زندگی در گرجستان

گرجستان را به جرات میتوان یکی از زیباترین کشورهای جهان دانست چرا که قدیمی ترین زبان دنیا مربوط به مردم این ناحیه از اروپا است. مطمئنا داشتن آب و هوای مطبوع، شرایط اقتصادی و اجتماعی مناسب، مردمان خونگرم، غذاهای بی نظیر و بسیاری عوامل دیگر، باعث شده تا گرجستان جزو گزینه های اصلی هر گردشگر برای سفر باشد. اما باید دانست که گذشته از جاذبه های گردشگری گرجستان ، انتخاب زندگی در گرجستان به چه میزان منطقی است. کارشناسان سفر و گردشگری مجله ماه، اطلاعاتی را در مورد شهرهای مختلف گرجستان جمع آوری کرده اند که نکات جالب و قابل توجهی را در مورد وضعیت اجتماعی و معیشتی در این شهرها در اختیار مخاطبان قرار میدهد.

تفلیس بهترین شهر برای زندگی در گرجستان

شهر تفلیس، پایتخت کشور گرجستان، یکی از بهترین شهرهای آن کشور و حتی دنیا است. دلایل مختلفی وجود دارد که شهر تفلیس را به یکی از گزینه ها برای ادامه زندگی تبدیل میکند. شاید اولین دلیل، چشم اندازهای زیبای این شهر است. شهر تفلیس کمی در هم و برهم به نظر میرسد. ساختمان ها تقریبا بدون هیچ نظمی و در هر کجا، ساخته شده اند. بسیار دیده شده که در ارتفاعات، سقف خانه یکی، حیاط خانه دیگری است. اما مطمئنا تمامی قسمت های شهر، این شیوه را در پیش نگرفته است.

پس از گشت و گذاری کوتاه در شهر، با ساختمان های مدرن، مناطق تاریخی و گردشگری، بهترین مکان های تفریحی گرجستان، رستوران ها و کافی شاپ های زیادی روبرو خواهید شد. تفلیس جزو معدود شهرهایی است که هنر، تاریخ، صنعت، فرهنگ و مدرنیته را با هم آمیخته تا جلوه ای خاص برای خود خلق کند.

شهر تفلیس برخلاف شهر های اروپایی، برای زندگی در گرجستان بسیار با صرفه به نظر میرسد. مخارج زندگی در این شهر، حتی از زندگی در بسیاری از شهر های آسیایی نیز کمتر است. برای مثال، زندگی در تفلیس تقریبا 67 درصد، از زندگی در ملبورن ارزان تر است. یکی از خصوصیات جالب در مورد این شهر، این است که مردم هرگز برای خرید، تقاضای تخفیف نمیکنند.

زیرا قیمت ها معمولا عادلانه بوده و مردم به خوبی این را درک میکنند. هزینه های مربوط به خوراک، مسکن، حمل و نقل و ارتباطات، بسیار عادلانه و منصفانه است و هرگز افراد با درآمد معمولی را دچار مشکل نخواهد کرد، مگر اینکه به شب نشینی در کافی شاپ ها و خوردن قهوه دوبل عادت کنید، در این صورت باید هزینه زیادی را برای آن پرداخت کنید.

تفلیس بهترین شهر برای زندگی در گرجستان

امکانات رفاهی شهر تفلیس گرجستان

یکی از امکانات منحصر به فردی که هر خارجی را مجذوب خواهد کرد، سرعت دسترسی به اینترنت است. در تفلیس، در هر مکان عمومی که وارد شوید، می توانید از امکانات wifi رایگان بهره مند شوید. سرعت اینترنت در این شهر به حدی مطلوب و مناسب است که میتوان گفت تقریبا همه کارها به صورت آنلاین انجام میشود. نرخ جرم و جنایت در تفلیس بسیار پایین است.

در حقیقت میتوان گفت تفلیس یکی از امن ترین شهر های دنیاست. از دیگر خصوصیات بارز این شهر، میتوان به تنوع غذایی، امنیت کودکان، دسترسی به امکانات رفاهی، خونگرمی و اجتماعی بودن اهالی شهر و فرهنگ غنی آنان اشاره کرد.

اگر تفلیس را برای زندگی در گرجستان انتخاب کردید دقت داشته باشید که مطمئنا همه چیز به طور کامل و صد در صد عالی نیست. برای مثال، سیگار کشیدن در مکان های عمومی، امروزه در اغلب مناطق جهان ممنوع شده اما در تفلیس به دلیل بالا بودن شمار افراد سیگاری، این ممنوعیت هنوز اعمال نشده است. به هر حال این شهر نیز همانند دیگر مناطق جهان، دارای مشکلات خاص خود است. اما به طور کلی میتوان گفت تفلیس یکی از بهترین شهرهای گرجستان برای مهاجرت و ادامه زندگی است.

شهر زیبای ساوانا گرجستان کوچک

ساونا یکی از شهر های زیبای گرجستان است که میتوان آن را گرجستان کوچک دانست. زیرا تقریبا هر خصوصیت یا ویژگی بارزی که به گرجستان اطلاق میشود، در این شهر موجود است. نام این شهر، برگرفته از نام رودی است که در نزدیکی این شهر در جریان است و مردمان این شهر، همیشه آرام و مهربان هستند و شما هیچ کس را در حالت عجله و شتاب نمی بینید. مطمئنا با یک بار سفر به این شهر، علاقه مند خواهید شد تا در آنجا ساکن شوید.

از نظر اقتصادی، ساوانا در موقعیت خوبی برای زندگی در گرجستان دارد. نرخ بیکاری در این شهر، 4 درصد میباشد و این یعنی به راحتی در این شهر می توان شغلی مناسب پیدا کرد. از آن جایی که گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد در این شهر به حساب می آید، بهترین هتل های گرجستان در این شهر قرار دارند و باید این انتظار را داشت که رستوران ها، فروشگاه ها و تورهای گردشگری همیشه در فعالیت باشند و طبیعتا نیاز به استخدام نیروهای کار بیشتری است.

منطقه Rincon یکی از پرجمعیت ترین مناطق این شهر است، به این دلیل که اکثر مدارس در این ناحیه واقع شده اند؛ قیمت مسکن در آن بسیار مناسب است، ترافیک در آن کمتر است و امکانات تفریحی و رفاهی بیشتری دارد. شاید یکی از عمده ترین خصوصیات بارز این شهر که علاوه بر مسافران، مهاجران زیادی نیز به سوی خود جلب کرده، آب و هوای مطبوع این شهر است. گر چه میانگین دما پس از گذشت فصل سرما، گاهی به 50 درجه نیز میرسد، اما با این حال، آب و هوای دلنشینی در انتظار شماست.

شهر زیبای ساوانا گرجستان کوچک

خرید خانه و زندگی در ساوانا گرجستان

اگر به دنبال خرید مسکن در ساوانا هستید، اصلا نگران نباشید. زیرا یکی از ساده ترین کارها در این شهر، خرید مسکن است. با هر انگیزه ای که به دنبال پیدا کردن مسکن باشید، مطمئنا موفق خواهید بود. به طور کلی، نرخ هزینه مسکن در ساوانا 17 درصد از متوسط کشوری کمتر است و این موضوع شرایط را برای شروع آسان زندگی در گرجستان خیلی جالب توجه است. 

پس از گذشت چند هفته اقامت در ساوانا حتما یکی از طرفداران غذاهای سنتی آن خواهید شد. تفاوتی ندارد در یک کافی شاپ معمولی در کنار مسیر غذا صرف میکنید یا در یک رستوران هتل 5 ستاره. در هر جایی، پیشخدمت ها با لباس های سنتی و غذا های سنتی از شما پذیرایی میکنند. نکته جالب اینکه اغلب رستوران های نزدیک به ساحل، فقط غذاهای دریایی سرو میکنند.

ساوانا را می توان یک شهر تقریبا ساحلی دانست، وجود جزیره Tybee در فاصله حدود 30 دقیقه ای از مرکز شهر، باعث شده تا در کنار مناطق تاریخی، تفریحات دریایی نیز به یکی از عوامل جذب گردشگران تبدیل شود. اگر قصد شکار و یا تماشای دلفین ها را دارید، بهتر است سواحل شمالی را برای این کار انتخاب کنید. یکی از سنت های قدیمی مردم شهر، جشن Beach Bum Parade نام دارد که در اولین جمعه ماه می هر ساله برگزار میشود.

نتیجه گیری مجله اینترنتی ماه

در نهایت اگر قصد اقامت و زندگی در گرجستان را دارید، هرگز نگران یافتن شغل، کسب درآمد، پیدا کردن مسکن و پر کردن اوقات فراغت نباشید. با تکیه بر اطلاعاتی که در مجله اینترنتی ماه می خوانید مطمئنا به راحتی با توجه به علاقه خود همه اینها را خواهید یافت. چرا که جدا از زندگی کردن در این کشور، قطعا با دیدن بهترین مکان های تفریحی گرجستان اشتیاق مهاجرت و زندگی را در خود پیدا خواهید کرد.

[rs_post_grid cats=”45″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید