هزینه های سفر به ترکیه

سفر به ترکیه، مطمئنا هزینه های غیر قابل مدیریتی ندارد.با صرف کمی وقت و هزینه میتوانید از دیدنی ها و تفریحات جالب کشور ترکیه لذت ببرید. اما به هر حال انجام یک برنامه ریزی قبل از هر مسافرتی به صرفه جویی بیشتر، مدیریت بهتر و لذت دو چندان شما از آن سفر منتهی میشود. مجله ماه قصد دارد در این مقاله به بررسی هزینه های سفر به ترکیه بپردازد.

هزینه های سفر به ترکیه برای ایرانیان

برای مثال در مثل استانبول را در نظر بگیرید که هزینه های رفت و آمد در آن با وسایل نقلیه گران است، به راحتی میتوان پیاده مسیرها را طی کرد. در این حالت هم صرفه جویی صورت گرفته و هم از زیبایی های ایی شهر توریستی لذت میبرید.

به طور کلی، هزینه متوسط برای هر فرد در هر روز تقریبا 53 دلار است، البته به شرطی که  مدت اقامت شما در شهر گران قیمتی مثل استانبول کم باشد. در واقع میتوان گفت که هزینه های جاری در این شهر 10 درصد بیش از شهرهای دیگری مثل آنکارا است.

هزینه های خورد و خوراک در ترکیه

غذا خوردن در ترکیه چندان هزینه ای در بر نخواهد داشت. به طور متوسط برای هر وعده شام، 4-3 دلار برای هر نفر کافیست. البته این میزان، به صورت متوسط در نظر گرفته شده. اگر شما جز آن دسته افراد خوش اشتهایی هستید که در سفر تمایلشان برای تست کردن انواع غذا ها بیشتر است، باید به فکر صرف هزینه ی بیشتر باشید.

هزینه های خورد و خوراک در ترکیه

یکی از غذاهایی که در وعده ی شام سرو میشود، انواع کباب های ترکیه ای و بین الملل است که خوشمزه ترین آنها، کباب Adani است. ولی غذای ارزان تر هم وجود دارد. مثل انواع سینی های سنتی ترکیه ای شامل تاس کباب، سالاد، بادمجان کبابی شده و فلفل تنوری. این سینی وسوسه انگیز، فقط 3 دلار است که البته در نگاه اول، به نظر میرسد این حجم غذا برای یک نفر احتمالا 7-6 دلار هزینه در بر داشته باشد.

به دلیل افزایش مالیات بر محصولاتی مثل سیگار و الکل، هزینه ی استفاده از آنها بسیار بالاست و اگر مایل به استفاده از آن هستید باید به فکر بودجه ای جداگانه بود. کباب غذایی است که در این کشور طرفداران خاص خود را دارد. در واقع آنقدر تنوع این غذا زیاد است که در انتخاب نوع آن دچار مشکل میشوید. همین تنوع باعث میشود تا با صرف کمترین هزینه یک وعده ی غذایی عالی داشته باشد. حتی گاهی اوقات فقط با 2 دلار میتوانید کباب بخورید! اگر چه این نوع کباب ها از نوع اصیل ترکی نیست، ولی به هر حال شما را سیر خواهد کرد. البته باید در کنار هزینه ی شام، به فکر نوشیدنی نیز بود. غذاهای ترکی به دلیل استفاده ی کم از نمک شما را مجبور خواهد کرد تا به فکر یک نوشیدنی گازدار نیز باشد.

هزینه های اقامت در ترکیه

هتل ها و اقامتگاه ها در ترکیه متفاوت هستند. با هر بودجه ای میتوان یکی از آنها را انتخاب کرد. هم میتوان یک هتل 5 ستاره ی بسیار شیک با تمامی امکانات رزرو کرد، هم میتوان در یک اقامتگاه عمومی شب را به صبح رساند. این بستگی به تصمیم گیری شما دارد. اما هتل های متوسطی نیز وجود دارد که با هر شب 30-20 دلار میتوان در آن اقامت داشت. انواع این هتل ها در شهرهای کاپادوکیا، پاموک کاله و الیمپوس پذیرای مهمان است.

هزینه های اقامت در ترکیه

یکی از خصوصیات این هتل ها این است که کارکنان و حتی رانندگان آن، به بهترین نحو ممکن شما را راهنمایی کرده و در پیدا کردن مکان های مورد نظر به شما کمک میکنند، زیرا همه ی آنها مجهز به فناوری های بروز بوده و به راحتی با شما ارتباط برقرار میکنند. برای مثال در پاموک کاله، هتل kale با هزینه ی هرشب 24 دلار یک انتخاب عالی است و همچنین با امکانات ارائه شده؛ شما از امنیت ترکیه برای گردشگران نیز لذت خواهید برد.

هزینه های سفر به ترکیه و حمل و نقل

هزینه های حمل و نقل در ترکیه نه زیاد بالا و نه ارزان است. برای مثال برای یک گردش 8 ساعته در مکان های تفریحی، 20 دلار باید کنار گذاشت. مسیرهای طولانی تر به طبع هزینه های بیشتری تا حدود 37 دلار خواهد داشت. اتوبوس ها اگر چه هزینه ی کمتری دارند، اما جا به جایی با آنها چندان راحت نیست.

در شهر استانبول، کارت های ویژه ای برای حمل و نقل در شهر به نام Istanbul cards وجود دارد. با این کارت برای استفاده از سیستم حمل و نقل مثل مترو، اتوبوس و تاکسی از پیش مبلغی را پرداخت کرده و فقط با ارائه دادن کارت از این وسایل استفاده میکنید. با این کارت تا حدود 10 درصد هزینه های رفت و آمد کاهش می یابد. البته نا گفته نماند که تعداد این کارت ها محدود است و فقط به قشر خاصی تعلق میگیرد.

بهترین مکان های دیدنی ترکیه

این چنین به نظر میرسد که دولت ترک بر کسب درآمد  با جاذبه های گردشگری ترکیه، تاکید فراوان دارد. زیرا هزینه تهیه بلیط برای رفتن به موزه یا مکان تفریحی حداقل 15 دلار است. گذشته از هزینه، باید مدت ها در یک صف طولانی منتظر تهیه ی آن باشید. البته کسانی که مایل باشند میتوانند بدون نیاز به انتظار در صف و با یک راهنما وارد شوند اما خود این راهنما 20 دلار هزینه دارد.

هیجان انگیز ترین تفریحی که میتوان در کاپادوکیا انجام داد، بالن سواری است که هر چند هزینه ی بالایی دارد اما ارزش تجربه ی این هیجان را دارد. اگر بخواهیم کل هزینه ها را دسته بندی کنیم باید گفت هزینه ی سفر به ترکیه عبارتند از: هزینه سه وعده غذایی در یک روز 76 دلار و اقامت در هرشب در هتل 43 دلار است. نکته ی قابل توجه این است که این برآورد هزینه از سوی مسافران و گردشگرانی که تجربه ی سفر به ترکیه را داشته اند، جمع آوری شده است. اینها یک جمع بندی کلی است ولی باید شرایط هر خانواده و نحوه ی مدیریت اقتصادی آنها را نیز در این ارزیابی ها در نظر گرفت و با توجه به هدف مسافرت، مقصد و نوع تفریحاتی که قرار است انجام شود در نظر داشت.

بهترین مکان های دیدنی ترکیه

آخرین نکته ی قابل ذکر از سوی مجله اینترنتی ماه این است که ترکیه یک کشور با دو فرهنگ متفاوت است. یک فرهنگ آسیایی و یک فرهنگ اروپایی. شرایط هر کدام از این فرهنگ ها بر نوع امکانات و بقیه ی جنبه های هر ناحیه تاثیر گذار است که باید در برنامه ریزی های پیش از سفر مد نظر قرار گرفته شود.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)