ساعت هوشمند سونی

شرکت سونی تقریبا چهار سال پس از معرفی سومین ساعت هوشمند خود، قصدی برای فروش ساعت Wear OS جدید را نشان نداد ولی در عوض تصمیم گرفت تا تجارت خود را با عرضه ی تلفن های همراه و محصولات شنیداری به روز مانند Xperia Ear Duo ادامه دهد. در اینجا مقاله ای در رابطه با کلیات طرح ساعت هوشمند سونی را به همت متخصصین تکنولوژی مجله ماه گرد آوری کرده ایم تا با هم بر گذشته این برند معروف، مروری کنیم.

ساعت هوشمند نا آشنای سونی

ساعت هوشمند Sony 3 از سال 2014 برای یک دوره ی طولانی یکی از بهترین ها در عرصه ساعت مچی هوشمند با طراحی جذاب، ضد آب و دارای قابلیت هایی از جمله GPS، NFC، Wi-Fi در بازار بود. گرچه امروزه تمام این تکنولوژی ها در اکثر ساعت های هوشمند وجود دارد، ولی در آن زمان چیز منحصر به فردی به حساب می آمد. این ساعت مانند سایر ساعت های هوشمند با wifi به گوشی هوشمند متصل می شود، البته فقط می تواند یک سیگنال را شناسایی کند و به آن متصل شود.

ساعت های هوشمند سونی یک دستگاه متصل شونده است که با اتصال به یک گوشی هوشمند آندروید می تواند امکانات خود از جمله استفاده از توییتر، SMS و غیره را در دسترس کاربر قرار دهد. این ساعت قابل اتصال به گوشی های اندورید با نسخه های سیستمی متفاوت است.

مدل های مختلف ساعت هوشمند سونی

مدل های مختلفی از ساعت های هوشمند توسط این شرکت ساخته شده که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:ساعت هوشمند مدل MN2SW، ساخته شده از مچ بند سیلیکون قابل انعطاف در چندین رنگ که درمارس 2012 به بازار عرضه شد.

ساعت هوشمند سونی مدل SW2، با پشتیبانی از اندورید 4 و بالاتر، بدنه آلومینیومی  و مچ بند سیلیکون و فلزی 24 میلی متری. صفحه نمایش این ساعت 65/1 اینچ، در ابعاد 61/1* 35/0، صفحه نمایش LCD با رزولوشن 220*176 پیکسل، با قابلیت اتصال به NFC در سپتامبر 2013 به بازار عرضه شد. نکته ی قابل توجه درباره ی این ساعت می توان به فناوری ضد آب بودن آن اشاره کرد که می توان در عمق یک متری آب به مدت 30 دقیقه بدون آسیب رسیدن به آن، از این ساعت استفاده کرد.

ساعت هوشمند سونی مدل SWR50 با سیستم عامل Android Wearو پشتیبانی اندروید 3/4 و بالاتر، پردازنده ی  CPU Broadcom چهار هسته ARM Cortex A7 با سرعت 2/1 گیگاهرتز،  RAM512  مگابایتی و حافظه ی داخلی eMMC 4 گیگابایت، صفحه نمایش لمسی خازنی، GPS، سنسور نور، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، اتصال Bluetooth 4.0 LE، NFC، Wi-Fi، که در نوامبر 2014 به بازار عرضه شد. این ساعت نیز مثل مدل قلب قابلیت ضد آب نیز دارد. علاوه بر این ظاهر و بدنه زیبا تر و مقام تر شده است.

مدل های مختلف ساعت هوشمند سونی

ساعت های سونی خارج از خط تولید !

کاز تاجیما معاون ارشد طراحی خلاقانه گوشی های هوشمند سونی، به مجله ی TechRadar گفت: “ما هنوز راه حل مناسبی برای حل مشکلات فنی ساعت های هوشمند پیدا نکرده ایم تا بتوانیم کاربر خود را راضی نگه داریم و تا زمانی که راه حل درستی برای حل این مشکل نیابیم، ساخت ساعت های هوشمند را از دستور عمل خارج می کنیم.”

بیان این نکات توسط کارشناس و طراح ارشد این شرکت باعث توقف پروژه ی ساخت و عرضه ی ساعت هوشمند سونی شد. ولی با این وجود این شرکت کمابیش در فکر عملی کردن هدف خود برای ساخت ساعت های فوق هوشمند بود. به طوری که در سال 2017 بنا به تقاضای حدود چهار هزار طرفدار ساعت های هوشمند سونی ، شروع به طراحی و ساخت ساعتی با اندروید  Android Wear 2.0 کرد، ولی متاسفانه این پروژه نیز با شکست مواجه شد.

کسانی که قبلاٌ ساعت هوشمند سونی سری 3 این شرکت را داشته اند، خواهان سری بعد این نوع ساعت ها هستند. ولی در حال حاضر، ظاهراٌ تمام تمرکز شرکت بر روی ساخت محصولات دیگر از جمله گوشی و محصولات شنیداری مثل Xperia Ear Duo است. از آن جا که هیچ نوع شایع و نقل قولی درباره ی ساخت سری 4 ساعت های هوشمند سونی به گوشی نمی رسد، برای دیدن این ساعت باید مدت زمانی طولانی منتظر بود.

ساعت هوشمند سری 3 سونی

در ساعت هوشمند سری 3 سونی، یک محیط شبیه به سالن ورزشی می بینیم که می توان از آن برای برنامه ریزی فعالیت های ورزش خود استفاده کنید. دفتر یادداشتی که در این ساعت می بینید، چیزی شبیه با دفتر یادداشت های گوشی های هوشمند است که می توان نکات مهم و چیزهایی که را می خواهید به خاطر بسپارید را در آن یاد داشت کنید.

ساعت هوشمند سری 3 سونی

GPS دقیق و کارآمد سری 3 ساعت سونی

بر طبق آزمایشات به عمل آمده و گزارشات بیان شده توسط کاربران، GPS گوشی های هوشمند سونی دارای مشکلاتی از جمله دقت و سرعت پایین هستند. زمان استفاده از GPS علاوه بر این مکان نشان داده شده، با مکان مد نظری فاصله ی قابل توجهی دارد، مصرف باتری گوشی را تا حد زیادی بالا می برد.

این شرکت، این مشکل را تا حد زیادی در GPS به کار رفته در ساعت هوشمند خود از بین برده است. GPS استفاده شده در این ساعت، دارای سنسور بسیار دقیق و سریعی است که می تواند مکان مورد نظر را هرچند عمیق و با مسافت طولانی با بالاترین سرعت ممکن بدون استفاده زیاد از باتری نشان می دهد.

پشتیبانی Google Pay و NFC

معمولا ساعت های هوشمند قابلیت پشتیبانی از Google Pay و NFCرا ندارند، ولی شرکت سونی این قابلیت را در ساعت هوشمند خود جای داده است که یک امتیاز برای این ساعت ها به شمار می آید. البته نکته ی قابل ذکر این است که، پشتیبانی از این قابلیت ها کمی با مشکل روبرو است، ولی جای امیدواری است، در صورتی که این شرکت قصد در تولید سری های بعد از این ساعت ها را داشته باشد، این مشکل را بر طرف کند.

استفاده از یک باتری بسیار عالی در ساعت سونی

باتری 420 مگاهرتز استفاده شده در ساعت هوشمند سونی سری 3 باعث رضایت بیشتر کاربران شده است. این باتری نسبت به باتری های استفاده شده در ساعت سامسونگ gear s و سایر رقبا، از ظرفیت و عمر طولانی تر برخوردار است، به طوری که با یک بار شارژ آن تا دو روز از شارژ مجدد آن بی نیاز هستید. این شرکت بیان می دارد، در صورتی که شروع به ساخت سری های بعد ساعت مچی هوشمند کند، حتما ظرفیت و قدرت باتری را بالاتر نیز خواهد برد.

نقاط ضعف

کمبود سنسور نور سنج، ضربان قلب و ارتفاع سنج که در اکثر ساعت های هوشمند وجود دارد و بسیار کاربردی است، در این ساعت کاملا حس می شود. ولی این شرکت امیدوار است با شروع دوباره برای ساخت ساعت های هوشمند امکانات این چینی را به آن اضافه کند. ما نیز در مجله اینترنتی ماه امیدواریم از خواندن مطلب مربوط به ساعت هوشمند سونی اطلاعات جدید را کسب کرده باشید.

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید