ماسک های خانگی جوانسازی پوست دست

حفظ شادابی و نشاط پوست دست یکی از مواردی است که تقریبا از دید بسیاری از افراد پنهان مانده و آنقدر که به سلامت پوست صورت توجه می شود، به جوانسازی و شادابی پوست دست، دقت چندانی نشده است. پوست دست معمولا بسیار زودتر از پوست دیگر قسمت های بدن دچار اثرات ناشی از افزایش سن می شود، زیرا اصولا تماس پوست دست با عوامل تخریب کننده بسیار بیشتر است. اما در هر سنی که قرار دارید، هنوز برای مراقبت از پوست دست دیر نیست. حتی اکنون نیز می توانید با کمک ماسک های خانگی جوانسازی پوست دست که در مجله سلامت ماه به شما معرفی خواهد شد، دست هایی زیبا، ظریف و جوان داشته باشید.

بهترین ماسک های خانگی جوانسازی پوست دست

اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که زیاد به مراقبت از پوست دست توجه نمی کنید، باید بدانید قطعا با این کار ظاهر خود را پیرتر نشان می دهید، بدون اینکه حتی خود متوجه این مسئله باشید. به گفته محققان، پوست دست، سریع تر از پوست صورت در معرض اثرپذیری از علائم پیری قرار دارد، زیرا پوست دست اصولا نازک تر و حساس تر از پوست صورت بوده و البته بیشتر از دیگر قسمت های بدن، در معرض عوامل مخرب قرار می گیرد.

مقدار چربی موجود در سطح پوست دست، بسیار کمتر از صورت است، در نتیجه مقدار کلاژن ساخته شده در آن نیز به مراتب کمتر می باشد. این یعنی حتی تولید مقدار کمی کلاژن نیز می تواند در حفظ شادابی پوست دست، دخیل باشد. یکی از مشکلات متداولی که در اغلب افراد به ویژه زنان دیده شده، انتخاب ماسک های خانگی جوانسازی پوست دست با برند ها و کاربرد های مختلف است. از نظر پزشکان متخصص، هر چه میزان تابش نور خورشید به دست ها بیشتر باشد، قطعا تعداد این لکه ها بیشتر شده و ظاهر پوست بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این لکه های قهوه ای رنگ، یکی از عواملی هستند که در پیرتر نشان دادن پوست دست، دخیل می باشند و شما باید  بر همین اساس ماسک مورد نظر را انتخاب کنید.

درصد بسیاری از زنان، مراقبت از پوست را محدود به استفاده از شوینده های حاوی نرم کننده کرده و یا نهایتا برای مراقبت از پوست دست، از دستکش برای شست و شو استفاده می کنند و گاهی نیز که احساس خشکی شدید در دست ها داشته باشند، از مرطوب کننده استفاده می کنند. باید بدانید که این روش ها اگر چه تاثیر بسیاری بر حفظ سلامت پوست دارد، اما اصلا کافی نیست. اگر جز این دسته افراد هستید، نگران نباشید، از هم اکنون نیز می توانید به سلامت و زیبایی پوست دست خود کمک کرده و آن را زیبا و جوان نگه دارید، کافی است اولین قدم، یعنی شناخت ماسک های خانگی جوانسازی پوست دست را بردارید.

ماسک آرد نخود از بین برنده چین و چروک

قطعا وجود چین و چروک در دست ها، یکی از نشانه های پیری است و ترکیبات موجود در آرد نخود، کمک می کند تا این افتادگی های پوست به راحتی از بین رفته و پوستی جوان تر داشته باشید. در حقیقت ترکیب آرد نخود با آب یا کمی روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل، یکی از بهترین ماسک های خانگی جوانسازی پوست دست را می سازد که در کمترین زمان ممکن، اثرگذاری آن را خواهید دید. خمیر تهیه شده از آرد، آب یا روغن را بر روی دست گذاشته و 20 دقیقه به آن زمان دهید تا خشک شود. سپس به آرامی ماسک را پاک کرده و آب، شست و شو دهید.

ماسک آرد نخود از بین برنده چین و چروک

جوانسازی پوست با آب برنج

پوست نیز همانند دیگر بخش های بدن، برای حفظ سلامت و زیبایی خود، نیاز به تامین مواد مغذی و نیازهای اولیه خود دارد. برنج یکی از موادی است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین های مختلف گروه ب است که مصرف آن به جوانسازی پوست کمک می کند. متاسفانه روش پخت برنج در مناطقی از دنیا مثل ایران، موجب می شود تا تمامی خواص و ترکیبات مفید، از آن خارج شود. در حقیقت بیوتین که اصلی ترین ماده مغذی برنج به حساب می آید، با آب برنج، دور ریخته می شود. اما حداقل استفاده ای که میتوان از این آب پر خاصیت داشت، تهیه یک ماسک مناسب برای جوانسازی پوست است. آب برنج را کمی خنک کرده و آن را بر روی پوست بمالید تا زمانی که کاملا خشک شود. تکرار این کار هر روز، به درمان شل شدگی پوست و افزایش استحکام آن منجر می شود.

استفاده از ماسک موز و پاپایا

یکی از ترکیبات مفیدی که می توان از آن، ماسک های خانگی جوانسازی پوست دست تهیه کرد، پاپایا است. پاپایا حاوی آنزیم ها و آنتی اکسیدان های فراوان و مفیدی است که کمک می کند تا چین و چروک و تمامی علائم پیری پوست از بین رفته و ماسک های تهیه شده از آن، جز بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست محسوب می شود. ترکیب پاپایا با موز که یک میوه بسیار مغذی به شمار می آید، ماسکی بی نظیر می سازد که در کمترین زمان ممکن، مشکل پیری پوست را در دستان شما برطرف می کند. هر دو میوه را به خوبی با هم مخلوط کرده و در صورت نیاز می توانید کمی روغن نارگیل به آن اضافه کنید. سپس ماسک را روی پوست دست گذاشته و 15 دقیقه زمان دهید، سپس با آب ولرم شست و شو کنید.

ماسک خیار برای پوست دست

قطعا همه شما با فواید خیار برای پوست آشنایی دارید. خیار حاوی مقدار زیادی آب است که به حفظ و تامین رطوبت پوست کمک  می کند. از طرفی، خنک بودن این میوه گوارا، باعث می شود تا التهابات پوستی در اثر آفتاب سوختگی یا استفاده از شوینده های شیمیایی، تسکین یابد. هم چنین ویتامین ها و املاح بسیاری دارد که به برطرف کردن اختلالات پوستی کمک می کند. یک عدد خیار را رنده کرده و آن را بر روی پوست دست بگذارید و پس از 30 دقیقه، شست و شو دهید.

ماسک خیار برای پوست دست

علاوه بر استفاده منظم از ماسک های خانگی جوانسازی پوست دست ، می توان با رعایت یک سری نکات ساده، از ایجاد التهاب، لکه های قهوه ای رنگ، چین و چروک و خشکی جلوگیری کرد. بهتر است تا حد ممکن، پوست دست را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه داشت. حتما هنگام شست و شو از دستکش استفاده نمایید. توجه به تغذیه، نقش به سزایی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد. استفاده از مرطوب کننده، یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکاتی است که به جوانسازی پوست کمک کرده، زیرا خشکی پوست اولین رکن بروز انواع اختلالات پوستی است. ماساژ دادن پوست با انواع روغن های طبیعی مثل روغن زیتون، نارگیل یا آواکادو و هم چنین حفظ نظافت دست ها و ناخن ها نیز از دیگر موارد ضروری برای جوانسازی پوست دست است.

نتیجه گیری مجله ماه

از این به بعد، بیش از گذشته به سلامت پوست دست خود توجه کنید، زیرا اکنون متوجه این مسئله شدید که پوست دست حساسیت به مراتب بیشتری نسبت به پوست صورت دارد و سریع تر از دیگر قسمت های بدن، دچار علائم پیری زودرس می شود. شناخت ترکیبات مفیدی مثل ماسک های خانگی جوانسازی پوست دست ، کمک می کند تا شاداب تر به نظر برسید. از طرفی جوانسازی و شادابی پوست محدود به یک سن خاص نیست، بلکه در هر سنی میتوان از پوست مراقبت نمود. طبق آن چه که کارشناسان مجله اینترنتی ماه در قالب روش های خانگی در بالا ذکر کردند، مواد طبیعی و به خصوص میوه در این زمینه تاثیر بسیار زیادی داشته و کمک بسیاری به سلامت پوست خواهند کرد.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید