تاثیر تخم مرغ بر ریزش مو

داشتن موهایی بلند، سالم و شفاف یکی از فاکتورهای زیبایی است که اغلب افراد به دنبال آن هستند. این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که فرد درگیر اختلالاتی مثل ریزش مو، وز شدن موها یا شوره سر باشد اما خوشبختانه روش های متعددی وجود دارد که با ابزارهایی ساده به درمان چنین اختلالاتی کمک خواهد کرد. در بخش های قبلی مجله سلامت ماه در مورد بسیاری از این موارد مثل خواص روغن درخت چای برای مو صبحت شد اما در این قسمت قرار است کارشناسان زیبایی و سلامت، در مورد تاثیر تخم مرغ بر ریزش مو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهند که قطعا مفید خواهد بود برای درمان ریزش مو در خانه، پس با این بخش همراه باشید.

تاثیر تخم مرغ بر ریزش مو وتقویت ریشه

تخم مرغ جز مواد غذایی فوق مغذی دسته بندی شده و مصرف آن برای حفظ سلامت کلی بدن، ضروری است. تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی پروتئین، مواد معدنی و همچنین انواع ویتامین های گروه بی است که همه این ها از جمله نیازهای اساسی مو برای رشد و زیبایی بیشتر است.

بیوتین و انواع ویتامین های گروه ب استحکام و مقاومت ریشه مو را بیشتر کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند و از طرفی، مواد مغذی دیگر موجود در تخم مرغ، به رشد هر چه بهتر موها کمک می کنند و البته بر ضخامت و نرمی آن نیز اثرگذار خواهند بود.

پروتئین تخم مرغ، مقاومت تار و ریشه مو را افزایش می دهد و در حالی که چربی موجود در آن، بافت موها را نرم و درخشنده و شفافیت آن را بیشتر خواهد کرد، بنابراین تاثیر تخم مرغ بر ریزش مو مسئله ای است که از دید بسیاری از تولید کنندگان محصولات مراقبتی نیز پنهان نمانده و محصولات مراقبتی و بهداشتی زیادی را حاصل شده است.

خواص تخم مرغ برای رشد و تقویت مو

خواص تخم مرغ برای رشد و تقویت مو

اگر چه بسیاری از افراد حتی تصور استفاده از تخم مرغ و ماساژ مو با این ترکیب را، آزار دهنده دانسته و حاضر به انجام این کار نیستند، اما باید بدانید تاثیر تخم مرغ بر ریزش مو به قدری قابل توجه است که این کار ارزش انجام شدن داشته و قطعا پس از امتحان کردن آن، متوجه این مسئله خواهید شد. از جمله فواید تخم مرغ برای حفظ سلامت و زیبایی موها، عبارتند از:

  • کمک به رشد مو: غذای اصلی مو برای رشد، پروتئین است و تخم مرغ نیز یکی از منابع پروتئین حیوانی محسوب می شود. بنابراین استفاده از تخم مرغ چه در قالب انواع ماسک ها و چه به صورت خوراکی، رشد موها را بیشتر کرده و کیفیت آن را نیز تغییر می دهد.
  • جلوگیری از ریزش مو: همین پروتئین های موجود در تخم مرغ، مقاومت و استحکام تار موها را بیشتر کرده و نه تنها از ریزش هر چه بیشتر آن جلوگیری می کند، بلکه مانند تاثیر روغن زیتون برای پرپشت شدن مو ، منجر به افزایش حجم موها خواهد شد.
  • جلوگیری از شکنندگی تار مو: در صورتی که نیازهای تغذیه ای مو برای رشد و بهبود، به خوبی برطرف نشود، کیفیت تار مو کاهش پیدا کرده و دچار مشکلاتی مثل شکنندگی خواهد شد. به عقیده کارشناسان، تخم مرغ تقریبا در بردارنده تمامی نیازهای تغذیه ای مو است.
  • بهبود آسیب دیدگی ها و کمک به درخشندگی آن: در صورتی که موهای شما به هر دلیلی دچار آسیب شده باشد، تخم مرغ یکی از موادی است که می تواند به بهبود هر چه بهتر آن کمک کند. از طرفی، وجود انواع چربی های مفید در تخم مرغ، درخشندگی و شفافیت تار مو را افزایش داده و به زیبایی آن کمک خواهد کرد.

نحوه استفاده تخم مرغ برای مو

استفاده از تخم مرغ، روش های متعددی دارد که هر کدام به نوبه خود تاثیر به سزایی بر سلامت موها دارد. از جمله روش های بهره مندی از تاثیر تخم مرغ بر ریزش مو ، می توان به این موارد اشاره کرد:

  • استفاده از انواع ماسکها: تخم مرغ را هم میتوان به تنهایی یا در قالب انواع ماسک های خانگی مورد استفاده قرار داد. از آن جایی که معمولا تخم مرغ بوی نامطبوعی دارد، بهتر است برای تهیه ماسک آن، از انواع ترکیباتی که به معطر شدنش کمک می کند، استفاده کرد. روغن ها، عصاره های گیاهی، لیمو یا عسل از جمله ترکیباتی هستند که برای تهیه ماسک تخم مرغ به آن اضافه می شوند.
  • رژیم غذایی: علاوه بر استعمال تخم مرغ بر روی مو، مصرف آن در رژیم غذایی نیز به حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک خواهد کرد. تخم مرغ مواد مغذی متعددی دارد که مصرف آن، نیازهای متعدد تغذیه ای را برطرف می سازد. اگر با تاثیر بیوتین بر ریزش مو آشنایی داشته باشید، قطعا می دانید که مصرف تخم مرغ در رژیم غذایی چه فوایدی برای رشد موها و جلوگیری از ریزش آن دارد.
  • مکمل ها: اخیرا کارشناسان برخی از ترکیبات موجود در تخم مرغ را به صورت مکمل تهیه و بسته بندی کرده اند تا افرادی که به هر دلیلی قادر به خوردن تخم مرغ نیستند، بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

روش تهیه ماسک مو با تخم مرغ

استفاده از زرده تخم مرغ به تنهایی یکی از روش هایی است که تاثیر تخم مرغ بر ریزش مو را به خوبی نشان خواهد داد. برای این کار کافی است یک عدد زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کرده و آن را با یک چنگال به آرامی هم بزنید تا رنگ زرد آن به کرمی متمایل شود. سپس با آن را با دست یا یک برس کوچک به پوست سر و تار مو آغشته کرده و ماساژ دهید.

این کار را تا 15 دقیقه ادامه داده و پس موها را با یک حوله بپوشانید تا کمی زرده بر روی موها استراحت کند. برای شست و شوی آن می توان از یک شامپوی ملایم و معطر استفاده کرد تا بوی ضخم آن به راحتی از بین برود.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

اضافه کردن عسل و روغن زیتون به زرده، تاثیر تخم مرغ بر ریزش مو را چندین برابر خواهد کرد و علاوه بر این، منجر به افزایش درخشندگی آن نیز خواهد شد. بدین منظور یک عدد زرده تخم مرغ را با  قاشق عسل و 3 قاشق روغن زیتون ترکیب کرده و آن را به همان شیوه قبل بر روی موها بزنید. سپس آن را استراحت دهید تا اثربخشی مطلوب تری بر موها داشته باشد.

ماسک تخم مرغ و ماست

ماسک تخم مرغ و ماست

اگر علاوه بر ریزش مو، دچار خشکی و شکنندگی موها هستید، می توانید از ترکیب زرده تخم مرغ و ماست بهره مند شوید. این ماسک، ضمن افزایش استحکام تار مو و پیشگیری از ریزش آن، به حفظ رطوبت آن نیز کمک می کند. بهتر است در این مورد، از ماست ساده بدون هیچ ترکیب اضافی استفاده کنید. ماسک را 15 دقیقه بر روی موها قرار داده و سپس با یک شامپوی ملایم، شست و شو دهید.

مزیت تخم مرغ برای توقف ریزش مو نسبت به دیگر داروها

بررسی ها نشان داده که ترکیبات طبیعی تاثیرات به مراتب بیشتری بر درمان انواع اختلالات مرتبط با مو دارد، زیرا نیازهای تغذیه ای آن را برطرف کرده و معمولا عارضه جانبی در پی نخواهد داشت، به جز مواردی از حساسیت یا آلرژی که تشخیص آن بر عهده خود فرد است. تاثیر تخم مرغ بر ریزش مو از نکات شناخته شده ای است که از قدیم مورد توجه قرار داشته و حتی امروزه در ترکیب بسیاری از شامپوها نیز از تخم مرغ استفاده می شود.

در نهایت چنانکه کارشناسان مجله اینترنتی ماه اشاره کردند، علاوه بر استفاده از انواع ماسک ها، مصرف تخم مرغ در رژیم غذایی نیز تاثیر خود را بر موها و کنترل ریزش خواهد داشت. البته در کنار بهره مندی از این روش های خانگی، نباید تاثیر یک سری عوامل بر آسیب دیدگی موها را نیز کاهش داد، برای مثال ریزش و نازک شدن تار موها، یکی از عوارض استفاده از رنگ مو است که باید به حداقل برسد.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید