بررسی آیفون ایکس

اپل آیفون ایکس را در حالی که مدل های قبل بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته بود، به بازار عرضه کرد. X به معنای “ده”، نماد یک مجسمه زیبا و مدرن رومی است. در این ارتباط کارشناسان ما در بخش تکنولوژی مجله ی ماه مقاله ای درباره ی این گوشی جمع آوری کرده اند، که شایعات قابل قبول درباره آیفون های جدید را پاسخ می دهد. مقاله زیر را که در زمینه بررسی آیفون ایکس می باشد، مطالعه کنید.

نمایشگر منحصر به فرد آیفون ایکس

زمانی که شما برای اولین بار آیفون x را در دست بگیرید متوجه تفاوت های آشکار آن با دیگر گوشی ها خواهید شد. این یک گوشی بدون قاب است که صفحه نمایش آن در لبه ها کاملاٌ چسبیده به قاب پشتی می باشد.

صفحه نمایش8،5 اینچی با رزولوشن 2436*1251 پیکسلی که 458 پیکسل در هر اینچ دارد و از نوع  OLED می باشد. رنگ های این صفحه نمایش بسیار روشن، شفاف، طبیعی و نزدیک به واقعیت می باشد. استفاده از این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید و یا فضای باز بسیار راحت و بدون مشکل می باشد. استفاده از تکنولوژی True Tone باعث شده است که میزان نور صفحه نمایش با وضعیت نور محیط اطراف شما تنظیم شود تا رنگ های صفحه نمایش به همان کیفیت مد نظر برسد و باعث دید راحت به صفحه نمایش در هر موقعیتی شود. این تکونولوژی هم چنین باعث شده است که بعد از نگاه طولانی مدت به صفحه نمایش چشمان شما اذیت نشود. این تکنولوژی علاوه بر صفحه نمایش، در دوربین جلو و عقب نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

جایگیری کاربردی دکمه ها در آیفون ایکس

طی بررسی آیفون ایکس ، مانند سایر گوشی های ساخت شرکت اپل، لوگوی شرکت در پشت صفحه قرار دارد. در لبه سمت راست شاهد یه دکمه ی قفل هستید که نسبت به دیگر گوشی ها کمی بلندتر است و همین اندازه ی بلندتر باعث سریع تر پیدا کردن و استفاده ی راحت تر و آسان تر از آن شده است. نکته ی قابل ذکر در مورد این دکمه این است که شما با فشار دادن آن تنها می توانید صفحه را بیدار کنید، ولی برای باز کردن قفل صفحه نمایش باید دکمه قفل و دکمه بالایی را به صورت هم زمان فشار دهید. یا این که می توانید با دوبار فشار دادن آن Apple Pay را فعال کنید.

دکمه ی خاموش کردن دستگاه در لبه ی بالایی و دکمه ی تغیییر ولوم در سمت راست پایین تر از دکمه ی قفل می باشد. پورت USB-C و بلندگوها در لبه ی پایینی می باشد که برخلاف گوشی های هوشمند دیگر شرکت ها، جک هدفونی در کنار آن شاهد نیستیم. برای شنیدن موسیقی به صورت خصوصی می توانید از یک هدفون بی سیم با فن آوری بلوتوث 5 استفاده کنید. از آن جایی که دکمه اضافه یا هرچیز دیگری بر روی صفحه نمایش نیست و دکمه ی های کناری باریک و بلندتر از سری های قبل شده است، بزرگی صفحه ی نمایش آن زیاد احساس نمی شود. در دست گرفتن آیفون ایکس بسیار راحت و کار کردن با آن با یک دست بدون مشکل انجام می شود.

سخت افزار و نرم افزار آیفون ایکس

بررسی آیفون ایکس نشان می دهد که این گوشیهمانند آیفون 8 و آیفون 8 پلاس دارای پردازنده Bionic A11 شش هسته ای با چهار هسته ی قدرتمند و دو هسته ی کم قدرت تر، سیستم عامل IOS و رم 3 گیگابایتی در کنار حافظه ی داخلی 64 گیگابایتی است. عملکرد بسیار عالی و سرعت بسیار بالای این پردازنده باعث شگفتی کاربران شده است. شما می توانید بازی های پرحجمی مانند Monument Valley 2، Transformers: Forged to Fight را بدون هیچ تغییر سرعتی در عملکرد این گوشی انجام دهید و لذت ببرید.

اگر توجه داشته باشید، دیگر دکمه Home را بر روی صفحه نمایش مشاهده نمی کنید. بنابراین راه جدیدی باید برای رفتن به صفحه اصلی وجود داشته باشد که می توانید با لمس صفحه نمایش از قسمت سمت راست از بالا به مرکز وارد صفحه ی اصلی شوید. یا اگر در برنامه ای هستید و قصد به ورود به صفحه ی اصلی را دارید، با لمس نوار پایینی به یک طرف می توانید به صفحه ی اصلی دسترسی پیدا کنید.

سخت افزار و نرم افزار آیفون ایکس

اگر به صفحه اصلی ضربه بزنید و کمی مکث کنید، تمام برنامه های کار شده و باز را مشاهده خواهید کرد. اگرچه به نظر می رسد این کار سخت و دشوار است، اما با چند بار انجام دادن متوجه راحتی و سرعت آن می شوید. البته با استفاده یک دست ممکن است به جای عملکرد صحیح، هدف شما به خطا برود بنابراین به پیشنهاد خود شرکت در هنگام انجام چنین کارهایی از هر دو دوست کمک بگیرید.

دقت فناوری تشخیص چهره در آیفون ایکس

برای باز کردن قفل گوشی آیفون ایکس نیازی نیست که از حسگر اثر انگشت آیفون استفاده کنید. شما می توانید تنها با نگاه کردن به صفحه ی گوشی و استفاده از فناوری تشخیص چهره قفل گوشی را باز کنید. طی بررسی آیفون ایکس توسط کارشناس ما، احساس می شود که تشخیص چهره از Touch ID عملکرد کندتری داشته باشد، ولی آیفون نشان داد که این طور نیست و تشخیص چهره عملکرد بسیار سریع، حساس و قابل اعتمادی دارد. البته نکته ی قابل ذکر این است که این فناوری در برخی جاها از قبل فضاهایی با نور بسیار کم یا زمانی که در حال راه رفتن هستید قابل استفاده نیست. البته شرکت اپل بیان داشته است که روز به روز این فناوری را پیشرفته تر و بی نقص تر خواهد کرد.

بررسی آیفون ایکس توسط مجله ماه نشان می دهد که برای حل کردن این مشکل می توانید از یک گذرواژه استفاده کنید یا با فشار دادن دکمه ی قفل وارد برنامه ی Apple Pay شوید و با تکان دادن تلفن خود و کمی نزدیک کردن به چهره، تلفن چهره ی شما را تشخیص دهد و قفل صفحه باز شود.

معمولاٌ کاربران از تشخیص چهره بیش از حسگر اثر انگشت استفاده می کنند. زیرا کاربردی تر و راحت است. مثلاٌ در زمستان زمانی که دستکش در دست دارید و دسترسی اثر انگشت به گوشی سخت است، تشخیص چهره قابل استفاده تر می باشد. نکته ی دیگر در مورد قفل صفحه این که تشخیص چهره بسیار امن تر از حسگر اثر انگشت می باشد. این فناوری، فناوری است که معمولاٌ در تمام گوشی های اندروید اخیر و تمام مارک های رقیب می بینید و خیلی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

ساخت انیموجی و انیمیشین با آیفون ایکس

با بررسی آیفون ایکس یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب و سرگرم کننده ی این گوشی نمایان شد که حسگرهای سه بعدی  mapping در دوربین های جلو و عقب برای ساخت Animoji و انیمیشن ها می باشد. از این ویژگی می توانید برای ساخت انیمشن های مورد نظر بهره ببرید و به عنوان یک پیام برای دوستان ارسال کنید یا به عنوان تصویر زمینه گوشی از ان استفاده کنید. حتی می توانید از آن برای ساخت گیف های بسیار شگفت انگیز نیز استفاده کنید.  Animoji، انیمیشن ها و گیف های درست شده را می توانید به هر کسی که گوشی با سیستم عامل اندروید ios دارد، ارسال کنید.

ساخت انیموجی و انیمیشین با آیفون ایکس

بلندگو های با کیفیت آیفون ایکس

از دیگر قابلیت های این گوشی، قابلیت شارژ بی سیم، WIFI، ضد آب بودن و ضد ضربه بودن آن اشاره کرد. بلندگوهای این گوشی در لبه ی پایینی قرار گرفته است که در هر دو ولوم پایین و بالا عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته اند. وقتی شما ویدئویی را با گوشی آیفون ایکس خود به صورت افقی تماشا کنید، دیگر مشکل مسدود شدن بلندگوها با دست را ندارید. صداهای ضبط شده با این گوشی دارای کیفیتی بی نظیر می باشد و باعث شگفتی کاربران شده است.

بررسی آیفون ایکس از نگاه دوربین

دوربین پشت این گوشی 12 مگاپیکسلی دوگانه با زاویه دید اپتیکال و لنز F 18 می باشد. به گفته خود شرکت اپل سنسور دوربین را تقویت، بزرگ تر  و سریع ترکرده و یک پردازنده ی سیگنال تصویری(IPS) برای دریافت بهتر رنگ ها به دوربین اضافه کرده است. عکس های گرفته شده با این دوربین بسیار شفاف، باکیفیت و رنگ های آن خیلی نزدیک به واقعیت می باشد. با اضافه شدن فن آوری OIS عکاسی در نور کم جای هیچ نگرانی وجود ندارد، طبق گزارشات رسیده، عکس های گرفته شده در نور کم یا شب بسیار عکس های شفاف و باکیفیتی بوده که رضایت کاربران را جلب کرده است.

این فناوری برای عکس های چهره نیز بسیار مورد استفاده می باشد قیمت نهایی آیفون ایکساز آن جا کاربران آیفون پیشتر از قیمت به فناوری های جدید و به روز توجه دارند، قیمت این گوشی یکی از گران ترین گوشی های حال حاضر دنیا می باشد. اگر شما هم یکی از طرفداران گوشی های آیفون هستید و قصد خرید آیفون ایکس 64 گیگابایتی را دارید، باید چیزی در حدود 999 دلار هزینه کنید. ولی اگر فکر می کنید که نیاز به حافظه ی بیشتری دارید، باید مدل بعدی آن با حافظه ی داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 1149 دلار تهیه کنید.

مدت ذخیره انرژی باتری آیفون ایکس

طبق بررسی آیفون ایکس زمانی که اپل این گوشی را به بازار عرضه کرد، اظهار داشت که عمر باتری سری ایکس حدود 2 ساعت بیشتر از آیفون 7 می باشد. از این اظهارات می توان نتیجه گرفت که عمر باتری تا حد زیادی بالاست، حتی زمانی که شما در طول روز به طور مداوم از گوشی استفاده کنید، نیاز به شارژ مجدد باتری پیدا نخواهید کرد. همان طور که در بالا اشاره شد، این گوشی قابلیت شارژ بی سیم دارد.

یکی دیگر از ویژگی های باتری این است که در صورت کم بودن شارژ و نیاز کاربر به شارژ بیشتر و یا در دسترس نبودن موقعیت شارژ مجدد می تواند از فناوری شارژ QI استفاده کند و بدین منظور شارژ گوشی را در حدود 75 درصد افزایش دهید تا زمانی که موقعیت شارژ کردن باتری به وجود بیاید. از این فناوری در گوشی ساسونگ اس 9 نیز استفاده شده که باعث جلب توجه کاربرانی که استفاده مداوم از گوشی دارند، شده است.

البته نکته ی قابل ذکر این است که این شرکت در جعبه ی این گوشی، یک شارژر قدیمی 5 واتی وجود دارد و از شارژ بی سیم سریع و پر قدرت خبری نیست، در صورت تمایل شما باید با یک هزینه ی بیشتر چیزی در حدود 1000 پوند یک شارژر سریع MacBook USB-C یا USB-C-to-Lightning خریداری کنید.

ظرفیت باتری آیفون ایکس

باتری آیفون ایکس یک باتری 2716 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع می باشد. در طی آزمایشات به عمل آمده، باتری عملکرد بسیاری خوبی را از خود نشان داده است. زمانی که محققان به صورت مدوام از بسیاری از برنامه های کاربردی و پرحجم گوشی مثل: پخش کننده موسیقی، شمارنده گام ها، استفاده از دوربین به مدت طولانی و در حالت HDR، قفل و باز کردن های مکرر با استفاده از فن آوری تشخیص چهره؛ استفاده کرده اند، چیزی در حدود 12 ساعت شارژ را درخود نگه داشت.

ظرفیت باتری آیفون ایکس

در طی جنبه ای دیگر از بررسی آیفون ایکس زمانی که در حالت ذخیره ی نیرو بود، به راحتی و قبل از خاموش شدن، توانستند یک فیلم سی دقیقه ای را تماشا کنند و حتی چندین عکس بگیرند و از GPS نیز استفاده کنند. کارشناس مجله اینترنتی ماه براساس آنچه در مراسم رونمایی از آیفون ایکس مشاهده کرده بود، می گوید که اگر گوشی شما صفر درصد شارژ دارد و خاموش شده است، برای پر کردن باتری با شارژر معمولی چیزی در حدود دو ساعت و پانزده دقیقه زمان لازم دارید. ولی اگر از شارژر بی سیم با قدرت شارژ سریع استفاده کنید در عرض نیم ساعت، 50% باتری آیفون ایکس پر می شود.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید