جاذبه های دیدنی آنکارا

آنکارا که پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشوراست، جاذبه های دیدنی زیادی دارد. شهر آنکارا در ناحیه ی دریای سیاه و مدیترانه واقع شده است از نظر کاربران مجله ماه بسیار دیدنی و زیبا است. جاذبه های دیدنی آنکارا پر است از مناطق تاریخی، مناظر طبیعی و مناسبت های فرهنگی. این منطقه، آب و هوایی استوایی دارد، یعنی تابستان های گرم و خشک، زمستان های برفی و سرد و پاییز و بهاری بارانی. آنکارا یکی از مناطقی است که میتوان برای سفر و گردشگری، به ویژه در بهار و اواخر تابستان، انتخاب کرد.

مناطق گردشگری جاذبه های دیدنی آنکارا

آنکارا همانطور که  گفته شد، مناطق بسیار زیبا و جذابی را دارد که ازجمله این مناطق می توان جاذبه های طبیعی  و مصنوعی ساخت انسان را مثال زد. از جمله آکواریوم ها و مراکز خرید بسیار گسترده و همچنین مساجد و دریاچه های بسیار زیبای ساختنی جزو جاذبه های دیدنی آنکارا محسوب می شوند.

آکواریوم آکوا وگا شهر آنکارا

این آکواریوم، بزرگترین تونل آکواریومی ترکیه و البته اروپاست که در یکی از بزرگترین مراکز خرید ترکیه واقع شده است. طول این آکواریوم 98 متر وشامل محفظه، حاوی آب شور دریا است که در حدود 1200 گونه آبزی در آن زندگی میکند. دیدن این آکواریوم میتواند یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر، به ویژه برای کودکان باشد.

آکواریوم آکوا وگا شهر آنکارا

مرکز خرید آنکا

این مرکز خرید در سال1999 با نام Ankara Migros تاسیس شد. اما در سال2006، به ANKA تغییر نام داد. این فروشگاه 176000 متر مربعی، دومین مرکز خرید بزرگ ترکیه است.  در این مرکز، بیش از 320 برند مختلف از سرتاسر دنیا دارای نمایندگی هستند و محصولات خود را به فروش میرسانند.

این فروشگاه علاوه بر اینکه مکانی آرام و زیبا برای خرید است، سرگرمی های دیگری مثل سینما HD، زمین بازی برای کودکان، رستوران و کافی شاپ های متعددی نیز دارد. پارکینگ این مرکز خرید نیز، ظرفیت گنجایش 6000 خودرو را دارد که ظرفیت پذیرش افراد برای دیدن جاذبه های دیدنی آنکارا را فراهم می کند.

مسجد کوکاتپه

مسجد کوکاتپ یکی از زیباترین مکان های دیدنی و جاذبه های فرهنگی آنکارا است. کار ساخت این مسجد از سال 1967 آغاز و در 1987 به پایان رسید. این مسجد بزرگترین مسجد ساخته شده در این شهر است و به دلیل وجود مناره ی 88 متری در آن، بعنوان یکی از جاذبه های دیدنی آنکارا شهرت بسیاری یافته است. در هر گوشه ای از آنکارا، مناره ی این مسجد قابل رویت است. به همین منظور آنکارا از بهترین شهر های ترکیه بحساب می آید.

مسجد کوکاتپ شاهکاری از معماری ترکیه ای هاست و دیوارها و ستون های آن، با زیباترین عناصر فرهنگی و تاریخی ترکی، تزیین شده است. این مسجد علاوه بر اینکه یک جاذبه ی گردشگری به حساب می آید، گنجایش 24000 نمازگزار را نیز دارد.

مسجد کوکاتپه

دریاچه ی ایمیر آنکارا

شهر آنکارا، مناظر طبیعی و بکر بسیاری دارد. دریاچه ی ایمیر، واقع در 20 کیلومتری مرکز شهر، یکی از این تفرجگاه های دیدنی است. اهالی آنکارا در کنار گردشگران، برای فرار از شلوغی و آلودگی شهر، به سکوت و آرامش آن پناه می آورند.

این دریاچه در اصل در مرکز یک پارک طبیعی قرار گرفته است که محل مناسبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری است. آب های دریاچه، پناهگاه بیش از 150 گونه مختلف پرنده است. در کنار این دریاچه ی زیبا، ساختمانی قدیمی و تاریخی قرار دارد که از آن به عنوان رستوران و محل استراحت گردشگران استفاده میشود.

پارک گنکلیک

این پارک که در قلب شهر آنکارا واقع شده، یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری ترکیه است. مساحت این پارک، 38 هکتار و در سال 1943 ساخته شده است. علاوه بر فضای سبز برای استراحت، یک شهر بازی ویژه ی کودکان، آبشارهای مصنوعی و فواره های دست ساز و نمایی از مزارع چایی، محیطی شاد و دلنشین را برای خانواده ها فراهم میکند. علاوه بر این، استخر بزرگی نیز برای شنا در مرکز این پارک، به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی آنکارا قلمداد می شود.

پارک گنکلیک

برج تاکولا از جاذبه های دیدنی آنکارا ترکیه

برج آتاکولا به ارتفاع 125 متر در منطقه ای مرتفع و تپه مانند در مرکز آنکارا واقع شده است. این برج، یکی از معروف ترین نقاطی است که اغلب گردشگران از آن دیدن میکنند. رستوران چرخان سویلا و کافی شاپ معروف UFO از دیگر قسمت های دیدنی این برج است. البته مهم ترین قسمت برج، مرکز خرید آن است که جزء یکی از معروف ترین مراکز خرید ترکیه به حساب می آید.

قلعه ی آنکارا

این قلعه در ارتفاعات تپه ای 978 متری در منطقه ی قدیمی آنکارا قرار دارد که یکی از جاذبه های تاریخی و سمبل این شهر است. هیچ کس از زمان ساخت آن، اطلاع ندارد. آنچه مشخص است این است که این قلعه در ادوار مختلف، تحت حاکمیت حکومت هایی از جمه روم، بایزانتین، عثمانی و سلجوقی ها بوده است. این قلعه از دو بخش درونی و بیرونی تشکیل شده که هر کدام دیدنی های خاص خود را دارد.  ارتفاع دیوارها در این قلعه، در بعضی قسمت ها به 16 متر هم میرسد.

موزه ی نیروی هوایی آنکارا

این موزه به منظور به نمایش گذاشتن دستاوردهای این دولت در زمینه ی هوافضا تاسیس شده است. بیش از 700 نمونه از اسناد، عکس ها، دستگاه ها و تجهیزات ارتش هوایی ترکیه در این موزه در عرض نمایش قرار داده شده است. علاوه بر این، مدال ها، یونیفرم ها و گواهی نامه های مربوط به خلبانان و افسران معروف ترکی نیز در این موزه نگه داری میشود.

ویرانه های روم در ترکیه

آنکارا در زمان حکومت امپراتوری روم، یکی از مهم ترین شهرها بود و آثار باستانی و بقایای زیادی از آن دوران در این شهر باقی مانده است. هر ساله تورهای گردشگری بسیاری در این شهر تشکیل میشود که علاقه مندان به تاریخ را برای بازدید از این آثار باقی مانده از رومیان راهنمایی میکند.

ویرانه های روم در ترکیه

موزه ی مردم شناسی آناتولی

در عصر Bronze در حدود 3000 سال پیش، هی تی تی ها در آنکارای کنونی زندگی میکردند و فلات آناتولی  یکی از اولین مناطقی بود که انسان ها برای سکونت انتخاب کردند. این موزه، شامل بزرگترین گنجینه ی تاریخی به جای مانده از آن دوران است و حتی آثاری مربوط به 7000 سال پیش نیز در آن نگه داری میشود.

مقبره ی آتاتورک

بنایی باشکوه و بی نظیر که تاکنون چنین معماری در این شهر ساخته نشده است. ساختمانی بزرگ با حیاطی وسیع در اطراف که با سنگفرش های بی نظیری پوشانده شده است. مومیایی آتاتورک در مرکز این بنا قرار داده شده و شب ها نیز در این مکان، جشنواره ی نور و صدا برگزار میشود.

مقبره ی آتاتورک

نتیجه گیری مجله ماه در مورد جاذبه های دیدنی آنکارا

اگر قصد دیدن جاذبه های گردشگری ترکیه را دارید، مجله اینترنتی ماه به شما پیشنهاد می کند برنامه ی سفر خود را طوری تنطیم کنید تا بتوانید در یکی از جشنواره های هنری بزرگی که هر ساله در آنکارا برگزار میشود را شاهد باشید و هم چنین از جاذبه های دیدنی آنکارا دیدن فرمایید. جشنواره هایی از جمله جشنواره ی فیلم بین المللی آنکارا، جشنواره ی موسیقی ملل، جشنواره ی رقص ها و آوازهای سنتی و کلاسیک و همچنین جشنواره ی فیلم های کارتونی جهان. اگر توجه شما به هزینه های سفر به ترکیه است، باید بگوییم که مبلغ چشم گیری با دیدن این مناطق به هزینه های شما اضاف نخواهد شد و ارزش دیدن را دارد.

[rs_post_grid cats=”45″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)