پرپشت شدن مو با پیاز

پیاز، یکی از پر مصرف ترین سبزیجاتی است که تقریبا در همه آشپزخانه ها یافت شده و از آن در تهیه انواع غذاها، جهت رفع بوی بد گوشت و طعم دادن به خوراک استفاده می شود. اما جالب است بدانید که پیاز علاوه بر این، خواص دیگری نیز دارد که افزایش رشد موها و پرپشت شدن آن ها، یکی از این خواص است. در واقع همان گونه که روغن زیتون برای پرپشت شدن مو به عنوان یک روش موثر خانگی مورد مصرف قرار می گیرد، پیاز و آب نیز می تواند تاثیر مشابهی داشته باشد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که پرپشت شدن مو با پیاز ، در همه موارد عملی نیست و بسته به جنس مو و برخی شرایط دیگر، میزان اثر گذاری ممکن است متفاوت باشد. کارشناسان بخش زیبایی مجله سلامت ماه در مورد تاثیر پیاز و روش های استفاده از آن برای شما بیشتر توضیح خواهند داد.

روش های موثر در پرپشت شدن مو با پیاز

درصد بسیاری از افراد از کم حجم بودن موهای سر خود شکایت دارند و معتقدند که این کم حجمی، تاثیر به سزایی بر تغییر شکل ظاهری آن ها داشته است. به طور کلی، کمبود مواد مغذی، عدم مراقبت از موها، عوامل ژنتیکی و وراثتی و برخی بیماری ها و همچنین اختلالات مرتبط با پوست و مو، بر کم حجم شدن آن ها نقش دارد. روش های خانگی درمان نازک شدن مو در طب سنتی به صورت های متعددی وجود دارد که می توان با کمک آن ها، این اختلال را برطرف کرد و موهایی سالم و پرپشت و زیبا داشت. به کار بردن پیاز و آب آن، یکی از این روش های جالب و باور نکردنی است که تاثیر بسزایی بر پرپشت کردن مو داشته  و در اغلب موارد، فرد را به نتیجه دلخواه می رساند.

تاثیر آب پیاز بر رشد موها

تحقیقات در زمینه بررسی خواص پیاز برای پرپشت شدن موها و حفظ سلامت و زیبایی آن همچنان ادامه دارد و محققان هنوز به نتایج چندان دقیقی در این زمینه دست پیدا نکرده اند، اما تا همین جا، مشخص شده که مصرف این ترکیب قطعا بر رشد موها تاثیر گذار خواهد بود. به عقیده کارشناسان سلامت، افرادی که به مدت 4 هفته 2 بار در روز برای ماساژ پوست سر از آب پیاز استفاده کرده اند، تا 87 درصد رشد بیشتری در موهای خود داشته و حجم موهای آن ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. البته باید این نکته را نیز ذکر کرد که درصدی از افراد نیز نسبت به پرپشت شدن مو با پیاز ، واکنشی نشان نداده و این ترکیب بر روی آن ها اثری نداشته است.

نحوه اثرگذاری پیاز بر رشد مو

نحوه اثرگذاری پیاز بر رشد مو

ویتامین ها، املاح، آنتی اکسیدان و دیگر مواد مغذی، نیازهای اصلی مو برای رشد بیشتر و بهتر است و پیاز به عنوان یک ترکیب طبیعی، تمامی این موارد را دارد. چند دلیل باعث شده تا پیاز بتواند چنین تاثیری بر رشد موها داشته باشد، عللی مثل وجود گوگرد و دیگر مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان.

گوگرد مغذی یکی از انواع مواد معدنی است که به طور طبیعی در بدن تولید و ذخیره می شود. وجود این ماده برای تولید آنزیم ها و پروتئین ضروری است. کراتین یکی از اجزای تشکیل دهنده تار مو است که برای رشد و تقویت، به گوگرد نیاز دارد. از آن جایی که پیاز یکی از منابع غنی گوگرد مغذی است، استفاده از آن، کراتین مو را بهبود بخشیده و از این طریق به پرپشت شدن آن ها کمک می کند. پیاز قوی ترین ضدعفونی کننده طبیعی است و مصرف آن عفونت های موجود در سطح پوست سر را به راحتی برطرف می کند. با ضدعفونی شدن پوست سر، قطعا رشد مو نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

فلاونوئید نوعی آنتی اکسیدان قوی در پیاز است که با فعالیت رادیکال های آزاد مبارزه کرده و گردش خون را در سطح پوست سر افزایش می دهد. با افزایش گردش خون، مواد مغذی بیشتری به سلول های مو رسیده و به واسطه تامین نیاز آن ها، رشد بیشتری خواهند داشت. در واقع پرپشت شدن مو با پیاز نتیجه تاثیری است که این ترکیب گیاهی بر تامین مواد مغذی مورد نیاز مو دارد.

روش های استفاده از پیاز برای پرپشت شدن موها

ساده ترین راه جهت بهره مندی از خواص پیاز، مصرف خوراکی آن است. پیاز را هم می توان در تهیه غذا مورد استفاده قرار داد و هم به صورت خام با غذا سرو کرد. اما علاوه بر این، استفاده موضعی از آن نیز در پرپشت شدن مو، افزایش رشد آن، درخشندگی و زیبایی موها موثر است. اما به چند روش مختلف می توان از خواص پیاز بهره مند شد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ماسک آب پیاز

در صورتی که هیچ ترکیب خاصی در دسترس ندارید، ساده ترین روش جهت تهیه ماسک پیاز، استفاده از آب آن به همراه چند قطره عصاره گیاهی است. یک عدد پیاز بزرگ را تکه تکه کرده و درون دستگاه مخلوط کن بریزید تا له شود. سپس آن را خارج کرده، بفشارید تا آب پیاز از تفاله آن جدا گردد. چند قطره عصاره گیاهی مثل اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و با هم ترکیب کنید. این محلول را بر روی پوست سر ریخته و به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید تا 30 دقیقه بر روی پوست سر باقی بماند.

مطلب مجله ماه را در مورد خواص اسطوخودوس برای بدن حتما مطالعه کنید! 

بعد از گذشت این مدت، می توان موها را با یک شامپوی ملایم، شست و شو داد. هنگام استفاده از این ماسک، نگران بوی بد پیاز نباشید، زیرا اولا عطر عصاره اسطوخودوس رایحه مطبوعی ایجاد می کند و دوم این که شستن موها با شامپو، بوی پیاز را از بین می برد. این روش، ساده ترین راهکار پرپشت شدن مو با پیاز است.

تقویت مو با آب پیاز و روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مغذی ترین ترکیباتی است که می توان جهت حفظ سلامت و افزایش رشد موها از آن استفاده کرد. ترکیب این روغن با پیاز، حجم کم موها را درمان کرده و از ریزش بیش از حد مو جلوگیری می کند. مقداری آب پیاز را به همان روشی که در بالا اشاره کردیم، تهیه کرده، چند قاشق روغن نارگیل را با حرارت غیر مستقیم گرم کنید و آن ها را با هم ترکیب نمایید. برای کاهش بوی نامطبوع پیاز، چند قطره عصاره رزماری نیز به آن اضافه نمایید. با این محلول، پوست سر را 5 دقیقه ماساژ داده و 30 دقیقه زمان دهید تا بر روی موها باقی ماند و سپس می توان آن را شست و شو داد.

ماسک پیاز و تخم مرغ برای مو

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و اسیدهای چرب مفید موجود در آن، به رشد بیشتر موها کمک می کند. جهت اثرگذاری بیشتر فرآیند پرپشت شدن مو با پیاز ، می توان آن را با ماده مغذی دیگری مثل تخم مرغ ترکیب کرد. یک عدد تخم مرغ کامل و چند قاشق آب پیاز را درون کاسه ای ریخته و با هم میکس کنید. چند قطره روغن زیتون، عصاره اسطوخودوس یا رزماری و یک قاشق آب نیز به آن اضافه کرده و کل موها و پوست سر را با این ماسک بپوشانید. یک کلاه پلاستیکی بر روی آن قرار داده و 20 دقیقه زمان دهید. بعد از گذشت این زمان، می توان موها را با شامپو و آب خنک، شست و شو داد.

تقویت ریشه مو با ماست و آب پیاز

تقویت ریشه مو با ماست و آب پیاز

ترکیب ماست و آب پیاز، ریشه مو را تقویت کرده و ضمن ضدعفونی کردن آن، از ریزش بیش از حد مو و کاهش حجم آن جلوگیری می کند. بهتر است برای این منظور از ماست ساده و بدون طعم استفاده کرد. ماست را با کمی آب پیاز مخلوط کرده و موها را به آن آغشته کنید. بعد از گذشت تقریبا 30 دقیقه، آن را با یک شامپو با رایحه مناسب شست و شو کنید تا بوی نامطبوع پیاز برطرف شود. وجود خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده، یکی از اصلی ترین عللی است که افراد از روش پرپشت شدن مو با پیاز استفاده کرده و آن را به عنوان روشی موثر به کار می برند. به گفته کارشناسان زیبایی مجله اینترنتی ماه حتی در طب نوین نیز برخی پزشکان برای درمان موهای چرب و نازک از پیاز بهره مند می شوند. 

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (2)