فواید سیر و پیاز برای سرطان سینه

با توجه به آمار منتشر شده از سازمان های جهانی مبنی بر گسترش شمار افراد مبتلا به سرطان سینه، محققان در پی یافتن راه حل های جدیدی هستند که بتوان این خطر را تا حد ممکن در زنان کاهش داد. یکی از نکاتی که در خلال این بررسی ها به اثبات رسید این بود که تغذیه نقشی بسیار کلیدی در بروز سرطان سینه و علائم آن دارد. از این رو توجه به داشتن یک رژیم غذایی مناسب، می تواند به کنترل بیشتر این بیماری کمک کند. برای مثال محققان اخیرا به این نتیجه رسیده اند که فواید سیر و پیاز برای سرطان سینه ، بسیار بیشتر از تصور ماست، به گونه ای که در اغلب رژیم های غذایی توصیه شده برای این زنان، مصرف سیر و پیاز وجود دارد. کارشناسان مجله سلامت ماه ، در مورد این تحقیق و نتایج آن، اطلاعات جامع تری در اختیار شما قرار می دهند.

درمان سرطان سینه با خورد سیر و پیاز

سیر و پیاز، دسته ای از گیاهان معطر هستند که تقریبا در همه نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفته و حتی در آشپزی برخی نقاط جهان مثل ایران، جزء ترکیبات جدا نشدنی انواع غذاها هستند. همه با خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی سیر و پیاز آشنایی داریم و با روش های مختلف، سعی در استفاده از این دو سبزی معطر خواهیم داشت. نکته قابل توجهی که اخیرا محققان به آن پرداخته و بر آن تاکید بسیار دارند، فواید سیر و پیاز برای سرطان سینه است.

بر اساس آمار، سرطان سینه دومین نوع سرطان شایع در جهان است که تقریبا 12 درصد از مبتلایان به سرطان را در طول سال، به خود اختصاص داده است.از طرفی متداول ترین نوع سرطان در میان زنان است که آمار مرگ و میر قابل ملاحظه ای نیز تاکنون داشته.

به گفته محققان، داشتن یک رژیم غذایی مناسب، یکی از اصلی ترین مواردی است که باید در جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان مد نظر قرار داد. به طور مشخص، در مورد سرطان سینه، مصرف منظم سبزی ها و میوه ها بسیار موثر بوده و به راحتی می توان تاثیر آن را به وضوح در کنترل بیماری دید.

فواید سیر و پیاز برای سرطان سینه و درمان

قطعا وجود یک سری ترکیبات خاص موجب برجسته شدن فواید سیر و پیاز برای سرطان سینه شده است. اورگان سولفات و فلاونوئید، دو نوع آنتی اکسیدان فعال در سیر و پیاز هستند که خاصیت ضد سرطانی داشته و با خنثی کردن فعالیت رادیکال های آزاد، از ایجاد تومور سرطانی جلوگیری می کند. فلاونوئیدها، سیستم ایمنی بدن را در فرآیند تقسیم سلولی، تقویت کرده و مانع از ایجاد اختلال در این فرآیند می شوند. از این رو به یکی از مهم ترین نوع آنتی اکسیدان ها معروف شده است.

به گفته محققان، در صورتی که یک رژیم غذایی از مقدار مناسبی فلاونوئید تشکیل شده باشد، التهاب در بدن را از بین برده و ضمن افزایش مقاومت بدن در برابر ایجاد سلول های سرطانی، به سلامت قلب و عروق و پیشگیری از پیری زودرس نیز کمک می کند.

تاثیرمصرف روزانه سیر و پیاز بر سرطان سینه

پس از مطرح شدن فرضیه فواید سیر و پیاز برای سرطان سینه ، تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفت و کارشناسان در این جریان به این نتیجه رسیدند افرادی که در رژیم غذایی خود روزانه از سیر و پیاز استفاده می کنند، 67 درصد کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. از طرفی محققان بر این باورند که مصرف این دو نوع سبزی معطر نه تنها به صورت خام، بلکه در ترکیب انواع غذاها و به اشکال مختلف نیز مفید است. تنها کافی است آن را جزئی از برنامه غذایی قرار داده و مصرف آن را فراموش نکنید.

تاثیر سیر و پیاز بر سیستم ایمنی بدن

هنوز به طور مشخص، نوع اثرگذاری ترکیبات سیر و پیاز بر روی سرطان سینه شناسایی نشده، اما همان طور که اشاره شد، به نظر می رسد وجود ترکیباتی مثل فلاونوئیدها و ارگان سولفات، باعث شده تا این دو نوع سبزی معطر، تا این حد اهمیت پیدا کرده و به عنوان ترکیبی جهت پیشگیری از بروز سرطان سینه مورد توجه قرار گیرد. از نظر محققان، اصلی ترین علت این مسئله، تاثیری است که این نوع رژیم غذایی بر سیستم ایمنی بدن و عملکرد آن دارد. البته تحقیقات صورت گرفته محدودیت هایی نیز داشته است.

برای مثال برخی کارشناسان بر این باورند که شمار افرادی که به هیچ وجه از سیر و پیاز در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنند، بسیار کم است. بنابراین امکان مقایسه جامع افراد با یکدیگر وجود ندارد. تنها می توان از بابت میزان مصرف، چنین نتیجه گیری را ارائه داد. در حقیقت فواید سیر و پیاز برای سرطان سینه تنها در مورد مصرف کنندگان آن، روشن شده است.

تاثیر سیر و پیاز بر سیستم ایمنی بدن

سرطان سینه چیست

حال که در مورد فواید سیر و پیاز برای سرطان سینه صحبت کردیم، بهتر است که اطلاعات مختصری نیز در باره سرطان سینه و علائم آن برای شما ارائه دهیم. توده سلول های سرطانی یا در خود سینه ایجاد می شود و یا از دیگر اندام ها به همراه جریان گردش خون وارد این عضو می شود. در صورتی که فرآیند تقسیم سلولی به هر دلیلی از جمله ضعف در سیستم ایمنی یا فعالیت رادیکال های آزاد، دچار اختلال شود، توده ای از سلول ها ایجاد می شود که در صورت وخیم بودن آن، به توده سرطانی معروف است و تشکیل آن در سینه، سرطان سینه را ایجاد می کند.

سرطان سینه بعد از سرطان پوست ، دومین نوع سرطان شایع در میان زنان است. اگرچه ممکن است این بیماری در هر سن و موقعیتی ایجاد شود، اما یک سری عوامل مثل وراثت و سبک زندگی غلط، خطر بروز سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد.

علائم و علل سرطان سینه

یکی از خصوصیات مثبت این نوع بیماری، قابلیت تشخیص سریع علائم آن است. در واقع در جریان معاینه، پزشک به راحتی وضعیت غیرعادی سینه را تشخیص داده و مرحله تکمیلی برای صحت تشخیص را پیگیری می کند.

  • ضخیم شدن بافت سینه یا نواحی اطراف آن
  • تغییر در سایز یا شکل ظاهری سینه
  • تغییر در جنس پوست سینه
  • ایجاد توده در میانه بافت سینه
  • ایجاد لکه های قرمز رنگ یا تیره رنگ
  • ایجاد لایه های پوستی جدید در ناحیه نوک سینه

از جمله مشخص ترین علائم سرطان سینه است که اغلب آن ها در معاینه اولیه قابل تشخیص خواهد بود.

به گفته متخصصان، عوامل ژنتیکی و وراثتی و هم چنین عدم رعایت نکات اصولی در سبک زندگی سالم، باعث اختلال در تقسیم سلولی در سینه می شود. اما گاهی اوقات نمی توان به طور مشخص، علت اصلی را تشخیص داد، به این معنی که حتی افرادی که در معرض خطر نیستند و دارای خصوصیات ژنتیکی مرتبط به این بیماری نیستند نیز ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند. بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که هنوز علت اصلی سرطان سینه به صورت دقیق، شناسایی نشده است، هرچند که عوامل متعددی به عنوان عامل دخیل، معرفی شده است.

علائم و علل سرطان سینه

همان طور که اشاره شد، سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در میان زنان است که آمار ابتلا به آن در حال افزایش می باشد. روش های تشخیص و درمان سرطان سینه هر روز در حال پیشرفت است و محققان راه کارهای جدیدی جهت کنترل بهتر این بیماری جست و جو می کنند. فواید سیر و پیاز برای سرطان سینه جزو یکی از همین یافته های جدید است که امروز در مجله اینترنتی ماه به توضیح این مسئله پرداخته شد، هر چند که این مسئله نیاز به بررسی های بیشتری نیز دارد.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید