گوشی انعطاف پذیر سامسونگ

بر اساس شایعات مطرح شده، قرار است در نوامبر 2018 مدل جدیدی از گوشی های هوشمند سامسونگ با عنوان سامسونگ گلکسی ایکس رونمایی شود. به گفته کارشناسان شرکت سامسونگ، دیگر زمان آن فرا رسیده تا پس از چند سال دوباره طراحی گوشی های تاشو از سر گرفته شود. اما این بار با طراحی های جدید تر و البته با توجه به فناوری های به روز. اگر چه هنوز اطلاعات دقیقی از چگونگی جزئیات گوشی انعطاف پذیر سامسونگ در دست نیست، اما شایعاتی در مورد برخی از خصوصیات فنی و ظاهری آن منتشر شده که مجله ماه آنها را جمع آوری کرده است.

گوشی انعطاف پذیر سامسونگ با نام گلکسی ایکس

در حالت تا شده، می توانید بسیاری از کار های معمولی و روزانه مثل ارسال پیام یا برقراری تماس را انجام دهید. اما اگر برای گرفتن عکس یا جست وجو در اینترنت نیاز به صفحه ای بزرگتر داشته باشید، می توانید گوشی را کاملا باز کرده و از آن استفاده کنید. مطمئنا چنین شکل طراحی از نظر طراحان و مدیران سامسونگ، مزایایی داشته که تصمیم به تولید آن گرفته اند. به گفته کارشناسان، گوشی انعطاف پذیر سامسونگ در ماه نوامبر در جریان همایش فناوری های سامسونگ رونمایی خواهد شد، اما دقیقا مشخص نیست که چه زمانی می توان این گوشی را در بازار های جهانی خریداری کرد. حتی این امکان وجود دارد که سال 2018، امکان دسترسی به آن وجود نداشته باشد. بر اساس حدسیات کارشناسان، این محصول با قیمت حدودی 1850 دلار عرضه خواهد شد.

در سال 2017 شایعاتی در مورد طراحی یک محصول جدید یا همان گوشی انعطاف پذیر سامسونگ پخش شده بود که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. در حقیقت سامسونگ در تلاش بوده تا تغییر در اندازه و کیفیت را کنار گذاشته و این بار دست به خلاقیتی منحصر به فرد بزند. ظاهری شبیه به یک لپ تاپ، ولی با این تفاوت که هر دو قسمت گوشی به عنوان نمایشگر استفاده می شود.

درباره طراحی گوشی انعطاف پذیر سامسونگ بیشتر بدانید

اما طراحی گوشی انعطاف پذیر سامسونگ چگونه است؟ این سوالی است که هنوز نمی توان به صورت قطعی راجع به آن صحبت کرد. اطلاعات زیادی در این زمینه در گوشه و کنار منتشر شده، اما همه آنها در حد حدس و گمان است. آنچه که کارشناسان در مورد شکل ظاهری این گوشی حدس می زنند از این قرار است: قسمت تاشوی گوشی به سمت بیرون باز می شود و پس از باز شدن نیز، گوشی به یک وسیله عادی مثل دیگر گوشی های هوشمند تبدیل می شود، با این تفاوت که نمایشگر بزرگی در حد یک تبلت دارد. زمانی که گوشی در حال بسته قرار دارد، دو نمایشگر کوچک خواهد داشت و لنز دوربین نیز در قسمت بالایی قرار خواهد گرفت.

نمایشگر گوشی انعطاف پذیر سامسونگ قطعا فاقد نوار notch بوده و جز آن دسته گوشی هایی است که از حداکثر ظرفیت صفحه نمایش برای ارائه تصویر استفاده می کند. حسگر انگشتی نیز در قسمت پایین نمایشگر قرار خواهد گرفت. قسمت پشت گوشی، یک شکل منحنی و موج مانند دارد و در نوع خود، یک طراحی کم نظیر است. پیش از این در سال 2017 شرکت سامسونگ عکس هایی را از طراحی احتمالی گلکسی ایکس منتشر کرده بود. در این تصاویر منتشر شده، هم تصویر گوشی در حالت تا شده و هم به صورت کامل به نمایش در آمده است.

درباره طراحی گوشی انعطاف پذیر سامسونگ بیشتر بدانید

گوشی تاشو سامسونگ نمایشگر 7.3 اینچی دارد؟

در اوایل سال 2018 بود که یک منبع موثق از تولید انبوه این گوشی جدید خبر داد که نمایشگر آن از یک پنل 7.3 اینچی تشکیل شده است. با انتشار اخباری جسته و گریخته از خصوصیات فنی این گوشی، مثل نوع نمایشگر AMOLED آن در این ابعاد شگفت انگیز، کارشناسان اظهار داشتند که سامسونگ مطمئنا سود بسیار کلانی از فروش این محصول دریافت خواهد کرد و این گوشی قطعا یکی از گوشی های پرچمدار بازار خواهد بود.

در ماه می 2018، شایعاتی در مورد اندازه ی نمایشگر  گوشی انعطاف پذیر سامسونگ منتشر شد مبنی بر اینکه از 3 نمایشگر 3.5 اینچی تشکیل شده است که البته زیاد منطقی به نظر نمی رسید. باتری این گوشی، به صورت منحنی طراحی شده و احتمالا بین 3000 تا 6000 میلی آمپر قدرت خواهد داشت. ایده طراحی گوشی های تاشو یا انعطاف پذیر، مبحث جدیدی برای سامسونگ نیست و به سال 2011 باز می گردد. هر چند که اکنون نیز طراحی گوشی های تاشو و امکانات آن چیز جدیدی نیست، اما به هر حال سامسونگ از همه ی تجهیزات بروز در این گوشی استفاده کرده است.

گوشی تاشو سامسونگ نمایشگر 7.3 اینچی دارد؟

پردازنده گوشی انعطاف پذیر سامسونگ

هنوز اطلاعت دقیقی در مورد خصوصیات فنی این گوشی در دست نیست و موارد موجود نیز زیاد قابل اعتماد نمی باشد. تنها مسئله ای که کارشناسان از آن اطمینان دارند این است که گوشی انعطاف پذیر سامسونگ یکی از پیشرفته ترین و قوی ترین گوشی های سامسونگ برای نصب بازی است و البته نام این گوشی نیز گلکسی ایکس خواهد بود. اگر قرار باشد پیش بینی هایی در مورد خصوصیات فنی صورت گیرد، احتمالا پردازشگر گوشی را از نوع تراشه های جدید snapdragon و حافظه رم را 6 گیگابایت در نظر می گیرند. به احتمال بسیار قوی، دوربین این گوشی نیز دارای لنز دوگانه و با کیفیت بسیار بالا خواهد بود.

گلکسی ایکس به تعداد محدود عرضه می شود

آن چه از بررسی سایت های معتبر در عرصه فناوری به دست آمده این است که احتمالا تعداد این گوشی ها در زمان عرضه، محدود خواهد بود. شاید به این دلیل که سامسونگ در پی مشاهده عکس العمل هاست و قصد دارد تا در مدل های بعدی، طراحی بهتری ارائه دهد. قطعا همه کاربران بر این قضیه واقف هستند که سامسونگ یکی از شرکت های موفقی است که همواره به نظر مشتریان احترام گذاشته و انتقاد ها و پیشنهاد های آنان را در امر تولید و طراحی، مد نظر قرار داده است.

نکته جالب اینکه، همزمان با انتشار تصاویر مربوط به گوشی گلکسی ایکس سامسونگ، شرکت های تولید کننده  دیگری نیز در پی طراحی چنین محصولی بر آمدند. ال جی و لنوو جز این برند ها بودند که البته طرح تولید یک گوشی با این خصوصیات را پیش از این در دستور کار داشتند. اما مطمئنا، تلاش سامسونگ باعث شد تا آنها نیز به فکر افتاده و طرح های خود را عملی کنند.

نکته آخر اینکه، همانطور که گفته شد نام دقیق این گوشی هنوز مشخص نیست. طبق بررسی مجله اینترنتی ماه در برخی سایت ها و منابع جهت معرفی گوشی انعطاف پذیر سامسونگ از نام گلکسی ایکس و در برخی دیگر، نام گلکسی اف استفاده شده است. آن چه مسلم است، اینها هیچ کدام نام اصلی محصول نیست و تا زمان رونمایی از آن، باید منتظر ماند. از ما این گوشی در زمان عرضه به احتمال زیاد یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار خواهد بود.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید