گلکسی نوت 9

در حال حاضر هیچ محصولی در بازار با خصوصیات و ویژگی های سامسونگ گلکسی نوت 9 را نمی توانید پیدا کنید. این گوشی دارای اندازه تقریبا بزرگ با قیمت بالاست که البته خصوصیات فنی آن به اندازه نمایشگر و قیمت آن پیشرفت نداشته است. در نگاه اول به نظر می رسد این گوشی تفاوت چندانی با نمونه قبلی یعنی گلکسی نوت 8 ندارد، اما با کمی دقت و مطالعه مقاله مجله ماه متوجه خواهید شد که مزیت هایی بیشتر از آن دارد. نوت 9 یکی از قوی ترین گوشی های سامسونگ است.

بررسی طراحی گلکسی نوت 9

اگر پیش از این مدل نوت 8 را از نزدیک دیده باشید، پس مطمئن باشید که ظاهر گلکسی نوت 9 نیز دقیقا به همان شکل است. سیاست شرکت سامسونگ در طراحی این گوشی، استفاده از همان شکل ظاهری بوده و این سیاست چندان ناخوشایند نیز نمی باشد. اگر چه یک سال از آن طراحی قبلی گذشته، اما هنوز هم لبه های منحنی و قاب فلزی گوشی به روز به نظر می رسد. بسیاری از شرکت های دیگر نیز از همین نوع طراحی در محصولات خود استفاده کرده اند.

حسگر انگشتی گلکسی نوت 9 برخلاف نمونه های قبلی در زیر لنز دوربین قرار گرفته است. پیش از این، جای حسگر، در کنار لنز دوربین قرار داشت و با هر بار باز کردن قفل صفحه، در اثر برخورد انگشت با لنز دوربین، لنز کثیف می شد. صفحه پشت گوشی از جنس شیشه است و امکان شارژ بی سیم از این طریق وجود دارد.

امکانات دیگری مثل جک هدفون، کارت حافظه و قابلیت ضد آب در گلکسی نوت 9 حذف نشده است. خوشبختانه برخلاف اغلب گوشی های ساخته شده در سال 2018، این گوشی دارای نوار notch نیست و از حداکثر ظرفیت صفحه نمایش برای ارائه ی تصویر استفاده می شود. شاید یکی از معایبی که در نگاه اول نظر هر کاربری را جلب می کند، اندازه بزرگ گوشی باشد که باعث شده کار با آن با یک دست، کمی مشکل باشد. علاوه بر این، وزن نسبتا بالایی نیز دارد.

بیکسبی

یکی از قابلیت هایی که سامسونگ اخیرا در محصولات خود به کار گرفته، گنجاندن دکمه Bixby در کنار دکمه تغییر ولوم صداست. بیکسبی یک دکمه عملکردی است که تقریبا کاری شبیه به برنامه siri در گوشی های آیفون ساخت شرکت اپل را انجام می دهد. البته بر طبق ادعای کارشناسان سامسونگ، گستره فعالیت این دکمه بسیار بیش از برنامه ی siri است. بیکسبی را یک دستیار صوتی می نامند که قادر است از طریق پیام صوتی یا تصویری که شما به آن وارد می کنید، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد. برای مثال، با نمایش دادن عکسی از یک هتل، می تواند با اتصال به اینترنت، تمامی اطلاعات ثبت شده در مورد آن را در اختیار شما قرار دهد.

برای فعال کردن بیکسبی کافی است آن را فشار داده تا منوی مربوطه باز شده و با فعال کردن قسمت ضبط صدا، زمان لازم را به سیستم بدهید. البته اغلب کاربران سامسونگ وجود این دکمه را یک مزاحمت به حساب می آورند، زیرا محل قرار گیری آن کاملا نامناسب است، زیر دکمه تغییر ولوم و دقیقا در ضلع رو به روی دکمه پاور که کار را برای مخاطب کمی سخت می کند. آن دسته از کاربرانی که مایل به استفاده از این قابلیت نیستند، می توانند با مراجعه به منوی تنظیمات، Bixby را غیر فعال کنند. شاید اگر این دکمه در محل مناسب تری قرار داشت، بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گرفت.

بیکسبی

نوت 9 با چه رنگ هایی عرضه می شود؟

سامسونگ معمولا در محصولات خود، تنوع رنگ چشمگیری نداده است . اما در مورد گلکسی نوت 9 قضیه کمی متفاوت است. این گوشی در رنگ های آبی، زرد، بنفش، مشکی و مسی عرضه می شود که البته باید توجه داشت که همه این رنگ ها، در همه کشورها قابل دسترس نیست.

نمایشگر گلکسی نوت 9

از میان محصولات عرضه شده در این رنج قیمت، نمایشگری با کیفیت گلکسی نوت 9 یافت نخواهد شد. رزولوشن تصویر در این نمایشگر، 2960*1440 پیکسل است که دارای ویژگی HDR نیز می باشد. شرکت سامسونگ، تولید کننده پنل های گوشی های تولید شده است. پنل این گوشی از نوع AMOLED است که در مقایسه با نمونه هایی مثل LCD و یا دیگر انواع AMOLED دارای کیفیت بسیار بالایی است. نکته قابل توجه در مورد کیفیت این پنل، چگونگی نمایش رنگ مشکی است. در واقع طبیعی ترین وکامل ترین رنگ را ارائه می دهد.

هم در محیط های بسیار روشن و هم در مکان های تاریک، میزان نور و شفافیت تصویر مناسب است و خللی در آن مشاهده نمی شود. تنها مشکلی که در اغلب گوشی های سامسونگ دیده می شود این است که به دلیل منحنی بودن صفحه جلو، کمی نور در آن انعکاس داده شده و در محیط بیرون و در برابر نور خورشید، چشم را آزار می دهد. در واقع عملکرد ضعیف پنل در محیط باز نه به دلیل کیفیت تصویر، بلکه به دلیل نوع طراحی نمایشگر است.

نمایشگر گلکسی نوت 9

پردازشگر نوت 9 سامسونگ

سامسونگ گلکسی نوت 9 دارای دو مدل مختلف با تفاوت در تراشه است. نمونه اصلی این گوشی با تراشه Exynos 8910 و مدل دیگر که فقط در ایالات متحده و چین عرضه می شود با تراشه Qualcomm snapdragon 845 کار می کند. این تراشه دارای سرعت بالایی است و از بازی های سه بعدی به خوبی پشتیبانی می کند. این گوشی در میزان ظرفیت حافظه نیز در مدل های مختلفی عرضه شده، رم 6 و 8 گیگابایتی و البته حافظه داخلی 128 و 512 گیگابایت. به علاوه قابلیت نصب کارت حافظه تا ظرفیت 512 گیگابایت را دارد که در این حالت، حجم حافظه تا یک ترابایت افزایش می یابد.

سیستم عامل و عملکرد گلکسی نوت 9

سیستم عامل این گوشی مانند گلکسی اس 9 از نوع اندروید 8 اوریو است که عملکردی تقریبا شبیه به دیگر مدل های سامسونگ دارد. در مورد بخش نرم افزاری دکمه Bixby، کارشناسان سامسونگ اظهار داشتند که در آینده، نوع عملکرد این برنامه بهتر خواهد شد و اکنون به صورت آزمایشی آن را به کار برده اند.

به طور کلی در یکی دو سال اخیر، بیشتر تمرکز سامسونگ بر تجهیز خصوصیات فنی گوشی هاست و توجه خاصی به نوع طراحی ندارد و انصافا نیز نوع عملکرد مدل های عرضه شده در چند سال اخیر، واقعا چشمگیر بوده است. یکی از خصوصیات جالب نرم افزار گلکسی نوت 9 امکان انجام تنظیمات متعدد است. در حقیقت اغلب بخش های گوشی را می توانید با سلیقه خود تنظیم کرده و آن را تغییر دهید. برای مثال با تغییر نور و شفافیت و رنگ تصویر، می توانید به حفظ ذخیره باتری کمک کنید. در مورد بحث امنیت گوشی، علاوه بر حسگر انگشتی و سیستم تشخیص چهره، روش های قدیمی تر کشیدن الگو و وارد کردن رمز نیز در گلکسی نوت 9 موجود است.

S Pen با قابلیت ارتباط بلوتوثی

استفاده از قلم، یکی دیگر از خصوصیات جالب این نرم افزار است. قلم اس موجود در این گوشی بسیار قدرتمند بوده و در هر شرایطی با سرعت و دقت بالا عمل می کند. به علاوه، دارای ارتباط بلوتوثی نیز هست. با این قابلیت، می توانید برای گرفتن عکس سلفی از قلم استفاده کنید یا زمانی که نمایشگر در حالت خاموش قرار دارد، با فشردن دکمه قلم، مستقیما به صفحه نوشتن متن رفته و پیام خود را تایپ نمایید.

S Pen با قابلیت ارتباط بلوتوثی

دوربین هوشمند گلکسی نوت 9

 سیستم دوربین در گلکسی نوت 9 تقریبا شبیه به مدل اس 9 پلاس است، یعنی دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز دوگانه در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو است. همانند دیگر محصولات اخیر سامسونگ، برای گرفتن عکس در شرایط مختلف ارائه نور، از دو لنز استفاده می شود. یک لنز برای عکاسی در نور بالا و یک لنز برای عکاسی در نور کم است. علاوه بر این، داشتن لنز دوگانه قابلیت تهیه عکس های پرتره را در این گوشی فراهم می آورد.

این دوربین مجهز به یک هوش مصنوعی است که کمک می کند عکس هایی با کیفیت بهتر ارائه شود. در هنگام عکاسی، همزمان چندین عکس تهیه می شود که هوش مصنوعی با توجه به پیش فرض هایی که به آن داده شده، بهترین عکس را از نظر رنگ و نور و جزئیات انتخاب کرده و آن را نمایش می دهد. دوربین جلوی گوشی نیز دارای کیفیتی مناسب است و عکس های آن، جزئیات زیادی را شامل می شود. از این دوربین، برای تشخیص چهره نیز استفاده می گردد.

دوربین هوشمند گلکسی نوت 9

عملکرد باتری نوت 9

باتری گلکسی نوت 9 از نوع 4000 میلی آمپری است که در نوع خود با چنین قیمتی، بی نظیر است. در حقیقت باتری این گوشی در میان محصولات دیگر سامسونگ، بهترین عملکرد و طولانی ترین مدت حفظ شارژ را دارد. شارژ این باتری تا یک روز کامل ادامه خواهد داشت، البته در شرایطی که استفاده از آن معمولی باشد و شما جز کاربران معتاد به گوشی هوشمند نباشید. در تست های که بر روی باتری صورت گرفت، با تماشای 90 دقیقه فیلم فول اچ دی، میزان شارژ باتری از 100 درصد به 80 درصد رسیده بود. در کنار عملکرد خوب، این باتری دارای قابلیت شارژ بی سیم و فناوری شارژ سریع نیز هست. یعنی در یک ساعت و 49 دقیقه، شارژ را از صفر به 100 درصد می رساند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت 9

  • قیمت: 899 یورو
  • نمایشگر: 6.4 اینچ از نوع سوپر AMOLED و صفحه HDR
  • پردازشگر:Qualcomm Snapdragon 845 و Exynos 9810
  •  سیستم عامل: اندروید اوریو 8
  • دوربین: 12 مگاپیکسل با لنز دوگانه
  • رم: 8 و 6 گیگابایتی
  • حافظه داخلی: 128 و 512 گیگابایت با قابلیت نصب کارت حافظه تا 512 گیگابایت
  • ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر دارای شارژ بی سیم و فناوری شارژ سریع

گلکسی نوت 9 ارزش خرید دارد؟

گوشی گلکسی نوت 9، به دلیل داشتن قلم اس، یک گوشی شیک و به روز محسوب می شود که برای کاربران لاکچری داشتن چنین امکاناتی بسیار با اهمیت است. اگر در حال حاضر به دنبال خرید یک گوشی با امکانات عالی و قیمت مناسب هستید، این مدل بهترین پیشنهاد است، البته تا پیش از رونمایی از نمونه نوت 10 در سال 2019. علاوه بر قلم، داشتن این حجم از حافظه، یکی از مزیت های بزرگ یک گوشی به شمار می آید. با اتصال کارت حافظه به گوشی، شما یک ترابایت حجم در اختیار دارید که در گلکسی نوت 9 برای اولین بار اتفاق افتاده است. از لحاظ عملکرد دوربین نیز گوشی های سامسونگ معمولا زبانزد هستند و کاربران به خوبی با ویژگی های آن آشنایی دارند.

گلکسی نوت 9 ارزش خرید دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا خرید سامسونگ گلکسی نوت 9 مقرون به صرفه است یا نه، از دید کارشناسان مجله اینترنتی ماه پاسخ مثبت است. داشتن یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار با چنین امکاناتی، معمولا خواسته هر مخاطبی است مگر اینکه قیمت گوشی کمی مناسب بودجه شما نباشد که البته توجه داشته باشید که شما با پرداخت این مبلغ، یک گوشی درجه یک با قابلیت هایی به روز خواهید داشت.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (2)