گلکسی اس 9

گلکسی اس 9 یکی از برجسته ترین مدل های گوشی های هوشمند سامسونگ است که از بسیاری جهات نسبت به مدل های قبلی خود یعنی گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 برتری دارد. یکی از نقاط قوت گلکسی اس 9 دوربین آن است که مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که محصولات سامسونگ، همیشه کاربران و مخاطبان خاص خود را داشته است. با بخش فناوری مجله ماه جهت آشنایی بیشتر با خصوصیات فنی و ظاهری این گوشی همراه باشید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 9

در سال های اخیر طراحان شرکت سامسونگ، دست به تغییرات اساسی در مورد ظاهر گوشی نزده اند و تفاوت چندانی در مدل های مختلفی که عرضه شده، به چشم نمی خورد. اما آنچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته، بالا بردن کیفیت فنی گوشی بوده که از نظر اغلب کاربران این تلاش قابل تقدیر است. از جمله خصوصیات فنی سامسونگ گلکسی اس 9 می توان به این موارد اشاره کرد:

  • جنس بدنه: آلومینیوم پولیش شده به همراه محافظ صفحه جلو و پشت گوشی با قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار، در رنگ های مشکی، آبی، خاکستری و یاسی.
  • نمایشگر: 5.8 اینچی از نوع سوپر AMOLED با رزولوشن 2960*1440 پیکسل و تراکم 570 پیکسلی
  • پردازشگر: Exynos 9810 هشت هسته ای
  • پردازشگر ( نمونه چینی و انگلیسی ): Qualcomm snapdragon 845 هشت هسته ای
  • حافظه: رم 4 گیگابایتی با حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت به همراه قابلیت کارت حافظه تا ظرفیت 256 گیگابایت
  • سیستم عامل: اندروید 8 اوریو
  • دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری 2160 پیکسلی
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری 1440 پیکسلی
  • باتری: 3000 میلی آمپری با قابلیت شارژ بی سیم و البته فناوری شارژ سریع

طراحی بی نظیر گلکسی اس 9 سامسونگ

از نظر ظاهری گلکسی اس 9 شباهت های بسیاری با نمونه قبلی، یعنی اس 8 دارد. البته این مسئله به این معنی نیست که هیچ گونه طراحی جدید در آن به کار نرفته باشد. اولین وجه تمایز این گوشی به نمونه های قبلی سامسونگ، جنس بدنه آن است. جنس آلومینیومی بدنه گوشی، کمی مقاوم تر بوده و البته وجود لایه محافظ Gorilla Glass 5 نیز باعث مقاومت بیشتر گوشی شده است.

طراحی بی نظیر گلکسی اس 9 سامسونگ

این لایه هم در صفحه جلو و هم صفحه پشت به کار رفته و باعث شده تا از گوشی در برابر ضربه های ناگهانی محافظت شود. در قسمت پشت گوشی، علاوه بر لنز دوربین اصلی یک حسگر انگشتی را ملاحظه می کنید که سیستم امنیتی گلکسی اس 9 را تشکیل می دهد. در نمونه اس 8، این حسگر در سمت راست لنز دوبین قرار داشت، اما در این مدل حسگر انگشتی به زیر لنز دوربین انتقال یافته و به نظر می رسد در این حالت، دسترسی به آن راحت تر است.

نمایشگر گوشی از یک پنل 5.8 اینچی تشکیل شده که ضخامت قاب دور صفحه در آن به کمترین حد رسیده است. علی رغم بزرگ بودن نمایشگر، نگه داشتن گوشی با یک دست آسان است و وزن بالایی ندارد. امروزه در برخی از گوشی های هوشمند، طراحان برای استفاده بیشتر از فضای گوشی، جک هدفون را حذف کرده و در عوض به کاربران پیشنهاد می کنند تا از هدفون های بلوتوثی استفاده کنند. اما در مدل گلکسی اس 9 خوشبختانه این امکان هنوز هم حفظ شده و جک 3.5 میلی متری هدفون در لبه پایینی گوشی قرار گرفته است.

نمایشگر گلکسی اس 8 کیفیت خارق العاده ای دارد

نمایشگر گلکسی اس 9 تقریبا همان نمونه ای است که در سامسونگ گلکسی اس 8 مورد بررسی قرار گرفت. شفافیت تصاویر در آن عالیست و ارائه رنگ نیز به بهترین شکل ممکن انجام می شود. در حقیقت این نمایشگر جزء با کیفیت ترین پنل های موجود در بازار است. میزان نور تصویر به شیوه ای خوب تنظیم شده و امکان استفاده از آن در محیط بیرون و در برابر نور خورشید وجود دارد، بدون اینکه مشکل خاصی ایجاد کند.

نمایشگر گلکسی اس 8 کیفیت خارق العاده ای دارد

کیفیت بالای تصاویر در این نمایشگر، تا حد زیادی به نوع آن مربوط می شود. استفاده از پنل سوپر AMOLED، تصاویر را واقعی تر و با جزئیات بیشتر ارائه می دهد. در مدل های قبلی نیز کیفیت رنگ بسیار بالا بود، اما تصاویر آن بیشتر شبیه تصاویر انیمیشنی به نظر می رسید. اما در مدل اس 9، تصاویری واقعی تر را مشاهده خواهید کرد.

البته باز هم انتخاب با شماست، می توانید برای انتخاب حالت های مختلف رنگ به منوی تنظیمات رفته و آن را تغییر دهید. هر چند این تنظیمات و تغییر کیفیت، چیزی کاملا متفاوت با امکاناتی است که شرکت اپل در گوشی های آیفون فراهم آورده، اما به هر حال سامسونگ این اجازه را به کاربر می دهد تا کیفیت تصویر را همان گونه که مایل است، تغییر دهد.

تنظیم نور صفحه مطابق با عملکرد شما

یکی از قابلیت های برجسته و مورد علاقه کاربران در مورد نمایشگر این گوشی این است که نرم افزار آن در موقعیت های مشخصی، میزان رنگ و نور تصویر را به صورت خودکار، مطابق با سلیقه شما تنظیم می کند. برای مثال اگر شما برای مطالعه کتاب در گوشی، درجه خاصی از رنگ و نور را تنظیم کرده باشید، پس از آن با هر بار استفاده از گوشی جهت باز کردن فایل مربوطه، به صورت خودکار نور و رنگ تغییر کرده و شرایط برای مطالعه شما فراهم می شود.

فراهم کردن چنین امکاناتی، یکی از اهداف برند های معروفی مثل سامسونگ است تا هرچه بیشتر رضایت مشتری جلب شود. در حقیقت داشتن چنین قابلیت هایی است که یک شرکت را معروف کرده، فروش محصولات را بالا برده و موجب تبدیل شدن آن به برند می شود.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت نمایشگر این گوشی، تغییر نکردن کیفیت تصویر در زوایای مختلف است. در برخی انواع گوشی ها مثل گوگل پیکسل، اگر از کناره ها و از زاویه ای متفاوت به نمایشگر نگاه کنید، تقریبا تصویری مشاهده نمی شود، اما کیفیت نمایشگر سامسونگ اس 9 به قدری است که حتی از زوایای مختلف نیز جزئیات تصویر به خوبی مشخص است.

گلکسی اس 9 با اندروید اوریو عرضه می شود

همانند دیگر محصولات سامسونگ مدل اس 9 نیز با نرم افزار اندروید نسخه 8 عمل می کند. این مدل اولین نسخه ای بود که از نموه جدید اندروید اوریو، رونمایی کرد. از نظر کمیت، شمار تفاوت های این مدل از لحاظ نرم افزاری نسبت به مدل قبلی، چندان قابل ملاحظه نیست. اما از نظر کیفیت و عملکرد، کاملا متفاوت است. یکی از خصوصیات جالب این نرم افزار، گزینه های متعدد برای انتخاب نوع ساعت است که می توانید آن ها را از منوی تنظیمات فعال کنید.

گلکسی اس 9 با اندروید اوریو عرضه می شود

شکل آیکون ها دقیقا شبیه به مدل های قبلی سامسونگ است. برنامه ها به صورت تمام صفحه باز شده و قابلیت تغییر فونت و آیکون نیز در آن فراهم است. از تغییرات جدید این نرم افزار، امکان چرخش آیکون برنامه ها از حالت عمودی به افقی است که پیش از این در گوشی های سامسونگ چنین چیزی ممکن نبود. در این حالت، تمام آیکون برنامه های موجود در یک صفحه قرار گرفته و برای دسترسی به آن ها، نیاز به عوض کردن صفحه نیست.

گاهی اوقات، فقط به قسمت خاصی از یک برنامه نیاز دارید، در واقع باز شدن صفحه کامل برنامه یاد ضروری نیست. در این حالت می توانید فقط آن بخشی را که نیاز دارید، انتخاب کرده و بقیه قسمت ها را قیچی کنید تا فضای زیادی از نمایشگر را اشغال نکند.

با نصب هر برنامه در این گوشی، یک نسخه پشتیبان نیز از آن برنامه در صفحه اصلی کپی می شود که می توانید در صورت تمایل آن را ذخیره یا حذف کنید. با کشیدن لبه نمایشگر منویی باز می شود که شامل برنامه های پرتکرار، لیست مخاطبان، دسترسی سریع به برخی برنامه های پرکاربرد و مواردی از این قبیل است.

قابلیت مخفی کردن پوشه ها

یکی از قابلیت های منحصر به فرد دیگری که در این نرم افزار به چشم می خورد، امکان مخفی کردن برنامه ها و پوشه های خاص است. به این شکل که با نصب یک برنامه یا ایجاد یک پوشه، منویی باز می شود که به شما پیشنهاد می دهد که آیا قصد پنهان کردن آن را دارید یا خیر. پوشه هایی که پنهان می شوند، فقط زمانی قابل دستری هستند که صاحب گوشی از طریق حسگر انگشتی، قصد باز کردن آن را داشته باشد. در این حالت، امکان دسترسی به برخی محتویات گوشی توسط دیگران وجود ندارد.

سخت افزار سامسونگ گلکسی اس 9

گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 همانند دگر محصولات سری نوت و اس، در دو مدل عرضه می شود. مدل اصلی با پردازشگر Exynos 9810 و مدل دیگر که فقط در آمریکا و چین وجود دارد، با پردازشگر Qualcomm snapdragon 845 کار می کند. هر دوی این تراشه ها، هشت هسته ای بوده و فقط در برخی ویژگی های فنی دارای تفاوت هایی هستند. برای مثال، قابلیت فیلم برداری دوربین در این دو نوع تراشه کمی متفاوت است.

رم این گوشی دارای ظرفیتی 4 گیگابایتی است و در سه مدل حافظه داخلی 64 و 128 و 256 گیگابایتی نیز عرضه می شود. علاوه بر این، دارای قابلیت نصب کارت حافظه نیز می باشد. از نظر نوع عملکرد، این تراشه گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 را به یکی از سریع ترین نمونه های حال حاضر بازار تبدیل کرده است. سیستم خنک کننده این پردازشگر، بسیار خوب عمل کرده و هیچ گاه در بدنه گوشی، حرارت را حس نخواهید کرد.

قابلیت تشخیص چهره در گلکسی اس 9

حسگر انگشتی گلکسی اس 9 سرعت و دقت بسیار بالایی دارد و بر خلاف نمونه های دیگر که برای تایید اثر انگشت می بایست دو بار آن را اسکن کند، این مدل فقط با یک بار قرار دادن انگشت بر روی آن، عمل می کند. سیستم امنیتی گوشی علاوه بر حسگر انگشتی، با حسگر تشخیص چهره نیز کار می کند. دوربین جلوی گلکسی اس 9 هم زمان برای تشخیص چهره نیز به کار گرفته می شود. اگر کاربر مایل به استفاده از این امکانات نباشد، می تواند با استفاده از منوی تنظیمات آن ها را غیر فعال کرده و از روش وارد کردن الگو یا رمز برای باز کردن قفل صفحه بهره ببرد.

قابلیت تشخیص چهره در گلکسی اس 9

دوربین اس 9 سامسونگ

همان طور که در ابتدا نیز گفتیم، یکی از نقاط قوت این گوشی و البته یکی از تغیرات عمده آن نسبت به مدل قبلی، دوربین است. لنز دوربین این گوشی، دو قابلیت متفاوت برای عکاسی دارد. لنز مدل f/2 برای عکاسی در نور کم و لنز مدل f/1 برای عکاسی در نور مناسب مورد استفاده قرار می گیرد. تنظیم این لنز به صورت دستی انجام می شود، اما اگر دوربین را در حالت خودکار قرار دهید، تغییر لنز ممکن است زیاد عملکرد خوبی نداشته باشد.

دوربین اصلی، دارای کیفیتی 12 مگاپیکسلی است که در کنار داشتن چنین نرم افزاری، عکس هایی با نور و شفافیت عالی ارائه می دهد. عکس های گرفته شده با این دوربین در نور کم، بسیار با کیفیت تر از گوشی های دیگر است و جزئیات زیادی را شامل می شود. اغلب گوشی هایی که در این رنج قیمت عرضه می شوند مانند گوشی های شرکت شیائومی، در عکاسی با نور زیاد عالی عمل می کنند و گلکسی اس 9 نیز از این قائله مستثنی نیست.

این عکس ها، دارای کنتراست و شفافیت خوبی است و در برخی موارد حتی از مدل گوگل پیکسل و آیفون x نیز، برتری دارد. شاید تنها ایرادی که این دوربین دارد، حالت زوم آن است که کمی کیفیت عکس را بیش از حد معمول پایین می آورد.

دوربین اس 9 سامسونگ

از دیگر نقاط قون این دوربین، حالت اسلوموشن در فیلمبرداری است. کیفیت اسلوموشن در این دوربین، 960 فریم بر ثانیه است. دوربین جلوی گوشی نیز 8 مگاپیکسل است که علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، از آن به عنوان حسگر تشخیص چهره نیز استفاده می شود. علاوه بر این قابلیت تبدیل عکس شما به انیمیشن و ایموجی را نیز دارد.

باتری گلکسی اس 9

در همین ابتدا باید گفت که عملکرد باتری این گوشی، چیزی نیست که از یک برند مثل سامسونگ انتظار می رود. اگر چه اغلب ویژگی های گلکسی اس 9 شبیه به مدل های قبلی است، اما تغییرات چشمگیری هم در نوع پردازشگر و دوربین داشته، پس اتنظار می رفت که باتری 3000 میلی آمپری آن نسبت به قبل کمی پر قدرت تر ظاهر شود.

باتری گلکسی اس 9

تصور کنید گوشی در حالت ساکن و بدون استفاده، از شب تا صبح، 5 درصد شارژ از دست می دهد. البته خوشبختانه این باتری مجهز به فناوری شارژ سریع و هم چنین شارژ بی سیم است. در پایان یک روز کاری که ذخیره باتری رو به اتمام است، در فرصتی کمتر از یک ساعت می توان شارژ باتری را به 100 درصد رساند. با این وجود کارشناسان مجله اینترنتی ماه گلکسی اس 9 را یک گوشی بی نظیر می دانند که یکی از رقبای سر سخت آیفون x می باشد.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید