کاربرد جوش شیرین برای زیبایی

جوش شیرین جز آن دسته از موادی است که تقریبا در همه آشپزخانه ها یافت شده و از آن جهت تهیه نان، برطرف کردن بوی بد یخچال و موارد دیگر استفاده می شود. اما شاید کمتر کسی نسبت به خواص و کاربرد جوش شیرین برای زیبایی و سلامت پوست اطلاعی داشته باشد. طبق بررسی های مجله سلامت ماه جوش شیرین، یکی از موثرترین ترین ترکیبات برای از بین بردن سلول های مرده پوست است که به جوان سازی و شادابی پوست و حفظ لطافت آن می کند. تحریریه مجله ماه در این بخش، به معرفی کاربرد های جوش شیرین برای پوست و زیبایی پرداخته و چند نمونه از روش های استفاده از آن را ارائه می دهد.

کاربرد جوش شیرین برای زیبایی پوست

جوش شیرین نوعی ترکیب شیمیایی است که در برخی موارد با بکینگ پودر اشتباه گرفته می شود. اما در واقع کاربردهای متفاوتی دارند. جوش شیرین به عنوان ماده ای جهت از بین بردن بوی بد پا، بوی بد یخچال، تهیه نان و انواع خوراکی های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اما چندی است که محققان در پی بررسی فواید این ترکیب شیمیایی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست ، مو و دندان هستند. در واقع ثابت شده که جوش شیرین فواید بسیاری برای زیبایی دارد که برخی از کاربرد جوش شیرین برای زیبایی را می توانید در ادامه مطالعه نمایید.

درمان آفتاب سوختگی پوست با جوش شیرین

در طول فصل تابستان که احتمال آفتاب سوختگی بسیار بالاست، همیشه مقداری جو شیرین با خود به همراه داشته باشید. جوش شیرین دارای مقداری آلکالین طبیعی است که موجب کاهش التهاب ناشی از سوزش پوست در اثر آفتاب سوختگی شده و کمک می کند تا تیرگی پوست، سریعا برطرف شود. برای درمان آفتاب سوختگی پوست با جوش شیرین مقداری از این پودر را با آب خنک مخلوط کرده، سپس پارچه ای نخی را درون ظرف آب گذاشته و به عنوان کمپرس سرد بر روی پوست، استفاده کنید. حتی می توان عضو آفتاب سوخته را درون ظرف حاوی جوش شیرین و آب خنک قرار داد.

خواص و کاربرد جوش شیرین برای دندان

جوش شیرین دارای ترکیبات شیمیایی فوق العاده ای است که به سفید شدن دندان ها و حفظ سلامت آن کمک می کند. به چند روش می توان از خواص جوش شیرین در این مورد استفاده کرد. مقداری جوش شیرین را با یک عدد توت فرنگی له شده مخلوط کنید و به دندان ها بزنید، سپس تا هر زمان که قدرت تحمل سوزش آن را داشتید، خمیر را بر روی دندان ها نگه داشته و سپس با آب بشویید.

ترکیب چند قطره عصاره گیاهی، مقداری جوش شیرین و کمی روغن نارگیل، یک خمیر دندان طبیعی و خانگی می سازد که موجب سفید شدن و براق شدن دندان ها می شود. حتی اگر موقع استفاده از خمیر دندان، مقداری جوش شیرین را با آن ترکیب کنید، می توان از خواص آن بهره مند شد. برای تهیه دهان شویه نیز کافی است مقداری جوش شیرین، یک لیوان آب و چند قطره عصاره گیاهی را مخلوط و از آن برای شست و شوی دهان و ایجاد رایحه خوش، استفاده کنید. موارد فوق بخشی از کاربرد جوش شیرین برای زیبایی دندان ها بود.

خواص و کاربرد جوش شیرین برای دندان

کاربرد جوش شیرین برای از بین بردن پوست اضافی کف پا

پا، هم وزن بدن یک فرد را تحمل می کند و معمولا در بیشتر ساعات روز نیز، در فضایی بسته و بدون اکسیژن قرار دارد. از طرفی نسبت به حفظ بهداشت و سلامت پوست پا، گاهی اوقات بسیار غفلت می شود. تحمل وزن زیاد و خشکی پوست کف پا، در دراز مدت موجب پوسته شدن پوست کف پا می شود و علاوه بر اینکه ظاهری زشت ایجاد می کند، زمینه را برای ایجاد عفونت در پا فراهم می آورد. یکی از انواع کاربرد جوش شیرین برای زیبایی ، برطرف کردن پوسته های اضافی کف پا است. مقداری جوش شیرین را در یک تشت بزرگ آب مخلوط کرده و پای خود را به مدت 10 دقیقه درون تشت قرار دهید. در طول این مدت، می توان با کمک یک برس مخصوص یا لیف، پوست های اضافی را از پا جدا کنید.

برطرف کردن خارش پوستی با جوش شیرین

یکی از انواع کاربرد جوش شیرین برای زیبایی درمان خارش پوست در اثر حساسیت می باشد. خارش پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می شود که عمده ترین آنها، وجود انواع حساسیت هاست. علاوه بر پیدا کردن عامل حساسیت و برطرف کردن آن، با کمک جوش شیرین نیز می توان تا حد زیادی این مسئله را برطرف کرد. زیرا جوش شیرین خاصیت ضد التهابی دارد و با کاهش التهاب پوست، مانع از خارش پوست می شود. مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کرده و به شکل یک خمیر درآورید. آن را بر روی ناحیه خارش گذاشته و چند دقیقه فرصت دهید. سپس می توان آن را با آب خنک شست و شو داد.

تاثیر جوش شیرین بر عفونت ناخن ها

عدم رعایت بهداشت ناخن ها، باعث رشد میکروب ها در نواحی اطراف و زیر ناخن می شود که به تدریج منجر به بد شکل شدن و زرد شدن رنگ ناخن ها خواهد شد. اما چاره کار، استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه سیب است. هر دوی این مواد، خاصیت آنتی باکتریال داشته و به نابودی عفونت منجر می شوند. مقداری جوش شیرین را در کمی سرکه مخلوط کرده و ناخن خود را به مدت 10 دقیقه در این محلول فرو کنید. تکرار این کار 2 بار در روز به مدت 1 هفته، عفونت ناخن را برطرف می کند. به طور کلی، از کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی ، برطرف کردن عفونت های پوستی است.

جوش شیری برای بستن منافذ باز پوست

خاصیت آنتی باکتریال جوش شیرین، علاوه بر تاثیری که بر برطرف کردن عفونت دارد، در بستن منافذ باز پوست نیز موثر است. زمانی که منافذ طبیعی پوست، بیش از حد معمول باز باشد، علاوه بر افزایش فعالیت غدد چربی و ایجاد زمینه جوش، عفونت و آلودگی هوا را نیز جمع کرده و موجب آسیب به پوست می شود. ترکیب آب با جوش شیرین و شست و شو صورت با آن، روشی است که در برطرف کردن این مشکل، بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

فواید جوش شیرین برای شادابی و درخشش پوست

جوش شیرین، یک اسکراب طبیعی است که سلول های مرده پوست را از بین برده و کمک می کند تا سلول های جدید پوستی با سلامت و زیبایی بیشتر، تولید شوند. استفاده از خمیر تهیه شده از جوش شیرین و آب، علاوه بر ایجاد درخشندگی و از بین بردن تیرگی پوست، فعالیت غدد چربی را محدود کرده و میزان چربی پوست را تنظیم می کند. کافی است این خمیر را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس با آب ولرم شست و شو دهید.

فواید جوش شیرین برای شادابی و درخشش پوست

نکته قابل توجه در استفاده از جوش شیرین برای حفظ سلامت و زیبایی پوست این است که جوش شیرین ممکن است موجب خشکی پوست شود. در واقع پس از استفاده، پوست کمی رطوبت خود را از دست می دهد. بنابراین طبق نظر کارشناسان مجله اینترنتی ماه ، بهترین روش جهت بهره مندی از کاربرد جوش شیرین برای زیبایی پوست ، استفاده همزمان از مرطوب کننده هاست که ضمن دو چندان کردن تاثیر جوش شیرین، خشکی پوست در اثر استفاده از آن را از بین می برد. در ادامه مقاله روش خانگی سفیدی و شادابی پوست را از دست ندهید.

[rs_post_grid cats=”289″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید