روغن نارگیل برای رشد سریع موها

اصولا از روغن نارگیل در صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده های فراوانی می شود، زیرا فواید روغن نارگیل برای بدن ، بسیار بیش از حد تصور ماست. رفع خشکی پوست، درمان انواع آسیب های پوستی مثل جوش یا آکنه ، پرپشت کردن مو ، کنترل میزان کلسترول منفی در خون و بهبود عملکردهای مغزی، از جمله خصوصیات مثبت این روغن است. اما موردی که امروز در مجله سلامت ماه قرار است به آن پرداخته شود، به کارگیری روغن نارگیل برای رشد سریع موها است. تحقیقات اخیر محققان در مورد بررسی خواص روغن نارگیل برای پوست و مو حاکی از آن است که استفاده از این روغن به صورت مستقیم و یا استفاده از محصولات حاوی آن، قطعا به رشد سریع موها و حفظ سلامت و شادابی آن کمک خواهد کرد.

روش های استفاده از روغن نارگیل برای رشد سریع مو

روغن نارگیل یکی از انواع روغن های گیاهی است که سرشار از اسید های چرب مفید و ویتامین ها و املاح فراوان است و مصرف آن می تواند در تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، نقش بسزایی داشته باشد. این روغن جزء آن دسته از روغن هایی است که مصرف آن هم به صورت موضعی و هم به شکل خوراکی امکان پذیر است و می تواند جایگزین مناسبی برای روغن های ترانس و اشباع شده باشد. از جمله خواص بی نظیر روغن نارگیل، تاثیر آن بر حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو است. تحقیقات اخیر محققان در زمینه بررسی مزایای روغن نارگیل برای رشد سریع موها نشان می دهد که مصرف این روغن می تواند در رشد سریع موها موثر بوده و به بلندتر شدن آن کمک کند.

در برخی از مقالات قبلی مجله ماه اشاره کردیم، درصد بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، حاوی مقادیر زیادی روغن نارگیل هستند که استفاده از آن ها قطعا مفید خواهد شد. اما اگر قصد دارید در کنار استفاده از انواع شامپوها و سرم های مو، از ترکیب طبیعی روغن نارگیل برای رشد سریع موها بهره مند شوید، می توانید از راه کارهایی که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته ایم استفاده نمایید.

ماساژ پوست سر با روغن نارگیل برای رشد موها

ماساژ پوست سر با روغن نارگیل برای رشد سریع موها ، ضمن تامین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو، خون رسانی در سطح سر را افزایش داده و از این طریق، رشد موها را تحریک می کند. برای این کار، مقداری روغن نارگیل را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار داده و آن را گرم کنید، البته نه در حدی که دمای روغن از دمای طبیعی پوست سر زیادتر باشد. سپس روغن را بر روی پوست سر ریخته و آن را به آرامی ماساژ دهید. این کار را به مدت 15 دقیقه ادامه داده و چند ساعت مو را به همین حالت نگه دارید. سپس با استفاده از شامپو چربی موها را برطرف کنید.

ترکیب روغن نارگیل با عسل

عسل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و مصرف آن به خون رسانی بهتر به موها کمک می کند. جهت بهره مندی از خواص روغن نارگیل برای پوست و مو ، چند قاشق از این روغن را گرم کرده و با کمی عسل ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را بر روی موها ریخته و از ریشه تا انتهای ساقه را به آن آغشته کنید. سپس موها را با یک کلاه پلاستیکی پوشانده و 30 دقیقه زمان دهید. بعد از گذشت این زمان، می توان سر و موها را با یک شامپوی ملایم شست و شو داد. این ماسک علاوه بر تاثیر بر رشد موها آن را نرم و درخشنده می کند.

ترکیب روغن نارگیل با عسل

ترکیب روغن نارگیل با شامپو

یکی دیگر از روش های بهره مندی از خواص روغن نارگیل برای رشد سریع موها ، ترکیب آن با شامپو جهت شست و شو است. از آن جایی که استفاده از شامپو، دست کم 2 تا 3 بار در هفته تکرار می شود، می توان اطمینان داشت که از این طریق، نیازهای تغذیه ای مو برطرف شده و رشد آن سرعت پیدا می کند. روغن نارگیل را با نسبت 50-50 با شامپو ترکیب کرده و با استفاده از آن، ضمن شست و شوی موها، پوست سر را نیز ماساژ دهید.

ماسک روغن زیتون و نارگیل برای رشد سریع مو

مقداری روغن نارگیل را با چند قاشق روغن زیتون، مخلوط کرده و آن را کمی حرارت دهید تا هم دما با پوست سر شود. حرارت دادن روغن، علاوه بر این که استفاده از آن را راحت تر می کنید، اثرگذاری آن را نیز بیشتر خواهد کرد. موها و پوست سر را با این روغن ماساژ داده و چند ساعت آن را به همین حالت نگه دارید. بهتر است قبل از خواب این کار را انجام داده و صبح روز بعد، موها را شست و شو دهید. روغن زیتون سرشار از انواع ویتامین ها و همچنین اسیدهای چرب مفید است که ترکیب آن با روغن نارگیل برای رشد سریع موها بسیار مناسب می باشد.

ترکیبات اصلی روغن نارگیل

بررسی و مشاهده اثرات مثبت استفاده از روغن نارگیل برای حفظ زیبایی موها، این سوال را در ذهن مطرح می سازد که چه ترکیباتی در این روغن گیاهی وجود دارد که باعث شده چنین اثری در پی داشته باشد؟ اصلی ترین ترکیب روغن نارگیل که مسئول این اثرگذاری است، اسیدهای چرب و چربی های اشباع نشده است.

  • اسیدهای چرب اشباع نشده: این نوع چربی در بافت سفید رنگ نارگیل به وفور یافت می شود که مصرف آن برای مو، موجب افزایش نرمی و لطافت آن شده و از شکنندگی موها جلوگیری می کند.
  • چربی های غیر ترانس: این نوع چربی، فولیکول مو را به شکل مستقیم تحت تاثیر قرار داده و نه تنها به رشد بیشتر مو کمک می کند، بلکه درخشندگی و شفافیت آن را نیز بیشتر خواهد کرد.
  • ویتامین K و E: مو نیز همانند هر بخش دیگری از بدن، برای رشد و سلامت بیشتر، به تامین مواد مغذی نیاز دارد و ویتامین E یکی از اصلی ترین نیازهای مو است. به علاوه ویتامین K موجود در روغن نارگیل، از بروز انواع آسیب ها به تار مو یا پوست جلوگیری کرده و تاثیر به سزایی در افزایش رشد آن خواهد داشت. بنابراین می توان به عنوان یک روش ساده و البته موثر خانگی، از روغن نارگیل برای رشد سریع موها استفاده کرد.

چه زمانی استفاده از روغن نارگیل برای مو مناسب نیست

شکی نیست که مصرف انواع روغن های گیاهی، تاثیر بسزایی بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن داشته و کمک می کند تا موهای سالم تر، پر پشت تر و زیباتری داشته باشیم و قطعا روغن نارگیل یکی از انواع این روغن های سالم است. اما باید توجه داشت که مصرف ترکیبات آن باید با خصوصیات ساختاری مو، سازگاری داشته باشد. در واقع نباید زمینه ساز بروز علائم حساسیت یا آسیب های دیگری در مو شود.

چه زمانی استفاده از روغن نارگیل برای مو مناسب نیست

در مواردی که فرد بیش از حد از شامپو استفاده کرده و موهای خشکی دارد، استفاده از روغن نارگیل، چربی مو را افزایش داده و در کنار آن، ترشح چربی از غدد چربی ساز پوست را نیز تحریک می کند. اما افرادی که اساسا موهای چربی دارند، استفاده از روغن نارگیل، این میزان چربی را افزایش داده و درصد ابتلا به انواع عفونت های پوست را در آنان بالا می برد. البته این مسئله در همه موارد، صادق نیست.

استفاده از روغن نارگیل برای رشد سریع موها ، یکی از روش هایی است که در طب سنتی نیز به آن اشاره های فراوانی شده و بررسی تحقیقات صورت گرفته در این زمینه توسط کارشناسان ما در مجله اینترنتی ماه نیز، نشان می دهد که خواص روغن نارگیل برای مو و پوست از قدیم مورد توجه افراد قرار داشته است. در ادامه این مقاله به پیشنهاد ما مقاله درمان موهای شکسته و آسیب دیده را مطالعه نمایید.

[rs_post_grid cats=”289″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (2)