گلکسی اس 7 اج

محصول سامسونگ در نیمه دوم سال 2016، سامسونگ گلکسی اس 7 اج نام داشت که پس از عرضه سامسونگ گلکسی اس 7 با اعمال برخی تغییرات برای فروش در اختیار کاربران قرار گرفت. اگرچه بسیاری از خصوصات فنی این گوشی هنوز هم در برخی از تولیدات مورد استفاده قرار می گیرد، اما به هر حال استفاده از آن در سال 2018، یعنی دو سال از فناوری های روز به دور بودن. در ادامه، اطلاعات بیشتری توسط مجله اینترنتی ماه در مورد این گوشی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

گلکسی اس 7 اج با لبه های خمیده

این مدل در زمان عرضه مسئولیت سنگینی را بر عهده داشت، زیرا اگر مدیران و تولید کنندگان در پی کسب رضایت مشتری می بودند، می بایست امکانات این گوشی از مدل قبلی، اس6 و اس 6 اج، فراتر باشد. دو مدل نام برده شده در سال 2015، توانست تغییرات عمده ای در سیر تحول محصولات سامسونگ ایجاد کند. پس برای پیگیری روند این تحولات، مدل گلکسی اس 7 اج نیز باید بتواند رضایت مشتری را همانند دیگر تولیدات جلب کند.

البته مدل اصلی گلکسی اس 7، شباهت های زیادی با نمونه های تولید شده در سال قبل داشت، آن چه که بیشتر به چشم آمد تغییرات ایجاد شده در اس 7 اج بود که توانست طراحان را یک قدم به اهدافشان نزدیک تر کند. گلکسی اس 7 اج در ماه مارس 2016 با قیمت تقریبی 640 یورو به فروش می رسید. اما مطمئنا اکنون برای خرید آن، هزینه ی کمتری نیاز است.

طراحی گلکسی اس 7 اج

شاید به جرات بتوان گفت که گلکسی اس 7 اج از لحاظ طراحی بسیار بیش از خصوصیات فنی مورد توجه قرار گرفته است. در واقع اگر برای خرید گوشی ظاهر آن از نظر شما مهم تر است، این مدل بهترین گزینه است، اما اگر قدرت و سرعت بیش از طراحی نظر شما را جلب می کند، بهتر است از انتخاب این گوشی صرف نظر کرده و به سراغ گلکسی اس 7 بروید.

طراحی گلکسی اس 7 اج

ابعاد

اندازه گوشی در حد معمولی و چیزی شبیه به دیگر گوشی های هوشمند است. در حقیقت تناسبی به جا میان اندازه صفحه و تعداد پیکسل ها وجود دارد. همانند مدل قبلی، دارای لبه هایی منحنی است که از این انحنا در جهت اضافه کردن برخی امکانات نرم افزاری نیز استفاده شده که بعدا توضیح خواهیم داد. طول آن 150 و عرض آن نیز 72 میلی متر است که در مقایسه با نمونه اصلی اس 7، کمی باریک تر به نظر می رسد، در حالی که هر دو گوشی دارای نمایشگر 5.5 اینچی هستند. البته از لحاظ ضخامت، در حد چند دهم میلیمتر باریک تر از مدل قبل است، یعنی ضخامتی حدودا 7.3 میلی متری دارد.

طراحی پنل پشت گوشی

در طراحی گلکسی اس 7 اج آن چه که بیش از همه مورد توجه کاربران قرار گرفته، پنل پشت گوشی است که از یک صفحه شیشه ای با لبه های منحنی تشکیل شده است که انحنای آن تا قاب فلزی دور گوشی امتداد دارد. دلیل عمده ایجاد این انحنا در طراحی گوشی ها این است که نگه داشتن آن در دست راحت تر باشد. از طرفی در گوشی هایی که پنل های بزرگی دارند، این نوع طراحی گوشی را ظریف تر نشان می دهد. البته از نظر برخی کاربران، پنل های شیشه ای جذابیت نمونه فلزی را ندارند، اما به هر حال امکان استفاده از شارژ بی سیم را فراهم می آورد.

یک عیب دیگر پنل های شیشه ای، حساسیت آنها به آلودگی است. حتی اگر آلودگی نیز وجود نداشته باشد، رد انگشت بر روی صفحه ی پشتی نمایی نامطلوب را عرضه می کند. اگر مایل به استفاده از قاب های محافظتی نیستید، پس باید هر چند دقیقه یکبار به فکر تمیز کردن گوشی باشید، به ویژه اینکه صفحه پشتی دارای لایه محافظتی Gorilla Glass نیست. نکته بعدی در مورد طراحی پنل پشتی، لنز دوربین است که دارای یک قاب بزرگ و برجسته می باشد که با قرار دادن گوشی بر روی یک سطح صاف، این برجستگی مشخص است.

قابلیت ضد آب

اما گذشته از این معایب، خبر خوب اینکه گلکسی اس 7 اج دارای قابلیت ضد آب است، یعنی در عمق یک و نیم متری آب تا حدود 30 دقیقه، هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد شد. لبه پایین گوشی محل قرار گیری خروجی اسپیکر، پورت شارژ و جک هدفون است. متاسفانه این بار نیز اسپیکر در جایی واقع شده که به راحتی با دست مسدود می شود و کیفیت صدای دستگاه را کم می کند. طبق روال گوشی های شرکت سامسونگ، دکمه پاور در لبه سمت راست و دکمه تغییر ولوم نیز در لبه سمت چپ گوشی قرار گرفته است.

گلکسی اس 7 اج با نمایشگر بی نظیر

نمایشگر گلکسی اس 7 اج نیز همانند طراحی آن، یکی از مزیت ها به شمار می آید که حتما کاربران را شگفت زده می کند. اگر چه از نظر فنی این پنل با نمونه گلکسی اس 6 تفاوت چندانی نداشته، اما به هر حال با توجه به تغییرات ظاهری گوشی، مطمئنا نمایشگر نیز دچار تغییر شده، به ویژه با داشتن لبه های منحنی. این پنل 5.5 اینچی با کیفیت QHD و رزولوشن 2560*1440 پیکسل ارائه شده که در نوع خود بی نظیر است. حدود 2 سال از معرفی فناوری QHD توسط شرکت ال جی می گذرد و در بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار گرفته است. تا کنون هیچ مورد خاصی مبنی بر ضعیف بودن عملکرد آن مشاهده نشده است، مگر اینکه فناوری جدیدی ایجاد شود که عیوب این نوع نمایشگر آشکار گردد.

پنل این نمایشگر از نوع AMOLED است، مدلی که برای دهمین سال سامسونگ آن را در تولیدات خود به کار برده و البته توانسته رضایت کاربران را از جهت کیفیت تصاویر و میزان شفافیت و کنتراست آن جلب کند. همانند موردی که در آیفون 6 نیز مشاهده شد، برای صرفه جویی بیشتر در ذخیره باتری، هرگاه به پیکسل هایی از تصویر نیاز نبود، سیستم آن را به صورت خودکار خاموش می کند. به علاوه، لبه های این نمایشگر منحنی نیز دارای یک قابلیت فنی و کاربردی در نرم افزار است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

گلکسی اس 7 اج با نمایشگر بی نظیر

استفاده از اندروید مارشمالو در گلکسی اس 7 اج

طبق روال نمونه های قبلی سامسونگ، این بار نیز از نرم افزار اندروید 6 مدل Marshmallow استفاده شده است. طرح کلی این نرم افزار معمولا در همه گوشی ها یکسان است، اما گزینه های قابل تغییری دارد که خود شرکت می تواند آن را دستکاری کند. برای مثال در گوشی گلکسی اس 7 اج بسیاری از برنامه های غیر ضروری این نرم افزار حذف شده، اما با این حال هنوز هم تعدادی برنامه وجود دارد که اغلب کاربران حتی با نوع آن آشنایی ندارند. متاسفانه این برنامه ها قابل حذف کردن نیستند، بلکه فقط می توان آن را غیر فعال کرد.

امکانات اندروید مارشمالو برای اس 7 اج

این نرم افزار دارای امکاناتی مثل برنامه های سلامت است که میزان فعالیت روزانه شما و کالری دریافتی را اندازه گیری می کند و البته انیمیشن ها و تنظیمات فراوانی را نیز شامل می شود. همانند دیگر گوشی های سامسونگ نرم افزار اندرویدی، شامل قابلیت TouchWiz نیز هست که مزیت های بسیاری برای گوشی خواهد داشت. برای مثال یکی از کاربرد های آن، امکاناتی است که در بازی ها برای کاربر فراهم می کند، از آخرین رکورد بازی ها اسکرین شات تهیه کرده و آنها را ذخیره می کند، به روز رسانی هایی لازم را انجام می دهد و جدیدترین بازی ها را معرفی می نماید.

نکته جالب در مورد این قابلیت این است که به راحتی قابل غیر فعال سازی است و در صورتی که تمایل به استفاده از آن را ندارید، می توانید آن را از دسترس خارج کنید. باید توجه داشت که این برنامه های از پیش نصب شده علاوه بر اینکه در برخی موارد کارایی مناسبی ندارند، باعث شده تا حجم زیادی از حافظه را اشغال کرده و برای ذخیره فایل های ضروری تان، با کمبود فضا رو به رو باشید.

قابلیت نرم افزاری در نمایشگر گلکسی اس 7 اج

همان طور که اشاره شد، نمایشگرهای منحنی دارای یک قابلیت فنی از نظر نرم افزاری نیز هستند. به صورتی که با کشیدن لبه منحنی پنل به سمت داخل منویی برای شما باز خواهد شد که گزینه های آن را می توانید با توجه به سلیقه خود برنامه ریزی کنید. این منو شامل آخرین برنامه مورد استفاده، پرکاربردترین آنها، لینک های جست و جو در اینترنت و مواردی از این دست است که بسته به نیاز خود آن را تنظیم کرده تا در هر زمان که به آن احتیاج داشتید، سریع تر در دسترس شما قرار گیرد. لبه بالایی نیز محل باز شدن لیستی پنج نفری از مخاطبان شماست که یا بر اساس پرتکرار بودن تماس ها ارائه می شود یا بر اساس تنظیمی که شما انجام می دهید.

قابلیت نرم افزاری در نمایشگر گلکسی اس 7 اج

سیستم عامل و عملکرد سامسونگ گلکسی اس 7 اج

از سری گلکسی اس 6 به بعد، تغییری در نوع تراشه گوشی های سامسونگ ایجاد شد. تراشه های Qualcomm جای خود را به نمونه Exynos داد که تا حد زیادی عملکرد گوشی را سرعت بخشید. در گلکسی اس 7 اج از تراشه ی Exynos 7420 استفاده شده که دارای بهترین قدرت پردازش است. البته ناگفته نماند که در محصولات عرضه شده در انگلستان، هنوز هم همان تراشه Qualcomm مورد استفاده قرار می گیرد.

ظرفیت رم این گوشی 4 گیگابایت و میزان حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت است که هر کدام با قیمتی متفاوت عرضه می شود. به طور کلی عملکرد این گوشی با توجه به نوع پردازشگر آن، همان چیزی است که از یک محصول تولید شده در سال 2016 انتظار می رود. با وجود میزان رم مناسبی که دارد، نصب و اجرای انواع برنامه های کاربردی و البته بازی های متنوع، مشکل خاصی نخواهد داشت و با ارائه چند برنامه همزمان نیز سرعت گوشی تغییر خاصی نمی کند.

سیستم عامل و عملکرد سامسونگ گلکسی اس 7 اج

ضعف اسپیکر در گلکسی اس 7 اج

کیفیت تماس در این گوشی در حد مطلوب ولی عملکرد اسپیکر ضعیف است. دلیل این کاهش کارایی نیز نامناسب بودن محل قرارگیری آن است. اسپیکر در لبه پایینی گوشی قرار گرفته که هنگام در دست داشت گوشی، به راحتی با کف دست پوشانده شده و جلوی خروجی صدا را می گیرد.

عملکرد عالی دوربین گلکسی اس 7 اج

آن چه که بیش از همه نظر مخاطبان را به خود جلب کره، کیفیت و عملکرد دوربین گلکسی اس 7 اج است. هر چند که کیفیت رزولوشن این دوربین نسبت به مدل تولیدی سال 2015، از 16 به 12 مگاپیکسل تقلیل یافته است. با این حال در ارائه عکس همانند محصولات شرکت اپل یا اچ تی سی عمل می کند. کاهش رزولوشن تصویر در این دوربین به این معناست که اندازه پیکسل ها کمی بزرگتر شده که البته تغییر قابل ملاحظه ای بر کیفیت عکس نداشته است. سایز کلی لنز دوربین و نوع آن، دقیقا شبیه به گلکسی اس 6 است، پس در میزان نور نیز تفاوت عمده ای وجود ندارد.

کیفیت عکس های دوربین در حد مطلوب بوده و با توجه به قابلیت ISO که میزان تاثیر لرزش دست بر عکس را از بین می برد، نور عکس و شفافیت آن نیز عالی است. از دیگر خصوصیت مثبت دوربین، عملکرد نرم افزار آن است که با سرعت عمل کرده و در کسری از ثانیه دوربین را آماده عکاسی می کند. به علاوه بارگذاری تصویر نیز زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. دوربین سلفی نیز دارای کیفیتی 5 مگاپیکسلی است که عکس های آن در صورت وجود نور مطلوب در محیط، بسیار شفاف بوده و جزئیات زیادی را شامل می شود. نکته آخر اینکه فیلمبرداری با دوربین اصلی گلکسی اس 7 اج معمولا دارای کیفیت 4K است که تقریبا همانند آیفون 7 عمل می کند.

عملکرد عالی دوربین گلکسی اس 7 اج

قابلیت شارژ سریع Galaxy s7 edge

ظرفیت باتری گلکسی اس 7 اج به مراتب بیش از نمونه های قبلی است، 3600 میلی آمپر. طبق بررسی های مجله اینترنتی ماه علی رغم زیاد شدن حجم باتری عمر آن تغییر خاصی نداشته و فقط تا یک روز می تواند ذخیره ی شارژ را حفظ کند. البته برای حفظ بیشتر شارژ می توان از حالت های مختلف موجود در گوشی استفاده کرد، زیرا تا چند ساعت طول عمر باتری را بیشتر می کند. اما خوشبختانه مجهز به فناوری شارژ سریع است که در 90 دقیقه شارژ باتری را از صفر به صد می رساند. در نهایت باید گفت گلکسی اس 7 اج یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار در سال 2016 بود که با استقبال زیادی رو به رو شد.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید