شیائومی می 5 اس

شرکت شیایومی اغلب با عرضه ی محصولات خود، تکاپو و انرژی خاصی به بازار می بخشد و تا کنون در فروش اکثریت محصولات خود، موفق بوده است. پس از فروش خوبی که مدل شیائومی می 5 در ماه آوریل داشت، همزمان با ورود گلکسی نوت 7، آیفون 7 و ال جی v2 ، شیائومی می 5 اس را روانه بازار کرد تا در کنار برندهای دیگر به رقابت بپردازد. تحریریه تکنولوژی مجله ماه، جهت آشنایی هرچه بیشتر شما با این محصول، مقاله ای ترتیب داده است که در ادامه ارائه خواهد شد.

بررسی شیائومی می 5 اس

این گوشی علی رغم شباهت های ظاهری که ممکن است با mi 5 داشته باشد، به جدیدترین نوع تراشه و ظرفیت حافظه بالاتر مجهز شده که در بخش سخت افزاری همین مقاله به آن به طور مفصل خواهیم پرداخت. اما آن چه که از شواهد بر می آید، این است که mi 5s دارای خصوصیات فنی از این قرار است:

  • نمایشگر 5،15 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 پیکسلی
  • پردازشگر snapdragon 821  با RAM 3 یا 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به فلش دوگانه LED و رزولوشن فیلمبرداری 2160 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی با کیفیت فیلمبرداری 30 فریم بر ثانیه
  • نرم افزار MIUI 8 بر اساس نسخه اندروید 6
  • مجهز به حسگر انگشتی
  • قدرت باتری 3200 میلی آمپری و غیر قابل جا به جایی

معایب شیائومی mi 5s از نظر کاربران

  • شیائومی می 5 اس قابلیت نصب کارت حافظه ندارد.
  • صفحه نمایش فاقد محافظ است.
  • از رادیو FM، IR Blaster و صدای استریو پشتیبانی نمیکند.

طراحی می 5 اس با نمایشگر شیائومی می 5

همان طور که قبلا اشاره کردیم، طراحی و شکل ظاهری شیائومی می 5 اس شباهت زیادی به مدل mi 5 دارد با این تفاوت که جنس قاب این مدل جدید، از جنس آلومینیوم است. در مدل mi 5 ، صفحه پشت گوشی شیشه ای بود که استفاده و نگه داشتن گوشی را مشکل کرده بود. بنابراین، شیایومی تصمیم گرفت تا دوباره به سراغ همان قاب آلومینیومی برود. علاوه بر ظاهر زیبایی که قاب های فلزی دارند، مزیت آنها این است که همیشه در اغلب مدل گوشی های هوشمند، استفاده شده و کاربرد آنها قدیمی نمیشود و هیچ موقع از رده خارج به حساب نمی آید.

لبه های گوشی طبق معمول، منحنی است تا نگه داشتن آنها در دست، آسان تر باشد. البته قاب فلزی گوشی، کمی وزن آن را افزایش داده است. شیائومی می 5 اس دارای وزن تقریبی 145 گرم است که حدودا 16 گرم از وزن شیائومی می 5 بیشتر است. دکمه پاور و تغییر ولوم صدا در لبه سمت راست گوشی، جک 3،5 میلیمتری هدفون در لبه بالایی و پورت USB C شارژ در لبه پایینی قرار دارد. سمت چپ نیز محل قرار گیری اسلات سیم کارت است.

نمایشگر این گوشی از یک پنل 5،15 اینچی از نوع IPS LCD و تمام HD با رزولوشن 428 پیکسل در هر اینچ تشکیل شده است. میزان ارائه رنگ، شفافیت و کنتراست تصویر در این نمایشگر عالی است. تصویر را از هر زاویه ای که در این نمایشگر مشاهده کنید، شاهد جزئیات بسیاری از آن خواهید بود. اما متاسفانه فاقد محافظ Gorilla Glass است و برای محافظت از آن می بایست حتما یک محافظ نمایشگر  تهیه کنید.

طراحی می 5 اس با نمایشگر شیائومی می 5

قابلیت چند برنامه ای سیستم عامل شیائومی

شیائومی mi 5s با نسخه نرم افزار MIUI 8 ارائه شده که از لحاظ خصوصیات فنی، بر اساس برنامه اندروید 6 طراحی شده است. اگر خارج از چین هستید، باید همانند دیگر مدل های ساخت شیائومی، در خرید این گوشی دقت داشته باشد تا نسخه اصل گوگل برای شما نصب شود. MIUI دارای خصوصیات منحصر به فرد ظاهری با رنگ پس زمینه، آیکون ها و انیمیشن های ویژه است. به علاوه این برنامه دارای قابلیت Dual Apps است، به این معنی که از هر برنامه ای در این نرم افزار، 2 نسخه موجود است.

برای مثال می توانید در یک گوشی، 2 برنامه واتس اپ داشته باشد که هر کدام از طریق یکی از سیم کارت های موجود، عمل میکند. این قابلیت کمک میکند تا شما 2 محیط متفاوت با خصوصیات خاص خود در گوشی داشته باشید و هر کدام را بر اساس سلیقه ی خود، طراحی کنید. برای مثال، یک را محیط کاری و دیگری را شخصی کرده و بر اساس آن، مخاطبین را دسته بندی یا عکس ها را ذخیره کنید.  از طرفی می توانید حسگر انگشتی را برای هر کدام از این دو محیط، تنظیم کرده و امکان دسترسی فرد دیگری را به غیر از خود به یکی از این محیط ها فراهم کنید.

قابلیت چند برنامه ای سیستم عامل شیائومی

پردازشگر شیائومی mi 5 s

تراشه به کار رفته در mi 5s آخرین نسخه ی snapdragon 821 است که با رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی به صورت منسجم عمل می کند. البته نمونه دیگری از این گوشی موجود است که ظرفیت RAM آن 4 و حافظه داخلی آن 128 گیگابایت است و به تبع قیمت بالاتری نیز دارد. استفاده شرکت شیائومی از این پردازشگر، عملکرد شیائومی می 5 اس را بهبود بخشیده و تا 19 درصد سرعت آن را افزایش داده است. هیچ شکی نیست که تراشه ی snapdragon 820 و 821، حتی بدون انجام تست عملکرد نیز، قدرت خود را نشان میدهد. از جمله امکانات ارتباطی این گوشی:  wifi، بلوتوث، NFC، GPS و USB OTG است.

دوربین گوشی شیائومی می 5 اس

در زمینه دوربین، این بار شیائومی کمی ترتیب و روند همیشگی را بر هم زده است. معمولا زمانی که یک مدل جدید برای تکمیل نمونه قبلی خود طراحی می شود، دارای قابلیت های بیشتر و عملکرد بهتر است. اما دوربین mi 5s از مدل قبلی خود یعنی mi 5 دارای کیفیت پایین تری است. زیرا مدل قبلی کیفیت 16 مگاپیکسلی داشت، ولی در این مدل جدید، از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده شده است که جای بسی سوال دارد !!!

عکس های تهیه شده با این دوربین، در روشنایی روز، عکس های ظریفی است که جزییات زیادی را شامل میشود، به حدی که بنظر میرسد در طول روز برای عکاسی، به فعال بودن حالت HDR نیازی نیست. نرم افزار دوربین نیز دارای امکانات و خصوصیات متعددی است که حالت ها و افکت های مختلفی را به عکس میدهد. دوربین سلفی می 5 اس نیز با کیفیت 4 مگاپیکسل، عکس های شفاف و قابل قبولی ارائه می دهد. هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی، قابلیت تصویر برداری با کیفیت 4K دارند. و این نکته ای چشمگیر در کاربرد هرچه بیشتر گوشی شیائومی می 5 اس دارد.

دوربین گوشی شیائومی می 5 اس

روند افزایش ظرفیت در تولیدات شرکت شیائومی

ظرفیت باتری شیائومی می 5 اس نسبت به مدل می 5 به میزان 200 میلی آمپر افزایش داشته، این یعنی قدرت باتری مدل جدید، 3200 میلی آمپر است که در اغلب مواقع در صورت استفاده معمولی از گوشی، تا 24 ساعت ذخیره شارژ را حفظ میکند. این باتری دارای قابلیت شارژ سریع از نوع 3،5 می باشد که به واسطه آن، زمان شارژ باتری بسیار کاهش یافته است. البته به گفته کارشناس مجله اینترنتی ماه نباید فراموش کرد که پورت USB C نیز، خود در افزایش سرعت شارژ باتری به نسبت micro USB، موثر است، این مسئله با توجه به اطلاعات ارائه شده در این بخش و همچنین در سایر بررسی های مربوط به شرکت شیائومی مانند شیائومی می 8 و یا شیائومی ردمی 3 پرو، ثابت شده است.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)