ماسک های ضد جوش برای صورت

یکی از آزاردهنده ترین مشکلات پوستی که البته درصد زیادی از افراد را نیز به خود مبتلا کرده، وجود جوش در پوست صورت است. معمولا جوش در پوست چرب اتفاق می افتد، زیرا منافذ پوست، باز بوده و زمینه برای تجمع عفونت و باکتری در این شرایط فراهم است. روش های متعددی برای برطرف کردن جوش یا جای آن معرفی می شود که برخی از آنها نه تنها کارساز نیست، بلکه وضعیت پوست را وخیم تر می کند یا در مواردی، این روش ها، جوش را برطرف کرده، اما مشکل دیگری در پوست ایجاد می کنند. بر اساس تحقیقات مجله سلامت ماه ، در میان راه های پیشگیری از آکنه یا جوش ، استفاده از ماسک های ضد جوش برای صورت که در خانه نیز قابل تهیه هستند، تاثیر بسزایی داشته و زیاد مورد توجه افراد قرار گرفته است.

موثرترین ماسک های ضد جوش برای صورت

اصولا ایجاد جوش در صورت، علل متعددی دارد. حتی در برخی موارد، پس از گذشت سال ها، فرد قادر به تشخیص علت اصلی ایجاد جوش نیست. اما آن چه در همه موارد ایجاد جوش مشترک است، وجود باکتری و میکروب است. تغییرات هورمونی، باز بودن منافذ پوست، چربی بیش از حد پوست، قرار گرفتن در معرض آلودگی و عوامل ژنتیکی، از جمله مهم ترین علل وجود جوش در صورت است. قاعدتا اگر علت اصلی ایجاد جوش شناخته شود، پیدا کردن روش درمانی بسیار راحت خواهد بود. اما اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که قادر به تشخیص عامل جوش در صورت نیستید، قطعا در درمان آن دچار مشکل خواهید شد.

در مواردی که علت جوش، وجود بیماری های زمینه ای یا اختلالات پوستی باشد یا تغییرات هورمونی یا سبک غلط زندگی، موجب جوشی شدن پوست شود، پزشک با تجویز یک سری داروها، اقدام به برطرف کردن جوش می نماید. اما درصد بسیاری از موارد ایجاد جوش، با کمک روش های خانگی قابل درمان است. استفاده از ماسک های ضد جوش برای صورت ، یکی از این روش هاست که بسیار موثر بوده و نتایج مثبتی در پی داشته است.

ماسک جو دو سر برای برطرف کردن جوش صورت

جو دو سر به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ترکیبی است که می تواند در تمامی ماسک های مورد استفاده در برطرف کردن جوش، به کار رود. ماسک جو دو سر با مقداری آلوئه ورا یا ماست یکی از ماسک های ضد جوش برای صورت است که ضمن داشتن خاصیت اسکرابی، کمک می کند تا عفونت موجود در پوست به ویژه در منافذ باز پوست، برطرف شده و امکان ایجاد جوش وجود نداشته باشد. همانطور که قبلا در مجله ماه در مورد کاربرد جوش شیرین برای زیبایی صحبت کردیم، ترکیب جو دو سر با جوش شیرین و شیر، سلول های مرده پوست را از بین برده و با تاثیر بر تولید سلول های پوستی جدید، به شادابی بیشتر پوست کمک می کند.

ماسک جو دو سر برای برطرف کردن جوش صورت

درمان جوش های چرکین با ماسک عسل

عسل، دارای خاصیت آنتی باکتریال است که به کاهش عفونت پوست منجر شده و اولین زمینه برای ایجاد جوش، یعنی میکروب و باکتری را از بین می برد. چای سبز نیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد، پوست را خنک کرده و التهاب ناشی از ایجاد جوش را برطرف می کند. آبلیموی تازه نیز به دلیل داشتن ویتامین C زیاد، عوامل بیماری زا را نابود کرده و پوست را در برابر حمله آنها، محافظت می کند. ترکیب چای سبز، عسل، با لیموی تازه و شکر، از ماسک های ضد جوش برای صورت است که ضمن کمک به از بین بردن سلول های مرده پوست، به تقویت آن و پیشگیری از ایجاد جوش در منافذ باز پوست کمک می کند.

از بین بردن جوش ها با ماسک خاک رس

موثرترین ماسک ضد جوش برای صورت ، ماسکی است که با خاک رس تهیه شده باشد. ترکیب خاک رس با مقداری گلاب و سرکه سیب، خمیری ایجاد می کند که باید آن را 20 دقیقه روی پوست گذاشته و پس از این مدت، صورت را با آب ولرم شست و شو دهید. خاک رس، تاثیر شگفت انگیزی بر بسته شدن منافذ باز پوست دارد و کمک می کند تا سلول های مرده پوست به راحتی دفع شده و سلول های جدید پوستی جایگزین لایه آسیب دیده قبلی شود. گلاب نیز با قابلیت از بین بردن میکروب ها و باکتری های سطح پوست، از تجمع آنها در منافذ باز پوست، جلوگیری می کند.

برطرف کردن جوش یا آکنه به کمک ماسک زردچوبه

از زردچوبه در تهیه انواع ماسک ضد جوش برای صورت استفاده می شود. زیرا دارای ترکیبات بی نظیری است که از قدیم به خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی مشهور و معروف بوده است. ترکیب آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه با ماست و عسل، ماسکی می سازد که در واقع استفاده مداوم از آن، در حکم معجزه ای برای پوست و برطرف کردن جوش خواهد بود. این ماسک را روی صورت گذاشته و پس از خشک شدن، با آب ولرم و یک شوینده ملایم، شست و شو کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای درمان جوش

سفیده تخم مرغ جز آن دسته از ترکیباتی است که به دلیل داشتن ویتامین ها و املاح متعدد، در سفت شدن پوست و از بین بردن چربی بیش از حد آن بسیار موثر است. اشاره کریم که یکی از علل ایجاد جوش در صورت، چربی بیش از حد آن است که استفاده از ماسک های حاوی سفیده تخم مرغ در برطرف کردن این چربی کارساز است. ترکیب یک عدد سفیده تخم مرغ با مقداری آبلیمو و چند قطره عصاره درخت چای یکی از ماسک های ضد جوش برای صورت است. با قرار دادن این ماسک بر روی صورت سفیده پس از دقایقی خشک می شود. در این زمان، صورت را با آب ولرم و صابون ملایم، شست و شو دهید. عصاره یا روغن درخت چای برای مو و اختلالات پوستی همواره مورد استفاده قرار می گرفته است.

ماسک عسل و دارچین موثر در درمان آکنه

عسل تقریبا در ترکیب اغلب ماسک های ضد جوش برای صورت ، مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا تاثیرگذاری آن در این زمینه کاملا به اثبات رسیده است. مطالعات انجام شده نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها نقش به سزایی در حفظ سلامت پوست دارند، زیرا بسیاری از اختلالات پوستی به راحتی با افزایش تقویت سیستم گردش خون در زیر پوست برطرف می شوند. عسل و دارچین، هر دو حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند که ترکیب آنها با هم، قطعا جهت درمان جوش مفید خواهد بود. مقداری عسل را با کمی پودر دارچین مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس شست و شو کنید.

ماسک عسل و دارچین موثر در درمان آکنه

آنچه گفتیم، بخشی از روش های خانگی برای درمان جوش بود. در واقع ماسک های ضد جوش برای صورت ، یکی از صدها روش برطرف کردن این اختلال پوستی است. از نظر مجله اینترنتی ماه ، علاوه بر ترکیبات ماسک ها، آن چه که باید حتما مد نظر قرار گیرد، واکنش پوست نسبت به این مواد است. بهتر است قبل از انتخاب نوع ماسک، چه ماسک های ضد جوش و چه ماسک های جوانسازی پوست یا هر ماسک دیگری، نسبت به نوع پوست خود آگاهی داشته و مطمئن شوید که آیا ماسک تهیه شده، موجب ایجاد حساسیت می شود یا خیر.

[rs_post_grid cats=”289″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید