گوشی وان پلاس6 – oneplus 6

Oneplus اخیراٌ با عرضه ی گوشی هایی هوشمند با امکاناتی کم نظیر و قیمت مناسب، به یکی از فعالان فناوری در زمینه ی تلفن همراه تبدیل شده است. تقریباٌ هر 6 ماه یک بار، مدل جدیدی از این برند وارد بازار می شود که اخیرا گوشی وان پلاس 6 – oneplus 6  را به عرضه گذاشته است.

کارایی گوشی وان پلاس 6

پس از موفقیت مدل oneplus 5T  که در اواخر 2017 عرضه شد، اکنون مدل جدید oneplus 6  شانس خود را در عرصه ی رقابت، امتحان می کند. زمانی که قرار است در مورد خصوصیات و ویژگی های یک گوشی هوشمند صحبت شود، بهتر است با تشریح کارآیی آن آغاز کرد. امروزه در زمینه ی فناوری تلفن های هوشمند، تقریباٌ بیشتر گوشی ها شبیه به هم هستند. اخیراٌ نیز که بیشتر شرکت های سازنده، طرح های خود را بر اساس شکل کلی iphone X  ارائه می دهند. پس بهترین خصوصیتی که می تواند میان برندهای مختلف و مدل های متفاوت، تمایز قائل شود، کارآیی آن هاست.

کارایی گوشی وان پلاس 6

مشخصات فنی گوشی وان پلاس 6 (oneplus 6)

  • تراشه ی spandagone 845
  • RAM: 6یا 8 گیگابایت
  • حافظه ی داخلی : 256-128 گیگابایت
  • وزن: 177 گرم
  • نوع USB : مدل C
  • نرم افزار های قابل نصب بر روی آن: Andriod8/1
  • ابعاد گوشی 155*75*7 میلی متر
  • دوربین: دوگانه 16+20 مگاپیکسل

مشخصات فنی گوشی وان پلاس 6

نمایشگر گوشی oneplus 6

بعد از کارآیی، کیفیت صفحه ی نمایش گوشی، یکی از فاکتور هایی است که موقع خرید، برای خریدار از اهمیت بسزایی برخوردار است. در حقیقت، بیشتر کارآیی های تلفن همراه و استفاده هایی که می توان از آن کرد، به واسطه ی صفحه نمایش است. از برقراری یک تماس ساده گرفته تا پخش فیلم و عکس برداری، همه از طریق صفحه نمایش صورت می گیرد. پس کیفیت نمایشگر یک گوشی از خصوصیات مهم است. گوشی هوشمند oneplus 6  دارای یک صفحه نمایش 28/6 اینچی  AMOLED است که قابلیت نمایش رنگ های روشن، رنگ های تیره مثل سیاه و رنگهای متفاوت را دارد.

دقت این صفحه نمایش، 1080 پیکسل است که نسبت به دیگر گوشی های هوشمند بسیار کم است. اما دقت بالا ممکن است کیفیت بهتری را ارئه داده و تصویر واضح تر نمایش داده شود، ولی برای چشم انسان این تفاوت ها، در یک صفحه ی کوچک، بسیار ناچیز است. بالا بودن دقت یا رزولوشن در صفحه ی نمایش، بیشتر مربوط به نمایشگرهای بزرگی مثل تلوزیون های LED یا LCD  است.

دوربین oneplus 6

مدل جدید  ONEPLUS، مجهز به یک دوربین با کیفیت و بسیار عالی است. البته فقط خوب بودن کافی نیست، آن هم زمانی که دوربین، یکی از مهم ترین امکانات گوشی های هوشمند است.

امروزه کیفیت دوربین های موجود در تلفن های همراه به قدری زیاد است که حتی برخی عکاسان حرفه ای نیز در کار خود ازآن بهره می برند.

طی چندسال اخیر، یکی از بهترین و با کیفیت ترین دوربین های نصب شده بر روی تلفن های همراه هوشمند، متعلق به iphone  بوده است. بسیاری از برنده های مطرح مثل Sumsung، Huawei و حتی Google ، طرح اولیه ی این دوربین ها را به عنوان الگوی خود قرار داده اند که البته مورد انتقاد بسیاری از متخصصان است.

اما oneplus  همواره در صدد این است تا راه خود را در مسیر پیشرفت و مطرح شدن به عنوان یک برند، هموار کند.  دوربین گوشی های onepluse اگرچه در حدiphone  و بدون نقص نیستند، اما بدون شک در شمار بهترین هاست. کیفیت و شفافیت عکس های گرفته شده با oneplus 6  به مراتب بهتر از مدل های قدیمی آن است.  دوربین دوگانه ی OIT  و ETS  این گوشی ها، به کیفیت هر چه بیشتر عکس ها کمک میکند.

notch در گوشی های oneplus 6

طراحی notch یکی از مدل های طراحی صفحه ی نمایش گوشی است که بیشتر آن را با برند Apple می شناسند. در این مدل طراحی، نواری مشکی رنگ اطراف صفحه نمایش دیده می شود. یعنی تصویر اصلی با لبه ی خارجی گوشی به واسطه ی یک قسمت تیره رنگ، از هم جدا می شود. این مدل طراحی صفحه نمایش مورد پسند بسیاری از افراد نیست. از طرفی به عقیده ی برخی دیگر، این یک طراحی نوین برای نمایشگر گوشی های هوشمند جدید است. اما oneplus این قابلیت به صورت اختیاری ارائه داده است. در صورت تمایل کاربر به داشتن این نوع حاشیه در اطراف صفحه نمایشگر گوشی، با کمک منوی تنظیمات می تواند آن  را فعال کند.

فناوری تشخیص چهره وان پلاس 6

وان پلاس 6 و 5T قابلیت قفل صفحه ی گوشی با استفاده از چهره ی مشخص را دارند. استفاده از چهره برای قفل گوشی به این معناست که شما عکسی را از خود در حافظه ی گوشی ذخیره کرده و هنگام باز کردن قفل صفحه، به جای وارد کردن الگو، رمز یا هر راه دیگری، با استفاده از دوربین گوشی و تشخیص چهره ی شما، قفل صفحه باز می شود. البته در گوشی هایiphone  از یک دوربین 3D و با کیفیت بالا استفاده می شود. اما در oneplus  یک دوربین ساده این کار را انجام میدهد.

صفحه ی شیشه ای به کار برده شده در oneplus 6

قسمت پشت گوشی، از یک صفحه ی شیشه ای ساخته شده که ظاهر آن نسبت به مدل های قبلی که از جنس آلومینیوم بودند، بسیار زیباتر است. در واقع این طراحی شیشه ای نیز، تقلیدی از iphone X  است. با این تفاوت که درiphone X  علت شیشه ای بودن قاب پشت گوشی، استفاده از فناوری شارژ از طریق wifi  است، در حالی که در oneplus  فقط به خاطر زیبایی، از آن استفاده می شود.

قیمت وان پلاس 6 (oneplus 6)

قیمت اولیه oneplus 6  در مدل هایی که  RAM  آن ها 6 گیگابایت است، 529 دلار بوده است که در مقایسه با Galaxsy S9 با قیمت 840 دلار و iphone X  با قیمت 999 دلار، قیمت متعارفی دارد. نکته قابل توجه در مورد گوشی های جدید وارد شده به بازار این است که اغلب این گوشی ها، تقلیدی از برند ها و مدل های معروف است. اما برخی از این موارد فقط در حد یک تقلید کورکورانه است، بدون اینکه طراح دلیل استفاده از آن را بداند. صرف شبیه بودن طراحی به مدل های مطرح، موجب فروش بیشتر آنها شده است.

قیمت وان پلاس 6

اما بهتر است به طراحان آنها تذکر داده شود که دست کم اگر قصد تقلید از برند های مطرح را دارید، آنها را دقیقا همان طور که هستند، به کار ببرید. گاهی اوقات بعضی تغییرات جزیی، موجب بهم خوردن تعادل در طراحی میشود.

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”6″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید