ال جی جی 7 تینکیو

گوشی ال جی جی 7 تینکیو ( LG G7 thinQ ) از سری محصولات تولید شرکت ال جی است که مدت زمان زیادی از ورود آن به بازار نگذشته است. اغلب کاربران این گوشی را به دلیل داشتن نمایشگر LCD بسیار شفاف آن می شناسند که حتی در برابر تابش مستقیم نور خورشید نیز، عملکرد بسیار خوبی دارد. از دیگر خصوصیات عمده این گوشی که نسبت به محصول سال قبل این شرکت ارتقا یافته، مجهز شدن دوربین به هوش مصنوعی، نمایشگر بزرگتر و اسپیکر قوی تر است. جهت آشنایی بیشتر با یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار مجله ماه را دنبال کنید.

مشخصات فنی ال جی جی 7 تینکیو

این محصول از دوم ماه می سال 2018 روانه بازار شده و هم اکنون با قیمت تقریبی 749 دلار در دسترس می باشد. از جمله خصوصیات فنی ال جی جی 7 تینکیو عبارتند از:

  • جنس بدنه: قاب فلزی به همراه بدنه شیشه ای با محافظ Gorilla Glass 5 هم در نمایشگر و هم در صفحه پشت گوشی
  • نمایشگر: 6.1 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 564 پیکسل در هر اینچ و کیفیت QHD
  • پردازشگر: تراشه هشت هسته ای Qualcomm snapdragon 845 با ظرفیت رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت به همراه پشتیبانی از کارت حافظه
  • سیستم عامل: اندروید 8 اوریو
  • دوربین اصلی: 16 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری 2160 پیکسلی، 60 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی، 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 300 میلی آمپر با قابلیت شارژ بی سیم و فناوری شارژ سریع

مشخصات فنی ال جی جی 7 تینکیو

طراحی ال جی جی 7 تینکیو

اغلب محصولات تولید شده سری جی 7 ال جی دارای نمایشگری 6 اینچی از نوع LCD هستند که تقریبا کل صفحه نمایش را در بر گرفته است. فقط فضایی در حد یک نوار notch بسیار کوچک در قسمت بالای گوشی جهت قرار گرفتن لنز دوربین سلفی و قسمت کوچکی در پایین گوشی قرار دارد. طراحی این مدل از جهت پنل شیشه ای پشت و قاب آلومینیومی، هم چنین بزرگی نمایشگر و اشغال شدن بیشترین قسمت فضا توسط پنل نمایشگر، از جمله تفاوت های عمده ی آن با ال جی جی 5 است.

طراحان ال جی نوار notch واقع شده در قسمت بالای گوشی را نمایشگر ثانویه می نامند. در واقع در مدل هایی مثل ال جی وی 10 و وی 20، این قسمت محل نمایش برخی از آیکون ها و اعلان ها بود. اما در ال جی جی 7 تینکیو فقط در قسمت بالای گوشی آیکون مربوط به شارژ باتری، ساعت و علائمی مثل وای فای دیده می شود.

وجود نوار notch در گوشی های هوشمند، موردی است که در اکثر مواقع کاربران را ناراضی کرده است. اگر شما مایل به دیدن این نوار نیستید، می توانید با استفاده از یک قاب محافظ برای گوشی، آن را بپوشانید. اما اگر جزء آن دسته از طرفداران آیفون هستید که مایلید به دلیل شباهت این گوشی به آیفون x از جهت وجود نوار notch آن را حفظ کنید، می توانید از مدل های رنگ روشن گوشی استفاده کنید تا وجود آن برجسته تر شود.

نمایشگر با قابلیت super bright

این نمایشگر دارای حالت always on نیز هست. اگر چه به نظر می رسد وجود این قابلیت بیشتر مناسب پنل های AMOLED باشد نه LCD. در حال حاضر، اغلب گوشی های هوشمند تولید شده معمولا با پنل های AMOLED عرضه می شوند. ÷اما ال جی در این مدل، نمونه پنل های LCD را ترجیح داده است. البته باید توجه داشت که این پنل، مجهز به سیستم super bright است که تا 30 درصد بیشتر از مدل های قبلی در ارائه تصاویر با کیفیت ظاهر شده است.

از این قابلیت بیشتر در موارد ضروری استفاده می شود، زیرا فقط تا 3 دقیقه فعال خواهد بود و پس از آن، نمایشگر به حالت عادی باز می گردد. البته این زمان جهت خواندن پیام یا انجام هر کار ضروری دیگری در فضایی مثل زیر تابش نور خورشید، کافی است. دلیل ایجاد محدودیت زمانی در این امکان، صرفه جویی در مصرف ذخیره ی شارژ باتری است. بسیاری از پنل های استفاده شده در محصولات شرکت سامسونگ، ساخت ال جی است. پس از نظر میزان کیفیت، با محصولات درجه یک برابری می کند.

جایگیری دکمه ها در ال جی جی 7 تینکیو

حسگر انگشتی ال جی جی 7 تینکیو در پنل پشتی و دقیقا در زیر لنز دوربین اصلی قرار گرفته که از نظر امکان دسترسی، بسیار عالی است. دکمه پاور در لبه سمت راست و دکمه تغییر ولوم صدا، در لبه سمت چپ قرار دارد. سال های قبل، ال جی در طراحی گوشی های خود، دکمه ی پاور و تغییر ولوم را به پشت گوشی منتقل کرده بود. در واقع پنل پشتی، هم جای لنز دوربین و هم دکمه های کاربردی بود. اگر چه در این حالت امکان دسترسی به دکمه ها بسیار آسان تر است، اما به هر حال این نوع طراحی قدیمی است و دیگر مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد.

دکمه هوش مصنوعی

ال جی جی 7 تینکیو دارای دکمه اضافی دیگری نیز در سمت چپ گوشی است. دکمه موسوم به هوش مصنوعی. این دکمه در واقع همان کاربرد بیکسبی در محصولات سامسونگ را دارد. همانند دکمه کاربردی بیکسبی در سامسونگ گلکسی اس 8، این دکمه نیز برای کاربران ال جی دردسر ساز شده است. زیرا اغلب موارد سهوا به جای دکمه تغییر ولوم استفاده می شود. البته امکانات دکمه هوش مصنوعی در ال جی قدری از بیکسبی در سامسونگ، بهتر است. با یک بار فشردن دکمه دستیار گوگل فعال شده، با دوبار فشردن گوگل لنز فعال شده و با فشردن ممتد دکمه، دستیار صوتی آماده انجام دستور شماست.

لبه های گوشی دارای حالتی منحنی است که نگه داشتن آن را در دست راحت تر می کند. علی رغم قاب فلزی و بدنه شیشه ای، وزنی 162 گرمی دارد. همانند دیگر گوشی های مدرن، پنل شیشه ای پشت گوشی رد انگشت را بر روی خود نگه داشته و موجب لک شدن صفحه می شود. صورتی، آبی، مشکی و خاکستری از رنگ های متنوع این گوشی است.

دکمه هوش مصنوعی

اندروید 8 اوریو در جی 7 تینکیو ال جی

سیستم عامل ال جی جی 7 تینکیو از نوع اندروید 8 اوریو است که البته طراحان ال جی قول دادند که به زودی این گوشی را مجهز به جدیدترین نسخه ی اندروید پی کنند. از جمله قابلیت های اصلی این نرم افزار، برنامه ی هوش مصنوعی است که با کمک دستیار گوگل کار کرده و قبلا در مورد آن توضیح داده ایم. نرم افزار این گوشی، دارای امکان تنظیم حالت always on است.

در حالت always on همیشه صفحه گوشی روشن بوده و اعلان های مربوط به برنامه های مختلف در آن مشخص است. با کمک تنظیمات موجود در منوی تنظیمات، می توان مدت نمایش اعلان ها و یا اینکه اعلان کدام برنامه در این صفحه به نمایش در آید، قابل تنظیم است. صفحه اصلی نرم افزار، محل قرار گرفتن 5 میانبر از برنامه های پرکاربرد است. بعلاوه در صفحه اصلی امکان دسترسی سریع به نرم افزار دوربین نیز فراهم شده است.

اندروید 8 اوریو در جی 7 تینکیو ال جی

سیستم امنیتی با سنسور تشخیص صدا در جی 7 تینکیو

برای باز کردن قفل صفحه چندین امکان مختلف وجود دارد. وارد کردن رمز، وارد کردن الگو، کشیدن صفحه اصلی، استفاده از حسگر انگشتی، استفاده از سنسور تشخیص چهره و استفاده از سنسور صوتی. اغلب این موارد را در گوشی های دیگر نیز کمابیش تجربه کرده اید. هر چند که سیستم تشخیص چهره ال جی جی 7 تینکیو علی رغم سرعت بالا، زیاد ایمن نیست. اما مورد آخر، سنسور تشخیص صدا، کمی جدید به نظر می رسد. با این سیستم، می بایست کلمه خاصی را 4 بار با صدای بلند تکرار کرده تا سیستم از طریق تشیص تن صدای شما قفل صفحه را باز کند. البته این سنسور نیز همانند تشخیص چهره ضریب ایمنی بالایی ندارد.

نکته جالب در مورد سیستم امنیتی این گوشی، این است که استفاده از آنها باهم امکان پذیر است. در واقع هر زمان مایل باشید می توانید از هر کدام از این موارد، برای باز کردن قفل صفحه استفاده کنید. همانند دیگر گوشی های اندرویدی، چندین برنامه به صورت پیش فرض نصب شده که در صورت عدم تمایل برای نگه داشتن آنها می توانید به راحتی برنامه را حذف کنید.

سخت افزار ال جی جی 7 تینکیو

ال جی جی 7 تینکیو مجهز به تراشه ای هشت هسته ای از نوع Qualcomm snapdragon 845 است. این تراشه در سال 2018 در اغلب محصولاتی مثل گلکسی اس 9، گوشی وان پلاس 6 – oneplus 6، اچ تی سی و شیائومی مورد استفاده قرار گرفته است. رم این گوشی دارای ظرفیتی 4 یا 6 گیگابایتی است. حافظه داخلی نیز در دو حجم 64 و 128 گیگابایتی طراحی شده است. خبر خوب برای آن دسته از کاربرانی که این میزان حجم حافظه را کافی نمی دانند، این که ال جی جی 7 تینکیو از حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کند. بر اساس تست های انجام گرفته بر روی نوع عملکرد این تراشه، مشخص شد که سرعت و قدرت بالایی دارد و به راحتی می توان انواع برنامه های کاربردی و بازی های سه بعدی را در آن نصب کرد، بدون اینکه مشکل خاصی در سرعت گوشی ایجاد شود.

کیفیت دوربین جی 7 تینکیو

ال جی بالاخره تصمیم گرفت تا دوربین سلفی گوشی ها را نیز ارتقا دهد. دوربین جلویی ال جی جی 7 تینکیو دارای کیفیتی 8 مگاپیکسلی است و این یک خبر خوب برای کاربرانی است که طرفداران عکس های سلفی هستند. افزایش رزولوشن تصویر باعث شده تا عکس هایی شفاف تر با جزئیات بیشتر ارائه شود. علاوه بر ارتقای دوربین سلفی، ال جی برای اولین بار دوربین جلو گوشی را به حالت پرتره مجهز کرده است.

اگر مایلید تا عکس هایی حرفه ای تر داشته باشید و پس زمینه ی عکس را محو کنید، می توانید از این حالت در عکاسی استفاده نمایید. البته ناگفته نماند که عملکرد این حالت نسبت به دیگر گوشی های سطح بالا چندان مناسب نیست. در برخی موارد، حتی قسمت های اصلی عکس نیز محو می شود. در مقابل، این حالت در دوربین اصلی، کیفیت بیشتری داشته و بیشتر مورد رضایت کاربران قرار گرفته است. دلیل اصلی کیفیت بالا در این حالت این است که دوربین اصلی، دارای دو لنز 16 مگاپیکسلی است. این دوربین دارای قابلیت OIS است. این حالت در حقیقت میزان تاثیر لرزش دست عکاس بر تاری عکس را به کمترین حد ممکن می رساند.

کیفیت دوربین جی 7 تینکیو

هوش مصنوعی در پردازش عکس ها

از امکانات دیگر دوربین اصلی ال جی جی 7 تینکیو قابلیت عکاسی در زاویه 170 درجه ای است که برای عکاسی در فضای باز مناسب است. نرم افزار دوربین بسیار پرسرعت بوده و دارای افکت ها و حالت های مختلف عکاسی است. این نرم افزار مجهز به هوش مصنوعی است که قادر است تا بسیاری از تنظیمات را بر روی عکس به صورت خودکار اعمال کند. به علاوه در هنگام عکاسی، عکس های متعدد تهیه کرده و بهترین آنها را از نظر نور و شفافیت و ارائه جزئیات به کاربر نمایش دهد. کیفیت فیلم برداری در دوربین اصلی 2160 پیکسلی و در دوربین سلفی 1080 پیکسلی است. به طور کلی عملکرد دوربین این گوشی مناسب بوده و جزء گوشی های متوسط به بالا محسوب می شود. در کنار رنگ و شفافیت عکس ها، کیفیت بی نظیر نمایشگر نیز به زیبایی هر چه بیشتر عکس کمک می کند.

عمر باتری ال جی G7 thinQ

حجم باتری ال جی جی 7 تینکیو به نسبت نمونه های قبلی تولید شده در ال جی کمتر است. این گوشی دارای یک باتری 3000 میلی آمپری است که تا یک روز کامل می تواند ذخیره ی شارژ را حفظ کند. 90 دقیقه تماشای فیلم HD در این گوشی با شفافیت بالا و صدای بلند، 16 درصد ذخیره باتری را کاهش می دهد که نسبت به دیگر محصولات موجود با همین قیمت، کمی ضعیف است. اما از طرفی قابلیت شارژ با پورت USB C و فناوری شارژ بی سیم، مشکل شارژ را تا حدودی برطرف کرده است. در مدت تقریبا 100 دقیقه، شارژ باتری از صفر به 100 درصد می رسد.

از دید مجله اینترنتی ماه ال جی جی 7 تینکیو در کنار امکانات خوبی که دارد، دارای قیمت مناسبی است و مطمئنا خرید آن مقرون به صرفه می باشد. خصوصیات فنی این گوشی تا حدودی شبیه به برخی مدل های سامسونگ است. پس دلیلی برای تعلل در خرید آن وجود ندارد. اگر طرفدار برند ال جی هستید می توانید مقاله LG Q6 را نیز مطالعه نمایید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید