شیائومی می 3

گاهی اوقات شکل ظاهری و عدم وجود خلاقیت در طراحی یک تلفن همراه موجب نا امیدی کاربران می شود. شرکت های مطرح هر ساله مدل هایی شبیه به هم با اندکی تغییرات فنی روانه ی بازار می کنند. اما شیائومی می 3 یکی از انواع محصولاتی است که با تفاوت های عمده ای نسبت به سری های قبل حتی شیائومی می ای وان وارد بازار شده است. با معرفی شیائومی می 3 ( Xiaomi Mi 3) توسط مجله ماه همراه باشید.

شرکت چینی شیائومی و وان پلاس این شانس را دارند تا در هر مدلی که تولید می کنند، تغییرات عمده ای اعمال کرده که اغلب این تغییرات، نقطه ی شروعی است برای ایجاد امکانات پیشرفته تر در مدل های بعدی. در این مقاله قصد داریم تا خصوصیات فنی و ظاهری این گوشی و همچنین گوشی شیائومی می میکس 2 را بررسی کرده و مطمئن شویم که آیا این خصوصیات با قیمت 200 یورویی این گوشی تناسب دارد یا خیر.

طراحی شیائومی می 3

معمولا شرکت های چینی همیشه در تلاشند تا محصولی عرضه کنند که دارای خصوصیات منحصر به فرد خودشان باشد. در واقع آنها طراحی خاص خود را دارند، طراحی که شبیه به هیچ گوشی دیگری نیست. در نگاه اول ممکن است این گوشی، شکل ظاهری نوکیا لومیا را در ذهن مجسم کند. اما شیائومی می 3 کاملا متفاوت است. لبه های گوشی کاملا صاف و مسطح است و گوشه های آن نیز زاویه دار است و نشانه ای از آن حالت منحنی موجود در اغلب گوشی ها، در این مدل دیده نمی شود.

طراحی شیائومی می 3

قاب گوشی از لایه ای فلزی از جنس منیزیم ساخته شده است. در واقع برای ایجاد یک طراحی خاص برای ساخت قاب گوشی، از ترکیب آلومینیوم و منیزیم استفاده شده است. کاربرد منیزیم در ساخت این قاب علاوه بر زیبای، موجب کاهش وزن گوشی نیز شده و استفاده از آن را راحت تر کرده است. از طرفی فلز منیزیم مقاومت بیشتری دارد و بهتر می تواند در برابر ضربه، مقاومت نشان دهد.

نکته ی جالب اینکه، این طراحی خاص باعث می شود تا این گوشی بسیار گران قیمت به نظر برسد. دکمه ی power و هم چنین دکمه ی مربوط به تغییر ولوم صدا، در سمت راست گوشی قرار دارد و دسترسی به آنها بسیار راحت و ساده است.

محل قرارگیری سیم کارت در xiaomi mi 3

شیائومی می 3 امکان نصب کارت حافظه ندارد. البته با توجه به حافظه ی محدودی که این گوشی دارد، برای ذخیره ی فایل های خود دچار مشکل خواهید شد که در بخش خصوصیات فنی و عملکردی، به این موضوع خواهیم پرداخت.

یکی از خصوصیات عجیب شیائومی می 3، اندازه ی سیم کارت در آن است. در واقع باید از بزرگترین سایز سیم کارت استفاده کرد. با وجود اینکه در اغلب نقاط دنیا اندازه ی سیم کارت ها به کوچکترین حد ممکن رسیده است، اما در کشور چین هنوز هم از سیم کارت های فول سایز استفاده می شود.

رنگ های شیائومی می 3

گفتیم که لبه های گوشی بدون هیچ گونه انحنایی طراحی شده و کاملا مسطح است. اما در قسمت بیرونی، برای زیباتر جلوه دادن آن کمی انحنا به قاب داده شده است. همین انحنا باعث شده تا ضخامت گوشی بیش از حد استاندارد باشد و در مقایسه با مدل هایی که امروزه طراحی می شوند، ابعاد بزرگتری داشته باشد و همین پهن بودن لبه ها، نگه داری آن را در دست مشکل می کند.

ضخامت شیایومی می 3، 8.1 میلی متر است فقط چند میلی متر بیشتر از سامسونگ گلکسی اس 5. اما از نظر طراحان این شرکت، ضخامت این گوشی یک انتخاب از سوی آنها بوده و بخشی از طراحی ویژهی آن محسوب می شود. وزن گوشی 148 گرم است که با در نظر گرفتن این ابعاد و ضخامت، بسیار مناسب و مطلوب است.

نمایشگر شیائومی می 3

نمایشگر اسپورت شیائومی می 3 از یک صفحه ی 5 اینچی با رزولوشن 1080*1920 پیکسلی و از نوع IPS LCD تشکیل شده که توسط یکی از دو شرکت شارپ یا ال جی ساخته می شود. مطمئنا در اولین بار استفاده از این گوشی، مجذوب روشنایی و شفافیت و هم چنین ارائه ی رنگ آن خواهید شد. این گوشی دارای 3 حالت نمایش رنگ است ( رنگ های گرم، رنگ های سرد و رنگ های استاندارد ). تصاویر و متن ها در این نمایشگر کاملا شفاف و واضح است.

نمایشگر شیائومی می 3

حساسیت صفحه ی نمایشگر نیز عالی است و کارشناسان این شرکت ادعا می کنند که شما می توانید حتی با دست مرطوب نیز، از نمایشگر لمسی شیائومی می 3 استفاده کنید. در شرایطی که نیاز به سرعت و حساسیت بیشتر صفحه ی لمسی دارید، می توانید حالت دستکش را از منوی نتظیمات فعال کنید تا نمایشگر حساسیت بیشتری داشته باشد. تنها نقصی که ممکن است این نمایشگر داشته باشد و کاربران را آزار دهد، انعکاس نور از سطح آن است، اگر چه از محافظ Gorilla Glass نیز در آن استفاده شده است.

سخت افزار و عملکرد شیائومی می 3

پردازشگر به کار برده شده در شیائومی می 3، از نوع snapdragon 800 با RAM 2 گیگابایتی است. این پردازشگر به خوبی با نرم افزار MIUI منطبق شده و عملکرد قابل قبولی را از شیائومی می 3 ارائه داده است. در هنگام استفاده از گوشی، سوییچ بین برنام ها و نصب آنها مشکل خاصی مشاهده نخواهید کرد. این ریز تراشه به راحتی امکان پخش فیلم تمام HD را بدون ایجاد اختلالی فراهم می کند.

حافظه ی داخلی این گوشی 16 گیگابایت است که از این میزان، 11 یا نهایتا 12 گیگا بایت آن برای ذخیره ی عکس، فیلم، موزیک و موارد دیگر در دسترس کاربر است. متاسفانه این گوشی امکان نصب کارت حافظه ندارد و فقط می تواند از طریق یک کابل USB به یک حافظه ی جابنی متصل شود. اگر برای ذخیره ی فایل های خود،نیاز به حافظه ی بیشتری دارید، می توانید از مدل دیگر این گوشی با حافظه ی 64 گیگابایتی استفاده کنید که البته قیمت بالاتری دارد.

امکانات شیائومی mi 3

شیائومی می 3 دارای قابیلت هایی مثل بلوتوث،NFC ،wifi ، و GPS است. کیفیت تماس در آن مطلوب بوده و حتی در مکان هایی که میزان دریافت سیگنال های ارتباطی ضعیف است، امکان برقراری ارتباط با آن وجود دارد.

این گوشی علاوه بر پخش رادیو FM، امکان ضبط هم زمان را نیز فراهم کرده است. نکته ی دیگر اینکه شما می توانید حتی بدون اتصال هدفون نیز امواج رادیویی را فعال کرده و گوش کنید. انواع فرمت های پر کاربرد صوتی و تصویری در این گوشی قابل ذخیره و اجرا ست.

اسپیکر های گوشی در قسمت پایین آن قرار گرفته و دارای کیفیت صدای مطلوبی است، اما صداها استریو نیست. یکی از نکاتی که اغلب کاربران در ارتباط با این گوشی از آن رضایت دارند، محل قرار گیری اسپیکر هاست. از آن جایی که ضخامت گوشی زیاد است، هیچ مانعی نمیتواند حفره های اسپیکر را پوشانده و جلوی پخش صدا را بگیرد.

رابط کاربری شیائومی می 3

یکی از عناصر و ویژگی های بحث بر انگیز شیایومی می 3، نرم افزار آن است. در این گوشی از امکانات نرم افزار اندروید 4.3 استفاده شده که قدیمی ترین نوع نرم افزار است و تقریبا می توان آن را از رده خارج دانست. در واقع اغلب خصوصیات این نرم افزار به سلیقه ی چینی طراحی شده است.

رابط کاربری شیائومی می 3

در این نرم افزار به جای Google Play از Mi Market، به جای برنامه ی Hangouts از Mi Talk استفاده شده، برای جستجوی اینترنتی می بایست از موتور جستجوی Weibo که پیش فرض قرار داده شده بهره ببرید. خصوصیات طاهری و امکانات ایمیل نیز در این نرم افزار کاملا با نمونه ی Google Mail متفاوت است. حتی اگر زبان انتخابی شما انگلیسی باشد، در هنگام تایپ متن، نرم افزار لغات از پیش آماده ی چینی را دائما پیشنهاد می دهد.

در واقع می توان گفت استفاده از این گوشی برای غیر چینی ها کمی مشکل است و برای آشنایی با منو های آن می بایست کمی صبر کنید. البته می توانید برنامه های Google Play را نیز بر روی این گوشی نصب کرده و استفاده کنید، اما محل قرار گیری این برنامه ها و تنظیمات آن قدری کاربر را گیج می کند. این طور می توان تعبیر کرد که شیائومی می 3 برای کاربران غربی که تازه قصد استفاده از گوشی اندرویدی را دارند، مناسب نیست.

نرم افزار اندروید شیاومی می 3

علاوه بر برنامه ها، خود نرم افزار اندروید نیز به لطف طراحی کارشناسان چینی، تغییراتی در نحوه ی استفاده دارد. در حقیقت شبیه همان تغییری که در سیستم اندرویدی هواوی ایجاد شده، در این گوشی نیز شاهد آن هستیم. اما گذشته از تغییراتی که گفته شد، سرعت عملکردی این نرم افزار عالی است و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

برای بهتر کار کردن با این گوشی می توانید تنظیمات آن را تغییر داده و صفحه را اصطلاحا شخصی کنید و هر برنامه ای را که بیشتر نیاز دارید جایگزین برنامه های پیش فرض طراحان چینی کنید. فراموش نکنید که شیائومی می 3 یک سری تنظیمات اختصاصی دارد که در گوشی های دیگر کمتر دیده می شود. برای مثال، می توانید آیکون هایی مثل نمایشگر ذخیره ی باتری، آلارم پیام ها و مواردی از این قبیل را به شکل دلخواه خود تغییر دهید.

دوربین شیائومی می 3

دوربین اصلی شیائومی می 3، یک دوربین 13 مگا پیکسلی با رزولوشن 4208*3120 است. عکس های گرفته شده با این دوربین، دارای کنتراست خوب و رنگ های واقعی است و این امکان وجود دارد که هم زمان با گرفتن عکس، حالت محو پس زمینه نیز فعال شود.

دوربین شیائومی می 3

کار با برنامه ی دوربین در این گوشی بسیار ساده است و بر خلاف مدل هایی مثل سری گلکسی سامسونگ و سونی اکسپریال، ابزارهای پیچیده ای ندارد. یکی از زیژگی های مثبت این برنامه، این است که به سرعت می توانید از حالت عکس به دوربین رفته یا فلش را روشن و خاموش کنید. در واقع برای انجام این تنظیمات نیازی به خارج شدن از برنامه ندارید.

امکان ویژه ی جالبی که این دوربین دارد این است که برای گرفتن عکس خودکار، بر خلاف دوربین های دیگر که از تایمر و تنظیم آن بهره می گیرند، با هشدار صوتی کار می کند. به این معنی که شما دوربین گوشی را تنظیم کرده آن را روی یک میز یا هر سطح دیگری قرار می دهید، پس از قرار گرفتن در برابر آن و آمادگی برای گرفتن عکس، فقط کافیست با صدای بلند آمادگی خود را اعلام کنید و چند ثانیه بعد، عکس گرفته می شود.

اغلب تنظیمات را می توانید در هنگام عکاسی با دکمه ی تغییر ولوم یا دکمه ی home انجام دهید. به طور کلی اگر چه کیفیت عکس ها در این دوربین در حد مدل هایی مثل آیفون و سامسونگ نیست، اما امکان و تنظیماتی دارد که کار با آن را لذت بخش می کند. از طرفی کاربرانی که بیشتر طرفدار عکس های طبیعی هستند، عملکرد این دوربین را می پسندند.

عمر باتری شیائومی می 3

علی رغم نواقصی که این گوشی دارد، عملکرد باتری آن عالی و مورد توجه است. این باتری از نوع 3050 میلی آمپر است و در صورتی که میزان شفافیت و نور تصویر در حد متوسط باشد، تا 2 روز ذخیره ی شارژ را حفظ می کند و نیازی به شارژ مجدد ندارد.

طی آزمایشی که برای سنجش عملکرد این باتری صورت گرفت، پس از تماشای 90 دقیقه فیلم با شفافیت بالا و صدای حداکثری، شارژ 100 درصد گوشی با 67 درصد رسیده بود. در این حالت اگر شفافیت تصویر در حد متوسط و صدای آن نیز کمتر بود، مطمینا ذخیره ی باتری بیشتر از این حفظ میشد. سرعت شارژ باتری تقریبا مناسب است و از این بابت مشکل خاصی وجود ندارد.

مشخصات فنی شیائومی می 3

  • ابعاد: 144*73*8 میلی متر
  • وزن: 145 گرم
  • نمایشگر: 5 اینچ، IPS LCD، رزولوشن 1080*1920
  • پردازشگر: snapdragone 800 چهار هسته ای
  • نرم افزار: اندروید 4.3
  • RAM: 2 گیگابایت
  • حافظه ی داخلی: 16 و 64 گیگا بایت
  • دوربین: 13 مگا پیکسل
  • باتری: 3050 میلی آمپر

رنگ های موجود: سفید، خاکستری، مشکی، زرد، صورتی، آبی، طلایی و سبز است که شما در صورت تمایل می توانید با توجه به سلیقه و میل شخصی و توضیحاتی که در مجله اینترنتی ماه در مورد شیائومی می 3 و نمونه Xiaomi note 4 داده شد، انتخاب کنید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید