روغن زیتون برای پرپشت شدن مو

حتما همه شما در مورد خواص روغن زیتون برای حفظ لطافت، جوانسازی و شادابی پوست ، بسیار شنیده اید و می دانید که از زمان های دور، مردم برای رشد و درخشندگی مو نیز، از ترکیب این روغن با انواع مواد طبیعی، استفاده می کرده اند. حتی امروز نیز، اغلب محصولات بهداشتی و آرایشی حاوی مقادیری از عصاره این گیاه پر خاصیت بوده و  متخصصان توصیه میکنند که روغن زیتون برای پرپشت شدن مو بسیار موثر است.

امروزه روغن زیتون هم برای حفظ سلامت عمومی بدن و هم افزایش رشد و درخشندگی مو، نقش بسزایی دارد. لذا از زیتون و مصرف آن غافل نشوند. در ادامه، با اثرات این ترکیب بر پرپشت شدن موها و روش های استفاده از آن برای درخشندگی، بیشتر آشنا خواهیم شد، با مجله سلامت ماه همراه باشید.

روغن زیتون برای پرپشت شدن مو و درخشندگی

اگر موهای خشک و بد حالتی دارید و از به کار مردن مواد شیمیایی و انواع شامپوهای گران قیمت، ناامید شده اید، بهتر است برای مدتی روغن زیتون را امتحان کنید. روغن زیتون ضمن داشتن صرفه اقتصادی، تاثیر به سزایی در حفظ لطافت و درخشندگی مو خواهد داشت.

روغن زیتون، نوعی چربی غیر اشباع است که مقادیر زیادی ویتامین ای و انواع ترکیبات مفید مثل اسید پالمیتیک دارد. این ترکیبات، موجب افزایش لطافت و پرپشت شدن مو و صاف شدن زبری آنها شده و موهایی لخت و شفاف برای شما به وجود می آورند. از طرفی، ویتامین ای موجود در روغن زیتون، آسیب های ایجاد شده در مو در اثر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را برطرف کرده و با از بین بردن رادیکال های آزاد، به حفظ سلامت مو کمک میکند.

استفاده از روغن زیتون برای موی سر

روغن زیتون یا خود میوه زیتون، جزو آن ترکیباتی است که هم به صورت خارجی میتواند مورد استفاده قرار گیرد و هم از خواص بی نظیر آن در سیستم گوارش، بهره مند شوید. از جمله تاثیرات مثبت این گیاه بر حفظ سلامت مو، علاوه بر تاثیر بسزای روغن زیتون برای پرپشت شدن مو می توان به مواردی که در ادامه می آوریم، اشاره کرد.

روغن زیتون برای کاهش شوره سر

شوره سر علل متعددی دارد. گاهی وجود میکروب و آلودگی در مو موجب ایجاد آن شده و در مواردی نیز، نداشتن تغذیه مناسب. اما در هر حال، روغن زیتون به راحتی در حل مشکل، شما را یاری خواهد کرد. مقداری روغن را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید. سپس شوره ها را با یک شانه تمیز، خارج کرده و سر را با یک کلاه بپوشانید تا تاثیر روغن، چندین برابر شود.

البته در صورتی که علت اصلی شوره را نیز شناسایی کنید، می توانید به راحتی این مشکل را برای همیشه برطرف نمایید. رفع شوره سر علاوه بر استفاده از روغن زیتون برای پرپشت شدن مو پر مخاطب ترین مزیت این گیاه است.

درمان موخوره با روغن زیتون

بهترین روش برای از بین بردن موخوره، کوتاه کردن مو است. اما اگر ماسک روغن زیتون را به طور مرتب مورد استفاده قرار دهید، به تدریج موخوره در شما درمان شده و دیگر شاهد رشد آنها خواهید بود.

پرپشتی و درخشندگی مو با روغن زیتون

زمانی که مو رطوبت خود را از دست دهد، به تدریج کدر شده و دیگر درخشندگی سابق را ندارد. استفاده از روغن زیتون برای ماساژ موها و پوست سر، نه تنها موجب شفافیت موها شده و آن را براق می سازد، بلکه پس از مدتی استفاده متوجه افزایش رشد و ضخامت تار مو خواهید شد و موهای شما پر پشت تر می شود.

پرپشتی و درخشندگی مو با روغن زیتون

نرم شدن موها و کاهش زبری مو

روغن زیتون به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع، این قابلیت را دارد تا زبری و وزی مو را گرفته و موها را صاف و خوش حالت کند. اگر برای هر بار شانه کردن مو، دچار مشکل شده و موهایتان به هم گره میخورد، مقداری روغن زیتون را کف دستتان ریخته و با آن، ساقه مو و پوست سر را چرب کنید. این کار کمک میکند تا کاربرد روغن زیتون برای پرپشت شدن مو را در کوتاه مدت حس کنید.

روغن زیتون برای رشد بیشتر مو

زیتون حاوی تمامی ویتامین های مورد نیاز برای رشد بیشتر و استحکام موها است. کراتین، ترکیبی است که در صورت وجود آن به مقدار کافی در بدن، رشد مو را افزایش داده و موهای پرپشت تری برای شما به ارمغان خواهد آورد. در این مورد، هم استفاده از روغن زیتون به عنوان ماسک گیاهی موثر است و هم خوردن زیتون به عنوان پای ثابت رژیم غذایی کمک بسزایی در رشد و پرپشتی موها دارد.

کاهش خارش پوست سر

خارش پوست سر اصولا علت مشخصی دارد. در برخی افراد، وجود شوره موجب ایجاد این حالت شده و در برخی دیگر، عدم استفاده از شامپوی مناسب یا آلودگی در پوست سر. در هر حالت، استفاده از ماسک روغن زیتون، به کاهش خارش کمک کرده و حساسیت ایجاد شده را از بین میبرد.

تاثیر روغن زیتون در تولید DHT و کاهش ریزش مو مردان

روغن زیتون در درمان فرآیند ریزش مو در مردان نیز موثر خواهد بود و یکی از روش های خانگی موثر بر درمان ریزش مو محسوب می شود. زمانی که میزان هورمون DHT در بین مردان افزایش یابد، به تدریج تار مو نازک تر شده و به مرحله ای خواهد رسید که قبل از رسیدن به اندازه دلخواه، شکننده شده و به راحتی از ریشه جدا خواهد شد. به گفته محققان، روغن زیتون دارای ترکیبات خاصی است که مقدار ترشح این هورمون را کاهش داده و کمک میکند تا مو، ضخامت لازم جهت عمر طولانی تر را داشته باشد.

بهترین روش استفاده از روغن زیتون برای پرپشتی مو

روغن زیتون با هر ماده دیگری که ترکیب شود، یک روش استفاده دارد. در واقع موثر ترین و بهترین روش استفاده از خواص روغن زیتون برای مو، این است که مقداری از آن را کف دست ریخته و با آن، ساقه مو و پوست سر را ماساژ دهید. در این حالت، تمامی قسمت ها، به روغن آغشته شده و میتوان اطمینان داشت که تاثیر آن، دو چندان خواهد بود.

بهترین روش استفاده از روغن زیتون برای پرپشتی مو

قبل از استفاده از روغن، باید کمی آن را گرم کرد. بیش از 1 ساعت روغن را روی پوست سر نگه ندارید و مو را با یک حوله ترجیحا پلاستیکی بپوشانید، زیرا این کار، رطوبت موجود در مو را برای مدت بیشتری محفوظ نگه خواهد داشت. دقت داشته باشید برای کسب بیشتری نتیجه از روغن زیتون برای پرپشت شدن مو ، حتما برای شستن مو پس از استفاده از ماسک، از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. هرگز مو را با حرارت داغ سشوار، خشک نکنید و اجازه دهید مقداری رطوبت بین مو وجود داشته باشد.

مدت زمان تاثیر روغن زیتون بر مو

اینکه پس از استفاده از روغن زیتون برای درمان موهای چرب و نازک ، چه مدت تا حصول نتیجه طول خواهد کشید، بستگی به نوع استفاده و هدف شما دارد. اگر از روغن زیتون برای پرپشت شدن مو استفاده می کنید، باید گفت قطعا هر روشی به این منظور، نیاز به زمان زیادی دارد. البته جنس مو و میزان رشد آن نیز در این مسئله دخیل است.

در برخی موارد ممکن است پس از یک ماه مصرف، 2 سانتی متر رشد حاصل شود و در برخی دیگر، 5 سانتی متر. اما در مورد تاثیر ماسک روغن زیتون بر صاف شدن مو و افزایش درخشندگی، معمولا طی سه تا چهار بار استفاده در هفته، میتوان نتیجه مطلوب روغن زیتون برای پرپشت شدن مو را دریافت نمود. بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات کارشناس سلامت مجله اینترنتی ماه ؛ در صورتی که روغن استفاده شده طبیعی بوده و از روش مناسب جهت بهره مندی از خواص آن استفاده کنید، قطعا تاثیرگذاری بهتر و زودتری خواهید دید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)