جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند به سرزمین خنده ها معروف است، طبق تحقیقات واحد سفر و گردشگری مجله ماه جواهر جنوب شرق آسیا کشور تایلند است. کشور تایلند جز آن دسته کشورهایی است که هم به اندازه ای پیشرفت داشته که وسایل آسایش و راحتی مسافران را فراهم آورد و هم آنقدر طبیعت بکر، دست نخورده و وحشی دارد که علاقه مندان به گردشگری و طبیعت را به سمت خود جذب می کند. جاذبه های گردشگری تایلند را به صورت مختصر باهم مرور میکنیم.

تجربه دیدن جاذبه های گردشگری تایلند

در واقع تایلند، ارزش یکبار تجربه ی هیجان انگیز گشت و گذار را  دارد. در شمال تایلند، روستاهای کوهستانی و در جنوب، سواحل درجه ی یک، نظر مساعد هر مسافری را در بر خواهد داشت. شهرهایی مثل بانکوک و چیانگ مای، مکان مناسبی برای تفریح و خرید هستند. تایلند کشوری است که در آن مردم به شکلی عادی با فیل ها و میمون ها، ارتباط برقرار میکنند. در واقع تنها منطقه ایست که میتوان اینطور از نزدیک فیل ها را دید و یا حتی با میمون ها خارج از باغ وحش،  بازی کرد. از جمله جاذبه های گردشگرتایلند که خاطرات به یاد ماندنی را در ذهن هر مسافران ثبت میکنند، سواحل و جزایر زیبای آن کشور است.

ساحل ریلی تایلند

 استان کرابی، مرکز معروف ترین سواحل کشور تایلند است و زیباترین و رویایی ترین آنها، ساحل Railay است. ماسه های سفید و رنگ آبی دریا، این سواحل را به قطعه ای از بهشت تبدیل کرده است. و زیباتر آن که برای رسیدن به این سواحل و جزایر نزدیک به آن، باید از قایق استفاده کرد.

سواحل زیبای این منطقه، یکی از عمده ترین دلایل سفر به Railay است، اما علاوه بر ساحل، صخره های شگفت انگیز نیز، انگیزه ای برای رفتن به استان کرابی است. از دیگر فعالیت های تفریحی این منطقه، دیدن از مزرعه ی فیل ها، کارگاه های شیشه گری، قایق سواری و غواصی در آب های این ناحیه است.

ساحل ریلی تایلند

جزایر فی فی تایلند

 جزایر فی فی نیز در کرابی واقع شده و یکی از پرطرفدارترین نواحی ساحلی برای گردشگران است. از میان این جزایر، فقط جزیره ی فی فی دون، قابل سکونت است و هر روزه مسافران میتوانند از مناظر و تفریحات آن بعنوان جاذبه های گردشگری تایلند استفاده کنند.

یکی از تفریحات جذاب در این جزیره، باغ وحش میمون هاست که میتوانید از نزدیک آنها را دیده و با آنها بازی کنید. در این جزیره، فروشگاه ها یا دکه های کوچک عرضه ی میوه و خوراکی های متعدد وجود دارد. اما باید مواظب بود، چون ممکن است میمون ها خوراکی های شما را بدزدند. Long beach، از دیگر سواحل زیبای این مجموعه جزایر است که مکان خوبی برای بهره بردن از نور خورشید و لذت بردن از زیبایی های آن است.

جزایر فی فی تایلند

قصر بزرگ بانکوک

برای دیدن زیبایی های شهر بانکوک، دست کم 2 روز از سفر خود را باید به آن اختصاص دهید. مکان های دیدنی زیادی در این شهر وجود دارد، اما بهتر است از کاخ و مجموعه ی تاریخی بزرگ بانکوک شروع کنید، یکی از قدیمی ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند است .

این قسمت از شهر اغلب دارای کاخ ها، معابد و یادگارهای باستانی است که مهم ترین آنها، wat phra kaeo معبد زمرد سبز بودا است. گفته میشود قسمتی از استخوان یا موی بودا نیز در این معبد قرار دارد. معابد wat arun  و  wat po نیز در نزدیکی این مکان تاریخی قرار دارند.

یکشنبه بازار چیانگ مای

هر مسافری که به تایلند سفر میکند، از غذاهای ارزان و خوشمزه ی آن لذت خواهد برد. به خصوص پس از حضور در یکشنبه بازار چیانگ مای. دست فروشان انواع کالاها را برای فروش به این بازار می آورند. مرغ ساتی، ساموسا(نانی که وسط آن را با گوشت و سبزی  لوبیا پر کرده باشند)، کیک خرچنگ، موز تنوری و میوه های متنوع و خوش طعم استوایی در این یکشنبه بازار موجود است.

این بازار در همه ی ایام سال، در روزهای یکشنبه، شلوغ ترین و پر جمعیت ترین نقطه ی تایلند است. در سفر به جاذبه های گردشگری تایلند ، دیدن از این بازار، یک ضرورت است و جزء خاطرات شیرین و فراموش نشدنی خواهد بود. اگر شلوغی و جمعیت این بازار نظر شما را به خود جلب نمیکند.، میتوانید برای خرید و تست کردن خوراکی های سنتی تایلند، سری به بازار شب در جاده ی chang klan بزنید و یا حتی میتوانید به بازار  warorot در کنار رودخانه ی meaping بروید.

یکشنبه بازار چیانگ مای

جاذبه های گردشگری شمال تایلند

 برخلا نظر اغلب مردم، طبیعت بکر شمال تایلند نیز مانند سواحل جنوبی، میتواند نظر گردشگران را به خود جلب کند. نواحی شمال تایلند، به خصوص شمال غرب و در نوار مرزی Burmese، کوهستان های جنگلی فراوانی وجود دارد که هم زیبا و هم ناهموار و دست نخورده است.

یکی از آن جنگل هایی که مطمئنا خاطرات خوبی را از طبیعت زیبای تایلند در یادها حک میکند جنگل معروف پای است. این منطقه علاوه بر اینکه اغلب محل اقامت گردشگران و کوهنوردان است، اهالی بومی نیز دارد که سال هاست در آن جا زندگی میکنند. بازارهای شبانه، انواع غذاهای محلی و غربی، وجود معابد و عبادتگاه ها و آبشارها از دیگر سرگرمی ها و مناطق عمده ی pai است.

پارک ملی خائو یای

فیل ، نماد کشور تایلند است و حتی اگر در منطقه ای خود فیل ها حضور نداشته باشند، می توانید عکس ها و نقاشی های آنها را در هر جایی ببنید. تورهای مختلفی در مناطق مختلف تایلند وجود دارد که میتواند یک روز کامل شما را به دیدن فیل ها و تفریح با آنها اختصاص دهد.

اما شاید دیدن این موجودات در محیط طبیعی و در محل زندگیشان بسیار جالب تر باشد. پارک ملی khao yai یکی از مناطقی است که به آنها اجازه میدهد بدون هیچ گونه مشکلی در محلی مناسب و در فضای طبیعی زندگی کنند.

پارک ملی خائو یای

بازارهای شناور در نزدیکی شهر بانکوک

بازارهای شناور در واقع در مسیر کانال های ارتباطی میان شهرها ایجاد شده اند، بازاری قدیمی که در گذشته محل تجارت مردم بود و امروزه اغلب برای جذب گردشگر از آنها استفاده میشود. این بازارها محل فروش محصولات دست ساز خانواده ها، محصولات کشاورزی که خود کشت میکنند و انواع محصولات دیگر است. معروف ترین آنها، بازار Damnoen saduak و Amphawa است که جزو جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شوند.

بازارهای شناور در نزدیکی شهر بانکوک

شهر قدیمی sukhothai

این شهر قدیمی، مکانی مناسب برای علاقه مندان به مناطق تاریخی و عکاسان است. این شهر قدیمی جز میراث فرهنگی یونسکو است و از جمله زیباترین و قدیمی ترین مناطق تاریخی تایلند به شمار می آید.

قطار مرگ در تایلند

این خط آهن که دو شهر kanchanaburi  و Nam tok را بهم متصل میکند، از پل ساخته شده بر روی رود کوایی عبور میکند. این قطار یکی از علمی ترین و محبوب ترین سازه های ریلی تایلند است. اگر چه مناظر اطراف، بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است، اما یک داستان تلخ تاریخی، این مسیر را کمی خاص جلوه می دهد. در زمان حکومت های باستانی، ژاپنی ها این خط آهن را از یانگونگ به بانکوک طراحی کردند تا از این طریق کارگران را در این مسیر کشته و آنها را از بین ببرند.

قطار مرگ در تایلند

نتیجه گیری مجله ماه در مورد جاذبه های گردشگری تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند بسیار زیاد و زیبا هستند، شما می توانید عکس های این مناطق زیبا را در مجله اینترنتی ماه ببینید. بعضی از جاذبه های این شهر عبارتند از: قطار Thal Burma، شهر قدیمی sukhothai، بازارهای شناور در نزدیکی شهر بانکوک، پارک ملی khao yai و غیره. اگر مایلید تا به نقاط دیگر همجوار نیز سفر کنید میتوانید مالزی را انتخاب کنید، بنابراین شهر های توریستی مالزی را باهم مرور میکنیم.

[rs_post_grid cats=”45″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید