بهترین پودرهای کلاژن 2019

هم زمان با افزایش سن، مقدار ساخت کلاژن طبیعی در پوست کاهش یافته، در نتیجه پوست دچار تغییرات ظاهری مثل چین و چروک و از دست دادن شادابی اولیه می شود. روش های متعددی وجود دارد که میتوان با کمک آنها، عمل جوانسازی و شادابی پوست را انجام داد و کمک کرد تا چین و چروک کمتری در پوست به وجود آید، از مصرف انواع مکمل ها، ویتامین ها و مواد مغذی گرفته تا ورزش و استفاده از محصولات مراقبت از پوست. اما از این میان، استفاده از پودر کلاژن، روشی بسیار موثر است که میتواند در کنار دیگر موارد، به جوانسازی پوست منجر شود. اما انتخاب یک پودر مناسب و استاندارد با ترکیبات قابل اطمینان، موردی است که باید در این رابطه مد نظر قرار داد. اگر در ادامه با مجله سلامت ماه همراه باشید، بهترین پودرهای کلاژن 2019 را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین پودرهای کلاژن ساز 2019

کلاژن نوعی پروتئین است که عامل اصلی ایجاد حالت انعطاف پذیری در پوست می باشد. در واقع وجود این نوع پروتئین در لایه های داخلی پوست، باعث می شود تا پوست، خصوصیات اولیه خود را حفظ کرده و شاداب و جوان به نظر برسد. معمولا با افزایش سن، مقدار تولید کلاژن به صورت طبیعی در بدن کاهش می یابد. البته این کاهش مقدار تولید، تنها در اثر افزایش سن اتفاق نمی افتد، بلکه حتی در سنین جوانی نیز، عواملی مثل تابش نور خورشید یا عدم مراقبت از پوست، یکی ازدلایل و نشانه های پیری زود رس پوست می باشد. که در بسیاری از موارد، برای برطرف کردن کمبود مقدار کلاژن در بدن، می توان از پودر این ماده به صورت خوراکی استفاده کرد. از جمله بهترین پودرهای کلاژن 2019 ، عبارتند از:

پودر Collagen peptides (کلاژن پپتید)

این پودر، یکی از بهترین پودرهای کلاژن 2019 است که مورد تایید بسیاری از محققان و کارشناسان قرار گرفته است. ترکیبات این پودر، کاملا طبیعی است و حاوی 14 نوع آمینو اسید ضروری برای بدن می باشد. مصرف این نوع پودر در تمامی رژیم های غذایی، امکان پذیر است. یعنی حتی اگر شما از رژیم های کم کربوهیدرات پیروی می کنید، مصرف این پودر اختلالی در فرآیند کاهش وزن شما ایجاد نمی کند. از آن جایی که این پودر هیچ طعم یا رایحه خاصی ندارد، خوردن آن بسیار راحت است و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.

بر اساس نظرسنجی هایی که در سایت های عرضه کننده این محصول انجام گرفته، افراد ادعا کردند که پس از مصرف این پودر، هم در رشد ناخن ها و هم در پر پشت شدن موها، تغییرات چشمگیری داشته اند و از نظر شادابی پوست نیز، بسیار پیشرفت کرده اند.

پودر Neocell (نئوسل)

اصولا پودرهای کلاژن، جز محصولات مراقبتی گران قیمت هستند، اما از میان انبوه برندهای موجود در بازار، نمونه هایی با قیمت مناسب تر نیز میتوان پیدا کرد که اثرگذاری بالایی داشته باشند. پودر Neocell  یکی از همین ترکیبات ارزان قیمت است که در کنار به صرفه بودن، دارای آنزیم های فعالی است که هضم آن را برای سیستم گوارش، آسان تر می کند. این پودر را میتوان به راحتی به چای، قهوه، دسر یا هر غذای دیگری اضافه کرد و مورد مصرف قرار داد. پس از چند هفته مصرف منظم این پودر بر اساس دستورالعمل ارائه شده، شاهد تغییرت قابل توجهی در رشد مو، ناخن و سلامت و شادابی هر چه بیشتر پوست خواهید بود.

پودر Neocell

پودر Vital protein (ویتال پروتئین)

یکی از بهترین پودرهای کلاژن 2019 ، نمونه Vital protein  است که در میان برندهای مختلف، تاثیر به مراتب بیشتری بر حفظ جوانی و شادابی پوست دارد. به گفته کارشناسان، مصرف منظم این پودر، مقدار تولید کلاژن را افزایش داده و در زمان کمی، چین و چرو های پوستی را از بین می برد و قطعا تغییرات قابل توجهی در پوست ایجاد خواهد کرد. ترکیبات طبیعی و گیاهی این پودر، به راحتی جذب و توسط سیستم گوارشی هضم می شود. این پودر را هم در آب سرد و هم در آب گرم میتوان  مخلوط کرد و حتی در مواردی میتوان به انواع غذاها، دسرها و نوشیدنی ها اضافه کرد. قیمت بالای محصول در کنار تاثیرگذاری قابل ملاحظه ای که دارد، باعث شده تا یکی از مکمل های با صرفه به نظر برسد.

پودر Great Lakes (گریت لیک)

این پودر نیز یکی از بهترین پودرهای کلاژن 2019 است که خرید آن از سایت خود شرکت، بسیار به صرفه تر و قابل اعتمادتر خواهد بود. طعم جالب و جدید این پودر، آن را به یکی از پرطرفدارترین ها تبدیل کرده و تنها نمونه بدون طعم و عصاره این پودر، محصولی است که برای برطرف کردن درد مفاصل در اثر افزایش سن مصرف می شود. این پودر را میتوان به آب سرد یا گرم و یا انواع غذاها و دسرها اضافه کرد.

پودر Dr. Collagen (دکتر کلاژن)

این ترکیب طبیعی، یکی از قوی ترین پودرهایی است که معمولا باید به مقدار کم مصرف کرد. در نتیجه از نظر اقتصادی با صرفه تر خواهد بود. بر روی بسته بندی این محصول ذکر شده که بهتر است آن را به همراه غذا طبخ و مصرف نمود، زیرا در این حالت، تاثیر بیشتری بر فرآیند کلاژن خواهد داشت و زمینه برای جذب هرچه بهتر پروتئین، فراهم خواهد شد.

چه طور میتوان یک پودر کلاژن مناسب انتخاب کرد

چه طور میتوان یک پودر کلاژن مناسب انتخاب کرد

اگر چه برندهای متنوع و متعددی از پودرهای کلاژن در بازار موجود است، اما انتخاب یک محصول مناسب از میان آنها، کار تقریبا مشکلی به نظر می رسد. اولین شرطی که یک پودر کلاژن مناسب باید داشته باشد، این است که منبع دامی داشته باشد، نه ماکیانی مثل مرغ. زیرا کلاژن تهیه شده از دام، آمینو اسیدهای غنی تری داشته و قطعا برای بدن مفیدتر خواهد بود. علاوه بر آن مصرف این پودرها یک نوع راهکار کاهش استرس و اضطراب ، بهبود وضعیت خواب و در نتیجه آرامش بیشتر در بدن خواهد بود که در کنار تاثیر گذاری بر پوست و جوانسازی آن عمل می کند.

نکته دیگر اینکه، پودرهای تهیه شده از منابع حیوانی، نوعی آمینو اسید خاص به نام پرولین دارند که ماده اولیه برای ساخت کلاژن طبیعی در بدن است. یعنی علاوه بر اینکه خود تامین کننده کلاژن در بدن هستند، موجب افزایش مقدار ساخت کلاژن نیز خواهند شد.

مورد سومی که در انتخاب پودر کلاژن اهمیت دارد، این است که دام، چون از غذای گیاهی تغذیه می کند، بدنی سالم تر داشته، در نتیجه کلاژن تولید شده در آن، به مراتب کیفیت بهتری خواهد داشت. هنگام تهیه پودر، توجه داشته باشید که نمونه بدون افزودنی و طعم را انتخاب نمایید. یک پودر کلاژن سالم و با کیفیت، نباید هیچ گونه افزودنی مثل رنگ یا شکر یا هر طعم دهنده دیگری داشته باشد. اغلب پودرهای کلاژن، مناسب برای همه رژیم های غذایی ساخته شده اند، اما اگر رژیم خاصی دارید، بهتر است هنگام خرید به توضیحات خاص روی بسته بندی توجه کنید.

نتیجه گیری مجله سلامت ماه

پودرهای کلاژن، نه تنها در زمینه زیبایی و سلامت پوست، بلکه در حفظ سلامت عمومی بدن نیز تاثیر گذار هستند. در بسیاری از موارد، پزشکان توصیه می کنند که قبل از مصرف این پودرها، وضعیت سلامت عمومی خود را بررسی کرده تا تداخلی با وجود بیماری خاصی در بدن نداشته باشد. در حقیقت، طبق نظر کارشناسان مجله اینترنتی ماه ، اگر چه این ترکیب، نوعی مکمل به حسب می آید و معمولا عارضه خاصی در پی ندارد، اما بهتر است در هنگام مصرف، به نوع آنها و ویژگی هایی که در بالا اشاره کردیم، توجه شود. بهترین پودرهای کلاژن 2019 که در این مقاله معرفی شد، دارای همه خصوصیات مثبت یک پودر کلاژن هستند.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید