سامسونگ گلکسی اس 8

با عرضه ی گلکسی اس 9 و سپس نوت 8، سامسونگ گلکسی اس 8 دیگر بهترین گوشی کره ای نیست. با وجود این، هنوز هم یک انتخاب بسیار خوب برای خرید به دلیل قابلیت های منحصر به فرد محسوب می شود. با عرضه گوشی های سری بعد از گلکسی قیمت آن تا حدودی کاهش یافت. از نظر مجله ماه این موضوع باعث استقبال از سامسونگ گلکسی اس 8 شده است. راز بزرگ موفقیت این گوشی در جلب رضایت مشتریان این است که حتی یک سال پس از عرضه ی آن، هنوز هم دوربینی با کیفیت در حد گلکسی اس 9، سرعت بسیار خوب و قابلیت های بی نظیر دارد. در یک دید کلی گلکسی اس 8 یک گوشی هوشمند 5.8 اینچی با طراحی خیره کننده، دارای پردازشگر Snapdragon 835 ، صفحه نمایش باور نکردنی و یک دوربین بسیار عالی می باشد. به همین دلیل می توان آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های 2018 ساخت شرکت سامسونگ معرفی کرد.

طراحی سامسونگ گلکسی اس 8

سامسونگ گلکسی اس 8 دارای لبه های منحنی، صفحه نمایش شیشه ای و یکی از باریک ترین قاب ها می باشد. صفحه نمایش در حدود 84% از قسمت جلوی گوشی را در بر گرفته است که نسبت به بقیه گوشی های هوشمند درصد بالایی محسوب می شود. بر روی صفحه نمایش هیچ دکمه و بر آمدگی مشاهده نمی شود.

با در دست گرفتن سامسونگ گلکسی اس 8 متوجه باریک، صاف و سبک بودن آن می شوید. با این حال، ارتفاع این گوشی باعث برخی از مشکلات از جمله گرفتن آن با یک دست شده است. شما مجبورید برای استفاده راحت تر از، با دوست خود گوشی را نگه دارید تا بتوانید از قابلیت هایی از جمله: حسگر اثر انگشت که در پشت گوشی است، یا رفتن به صفحه ی اصلی و آیکون های بالای گوشی بهره ببرید.

طراحی سامسونگ گلکسی اس 8

در لبه ی پایینی یک جک هدفون 3.5 میلی متری وجود دارد که از نظر بسیاری از رقبا باید حذف شود. سامسونگ همچنین یک هدفون AKG بسیار جالب را در جعبه این گوشی قرار داده است. شما با استفاده از این هدفون می توانید با یک صدای متعادل و متناسب به موسیقی گوش دهید. استفاده از این گوشی های بسیار راحت است و می توانید با توجه به موقعیت و نیاز خود، میزان و نوع صدا را تنظیم کنید.

صفحه نمایش گلکسی اس 8 سامسونگ

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 8 در اندازه 5.8 اینچی با رزولوشن 1440*2960 پیکسلی و 570 پیکسل در هراینچ و سوپر AMOLED است. استفاده از صفحه نمایش سوپر AMOLED باعث ایجاد صفحه نمایشی با رنگ هایی روشن و واقعی و روشنایی قابل قبولی شده است. در صورت استفاده نکردن از گوشی، صفحه نمایش بعد از چند دقیقه به طور اتوماتیک خاموش می شود که تا حد زیادی به صرف جویی انرژی باتری منجر می شود. هم چنین استفاده از سامسونگ گلکسی اس 8 در نور مستقیم خورشید و فضای باز بسیار راحت و بدون مشکل است.

این صفحه نمایش تنها صفحه نمایشی است که دارای فناوری UHD Alliance می باشد. این فناوری باعث شده که زمان تماشای یک ویدئو، حالت تماشا با یک تلویزیون LED در ذهن تداعی شود، با همان کیفیت و روشنایی با تصاویری فوق العاده.

کیفیت دوربین گلکسی اس 8

مشخصات دوربین سامسونگ گلکسی اس 8 بسیار شبیه به کلگسی اس 7 می باشد.گلکسی اس 8 دارای دوربین 12 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک f / 1.7 و تنظیم کننده اتوماتیک نور در تصاویر می باشد. البته نکته ی قابل ذکر این است که دوربین سامسونگ گلکسی اس 8 پیشرفت هایی نیز داشته است. پیشرفت قابل توجه آن استفاده از فناوری جالب و به روز چند شات است. به این صورت که شما در هنگام عکس گرفتن و فشار دکمه ی شاتر، دوربین سه فریم را ضبط کرده، آن ها را با هم ترکیب می کند تا بهترین تصویر ممکن را در اختیار شما قرار دهد.

کیفیت دوربین گلکسی اس 8

کیفیت عکس های گرفته شده در فضای باز و نور زیاد نیز بسیار مورد قبول کاربران قرار گرفته است. این عکس ها دارای کنتراست و شفافیت بالایی هستند و رنگ ها کاملا واقعی و پالایش شده می باشد. دوربین گلکسی اس 8 نیز مانند اکثر گوشی های هوشمند ساخت سامسونگ دارای فناوری HDR برای عکاسی در شب و نور کم، قابلیت گرفتن عکس های پانورما و هم چنین ضبط ویدئو می باشد. عکس های گرفته شده با HDR، عکس های با کیفیت و قابل قبولی هستند.

قابلیت های امنیتی گلکسی اس 8

شش راه امن برای باز کردن قفل گلکسی اس 8 وجود دارد:

  • اثر انگشت
  • تشخیص چهره
  • اسکن عنبیه
  • الگو
  • پین
  • قفل هوشمند ( در مکان های قابل اعتماد باز می شود )

البته غیر از قابلیت تشخیص چهره، بقیه راه های امنتی در دیگر گوشی های ساخت این شرکت وجود دارد. تفاوت آشکار سامسونگ گلکسی اس 8 ، وجود حسگر اثر انگشت در پشت به دلیل نداشتن فضا در جلو می باشد، در حالی که این حسگر در بقیه گوشی ها در جلو قرار دارد.

البته نکته ی قابل ذکر و مهم این است که قابلیت تشخیص چهره از لحاظ فنی خیلی خوب عمل نمی کند و باید تنظیماتی را انجام دهید تا نیاز شما را برآروده سازد. از نقاط ضعف این فناوری می توان به تشخیص اشتباه چهره ی دیگری شبیه به چهره شما یا ناتوانی در تشخیص چهره در نور کم اشاره کرد. برای عملکرد درست، باید دروربین را در یک زاویه مشخص قرار داد. از آن جا که اپل هزینه ی زیادی را برای ارتقای این فناوری در گوشی آیفون x کرده است، رقیب اصلی سامسونگ محسوب می شود.

قابلیت های امنیتی گلکسی اس 8

سنسور اثر انگشت در پشت گوشی کنار لنز دوربین قرار دارد. بنابراین شما برای پیدا کردن و استفاده از این سنسور ممکن است اشتباهی لنز دوربین را لمس کنید، پس باید دقت کنید تا بتوانید برای باز کردن گوشی از حسگر اثر انگشت بهره ببرید.

قابلیت دیگر امینتی این گوشی استفاده از فناوری Smart lock است، که با تنظیم آن می توان در جاهای امن از قفل شدن صفحه جلوگیری کرد. ولی در صورتی که گوشی خود را در منزل یا محل کار و جاهایی مه نقطه امن به حساب آورده اید، جا بگذارید، افراد مستقر در آن مکان می توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

اسکن عنبیه در سامسونگ گلکسی اس 8

شما برای امنیت بیشتر می توانید به طور هم زمان از اسکن عنبیه، تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت استفاده کنید. این قابلیت باعث شده تا سامسونگ گلکسی اس 8 به یکی از امن ترین گوشی های حال حاضر جهان تبدیل شود.

بهتر است بدانید که اسکن عنبیه بسیار حساس و دقیق طراحی شده، به طوری که اگر تشخیص چهره اشتباه عمل کند، به محض باز شدن قفل، اسکن عنبیه تشخیص اشتباه بودن چهره را می دهد و گوشی را قفل می کند. البته باید توجه داشت که استفاده مکرر از این فناوری باعث آسیب رسیدن به چشم ها می شود. بنابراین در جا های امن از آن استفاده نکنید. نکته ی قابل ذکر این که در صورتی که اسکن عنبیه کار نکرد، می توانید با یک بار خاموش و روشن کردن دستگاه، مشکل را برطرف کنید. البته این فناوری هنوز هم نقص هایی دارد. مثل زمانی که راه می روید، یا در معرض نور شدید هستید یا از عینک های آفتابی استفاده کرده اید، به درستی کار نمی کند. البته شرکت سامسونگ قصد در ارتقا و بر طرف کردن نقص های این فناوری را دارد.

سخت افزار سامسونگ گلکسی اس 8

سامسونگ گلکسی اس 8 دارای پردازنده ی Snapdragon 835 تک هسته ای، با رم 4 گیگابایتی و حافظه ی داخلی 64 گیگابایتی و قابلیت نصب کارت حافظه ی جانبی تا ظرفیت 456 گیگابایت می باشد. این پردازنده قدرت پشتیبانی از Gigabit LTE و اندروید 7 و بالاتر را دارد. سرعت، دقت و قدرت این پردازنده بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

به طوری که می توان به طور هم زمان از بازی های آنلاین و به روز و دیگر برنامه های کاربردی بدون کاهش سرعت و دقت استفاده کرد. این گوشی قابلیت اتصال به بلوتوث 5، wifi و GPS را دارد. یکی از ویژگی های مثبت سامسونگ گلکسی اس 8 قابلیت اتصال همزمان با دو گوشی از طریق بلوتوث و پخش همزمان موسیقی با هر دو گوشی می باشد.

سخت افزار سامسونگ گلکسی اس 8

دکمه Bixby در گلکسی اس 8

همان طور که در بالا اشاره شد، شاهد یک دکمه ی جدید در لبه ی سمت چپ گوشی به نام Bixby هستیم. می توان با تنظیمات خاص، از این دکمه ی به عنوان راه مستقیمی برای رفتن به صفحاتی خاص، و یا چیزی شبیه به اسپیکر در تشخیص صدا و تبدیل آن به نوشتار استفاده کرد. ولی از آن جا که تنها قادر به تشخیص لهجه ی آمریکای جنوبی و کره می باشد، در حال حاضر زیاد کاربردی نیست.

یکی از ویژگی های دیگر Bixby در دوربین است، طوری که شما می توانید با گرفتن یک عکس و علامت گذاری آن توسط این دکمه، عکس های مشابه با این موضوع را پیدا کنید. گر چه این ویژگی جدیدی در گوشی های هوشمند نیست، ولی علامت گذاری با دکمه ی Bixby باعث بیان دورباره ی آن می شود.

دکمه Bixby در گلکسی اس 8 

ویژگی های سامسونگ گلکسی اس 8

همانطور که قبلا ذکر کردیم، صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 8 در طول هر دو لبه ی منحنی شده و این امر عملکرد بهتر و راحت تر این گوشی را فراهم کرده است. می توانید با استفاده از کلید سمت راست به برنامه های مورد علاقه و مخاطبین خود و قطب نما دسترسی پیدا کنید. مهم تر از آن، علاوه بر فناوری به روز و جالب، لبه های منحنی منجر به نمایش گسترده تر در گوشی های نازک می شود.

گلکسی اس 8 در سه رنگ مشکی براق، آبی نقره ای و خاکستری روشن طراحی شده است. مدل مشکی آن کاملا براق با صفحه ی شیشه منحنی که به بدنه ی فلزی متصل شده، از جذابیت بی نظیری برخوردار است. در سمت راست دکمه ی home و در سمت چپ دکمه ی تغییر ولوم و دکمه ی جدید Bixby را مشاهده می کنید. هم چنین گلکسی اس 8 قابلیت ضد آب و صد ضربه نیز دارد. می توانید حدود 30 دقیقه از این گوشی در عمق یک و نیم متری آب استفاده کنید.

باتری سامسونگ گلکسی اس 8

در حالی که باتری استفاده شده در گلکسی اس 7، 3500 میلی آمپری می باشد، باتری سامسونگ گلکسی اس 8 یک باتری 3000 میلی آمپری است. ولی نگرانی از بابت قدرت و توانایی در مورد این باتری وجود ندارد. این باتری با قابلیت شارژ سریع می تواند در حدود 40 دقیقه 50 درصد و در یک ساعت و نیم شارژ باتری را به 100 درصد برساند.

می توانید در تمام طول روز بدون توجه به کم کردن نور صفحه یا خاموش کردن موسیقی از این گوشی استفاده مداوم داشته باشید. در صورتی که بدون وقفه در کل روز از گوشی در زمینه های مختلف از جمله پیام رسان، استفاده از اینترنت، شبکه های مجازی، بازی و تماس استفاده کنید، بعد از بیست و چهار ساعت نیاز به شارژ مجدد گوشی دارید.

قیمت گلکسی اس 8 در زمان عرضه

در زمان اولیه عرضه، سامسونگ گلکسی اس 8 در حدود 800 دلار بود. ولی با عرضه سری بعد گوشی های ساخت این شرکت، کاهش قیمت بسیار خوبی را از این گوشی شاهدیم . در حال حاضر این گوشی را می توان با قیمتی در حدود 570 دلار تهیه کرد.

قیمت گلکسی اس 8 در زمان عرضه

اگر می خواهید یکی از بهترین گوشی های هوشمند حال حاضر را داشته باشید، صرف چنین هزینه ای از نظر کارشناسان مجله اینترنتی ماه ارزش آن را دارد. زیرا سامسونگ گلکسی اس 8 مانند رقبای خود از جمله Google Pixel 2 XL، LG G6 و آیفون 7 دارای قابلیت هایی مثل ضد آب بودن و دوربین بسیار باکیفیت می باشد. در حالی که قیمت گوشی های رقیب با چنین ویژگی هایی در حدود دو برابر است.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید