روغن درخت چای برای مو

روغن درخت چای، در واقع عصاره برگ درختی استرالیایی است که از زمان های دور از آن به عنوان روش های خانگی موثر بر درمان ریزش مو و جهت درمان انواع اختلالات پوستی استفاده می شده است. این عصاره یا روغن، همانند دیگر مواد طبیعی، در صورتی که به شیوه صحیح مورد استفاده قرار نگیرد، سمی بوده و موجب بروز مشکلاتی برای فرد خواهد شد. امروز در مجله سلامت ماه قصد داریم تا در مورد تاثیر روغن درخت چای برای مو و تاثیری که بر حفظ سلامت و افزایش رشد مو دارد، اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار دهیم. با این بخش همراه باشید.

محصولات گیاهی، از زمان های دور، بخشی از زندگی افراد بوده و مردم از گیاهان دارویی برای درمان اغلب بیماری ها و مشکلات جسمی و روحی استفاده می کردند. حتی بعدها نیز در طب نوین و در ساخت انواع داروهای شیمیایی، از گیاهان مختلف استفاده شد، به طوری که در حال حاضر، داروهای بر پایه گیاهان طبیعی و ارگانیک، بسیار بیش از داروهای شیمیایی طرفدار داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. روغن درخت چای، یکی از انواع ترکیبات گیاهی است که از گذشته، در درمان اختلالات گوناگون مورد استفاده قرار می گرفته است.

خواص روغن درخت چای برای مو

در کنار تاثیری که مصرف روغن این گیاه بر حفظ سلامت پوست دارد، اخیرا محققان به این نتیجه رسیدند که به کار بردن این روغن، می تواند در افزایش رشد مو و تقویت آن نیز موثر باشد. تخصص اصلی روغن درخت چای، درمان شوره سر و ریزش مو است. متاسفانه، اغلب شوینده های موجود در بازار، حاوی مواد شیمیایی سنگینی هستند که به راحتی ساقه مو را تخریب کرده و موجب شکنندگی و خشکی موها می شود، به ویژه اگر به طور مداوم و روزانه از این شامپوها استفاده کنید.

استفاده از ترکیبات طبیعی مثل روغن درخت چای برای مو، حساسیت بیش از حد مو را از بین برده و کمک می کند تا آسیب ناشی از مصرف این شوینده ها به حداقل برسد. این روغن رطوبت لازم پوست سر را حفظ کرده و با ایجاد نرمی و لطافت در پوست سر، از ریزش مو و ایجاد شوره در پوست سر، جلوگیری می کند.

شوره سر، معمولا در اثر افزایش خشکی سر و پوسته شدن پوست سر ایجاد می شود. در صورتی که شوره، کنترل نشود، تجمع سلول های مرده پوست در میان ساقه مو، موجب بروز انواع عفونت ها شده و قارچ ایجاد می کند، در نتیجه ریزش مو نیز از این طریق، افزایش می یابد. ماسک روغن درخت چای، موثرترین شیوه جهت برطرف کردن شوره و خشکی پوست سر است.

اسپری روغن درخت چای

بهترین روش برای بهره مندی از خواص روغن درخت چای برای مو، ترکیب آن با آب و اسپری کردن بر روی پوست سر است. از آن جایی که استفاده از این روغن به تنهایی ممکن است موجب ایجاد حساسیت و خارش شود، بهتر است آن را با آب مخلوط کنید. پیش از مصرف روغن درخت چای، مقداری از آن را به قسمتی از بازو بزنید تا نسبت به عدم وجود آلرژی نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید. ترکیب روغن و آب را به آرامی بر روی پوست سر ماساژ داده و پس از دقایقی، با شامپو بشویید.

تاثیر روغن درخت چای بر ریزش مو

ترکیب روغن درخت چای، روغن نارگیل و عصاره رزماری، ماسکی است که می تواند در پیشگیری از ریزش مو، بسیار موثر واقع شود. رزماری، دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و با افزایش گردش خون در پوست سر، مانع از تضعیف ریشه مو و ریزش آن می شود. روغن نارگیل را گرم کرده و با روغن چای و عصاره رزماری ترکیب کنید و با آن، پوست سر را به آرامی ماساژ دهید. پس از چند ساعت، آن را با یک شامپوی ترجیحا گیاهی، شست و شو کنید، این روش ها جزء درمان ریزش مو در خانه به حساب می آیند.

تاثیر روغن درخت چای بر ریزش مو

روغن درخت چای برای افزایش رشد مو

ترکیب روغن درخت چای با روغن زیتون و عصاره اسطوخودوس نیز، روشی دیگر جهت بهره مندی از خواص روغن درخت چای برای مو و برطرف کردن مشکل کاهش رشد مو است. روغن زیتون برای پرپشت شدن مو بسیار موثر است پس همانند دیگر موارد، این ترکیب را به ریشه مو و پوست سر زده و ماساژ دهید.

روغن زیتون، رطوبت موجود در پوست سر را حفظ کرده و موجب درخشندگی و شفافیت بیشتر مو می شود. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا، تاثیر به سزایی در حفظ سلامت پوست سر و افزایش رشد موها داشته و ویتامین E موجود در آن، موهایی سالم و بی نقص را ارائه می دهد. در صورتی که مجموعه این خواص با خصوصیات بی نظیر اسطوخودوس همراه شود، قطعا دیگر خبری از ریزش مو نخواهد بود و تار مو، ضخامت بیشتری خواهد داشت.

تاثیر روغن درخت چای برای شوره سر

روغن درخت چای، روغن کرچک و روغن برگ درخت لیمو، این سه را با هم مخلوط کرده و از آن ماسکی تهیه کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. روغن درخت لیمو، خاصیت ضد باکتریایی داشته و PH مو را به خوبی تنظیم می کند. به علاوه سلول های مرده پوست را از سر به خوبی پاک کرده و مانع از ایجاد شوره خواهد شد. روغن کرچک نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که چربی مورد نیاز مو را تامین کرده و مانع از ایجاد خشکی و نهایتا شوره در سر میشود.

نرمی و لطافت مو با روغن درخت چای

در اغلب موارد، قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی های زیست محیطی، موجب کدر شدن موها و کاهش درخشندگی آنها خواهد شد. اما مخلوط سرکه سیب، آب و روغن درخت چای، کمک می کند تا دوباره شفافیت موهای شما به حالت طبیعی بازگشته و حتی زبری مو نیز بطرف شود. روغن درخت چای برای مو، منجر به لطافت هر چه بیشتر تار مو می شود. سرکه سیب نیز آلودگی های موجود در مو را از بین برده و آن را ضدعفونی می کند. هنگام استفاده از سرکه، هرگز نگران بوی ناشی از آن نباشید، زیرا با یک بار شستن مو با شامپو، این بوی نامطبوع از بین می رود.

ماسک روغن چای برای کاهش خارش سر

ماسک روغن چای برای کاهش خارش سر

این ماسک را از ترکیب ژل آلوئه ورا، روغن درخت چای و مقداری روغن زیتون تهیه کنید. آلوئه ورا حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A و انواع ویتامین های گروه B است که ضد باکتری بوده، لطافت و نرمی را به مو بازگردانده، خشکی پوست سر را از بین برده و کم می کند تا خارش پوست سر به راحتی برطرف شود. این ماسک را بر روی پوست سر و ساقه موها قرار داده و با یک حوله یا کلاه پلاستیکی بپوشانید و تا صبح صبر کنید. سپس موها را با آب ولرم و یک شامپوی ترجیحا گیاهی، شست و شو دهید.

روغن چای، بیشتر حاوی ترکیبات آنتی باکتریال است و به راحتی از بافت ها در برابر میکروب و نفوذ عوامل بیماری زا مراقبت می کند. حتی در مواردی، امروزه در طب نوین نیز از خواص این روغن در تهیه انواع ماسک ها، لوسیون ها و دیگر مواد بهداشتی، استفاده می شود. در این مقاله که توسط کارشناسان مجله اینترنتی ماه تهیه شده، خواص روغن درخت چای برای مو بیان شد شما می توانید از این روغن نیز در درمان موهای چرب و نازک نیز کمک بگیرید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید