گلکسی ای 9 مدل 2018

در سال 2018 شرکت سامسونگ علاوه بر محصول پر فروش و فوق العاده گلکسی اس 9 گوشی دیگری با نام گلکسی ای 9 مدل 2018 روانه بازار کرد که از جهاتی، دارای خصوصیات بی نظیری است. این گوشی دارای 4 دوربین در پشت است که کار با آن مطمئنا بسیار شگفت انگیز خواهد بود. اگر مایلید تا با دیگر خصوصیات ظاهری و فنی این گوشی آشنایی پیدا کنید، با مجله ماه همراه باشید.

سامسونگ گلکسی ای 9 مدل 2018 اولین گوشی با دوربین 4 گانه

سال 2018، سالی است که سامسونگ با محصولات خود تحولی در عرصه گوشی های هوشمند ایجاد کرده است. پس از عرضه گلکسی ای 7 با 3 دوربین، این بار سامسونگ دوربینی دیگر به مجموع دوربین های اصلی اضافه کرده و گلکسی ای 9 مدل 2018 را با دوربین 4 گانه طراحی نموده است. مطمئنا این گوشی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند. زیرا اغلب کنجکاوند تا تجربه عکاسی با این دوربین 4 لنزی را داشته باشند.

در کنار تمام ویژگی های منحصر به فرد یگری که دارد، گلکسی ای 9 مدل 2018 می تواند در کنار دیگر محصولات سامسونگ، بازار خوبی داشته باشد. به گفته  کارشناسان سامسونگ، این گوشی احتمالا از اواسط نوامبر 2018 جهت فروش روانه  بازار می شود. بر اساس گفته های آنان، قیمت این گوشی حدودا 720 دلار است که با توجه به میزان ظرفیت داخلی این قیمت ممکن است متفاوت باشد.

مشخصات فنی گلکسی ای 9 مدل 2018

  • جنس بدنه: قاب فلزی و صفحه  پشت شیشه ای در ابعاد 162*77*7 میلی متر و وزن 183 گرم
  • نمایشگر: 6.3 اینچ از نوع سوپر AMOLED با کیفیت فول اچ دی و زولوشن 2220*1080 پیکسلی
  • دوربین اصلی: لنز چهارگانه  24، 8، 10 و 5 مگاپیکسلی با فلش ال ای دی وکیفیت فیلمبرداری 2160 مگاپیکسلی
  • دوربین جلو: 24 مگاپیکسلی با کیفیت فیلم برداری 1080 پیکسلی
  • نرم افزار: اندروید 8 اوریو
  • پردازشگر: snapdragon 660 هشت هسته ای
  • حافظه: رم 6 و 8 گیگابایتی، حافظه  داخلی 128 گیگابایتی با قابلیت نصب کارت حافظه
  • باتری: 3800 میلی آمپر

گلکسی ای 9 مدل 2018 با طراحی بسیار زیبا

از نظر ظاهری، گلکسی ای 9 مدل 2018 دارای یک طراحی زیبا است، قابی فلزی با بدنه  شیشه ای از آن یک وسیله  شیک ساخته است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی عرضه می شود. ابعاد گوشی علی رغم بزرگ بودن به گونه ای است که نگه داشتن آن در دست، مشکل خاصی ندارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. اما متاسفانه همانند دیگر گوشی های شیشه ای، صفحه  پشتی دائما کثیف شده و رد انگشت بر روی آن باقی می ماند.

دکمه  پاور و تغییر ولوم در لبه  سمت راست  گوشی قرار گرفته و حسگر انگشتی نیز در صفحه  پشتی و در مرکز پنل  واقع شده است و دسترسی به آن بسیار آسان است. سمت چپ گوشی نیز محل قرار گرفتن دکمه  کاربردی بیکسبی است که البته موجب نارضایتی اغلب کاربران قرار گرفته، زیرا به محض برخورد انگشت با دکمه، به کار افتاده و آماده است تا با دریافت دستور صوتی، آن را انجام دهد. لبه  پایینی گوشی نیز محل اتصال جک هدفون، پورت USB C و خروجی اسپیکر است.

گلکسی ای 9 مدل 2018 با طراحی بسیار زیبا

نمایشگر گلکسی ای 9 مدل 2018

نمایشگر گلکسی ای 9 مدل 2018 از یک پنل 6.3 اینچی ساخته شده که دارای کیفیت فول اچ دی است. مشخص است که نمایشگرهای AMOLED آن هم با چنین رزولوشنی، تصاویری بی نظیر با نور و کنتراست عالی را ارائه می دهند. حتی در بسیاری از موارد با کیفیت QHD موجود در گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 نیز برابری می کند. عملکرد این پنل بسیار خوب ارزیابی شده و حتی در نور خورشید نیز کمترین اختلالی در تصویر مشاهده نمی شود.

نمایشگر گلکسی ای 9 مدل 2018

پردازنده و سیستم عامل گلکسی ای 9 2018

پردازشگر گلکسی ای 9 مدل 2018 از یک تراشه  هشت هسته ای Qualcomm snapdragon 660 ساخته شده است. قدرت و سرعت این نرم افزار به حدی است که می تواند کیفیت 4K فیلمبرداری و عملکرد 4 لنز دوربین را در این گوشی به خوبی پشتیبانی کند. هر چند در گوش های پرچمدار سال 2018، از تراشه های به روز تر و پر قدرت تری استفاده شده، اما به هر حال این گوشی قابلیت نصب انواع برنامه ها و بازی ها و اجرای آنها را دارد. میزان ظرفیت رم این گوشی ، 6 و 8 گیگابایت و میزان حافظه  داخلی 128 گیگابایتی است. البته برای آن دسته از کاربرانی که جهت ذخیره  داده های خود نیاز به فضای بیشتری دارند، امکان نصب کارت حافظه نیز وجود دارد.

پیش بینی می شد که گلکسی ای 9 مدل 2018 از نظر نرم افزاری، مجهز به جدید ترین نرم افزار اندرویدی باشد، اما پس از رونمایی مشخص شد که با سیستم عامل اندروید 8 اوریو کار می کند. علی رغم غافل گیری سامسونگ در این زمینه، این نرم افزار دارای ویژگی های مثبت فراوانی است که برخی از آنها جدید هستند. رنگ زمینه، تصویر پس زمینه، شکل آیکون ها و نحوه  نمایش برنامه از جمله مواردی است که می توان آنها را بر اساس سلیقه تنظیم کرد. همانند دیگر نسخه های اندروید، برنامه هایی به صورت پیش فرض در این گوشی نصب شده که در صورت تمایل می توان آن را حذف یا غیر فعال کرد.

دوربین سامسونگ گلکسی ای 9 مدل 2018

زمانی که در مورد گوشی گلکسی ای 9 مدل 2018 صحبت به میان می آید، اولین نکته ای که به ذهن مخاطبان می رسد دوربین اصلی آن است که دارای 4 لنز می باشد. این لنز ها با کیفیت 24، 8، 10 و 5 مگاپیکسلی عرضه شده اند. سنسور اولیه  این دوربین، دارای قابلیت چرخش 120 درجه ای است که به ادعای کارشناسان شرکت، همانند چشم انسان عمل می کند. سنسور دیگر توانایی تهیه  چند عکس هم زمان و  گزینش میان آنها را دارد. برای انتخاب هر کدام از دوربین ها جهت عکاسی در همان محیط دوربین، گزینه  مخصوصی قرار داده شده است.

کار با نرم افزار دوربین بسیار راحت بوده و علی رغم گزینه های بسیاری که وجود دارد، گیج کننده نیست. از حالت های مختلف عکاسی در این دوربین، می توان به مواردی مثل عکاسی در فضای باز، حالت پرتره، حالت های مختلف عکاسی از دریا، کوه، درخت، حیوانات و گل ها اشاره کرد. دوربین سلفی نیز 24 مگاپیکسلی است، یعنی کیفیت دوربین سلفی از کیفیت بسیاری از دوربین های اصلی بیشتر است. علاوه بر این با این گوشی، امکان ضبط فیلم با کیفیت 4K نیز فراهم است. از آن جایی که زمان زیادی از ورود این محصول به بازار نگذشته، فرصت چندانی برای بررسی تمام ابعاد و ویژگی های آن وجود نداشته است.

دوربین سامسونگ گلکسی ای 9 مدل 2018

ظرفیت باتری Galaxy A9 2018

باتری 3800 میلی آمپری گلکسی ای 9 مدل 2018 دارای حجمی به مراتب بیشتر از دیگر مدل های سامسونگ است که در همین سال تولید شده اند. علی رغم داشتن پنل شیشه ای، این گوشی مانند گلکسی نوت 8 دارای قابلیت شارژ بی سیم نیست، اما در عوض دارای یک سیستم شارژ سریع است که زمان شارژ باتری را بسیار کمتر کرده است. عمر باتری تقریبا تا یک روز کامل است. یعنی با هر بار شارژ 100 درصد تا یک روز کامل می توان از آن استفاده نمود. بدلیل عدم ورود این گوشی به بازار مجله اینترنتی ماه اطلاعات بیشتر از گلکسی ای 9 مدل 2018 ندارد. برای آشنایی بیشتر ما را دنبال کنید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید