درمان های خانگی چروک دور چشم

با افزایش سن، به تدریج علائم پیری پوست در قسمت های مختلف صورت و دست ها خود را نمایان می کند. یکی از مشخص ترین این علائم که اغلب بعد از سن 35 سالگی ظاهر می شود، چین و چروک اطراف چشم است. در صورتی که به روش های مراقبت از پوست دور چشم اهمیتی ندهیم، روز به روز تعداد این چین و چروک ها افزایش یافته و پوست در اثر مواجهه با عوامل متعددی مثل تابش نور خورشید، آسیب بیشتری می بیند. بر اساس آنچه که کارشناسان بخش پوست و زیبایی در مجله سلامت ماه با بررسی مقالات مختلف به دست آورده اند، اصولا درمان و پیشگیری از چین و چروک ها، کار چندان مشکلی نیست و با رعایت یک سری نکات، حتی می توان این مشکل را برطرف کرد. درمان های خانگی چروک دور چشم ، عنوان مقاله ای است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

مؤثرترین درمان های خانگی چروک دور چشم

فرآیند افزایش سن به تدریج موجب تشکیل چین و چروک های متعددی در بخش های مختلف بدن خواهد شد که اصولا صورت، زیر چشم، پیشانی و دست ها به دلیل قرار داشتن در معرض تابش نور خورشید بیش از دیگر قسمت ها درگیر خواهد شد. با رسیدن به سن 35 تا 40 سالگی پوست ضخامت و رطوبت ابتدایی خود را از دست داده و در برابر عوامل خارجی، حساسیت بیشتری خواهد داشت. در این زمان، به تدریج تشکیل چین و چروک ها آغاز و پوست ظرافت جوانی را از دست خواهد داد.

به طور کلی، ژنتیک و خصوصیات ژنتیکی نقش مهمی در شکل گیری این چین و چروک ها دارد. با این حال، محققان، تابش مستقیم نور خورشید را اصلی ترین عامل از بین رفتن شادابی پوست می دانند. از طرفی کشیدن سیگار و نداشتن تغذیه مناسب نیز در این مورد بی تاثیر نیست. برای جوانسازی و شادابی پوست و هم چنین از بین بردن چین و چروک اطراف چشم، روش های متعددی پیشنهاد شده، از مصرف انواع کرم ها و لوسیون های حاوی ویتامین A، آنتی اکسیدان و مواد کلاژن ساز گرفته تا درمان های خانگی چروک دور چشم .

قبل از مراجعه به پزشک جهت درمان چین و چروک اطراف چشم، بهتر است ابتدا روش های ساده خانگی را امتحان نمایید. زیرا در اغلب موارد، همین روش ها به راحتی مشکل پوستی را برطرف می نمایند. از جمله مهم ترین و مؤثرترین درمان های خانگی چروک دور چشم عبارتند از:

تاثیر سفیده تخم مرغ بر چروک دور چشم

 سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری تاثیر به سزایی در از بین بردن عفونت های پوستی، بستن منافذ باز پوست، کاهش ترشح غدد چربی ساز و افزایش کلاژن سازی دارد. برای بهره مندی از خواص سفیده تخم مرغ جهت برطرف کردن چروک دور چشم، یک عدد سفیده را با یک قاشق عسل و مقداری آب لیمو مخلوط کرده و آن را بر روی پوست قرار دهید. سپس یک دستمال تمیز بر روی محلول گذاشته و اجازه دهید پوست خشک شود. سپس دستمال را به آرامی برداشته و صورت را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک بیشتر به افرادی توصیه شده که دارای پوست چرب هستند.

روغن زیتون درمانی موثر

 یکی از مؤثرترین و قدیمی ترین درمان های خانگی چروک دور چشم ، استفاده از روغن زیتون برای ماساژ پوست است. از حدود 5 هزار سال پیش، مصریان به تهیه روغن از گیاه زیتون پرداخته و از همان زمان نیز به عنوان یک دارو به طرق مختلف از آن استفاده کرده اند. روغن زیتون دارای ترکیباتی مثل ویتامین آ و ویتامین ای است که در کنار آنتی اکسیدان های فراوان و خاصیت مرطوب کنندگی که دارد، تاثیر قابل توجهی در برطرف کردن اختلالات پوستی خواهد داشت. یک قاشق روغن زیتون را کف دست ریخته و به آرامی با آن پوست اطراف چشم را ماساژ دهید. اگر مرطوب کننده شما دارای چربی زیادی نیست، می توانید جهت بهره مندی از خواص روغن زیتون آن را به مرطوب کننده اضافه کنید.

رفع چین و چروک دور چشم با ماسک موز

 موز نه تنها به عنوان یک میوه مغذی باید جهت حفظ سلامت و شادابی پوست، جزئی از رژیم غذایی قرار گیرد، بلکه می تواند یکی از ماسک های جوان سازی پوست باشد که در رفع چین و چروک اطراف چشم مؤثر باشد. موز به دلیل داشتن ویتامین A ، تیرگی ناشی از چین و چروک را از بین می برد، با داشتن پتاسیم و ویتامین ب، از کاهش فرآیند کلاژن سازی جلوگیری کرده و علائم پیری پوست را نابود می کند و البته یکی از منابع سرشار از ویتامین ای می باشد که از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و آسیب رادیکال های آزاد، محافظت می نماید. برای بهره مندی از خواص موز به عنوان یکی از درمان های خانگی چروک دور چشم یک عدد موز را له کرده و با کمی ماست، مخلوط کنید. سپس ماسک تهیه شده را بر روی پوست زیر چشم قرار دهید.

رفع چین و چروک با ماسک موز

ماسک خیار و تاثیر آن بر چین و چروک

 تقریبا همه ما از فواید خیار برای پوست آگاهیم. خیار به دلیل داشتن آب زیاد، رطوبت پوست را حفظ کرده و با محافظت از پوست در برابر خشکی، مانع از ایجاد چین و چروک می شود. پتاسیم، منیزیم، فسفر، زینک، آهن، کلسیم و ویتامین های گروه B از جمله ترکیبات دیگر خیار هستند که کلاژن سازی را افزایش داده و پوست را محکم و شاداب می کنند. یک عدد خیار را با چند برگ نعنا له کرده و میکس کنید و آن را با کمی ماست مخلوط نمایید. سپس ماسک تهیه شده را بر روی پوست گذاشته و 15 دقیقه صبر کنید وسپس صورت خود را با آب ولرم شستشودهید.

برطرف کردن چروک دور چشم با آب هندوانه

 شاید بتوان گفت یکی از بهترین درمان های خانگی چروک دور چشم در فصل تابستان، استفاده از آب هندوانه است. 93 درصد از حجم هندوانه را آب تشکیل داده، بنابراین یک مرطوب کننده طبیعی است که مصرف آن قطعا به رفع خشکی پوست کمک می کند. ویتامین آ ، ث و ب6 از ترکیبات مغذی موجود در هندوانه است که همه این ها به کاهش التهاب و جوان سازی پوست کمک می کند. برای تهیه این ماسک، چند تکه هندوانه را با نصف یک آووکادو درون یک مخلوط کن ریخته و به خوبی ترکیب کنید. سپس مایع به دست آمده را بر روی پوست اطراف چشم قرار داده و پس از گذشت 10 دقیقه آن را با آب ولرم شست و شو دهید.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

 پوست اطراف چشم به نسبت دیگر قسمت های صورت، ظرافت و حساسیت بیشتری دارد، پس قطعا مقاومت کمتری در برابر تابش نور خورشید خواهد داشت. از این رو باید نسبت به محافظت از آن، توجه بیشتری داشت. استفاده از کرم ضد آفتاب به مقدار مناسب، عینک آفتابی، کلاه یا نقاب و هر وسیله محافظتی دیگر می تواند مانع از تاثیر اشعه های مضر خورشید بر روی پوست اطراف چشم شود. به علاوه داشتن یک رژیم غذایی مناسب و تامین نیازهای پوست نیز از جمله مواردی است که باید در درمان های خانگی چروک دور چشم مد نظر قرار داد.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

همان طور که اشاره شد، چروک دور چشم جز اولین علائم افزایش سن و پیری پوست است و معمولا درمان و پیشگیری از آن نیز چندان چالش برانگیز نیست. درمان های خانگی چروک دور چشم که در مجله اینترنتی ماه عنوان شد، تنها بخشی از موارد پیشنهاد شده از سوی کارشناسان است. در حالی که روش های متعدد دیگری نیز وجود دارد که می تواند به جوانسازی و شادابی پوست به ویژه در صورت و نواحی اطراف چشم کمک کند. در ادامه می توانید به پیشنهاد سردبیر مقاله ای با عنوان ماسک های جوانسازی پوست را در همین مجله مطالعه فرمایید.

[rs_post_grid cats=”289″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید