نکات سفر به ترکیه

کشور ترکیه به واسطه موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، معمولا بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می گیرد. ترکیه هم در آسیا و هم در اروپا واقع شده است. این یعنی تلاقی دو فرهنگ متفاوت که پیوند و همنشینی آنها با یکدیگر، بی شک تجارب مفید و جالبی را در اختیار مسافران قرار می دهد. طبق تجربیات مجله ماه برای سفر به این کشور علاوه بر اطلاعاتی که در مورد تور و نحوه سفر لازم دارید، می بایست نکات سفر به ترکیه را نیز بدانید تا در مدت اقامت در آن جا دچار مشکل خاصی نشوید. وجود شهر هایی مانند کوش آداسی، آنتالیا ترکیه و از طرفی دو مورد از عجایب هفت گانه دنیا این کشور را از هر جهت به مکانی مناسبی برای گذران تعطیلات تبدیل کرده است.

نکات سفر به ترکیه و شهر های آن

توجه به این نکته ضروری است که پیش از سفر به هر نقطه از دنیا، در ابتدا باید بدانید که قرار است با چه نوع فرهنگ و آداب و رسومی رو به رو شوید. در صورت آشنایی با این نکات مطمئنا بهتر می توانید در طول مدت اقامت خود با بومیان برخورد کرده و تا آن جا که امکان داشته باشد، هنجار ها و قوانین آنان را رعایت کنید. از جمله نکات سفر به ترکیه و اطلاعاتی که پیش از برنامه برای سفر نیاز دارید شامل موارد زیر می شود.

امنیت ترکیه برای گردشگران چگونه است؟

اطلاع از امنیت یکی از نکات سفر به ترکیه است. اگر چه نرخ جرائم در ترکیه پایین است اما این بدان معنا نیست که بدون توجه به دزدان و بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی در این کشور تردد کنید. در هر کشوری با هر میزان امنیت، باید نکاتی را رعایت کرد. در واقع همان مواردی را که برای حفظ جان و اموال در کشور خود رعایت می کنید، در دیگر مناطق نیز باید مد نظر قرار دهید. برای مثال از کیف و وسایل شخصی و قیمتی خود مواظبت کنید، فقط از تاکسی های رسمی و دارای آرام دولتی استفاده کنید و در صورت مصرف مشروبات الکلی، تعادل را رعایت کرده و سعی کنید حالت هوشیاری خود را حفظ کنید.

از نظر خطر تروریسم، باید بدانید که امروزه هیچ کشوری از این پدیده در امان نیست، اما دولت ترکیه به مسافران اطمینان داده که از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند و به ویژه در شهر های اصلی و بزرگ امنیت ترکیه برای گردشگران به خوبی تامین می شود و می توانند به راحتی و با آسودگی خیال به گشت و گذار بپردازند.

برای سفر به ترکیه نیاز به گرفتن ویزا داریم؟

خیر. برای اقامت توریستی کمتر از 90 روز مسافران ایرانی نیازی به گرفتن ویزای ترکیه ندارند و می توانند با گرفتن بلیط به راحتی و بدون دغدغه ویزا به این کشور سفر کرده و از جاذبه های دیدنی ترکیه بازدید کنند. شاید عدم نیاز به ویزا یکی از دلایلی باشد که تمایل ایرانیان به سفر به ترکیه زیاد کرده است.

نیاز به انجام واکسیناسیون قبل از سفر به ترکیه

در حال حاضر معمولا اغلب افراد واکسیناسیون لازم برای پیشگیری از بیماری ها را در کشور خود انجام داده اند و ترکیه نیز کشوری جهان سومی با شیوع انواع بیماری ها نیست. اما معمولا پزشکان تزریق واکسن کزاز و هپاتیت A را پیش از سفر به هر نقطه ای از دنیا توصیه می کنند. بهتر است قبل از اقدام، با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

رعایت حجاب در ترکیه ضروری است؟

گذشته از مناطق ساحلی که پوشش خاص خود را دارد، در دیگر مناطق ترکیه یعنی در شهر ها و روستا ها و همچنین مکان های ادارای و تفریحی می بایست به صورت پوشیده ظاهر شد، البته در پوشاندن سر هیچ اجباری نیست مگر برای ورود به کلیسا و مسجد. البته نوع پوشش گردشگران موردی نیست که زیاد تحت سخت گیری قرار گیرد، اما از آن جایی که جزء هنجار مردم این کشور است، بهتر است توسط مسافران رعایت شود.

پول رایج ترکیه چیست

در بحث نکات سفر به ترکیه می بایست کمی در مورد پول این کشور و انواع آن اطلاعات داشته باشید تا بتوانید در رستوران ها و فروشگاه ها، مبلغ مورد نظر را به درستی پرداخت کنید. بهتر است تبدیل پول را در همان کشور انجام دهید. علاوه بر صرافی، در اغلب مناطق پر رفت و آمد و گردشگر پذیر دستگاه های الکترونیکی برای تبدیل پول موجود است که با زبان انگلیسی شما را راهنمایی خواهند کرد.

پول رایج ترکیه چیست

استفاده از اینترنت در ترکیه

بهتر است برای دسترسی به اینترنت، از قابلیت های تلفن همراه خود استفاده کنید. در واقع با همان اینترنت همراه که به واسطه سیم کارت متصل می شود، بهره ببرید. اگر چه در اغلب رستوران ها و بهترین هتل های ترکیه، امکان استفاده از اینترنت رایگان وجود دارد، اما معمولا ضریب امنیت این سیستم ها پایین است. راه دیگر برای دسترسی خرید اتصال است که هر چند بسیار ایمن و پرسرعت بوده، اما هزینه زیادی را شامل می شود.

چانه زدن برای خرید از نکات سفر به ترکیه

اگر چه ممکن است برخی مسافران چانه زدن برای گرفتن تخفیف هنگام خرید را امری مضحک و نامعقول بدانند، اما هنوز هم بسیاری در ترکیه طرفدار این نوع خرید هستند. در مواردی که فروشنده قیمت اجناس را با برچسب مشخص کرده، این یعنی جای هیچ گونه تخفیف وجود ندارد. در رستوران ها، کافه ها و برخی فروشگاه های کوچک مثل سوپر مارکت ها گرفتن تخفیف زیاد جایز نیست. فقط در مواردی مثل خرید سوغات، فرش یا جواهرات می توان بر سر کاهش قیمت با فروشنده چانه زد و این کار حتی در میان خود ترک ها نیز رایج است.

بهترین مکان برای تهیه و خرید مایحتاج روزانه، بازار های محلی ترکیه است. این بازار ها معمولا محل فروش محصولات ارگانیک محلیان است که با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا عرضه می شود. در واقع یکی از جذابیت های خرید در ترکیه، وجود همین بازارهای محلی است. از طرفی در این بازار ها، کالا ها عموما برچسب قیمت ندارند، پس به راحتی می توان بر سر قیمت چانه زد و در صورت لزوم تخفیف خوبی از فروشنده گرفت. حتی اگر نیازی به خرید روزانه نداشتید، قدم زدن در این بازار ها را فراموش نکنید، زیرا تنوع محصول و رنگ در اینجا بسیار جذاب بوده و حتما برای چندین ساعت شما را سرگرم خواهد کرد.

در سفر به ترکیه غذا های محلی را فراموش نکنید

هتل ها معمولا برای وعده صبحانه موادی مثل تخم مرغ، خیار سبز، گوجه، مربا و نان سرو می کنند. البته در برخی مناسبت های خاص نیز لیست غذا ها کمی تغییر می کند. برای وعده عصرانه، انواع نوشیدنی ها و شیرینی جات و البته فست فودها در دسترس است. البته توصیه می شود تا حتما در زمان اقامت در ترکیه، از غذا های محلی و سنتی آن تست نمایید.

در سفر به ترکیه غذا های محلی را فراموش نکنید

نکته آخر اینکه باید بدانید در هر نقطه ای از دنیا، مردم فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند. مردمان ترکیه افرادی خونگرم هستند و در صورتی که از شما رفتار صمیمانه و پسندیده ای ببینند، مطمئنا با رویی گشاده از شما استقبال خواهند کرد. تفاوت فرهنگ و سبک زندگی حتی در میان شهر های خود ترکیه نیز متفاوت است. مسلما دو بخش آسیایی و اروپایی ترکیه، دارای دو زمینه فرهنگی جداست که باید به آن توجه داشت.امیدواریم نکات سفر به ترکیه در این مقاله در سفر به ترکیه به شما کمک نماید. البته هزینه های سفر به ترکیه نیز بخشی از نکات سفر می باشد که می توانید در وب سایت ما در مورد آن مطالعه نمایید.

[rs_post_grid cats=”45″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)