روغن آرگان برای پوست و زیبایی

با توجه به تنوع زیادی که در زمینه تولید و عرضه محصولات بهداشتی و مراقبتی از پوست وجود دارد، معمولا انتخاب یک محصول سالم، موثر و مفید بسیار مشکل بوده و در همه موارد، نمی توان به ترکیبات موجود در این کرم ها، لوسیون ها، اسکراب ها یا محلول ها اطمینان داشت. اما آن چه که به داشتن یک انتخاب آسان تر کمک می کند، این است که باید برای انتخاب، مبنا را بر طبیعی بودن محصول گذاشت. در حقیقت به گفته مجله سلامت ماه ، محصولاتی که از ترکیبات طبیعی تهیه شده اند، دست کم عوارض جانبی کمتری خواهند داشت. تاثیرات شگفت انگیز روغن آرگان برای پوست و زیبایی ، این روزها به یکی از پرطرفدارترین محصولات مراقبتی پوست تبدیل شده، که امروز به بررسی خواص آن خواهیم پرداخت.

خواص روغن آرگان برای پوست و زیبایی

روغن آرگان، عصاره تهیه شده از میوه درختی به نام آرگان مراکشی است که اغلب در این نواحی یافت میشود. این میوه قهوه ای رنگ، بافتی نرم و خمیری دارد به همراه یک هسته تقریبا بزرگ که معمولا روغن گرفته شده از هسته این گیاه است. در سالهای دور، این روغن تنها توسط بومیان به عنوان یک روغن خوراکی و برای تهیه انواع سالادها و سس ها مورد استفاده قرار میگرفت. اما به تدریج با بررسی هایی که در زمینه شناخت خواص آن صورت گرفت، مردم مناطق دیگر دنیا نیز با این روغن آشنایی پیدا کرده و در پی تهیه و تولید آن شدند و همین امر، صادرات این محصول را رونق بخشید. به جز مراکش، در مناطق دیگری مثل شمال آفریقا نیز امکان کشت این محصول فراهم شده است.

روغن آرگان در کنار تمامی فواید و خواصی که دارد، یک محصول منحصر به فرد برای جوانسازی و شادابی پوست به شمار می آید. تحقیقات صورت گرفته در این زمینه حاکی از آن است که روغن آرگان در صورتی که با دیگر روغن ها و عصاره های گیاهی ترکیب شود، محلولی شگفت انگیز میسازد که از آن میتوان در درمان انواع اختلالات پوستی و یا پیشگیری از آنها استفاده کرد.

روش استفاده از روغن آرگان با توجه به نوع استفاده، متفاوت است. اگر قصد دارید تا از خواص مرطوب کنندگی آن بهره مند شوید، کافی است چند قطره از آن را به تنهایی قبل از خواب بر روی پوست دست یا صوت ریخته و به آرامی ماساژ و تا صبح به آن فرصت دهید.افرادی که از روغن آرگان برای لایه برداری از پوست استفاده میکنند، بهتر است آن را تنها با شکر یا نمک مخلوط کرده و مورد مصرف قرار دهند. از جمله مزایا و خواص روغن آرگان برای پوست و زیبایی ، به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

لایه برداری از پوست با روغن آرگان

لایه برداری از پوست یکی از بهترین روش هایی است که می تواند به شادابی و سلامت هر چه بیشتر پوست کمک کند و قطعا یکی از موارد استفاده از روغن آرگان برای پوست و زیبایی ، بهره مندی از خاصیت لایه برداری آن است. ترکیب چند قطره روغن آرگان با مقداری شکر قهوه ای، یک اسکراب طبیعی و خانگی می سازد که به راحتی سلول های مرده پوست را از بین برده و منجر به بسته شدن منافذ باز پوست می شود. در صورتی که کمی عصاره نعنا به این ترکیب اضافه کنید، پس از لایه برداری از پوست، حس شادابی و خنکی فوق العاده ای در پوست خواهید داشت.

کاهش علائم مربوط به اگزما با کمک روغن آرگان

اگزما به حالتی اطلاق می شود که در آن پوست دچار خشکی، قرمزی و خارش شدید شده و ظاهری نه چندان مطلوب را برای فرد به وجود می آورد. خاصیت ضد التهابی روغن آرگان کمک می کند تا علاوه بر از بین رفتن خارش و خشکی پوست، لایه ای محافظ بر روی پوست ایجاد شود تا زمینه برای التهاب بیشتر آن فراهم نباشد. اگر پیش از این از مصرف مواد مختلف برای برطرف کردن اگزما ناامید شده اید، این بار روغن آرگان را امتحان کنید.

روغن آرگان یک آبرسان قدرتمند

یکی از ابتدایی ترین خواص روغن آرگان برای پوست و زیبایی ، ایجاد رطوبت در صورت و دست هاست. از روغن آرگان می توان به عنوان یکی از منابع سرشار از ویتامین ای و اسیدهای چرب مفید یاد کرد، که باعث ایجاد رطوبت و نرمی در پوست می گردد. این روغن هیچ گونه تاثیری بر افزایش میزان فعالیت غدد چربی نداشته و در پوست حالت براق و زننده ای ایجاد نمی کند.

روغن آرگان یک آبرسان قدرتمند

پیشگیری از بروز علائم پیری پوست با روغن آرگان

روغن آرگان نه تنها به حفظ رطوبت و نرمی پوست کمک می کند، بلکه خاصیت کلاژن سازی داشته و منجر به شادابی و نشاط پوست خواهد شد. چین و چروک پوستی که معمولا حاصل افزایش سن است، تغییرات متعددی در چهره ایجاد می کند، اما استفاده منظم از روغن آرگان، در برطرف کردن آنها نقش به سزایی دارد و یکی از روش های پیشگیری از پیری زودرس پوست می باشد.

روغن آرگان موثر در برطرف کردن خشکی پوست

خشکی پوست در اثر بروز عوامل متعددی ایجاد می شود. قرار گرفتن در برابر نور خورشید، عدم مراقبت از پوست، اگزما، قرار گرفتن پوست در معرض شوینده های شیمیایی و هوای سرد، همگی جزء این عوامل هستند. اما از خواص بی نظیر روغن آرگان برای پوست و زیبایی ، برطرف کردن خشکی پوست با کمک اسیدهای چرب موجود در آن است.

برطرف کردن آکنه با روغن آرگان

اگرچه روغن آرگان، در هر حال یک روغن با خصوصیات چربی است، اما به دلیل داشتن ترکیبات مغذی مثل ویتامین E و هم چنین خاصیت آنتی اکسیدانی، قادر است تا در درمان آکنه موثر باشد. از طرفی، خواص مرطوب کنندگی این روغن نیز در برطرف کردن آکنه بسیار کارساز خواهد بود.

عوارض احتمالی مصرف روغن آرگان

اگرچه روغن آرگان برای پوست و زیبایی یک انتخاب مناسب و موثر است، اما در صورتی که اصول ابتدایی در مصرف آن رعایت نشود، ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. افرادی که دارای پوست حساسی هستند، قطعا پس از مصرف این روغن دچار یک سری علائم مرتبط با حساسیت پوستی می شوند. از طرفی مصرف خوراکی این روغن نیز در مواردی از جانب پزشک توصیه می شود، که ممکن است در برخی افراد منجر به بروز مشکلات گوارشی شود.پس بهتر است قبل از مصرف این روغن چه به صورت خوراکی و چه به عنوان استعمال خارجی، از عدم حساسیت به آن اطمینان داشته باشید.

عوارض احتمالی مصرف روغن آرگان

نکته قابل توجه در مورد استفاده از این روغن این است که تاثیرگذاری آن زمانی به حداکثر می رسد که مدت زمان زیادی روغن بر روی پوست باقی بماند. به همین دلیل است که توصیه شده، شب ها و قبل از خواب از این روغن برای ایجاد رطوبت در پوست استفاده نمایید.

تحقیقات ثابت کرده که محصولات گیاهی، قطعا تاثیر بیشتری در برطرف کردن مشکلات پوستی و پیشگیری از آن دارند. اما اینکه از کدام محصول، چگونه و به چه مقدار استفاده کنیم نیز از جمله مسائلی است که باید حتما مد نظر قرار داد. از نظر کارشناسان مجله اینترنتی ماه ، اگرچه روغن آرگان برای پوست و زیبایی خواص بی نظیری دارد، اما باید توجه داشت که از نمونه اورگانیک و طبیعی آن استفاده کرده و به دستورات متخصصان در این زمینه، باید دقت داشت. در آخر به پیشنهاد سردبیر میتوانید مقاله های بیشتری برای مراقبت از پوست خود از جمله علت لکه های خشکی روی پوست مطالعه بفرمایید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید