بهترین نمایشگر در گوشی های هوشمند

از نظر اغلب کاربران و همچنین کارشناسان مجله ماه خرید یک گوشی هوشمند نیاز به دقت و توجه بسیاری دارد و موارد زیادی را باید به هنگام خرید مد نظر قرار داد. داشتن حافظه بالا، پردازشگر پر قدرت، دوربین با کیفیت، کیفیت تماس، بلندگوی قوی و باتری با عمر بالا از جمله خصوصیاتی است که در زمان انتخاب یک گوشی می بایست مورد توجه قرار داد. علاوه بر موارد گفته شده، داشتن یک نمایشگر با کیفیت با نور و شفافیت بالا، از جمله نکاتی است که در نظر اول، مورد توجه قرار می گیرد. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که کیفیت نمایشگر برای شما مهم است باید از بهترین نمایشگر در گوشی های هوشمند اطلاع داشته باشید. پس به سراغ گوشی هایی از شرکت های معتبر مانند شرکت اپل، سامسونگ و غیره می رویم.

معرفی بهترین نمایشگر در گوشی های هوشمند

برخی کاربران عقیده دارند که کیفیت تصویر، اولین موردی است که نظر دیگران را جلب می کند. یک نمایشگر خوب و با کیفیت، یکی از خصوصیات اصلی انتخاب یک گوشی هوشمند است که البته کیفیت تصاویر در یک گوشی تا حد زیادی به عملکرد تراشه و مجموعه پردازشگر نیز بستگی دارد. برای تهیه لیستی از بهترین نمایشگر در گوشی های هوشمند عواملی مثل کنتراست رنگ، شفافیت، عملکرد پنل در نور خورشید و مواردی از این دست مد نظر گرفته شده است.

سامسونگ گلکسی نوت 8

پنل های AMOLED یکی از فناوری های جدید در عرصه نمایشگرهای هوشمند است که در کیفیت و شفافیت تصاویر آن هیچ شکی نیست. اخیرا اغلب شرکت های سازنده گوشی های موبایل، از این فناوری در محصولات خود استفاده می کنند. مطمئنا برندی مثل سامسونگ نیز که همیشه در پی کسب رضایت مشتری بوده همین انتخاب را داشته است. نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8 از یک پنل 6.3 اینچی از نوع AMOLED با کیفیت QHD تشکیل شده است. قابلیت HRD در کنار عملکرد خوب پنل در برابر نور خورشید، یک نمونه منحصر به فرد نمایشگر را ارائه داده است و می توان گفت نمایشگر نوت 8 بهترین نمایشگر در گوشی های هوشمند است. رنگ ها در این صفحه بسیار طبیعی هستند و میزان نور تصویر نیز متناسب با محیط در تغییر است.

آیفون ایکس اپل

گوشی های اپل جزء اولین دستگاه هایی بودند که از فناوری AMOLED در آنها استفاده شد. یک فناوری جدید در کنار کیفیت خاص محصولات اپل، یعنی ارائه بهترین تصاویر. در بررسی های انجام گرفته مشخص شد که عملکرد نمایشگر آیفون x در برابر نور خورشید، چندین برابر از نمونه های دیگر بهتر است و در واقع می توان گفت هیچ گونه تغییری در نوع ارائه تصاویر در نور زیاد یا کم، وجود ندارد.

آیفون ایکس اپل

سونی اکسپریا ایکس زد

مدل هایی مثل سامسونگ یا آیفون دارای قابلیت HRD هستند، اما هیچ کدام از آنها همانند سونی اکسپریا این قابلیت را در کنار رزولوشن 4K ندارند. این نمایشگر 5.64 اینچی، تمامی امکانات لازم جهت نمایش یک تصویر عالی و بی نقص را داراست. عملکرد پنل در برابر نور خورشید مناسب بوده و حتی در نور بسیار کم نیز با تنظیم صفحه، مشکلی در دید کاربر ایجاد نمی کند. مسلما کیفیت رنگ نیز در چنین نمایشگری، بسیار ویژه و خاص خواهد بود و آن را به بهترین نمایشگر در گوشی های هوشمند تبدیل کرده است.

سونی اکسپریا ایکس زد

هواوی میت 10 پرو

نمایشگر این گوشی 6 اینچ با رزولوشن 1080 پیکسل و از نوع AMOLED است. دارای قابلیت HRD است که در کنار نوار باریک اطراف نمایشگر، توانسته جلوه ای زیبا از ارائه تصاویر در یک گوشی هوشمند را به نمایش گذارد. هواوی از لحاظ کیفیت نمایشگر، در حد سامسونگ و آیفون ظاهر شده و به دلیل قیمت مناسب تری که نسبت به آنها دارد، بسیار مورد توجه کاربران است.

هواوی میت 10 پرو

وان پلاس 5T

نمایشگر این گوشی از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 پیکسلی و 6 اینچی است. وان پلاس یکی از برندهای ارزان قیمت گوشی های همراه است که اگرچه ممکن است برخی از ویژگی های آن در حد گوشی های مطرح نباشد، اما با توجه به قیمت مناسبی که دارد، خصوصیات فنی آن منحصر به فرد به نظر می رسد. در واقع این میزان رزولوشن، در اغلب گوشی ها معمولی به نظر می رسد، اما در این مدل کمی بارزتر خود را نشان داده است. کیفیت تصاویر در این پنل عالیست و کنتراست رنگ آن نیز قابل قبول است. اگر چه عملکرد نمایشگر در برابر نور خورشید بی عیب و نقص نیست، اما به هر حال در نوع خود مطلوب ارزیابی می شود.

وان پلاس 5T

نوکیا 8

گوشی نوکیا 8 محصول سال 2017 است که اگرچه بسیاری از خصوصیات فنی آن ممکن است زیاد مطابق با پیشرفت های روز نباشد، اما نمایشگر این گوشی دارای کیفیتی کم نظیر است و بهترین نمایشگر در گوشی های هوشمند می باشد. این گوشی از یک پنل 5.3 اینچی از نوع IPS LCD با کیفیت QHD است. اگر چه پنل های LCD از نظر کیفیت با AMOLED قابل مقایسه نیستند، اما با در نظر گرفتن دقت QHD آن، مشخص می شود که چه میزان تصاویر این نمایشگر دقیق و ظریف است.

نوکیا 8

آنر 8 پرو

این گوشی از سری محصولات شرکت چینی هواوی است که با نامی اختصاصی وارد بازار شده است و همانند دیگر مدل های چینی، دارای قیمت مناسب و بسیار معقولی است. در کنار این قیمت کم، عملکرد برخی از بخش های گوشی، بسیار قابل توجه است. برای مثال نمایشگر این گوشی از یک پنل 5.7 اینچی از نوع IPS LCD و با کیفیت QHD تشکیل شده که دارای رزولوشن بالا، کنتراست رنگ عالی و عملکرد مناسبی در نور خورشید است. علاوه بر نمایشگر و نوع آن، قدرت تراشه نیز در کیفیت بالای تصاویر نقش بسزایی داشته است.

آنر 8 پرو

شیائومی می A1

این محصول، اولین گوشی از سری تولیدات شرکت شیائومی بود که با نرم افزار اندروید عرضه شد. نمایشگر این گوشی 5.5 اینچ و از نوع IPS LCD است و کیفیت فول اچ دی دارد. علی رغم قیمت کم گوشی، عملکرد پنل آن بسیار مناسب بوده و حتی در برابر نور خورشید نیز قابل استفاده است. البته باید توجه داشت که از چنین گوشی هایی با این رنج قیمت نمی توان انتظار داشت که برای مثال در شرایطی مثل تابش نور خورشید، کیفیتشان تغییری نداشته باشد. برای ارزشیابی میزان کیفیت تصاویر در یک گوشی، قیمت محصول نیز باید در نظر گرفته شود.

شیائومی می میکس 2

شیائومی می میکس 2 دارای نمایشگری 6 اینچی است، در واقع به اندازه آیفون ایکس، اما به دلیل ظرافت نوار اطراف آن، از ظرفیت صفحه بیشترین استفاده را کرده و تصاویر در آن بزرگتر به نظر می رسد.

شیائومی می میکس 2

پنل این نمایشگر از نوع LCD است که رزولوشن 1080 پیکسلی دارد و علی رغم اینکه فاقد فناوری جدید AMOLED است، تصاویر آن بسیار واضح، دارای کنتراست رنگ عالی، با جزئیات بالا و نور مناسب است که باعث شده نمایشگر می میکس 2 جزء بهترین نمایشگر در گوشی های هوشمند باشد. از نظر مجله اینترنتی ماه شیائومی یکی از شرکت هایی است که به رغم نوپا بودن توانسته جای خود را در بازار تکنولوژی باز کند و طرفداران زیادی داشته باشد.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید