سامسونگ گلکسی اس 7

گوشی هوشمند گلکسی اس 7 از سری محصولات شرکت سامسونگ است که در سال 2016 وارد بازار شد، اما از دید مجله ماه، از چنان امکانات منحصر به فردی برخوردار است که حتی پس از گذشت دو سال نیز، هنوز قابل استفاده می باشد، هر چند نمونه های جدید تری مانند سامسونگ گلکسی اس 8 نیز از این شرکت روانه بازار شده که البته خصوصیات فنی بالاتری دارند. ولی به هر حال سامسونگ گلکسی اس 7 از نمونه گوشی های هوشمند کاملی است که هم چون دیگر مدل ها، طرفداران خاص خود را دارد.

سامسونگ گلکسی اس 7 با قابلیت ضد آب

مطمئنا هر محصول جدید، یک سری تفاوت های عمده با نمونه های قبلی دارد. در واقع تا تغییری در کار نباشد، مدل جدیدی تولید نخواهد شد. از جمله اولین تغییراتی که سامسونگ گلکسی اس 7 با نمونه های قبلی داشته اضافه کردن قابلیت نصب کارت حافظه به گوشی است. در مدل قبلی، علاوه بر ظرفیت کم حافظه که خود یک نقص به حساب می آید، امکان اتصال حافظه خارجی وجود نداشت. اما در نمونه جدید، می توان به جای نصب سیم کارت دوم، کارت حافظه را در گوشی قرار دهید.

مورد بعدی، قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار در سامسونگ گلکسی اس 7 است که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در گلکسی اس 5 نیز این قابلیت وجود داشت، ولی این بار از نسخه جدید تر و به روزتری استفاده شده است. بنابراین می توان گوشی را در عمق یک و نیم متری آب به مدت 30 دقیقه قرار داد و حتی در استخر برای عکس گرفتن از آن استفاده نمود.

سامسونگ گلکسی اس 7 با قابلیت ضد آب

با بررسی این موارد، مشخص شد که ادعای کارشناسان در این باره که سامسونگ اخیرا قصد ایجاد تغییرات فیزیکی در گوشی ها را ندارد، درست بوده است. بیشتر تمرکز مدیران، بر ارتقای سیستم فنی گوشی است.

گلکسی اس 6 و گلکسی اس 7

پس از تغییرات عمده ای که در طراحی دو مدل قبلی اس 6 و اس 6 اج مشاهده شد، کارشناسان بر این عقیده بودند که مدل بعدی یعنی اس 7، مطمئنا از نظر ظاهری تفاوت چندانی نخواهد داشت. در حقیقت، سامسونگ بر خلاف شرکت اپل، اچ تی سی و سونی، در پی آن نیست تا هر سال با ورود یک محصول جدید به بازار، طراحی جدیدی را در نظر داشته باشد.

اگر هر دو مدل اس 6 و اس 7 را در کنار هم قرر دهید، تشخیص آن ها کمی مشکل است. این نکته زیاد هم منفی و غیر عادی نیست. گلکسی اس 6، دارای یک طراحی زیبا و ظاهری جالب بوده و بی شک هنوز هم در میان کاربران اس 7، این طراحی طرفداران خود را دارد.

طراحی گلکسی اس 7 سامسونگ

صفحه پشت و جلوی گوشی، با یک لایه Gorilla Glass 4 پوشانده شده، دکمه تغییر ولوم در یک سمت و دکمه استند بای و قفل صفحه در سمت دیگر و در صفحه پشت نیز به جز لوگوی سامسونگ، متن دیگری وجود ندارد. لنز دوربین اصلی به همراه فلش آن با قاب شیشه ای نیز در پشت گوشی قرار گرفته است. یک ویژگی متفاوت که در طراحی سامسونگ گلکسی اس 7 دیده شده، این است که بر خلاف چند مدل قبلی سامسونگ، صفحه پشت گوشی که از جنس شیشه ساخته شده، کمی دارای انحناست و این حالت منحنی نگه داشتن گوشی و برداشتن آن از روی یک سطح صاف را راحت تر می کند.

مشکل عمده ای که قاب های شیشه ای دارند، بر خلاف ظاهر شیک و بروز آن، خیلی زود در اثر برخورد دست، کثیف می شود. بالای گوشی محل اتصال سیم کارت و کارت حافظه به همراه یک میکروفن است و در لبه پایینی نیز پورت USB، جک هدفون و اسپیکر قرار دارد.

طراحی گلکسی اس 7 سامسونگ

محل قرار گرفتن اسپیکر زیاد مناسب نیست، زیرا در هنگام استفاده از گوشی، به راحتی با دست پوشیده می شود وکیفیت صدا و ولوم آن را تغییر می دهد. به نظر می رسد اسپیکر های نصب شده در قسمت جلوی گوشی، با وجود معایب دیگری که دارد، دست کم از نظر ارائه ی صدا بهتر و کاربردی تر هستند.

در قسمت جلو و در دکمه home، حسگر انگشتی قرار دارد که دارای سرعت و دقت بالایی است. سامسونگ از لحاظ اهمیت به نظر مشتری و تولید بر اساس سلیقه آن ها، بسیار خوب عمل کرده و جز برند هایی است که از رضایت بالای مشتری برخوردار است. در پی نقد هایی که به دلیل حذف قابلیت اتصال کارت حافظه صورت گرفته بود، دوباره این امکان را جهت جلب رضایت کاربران را فراهم آورده است.

کیفیت نمایشگر گلکسی اس 7 شما را شگفت زده می کند

نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 7 ، یک پنل 5.1 اینچی QHD با رزولوشن 2560*1440 پیکسلی از نوع AMOLED است که بهترین کیفیت حال حاضر نمایشگر در میان گوشی های هوشمند محسوب می شود. نمایشگر های AMOLED در نمایش رنگ مشکی، بسیار بهتر از انواع LCD عمل می کنند. به عقیده برخی از کارشناسان، این نوع پنل ها گذشته از نمایش عالی رنگ مشکی، رنگ هایی مثل قرمز، آبی و سبز را کمی غیر طبیعی و مصنوعی جلوه می دهند که البته این مورد طبیعی است، زیرا هر چه نور و شفافیت بیشتر شود، رنگ ها کمی دور از ذهن ظاهر می شوند که این مسئله مهمی نیست.

تراکم بالای پیکسل در نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 7 به این معناست که شما تمامی جزئیات یک تصویر را می توانید مشاهده کنید. حتی اگر تماشای فیلم در یک گوشی با ابعاد کوچک برای شما لذت بخش نباشد، کیفیت بالای تصویر شما را هیجان زده کرده و ترغیب می شوید تا از این میزان نور و شفافیت، استفاده کنید.

عملکرد پنل های AMOLED به این صورت است که در مواقع غیر ضروری، برخی از پیکسل های تصویر را در حالت غیر فعال و برخی دیگر را در حالت روشن قرار می دهد. به همین دلیل است که همیشه، ساعت و تاریخ و هر چیزی که شما تنظیم نمایید، بر روی صفحه نمایش داده می شود. این حالت را قابلیت always on می نامند.

نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 7 علی رغم نور و کنتراست بالایی که دارد، امکان تنظیم شفافیت تصویر در مکان های مختلف وجود ندارد. برای مثال، نور تصویر در فضای باز و فضای تاریک، به یک میزان ثابت است. این حالت علاوه بر اذیت کردن چشم، موجب مصرف بیشتر ذخیره شارژ باتری نیز می شود.

گلکسی اس 7 با پردازشگر قدرتمند

گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 ، جز یکی از بهترین مدل های ساخت این شرکت است که مطمئنا از نظر فنی نیز بسیار قدرتمند ظاهر می شود. در اغلب کشور ها، این گوشی با تراشه Exynos 8890 هشت هسته ای عرضه شده است. فقط در ایالات متحده و چین، با پردازشگرQualcomm snapdragon 820 هشت هسته ای عرضه شده که دارای قدرت بالایی نیز می باشد. در هر دو مدل تراشه، ظرفیت رم 4 گیگابایت است. میزان حافظه اخلی نیز، 32و 64 گیگابایت است که البته دارای قابلیت نصب کارت حافظه نیز می باشد.

این تراشه مجهز به یک سیستم خنک کننده جدید است که حرارت ایجاد شده در اثر کار با گوشی را به کمترین حد ممکن می رساند. پس حتما با کاهش حرارت، سرعت گوشی نیز تا حد زیادی بالا می رود. به طور کلی، سامسونگ گلکسی اس 7 با وجود چنین پرازشگری، قطعا عملکرد خوبی خواهد داشت و برای آن دسته از کاربرانی که علاقه مند به نصب بازی بر روی گوشی هستند، بسیار مناسب است. زیرا کمترین خطایی در عملکرد و نصب آن ها وجود ندارد.

همان طور که قبلا اشاره کردیم، سامسونگ در پی آن است تا بیشتر به بحث فنی محصولات خود بپردازد و بر خلاف بسیاری از برند های دیگر، زیاد توجه به تغییر هر ساله ظاهر گوشی ندارد. بنابراین، تعجبی ندارد که مدل اس 7 به نسبت نمونه های قبلی، دارای عملکردی به مراتب بالاتر باشد.

گلکسی اس 7 با پردازشگر قدرتمند

گلکسی اس 7 با اندروید نسخه 6 عرضه می شود

سیستم عامل این گوشی را نسخه 6 نرم افزار اندروید Marshmallow تشکیل می دهد که هم از لحاظ دقت و هم از نظر تنوع، عالی است. یکی از قابلیت های خوب این نرم افزار، دسته بندی و مدیریت بازی ها در گوشی است. به این صورت که همه بازی ها را در یک پوشه قرار داده و آن ها را بر اساس ترتیب نصب، دسته بندی می کند. به علاوه از آخرین رکورد شما در هر بازی، یک اسکرین شات تهیه کرده و آن را در اختیار شما قرار می دهد.

این نرم افزار، دارای حالت ذخیره شارژ نیز هست که در زمان باز کردن برنامه بازی، فعال شده و موجب می شود شارژ کمتری از باتری را مصرف کند. در برنامه اندروید ، ارتباطی میان کارت حافظه و حافظه داخلی بر قرار است که به شما اجازه می دهد تا برنامه ها و داده ها را بر روی هر دو ذخیره کنید. اما این قابلیت در سامسونگ گلکسی اس 7 ، حذف شده و برنامه ها فقط بر روی یکی از این حافظه ها ذخیره می شود.

کیفیت دوربین سامسونگ گلکسی اس 7

دوربین اصلی سامسونگ گلکسی اس 7 دارای کیفیتی 12 مگاپیکسلی است. علی رغم اغلب مدل هایی که هم زمان با گلکسی اس 7 وارد بازار شدند، این گوشی فاقد لنز دوگانه است.

کیفیت پایین عکس در نور کم، یکی از معضلات اکثر دوربین هاست. اما طراحان در این گوشی، با کم کردن تعداد پیکسل، در نتیجه بزرگ تر شدن آن ها، میزان نور را تنظیم کرده اند. در حقیقت، هر چه اندازه پیکسل ها بیشتر باشد، میزن نور جذب شده توسط آن بیشتر خواهد بود و کیفیت عکس بهتر خواهد شد. به طور کلی، کیفیت عکس ها در این دوربین 12 مگاپیکسلی، قابل قبول است.

با نگه داشتن دکمه home، برنامه دوربین آغاز به کار خواهد کرد، آن هم در حالی که برنامه دیگری در حال اجراست. برای گرفتن عکس نیز علاوه بر استفاده از خود نرم افزار دوربین، می توانید از دکمه تغییر ولوم صدا استفاده کنید، به خصوص زمانی که چیزی در گوشی در حال دانلود شدن است. از دکمه تغییر ولوم برای زوم کردن تصویر نیز استفاده می شود. حالت ها و افکت های مختلفی در نرم افزار دوربین دسته بندی شده که عکاسی را برای شما متنوع تر و جذاب تر می کند.

کیفیت دوربین سامسونگ گلکسی اس 7

دوربین جلوی گوشی، 5 مگاپیکسل دقت دارد و فاقد فلش LED است. در واقع برای افزایش نور جهت عکاسی، تنها منبع موجود، روشنایی صفحه ی گوشی است. عکس های تهیه شده با این دوربین کیفیت مناسبی دارد، اما متاسفانه جزئیات زیادی را شامل نمی شود. شاید بتوان گفت آیفون 7 کیفیت دوربین بالاتری دارد.

گلکسی اس 7 باتری قابل قبولی دارد

با ورود هر محصول جدید به بازار، کاربران امیدوارند تا این مدل عملکرد باتری خوب و قابل قبولی داشته باشد. سامسونگ گلکسی اس 7 اگر چه در این زمینه زیاد عالی ظاهر نشده، اما مطمئنا شما را ناامید نخواهد کرد. شاید این ها اولین قدم برای رسیدن به کیفیتی مطلوب است.

باتری سامسونگ گلکسی اس 7 از نوع 3000 میلی آمپر است که هم قابلیت شارژ بی سیم دارد و هم شارژ با کابل USB که در این صورت، مجهز به فناوری شارژ سریع نیز هست. سرعت شارژ نیز نسبت به مدل های قبلی افزایش داشته، تا جایی که 50 درصد شارژ را در 30 دقیقه پر می کند. یعنی در یک ساعت و تقریبا 15 دقیقه، شارژ کامل می شود.

این میزان شارژ نیز تا یک روز و نیم ممکن است حفظ شود که بستگی به نوع استفاده شما خواهد داشت. ولی معمولا تا یک روز کامل، می توان به حفظ شارژ اطمینان داشت. در حالت بلااستفاده، درحالی که مجهز به قابلیت always on است، فقط 10 درصد شارژ را کم می کند. قسمت عمده مصرف باتری، در اثر کار نمایشگر است و البته بازی های نصب شده با وجود اینکه نرم افزار دارای امکان حفظ ذخیره باتری در هنگام بازی نیز هست.

گلکسی اس 7 باتری قابل قبولی دارد

به طور کلی عملکرد سامسونگ در زمینه باتری سامسونگ گلکسی اس 7 ، مثبت ارزیابی شده و اولین باری است که از میان محصولات سامسونگ، یک گوشی ممکن است تا میانه های روز بعد نیز نیازی به شارژ مجدد نداشته باشد. کارشناسان مجله اینترنتی ماه این تصور را دارند که فناوری های جدید جهت ارتقای طول عمر باتری ها، در راه است. برای آشنایی با سایر محصولات سامسونگ مانند ساعت های هوشمند به سایت ما مراجعه نمایید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید