بهترین رژیم های غذایی 2018

با شروع سال جدید، طرفداران رژیم غذایی و کسانی که به دنبال تناسب اندام و غذاها و میوه های مناسب برای کاهش وزن هستند، به دنبال مناسب ترین و بهترین رژیم های غذایی 2018 هستند. طبق آخرین رتبه بندی که توسط موسسه ی خبری ایالات متحده و مجله ماه انجام گرفته، لیستی از برترین رژیم های غذایی با توجه به اهمیت و سلامت شان تهیه شده که درصدر آن ها، رژیم های DASH  و مدیترانه ای و رژیم کربوهیدرات قرار دارند.

رژیم غذایی دوکان جزو بهترین رژیم های غذایی 2018

دقت داشته باشید که برای ارائه ی ی این لیست، از کارشناسان تغذیه و محققانی از سراسر دنیا، کمک گرفته شده و مواردی از جمله راحت و در دسترس بودن رژیم، قابلیت رژیم ها برای کاهش وزن در طولانی مدت یا کوتاه مدت، امنیت و مواردی از این دست مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر لیست بهترین رژیم های غذایی 2018 همچنین لیستی نیز از بهترین رژِیم های کاهش وزن و تغذیه ی سالم نیز، ارائه شده است.

آخرین رتبه های مربوط به این دسته بندی، مربوط به رژیم های Keto و  Dukan است. در رژیم کتوژنیک فرد طی مراحلی تلاش می کند تا چربی های بدن را بشکند تا بهتر از بین بروند و در رژیم دوکان مصرف زیاد پروتئین توصیه می شود و مراحل بسیار طولانی و متعددی دارد. البته محققان، پیروی از این برنامه های غذایی را بسیار سخت دانسته و امیدی به نتیجه گیری از آن ندارند.

رژیم غذایی dash بهترین رژیم غذایی دنیا

رژیم غذایی داش این رژیم به فرد کمک می کند تا میزان فشار خون را در بدن کاهش داده و بر مبنای مصرف سبزیجات، میوه ها، غلات، پروتئین و لبنیات کم چرب بنا شده است. دراین برنامه ی غذایی فرد باید از مصرف روغن های اشباع، نوشیدنی های قندی، شیرینی، لبنیات پرچرب، بعضی از انواع روغن ها و البته مصرف بیش از اندازه ی نمک پرهیز کند.

رژیم غذایی دش dash بهترین رژیم غذایی دنیا

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای: همان طور که از نام این رژیم مشخص است، این یک برنامه ی غذایی مورد استفاده ی مردمان کشورهای مدیترانه ای است که بر سلامت بدن و طول عمر بیشتر، تاکید دارد. این رژیم برمبنای مصرف میوه ها و سبزیجات درکنار چربی های طبیعی مثل ماهی ها، مغزها و روغن زیتون طراحی شده است و بر اساس تحقیقات اخیر جزو بهترین رژیم های غذایی 2018 بحساب می آید.

رژیم غذایی مدیترانه ای

مزایای رژیم غذایی Dash

در مورد رژیم Dash باید گفت مقصود از موارد گفته شده این نیست که فقط باید از سبزیجات و میوه ها و غلات استفاده کرد. اما باید میزان مصرف آن ها را کنترل کرد، برای مثال گوشت را بهتر است هفته ای 3-1 واحد مصرف کرد، چربی ها 3-2 واحد در روز و شیرینی 5 واحد در هفته باید مصرف شود.

به طور کلی این رژیم برای کاهش وزن و لاغری تنظیم نشده است. اصل مهم دراین برنامه، حفظ سلامت کلی بدن است. به هرحال مصرف غذای سالم و پرهیز از خوردن چربی و پروتئین بیش از حد، خود عاملی برای تنظیم وزن و متعادل شدن آن می دانیم. همان طور که گفته شد، همه ی افراد با هر شرایط بدنی، می توانند از این رژیم استفاده کنند. اما اگر قرار باشد پزشکی آن را توصیه کند، مطمئناٌ افراد دارای فشار خون و کلسترول مضر، از گروهایی هستند که پیروی از این رژیم به آن ها توصیه می شود.

فواید رژیم مدیترانه ای

در مورد رژیم مدیترانه ای باید گفت بعد از رژیم Dash یکی از مناسب ترین رژیم هاست، البته نکته ی قابل توجه در مورد آن، این است که پیروی از آن، قدری هزینه براست. اما اگر غذا را در منزل تهیه کرده و یا به جای استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه و صرف هزینه برای تهیه روزانه ی آن ها، به صورت منجمد شده نگه داری کنید، در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

اگرچه بر اساس بهترین رژیم های غذایی 2018 در صدر جدول جهانی قرار دارد اما این رژیم براساس عادات متدوال در میان مردمان کشورهای مدیترانه ای طراحی شده، پس باید توجه داشت که در کنار رژیم غذایی، این افراد فعالیت های ورزشی بسیاری انجام می دهند. به طور کلی باید گفت مردمان فعالی هستند، هم در تفریح و هم در مورد کار. در نتیجه اگر خواهان پیروی از آن هستید، فعالیت بدنی، درکنار غذا را، فراموش نکنید.

چرا که در این رژیم غذاهای مناسب قبل از ورزش گنجانده شده است که توانایی جبران سوخت و ساز را به شما می دهد. از آن جایی که رژیم مدیترانه ای ممنوعیت خاصی برای مصرف گروهای غذایی ندارد؛ برای افرادی مناسب است که در کنار سلامت، خواهان مصرف انواع مواد غذایی هستند به همین دلیل نیز از بهترین رژیم های 2018 بحساب می آید.

رژیم های سبزیجات

رژیم Flexitarian: ترکیبی از واژه ی Flexible به معنای انعطاف و Vegetarian به معنای گیاه خوار است. این رژیم بر مبنای مصرف مداوم سبزیجات و میوه ها بنا شده، اما هیچ عقیده ای در مورد قطع پروتئین ها و گوشت ها ندارد. بلکه باید آن ها را کم و کنترل شده مصرف کرد.

Weight watchers: رژیم مراقبت از وزن، یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی است که توسط هنرمندانی مثل Oprah Winfrey به شهرت رسید. در این رژیم، غذاها و گروهای غذایی رتبه بندی شده و هر فرد در روز باید میزان مشخصی از آن ها مصرف کند. غذاهایی که چربی و پروئین زیاد دارند، نمره ی کمتری دریافت می کنند. از طرف دیگر، شیرینی ها بیشترین رتبه بندی را دارند.

رژیم های سبزیجات

رژیم mind از بهترین رژیم های سال 2018

رژیم Mind: ترکیبی از رژیم های Dash و مدیترانه ای است. این رژیم به منظور حفظ سلامت مغز و پیشگیری از آلزایمر طراحی شده و محققان در پی آن هستند تا ثابت کنند آیا به راستی این رژیم می تواند سلامت مغز را تامین کند و بیماری های قلبی و راه های پیشگیری از آن را شفاف می کند. این برنامه ی غذایی 10 ماده ای را برای سلامت مغز مفید است، معرفی می کند: سبزیجات با برگ سبز، همه گروه های سبزیجات، مغزها، دانه ها، حبوبات، غلات، ماهی، پرندگان و ماکیان، روغن زیتون و شراب. آن ها هم چنین پرهیز از 5 گروه غذایی را توصیه می کنند: گوشت قرمز، کره و مارگارین، پنیر، شیرینی و غذاهای آماده و سرخ شده.

رژیم کاهش کلسترول TLC

رژیم TLC: این رژیم بر کاهش کلسترول تاکید دارد و جزو بهترین رژیم های غذایی 2018 و بیشترین توصیه ی آن، کاهش مصرف روغن به ویژه ی روغن های اشباع است. علاوه بر این فرد را به مصرف بیشتر فیبرها، تشویق می کند.

رژیم Volumetri: این رژیم در واقع هم رتبه و هم سطح رژیم TLC قرار می گیرد، با این تفاوت که در این رژیم به میزان انرژی موجود در هر ماده ی غذایی تاکید می شود. دلیل آنکه این رژیم در لیست بهترین رژیم های 2018 آمده است شاید این باشدکه در واقع کالری موجود در هر غذای این رژیم، باید اندازه گیری شود. غذاهایی که کالری بیشتری دارند، در واقع انرژی کمتری تولید می کنند، پس مصرف زیاد آن منعی ندارد. اما غذاهای پرکالری، انرژی بیشتر تولید کرده و در اثربی تحرکی، موجب اضافه وزن می شوند.

رژیم کاهش کلسترول TLC

نتیجه گیری مجله ماه در مورد بهترین رژیم های غذایی سال 2018

متخصصین مجله اینترنتی ماه بر این باورند که یکی از جنبه های مثبت رژیم Dash برنامه ی غذایی است که برای همه ی سنین ومردان و زنان با هر نوع سبک زندگی و میزان فعالیت بدنی، مناسب است.  علاوه بر این، در صدر جدول بهترین رژیم های غذایی 2018 قرار گرفته است، هیچ نوع غذای خاصی در آن توصیه نشده که فراهم کردن آن مشکل باشد و حتی مواد غذایی موثر در سلامت پوست نیز در آن وجود دارد و نیاز نیست که برای تهیه آن به فروشگاه خاصی مراجعه کنید.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (2)