز جوان تر نشان خواهد داد. هایلایت شکلاتی با زمینه نسکافه ای، ترکیبی است که مدت ها مورد استفاده بسیاری از سوپر استارها قرار گرفته بود.

رنگ موی مسی

 این رنگ از خانوداه رنگ های قرمز است که اغلب جوان پسند بوده و معمولا به عنوان یک هایلایت مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ مسی تناسب بسیار زیبایی با رنگ پوست تیره یا سبزه داشته و چهره را جوان تر و شاداب تر نشان میدهد. البته نقطه ضعف اغلب رنگ های این دسته، این است که پس از مدتی، درخشندگی خود را از دست می دهند. پس هایلایت مو با رنگ مسی از این بابت نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

رنگ موی مسی

رنگ کردن مو یکی از روش هایی است که در تغییر چهره و ایجاد تنوع، نقش به سزایی دارد. اما نکته این جاست که باید این کار را اصولی و با توجه به ضوابطی خاص انجام داد. هم چنین به عوارض استفاده از رنگ مو در صورت انجام نادرست آن دقت کرد، که به پیشنهاد کارشناسان مجله سلامت ماه می توانید مقاله های مشابه را در خصوص اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید. اینکه رنگ مو با ترکیب چهره تناسب داشته باشد، مسئله ای است که باید حتما مد نظر قرار داد. در مقاله رنگ موی مناسب پوست سبزه ، تنوع رنگی زیادی شاهد بودیم که می تواند همه سلیقه ها را پوشش دهد.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید