شیائومی می 4

شرکت شیائومی کار خود را در بازار هند، با عرضه شیائومی می 3 آغاز کرد و به این ترتیب گوشی های ارزان قیمت را روانه این کشور کرد و بنا به دلایلی که فقط کارشناسان شرکت به آن واقف هستند، مدتی کوتاه پس از عرضه تقاضای نمونه های جدیدی از این شرکت داشتند. حدود 6 ماه بعد، این شرکت شیائومی می 4 ( Xiaomi Mi 4 ) را به منظور فروش در بازار های خارجی، طراحی و تولید کرد. دلیل استقبال از این گوشی ها کاملا مشخص و واضح نیست و مجله ماه نیز اطلاع دقیقی در این مورد ندارد، اما مطمئنا خصوصیات فنی این نیز جزئی از علل استقبال مردم در بازار های خارجی از این گوشی ها بوده است.

طراحی شیائومی می 4 شبیه به آیفون 5

بر خلاف شکل مستطیلی مدل می 3، شیائومی می 4 دارای لبه های منحنی است و قاب فلزی آن تقریبا ظاهر گوشی را به مدل هایی مثل آیفون 5 و آیفون 5 اس نزدیک کرده است. علاوه بر شباهت های ظاهری، شیائومی می 4 از لحاظ قیمت نیز با مدل هایی مثل هواوی آنر 6 و لنوو vibe x2 شباهت دارند.

در قسمت جلوی گوشی، لنز دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت بالا و دکمه home که هم رنگ قاب گوشی است در قسمت پایین قرار دارد. دکمه پاور و دکمه تغییر ولوم صدا هر دو از جنس فلز، در سمت راست و اسلات مربوط به سیم کارت در قسمت چپ قرار گرفته است. لبه پایینی گوشی محل قرارگیری پورت micro USB مربوط به شارژ و همچنین خروجی اسپیکر و جک 3.5 میلیمتری هدفون می باشد. خطوط آنتن نیز هم در قسمت بالا و هم در قسمت پایین گوشی دیده می شود. صفحه پشت گوشی متاسفانه از جنس پلاستیک و براق است که اصلا مطابقتی با قاب و طراحی آلومینیومی آن ندارد.

کیفیت نمایشگر می 4

نمایشگر شیائومی می 4 از یک پنل 5 اینچی LCD فول اچ دی با رزولوشن 1080 پیکسل تشکیل شده است. معمولا در اغلب گوشی های دارای نمایشگر بزرگ، از فناوری های فوق حساس لمسی استفاده می شود تا کار با نمایشگر سرعت و دقت بیشتری داشته باشد، اما در این گوشی از این مورد غفلت شده و نمایشگر لمسی، عملکرد معمولی دارد. البته نباید این نکته را نادیده گرفت که با این وجود، سرعت و حساسیت این نمایشگر از نمونه هایی مثل وان پلاس 1 و ال جی جی 3 که پنل هایی 5.5 اینچی دارند، بسیار بالاتر است.

پنل IPS این نمایشگر اگرچه عملکردی شبیه به نمایشگرهای AMOLED را ندارند، اما باز هم تصاویر آن شفاف است و از هر زاویه ای که به آن نگاه کنید، می توانید تصویر را واضح مشاهده کنید. شفافیت تصویر به حدی است که حتی در برابر نور خورشید نیز کیفیت آن ثابت است و می توانید از نمایشگر به راحتی استفاده کنید. نرم افزار این گوشی که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد، این قابلیت را دارد تا بتوان روشنایی صفحه و میزان رنگ را در آن تنظیم کرد.

کیفیت نمایشگر می 4

شیائومی می 4 از جدیدترین نسخه MIUI بهره می برد

شیائومی در مدل می 4 از جدیدترین نسخه ی MIUI که بر اساس اندروید 4.4 طراحی شده، استفاده کرده است. این نسخه جدید دارای سرعت بیشتر، عملکرد چندگانه قدرتمندتر و طراحی محیط زیباتری است. در اصل می توان طراحی MIUI را شبیه به ios اپل دانست که در آن درایو برنامه ها از هم جدا نیست. در این نوع طراحی ، تمرکز بر استفاده آسان از برنامه هاست. از خصوصیات این نرم افزار امکان شخصی سازی محیط آن، دانلود پس زمینه های دلخواه و شکل ساعت در گوشی است. برنامهی Themes دارای انواع مختلف پس زمینه ها با شکل آیکون های خاص، ساعت، رنگ، صدا، نوع قلم، محافظ صفحه و حتی سیستم برنامه های ویژه است.

این نسخه هندی شیائومی نیز همانند نسخه چینی دارای برنامه پیش فرض گوگل اپ است و نمونه هایی مثل Hangouts ،Youtube و Gmail نیز در آن نصب شده است. حتی طراحی قسمت هایی مثل گالری، موزیک، ماشین حساب، تقویم و برنامه ی ایمیل نیز به شکل خاص MIUI طراحی شده است. برنامه ی Mi Cloud به شما این اجازه را می دهد تا در هر قسمت و هر منویی که باشید، بتوانید به راحتی به عکس ها، مخاطبین، پیام ها و تماس ها دسترسی داشته باشید.

عملکرد شیائومی می 4

پردازشگر شیائومی می 4 از نوع Snapdragon 801 با رم 3 گیگابایتی است. نرم افزار و سخت افزار این گوشی کاملا با هم منطبق شده و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته است. با این پردازشگر مشکل خاصی در نصب و راه اندازی برنامه ها، سوییچ بین آن ها و تنظیم منو های مختلف وجود نخواهد داشت. حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایت است که تقریبا 13 گیگابایت آن جهت ذخیره فایل های شخصی شما آزاد است. متاسفانه امکان نصب کارت حافظه نیز در این مدل وجود ندارد و می بایست ذخیره فایل های خود را مدیریت کنید. کیفیت صدا و تماس در شیائومی می 4 مطلوب و امکان پخش رادیو FM نیز در آن فراهم است.

کیفیت دوربین شیائومی می 4

دوربین های نصب شده در محصولات شیائومی معمولا رضایت بخش و قابل قبول ظاهر می شود و عملکرد آن ها همیشه مطلوب بوده است. در این مدل یعنی شیائومی می 4 نیز دوربین اصلی کیفیت 13 مگاپیکسلی دارد که یک فلش LED نیز برای داشتن نور بیشتر آن را همراهی می کند. البته نباید فراموش کرد که همانند اغلب دوربین ها در نور کم و فضای بسته، عکس ها با جزئیات تمام ارائه نمی شوند.

کار با نرم افزار این دوربین بسیار ساده و راحت است و دارای گزینه های تنظیمی زیادی نیز هست. اگر شما با نرم افزارهای اندرویدی عادت داشته باشید، می توانید آن را از گوگل دانلود کرده و استفاده کنید، البته باید بدانید که نرم افزار اندروید به اندازه ی MIUI آپشن برای تنظیمات ندارد. کیفیت فیلم برداری Mi 4 در حد 4K است و عملکرد مطلوبی دارد. دوربین جلو با کیفیت 8 مگاپیکسل نیز می تواند جزئیات زیادی را در عکس در بر گیرد و شفافیت و وضوح رنگ خوبی دارد.

کیفیت دوربین شیائومی می 4

مشخصات فنی Xiaomi Mi 4

  • ابعاد: 9.8*68*139 میلی متر
  • وزن: 149 گرم
  • نمایشگر: 5 اینچ، IPS LCD
  • رزولوشن: 1920*1080 پیکسل
  • سیستم عامل: MIUI 5
  • پردازشگر: Snapdragon 801
  • رم: 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 16 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری: 3080 میلی آمپر

مشخصات فنی Xiaomi Mi4

عمر باتری شیائومی می 4

ظرفیت باتری شیائومی می 4 ، 3080 میلی آمپر است. از نظر تئوری، ظرفیت این باتری از مدل هایی مثل گلکسی اس 5 با باتری 2800 میلی آمپر و یا ال جی جی 3 با باتری 3000 میلی آمپری بیشتر است، اما عملا قدرت ذخیره باتری و حفظ شارژ تا حد زیادی به نرم افزار و سخت افزار بستگی دارد. پس صرفا از این جهت که قدرت یک باتری بیشتر است نمی توان گفت که عمر آن نیز بیشتر می باشد. این باتری که قابلیت جابه جایی نیز ندارد می تواند تا 24 ساعت به شرط استفاده معمولی، شارژ را نگه داشته و شما را از شارژ مجدد گوشی معاف کند. جهت آشنایی با دیگر محصولات شرکت شیائومی به وب سایت مجله اینترنتی ماه مراجعه نمایید.

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید