هواوی وای 7 پرایم 2018

پس از تولید و فروش محصولات سری P مانند هواوی پی اسمارت، که از بهترین و تاپ ترین تولیدات هواوی بودند و با قیمت بالایی عرضه می شدند، این شرکت چینی دوباره به تولید گوشی های ارزان قیمت روی آورده و محصولی را با قیمت 170 یورو با نام وای 7 پرایم روانه بازار کرده است. البته ممکن است این محصول در برخی بازار های جهانی با عنوان نوا 2 لایت نیز شناخته شده باشد. کارشناسان مجله ماه، مقاله ای در مورد خصوصیات فنی و ظاهری هواوی وای 7 پرایم 2018 تهیه کرده اند که در ادامه ارائه خواهیم نمود.

مشخصات فنی هواوی وای 7 پرایم 2018

به گفته برخی کارشناسان، هواوی وای 7 پرایم 2018 شباهت هایی با نمونه آنر 7A دارد. اما در بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که مدل وای 7 پرایم دارای طراحی به مراتب شیک تر، ظرفیت رم بیشتر و نمایشگری پیشرفته تر است. علاوه بر این، دوربین اصلی آن نیز دارای لنز دوگانه است. از جمله خصوصیات فنی این گوشی عبارتند از:

  • جنس بدنه: تماما پلاستیک با ابعاد 158*76*7 میلی متری و وزن 155 گرم
  • نمایشگر: 5.99 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1440*720 پیکسل و تراکم 269 پیکسل در هر اینچ
  • پردازشگر: Qualcomm snapdragon 430 با ظرفیت رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت با قابلیت نصب کارت حافظه
  • دوربین اصلی: دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی با کیفیت فیلم برداری 1080 پیکسل، 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسل
  • سیسبم عامل: MIUI 8
  • ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپر

وای 7 پرایم با طراحی تکراری

به محض بیرون آوردن گوشی از درون جعبه، متوجه خواهید شد که شکل ظاهری آن چیز جدیدی نیست، زیرا قبلا هم در گوشی های سری آنر مانند هواوی آنر 10 این نوع طراحی را تجربه کرده بودیم. قسمت جلوی گوشی دارای یک قاب تیره رنگ در اطراف نمایشگر است به همراه لوگوی شرکت که در بالای آن درج شده. لنز دوربین سلفی و بلندگوی تماس در لبه بالایی این نوار قرار دارد.

در قسمت پشت گوشی نیز همانند اغلب مدل های آنر، یک حسگر انگشتی و دو لنز دوربین واقع شده است. لنز دوربین اصلی در گوشه بالا سمت چپ و به صورت افقی قرار گرفته است. حسگر انگشتی نیز در نیمه بالایی گوشی و در مرکز طراحی شده است که به نظر می رسد دسترسی به آن آسان است.

از آن جایی که کل قاب و پنل پشت گوشی از پلاستیک ساخته شده، وزن گوشی بسیار کم است، چیزی در حدود 155 گرم. در کنار وزن کم، ضخامت 7 میلی متری هواوی وای 7 پرایم 2018 نیز موجب شده تا کار با آن راحت باشد و نگهداشتن گوشی با یک دست، امکان پذیر باشد. لبه های گوشی دارای یک حالت درخشندگی بسیار زیباست که رنگی متفاوت با رنگ پنل پشتی دارد.

علی رغم وجود سنسور تشخیص چهره، اغلب کاربران استفاده از حسگر انگشتی را ترجیح می دهند. شاید به این دلیل که این سنسورها به اندازه نمونه های به کار برده شده در گوشی های اپل، کارآیی ندارد. لبه بالایی گوشی تقریبا خالی است و مورد خاصی در آن جا گنجانده نشده است. اما جک هدفون، پورت USB مخصوص شارژ و اسپیکر، در لبه پاییی قرار دارد. لبه سمت راست نیز که محل قرار گیری دکمه پاور و تغییر ولوم صداست.

نمایشگر هواوی وای 7 پرایم 2018

هواوی جز آن دسته تولید کنندگانی است که طراحان آن به نمایشگر های Full view اعتقادی ندارند و حتما می بایست از یک قاب تقریبا ضخیم در اطراف نمایشگر استفاده کنند. نمایشگر هواوی وای 7 پرایم 2018 از یک پنل 5.99 اینچی ( بهتر است آن را 6 اینچی در نظر بگیریم ) تشکیل شده که از نوع IPS LCD است و دارای رزولوشن 1440. 720 پیکسلی است.

در واقع این میزان رزولوشن برابر است با 269 پیکسل در هر اینچ. این پنل، جز پنل های بزرگ به حساب می آید. وجود چنین نمایشگر بزرگی برای تماشای فیلم و انجام بازی، مناسب است. برای بررسی عملکرد این نمایشگر، باید قیمت محصول را در نظر بگیریم. به طور کلی، این میزان رزولوشن و ارائه رنگ، زیاد جالب توجه نیست. اما باید توجه داشت که این میزان شفافیت و کنتراست در مقایسه با این قیمت، مناسب است.

نمایشگر هواوی وای 7 پرایم 2018

هواوی وای 7 پرایم با سیستم عامل MIUI

سیستم عامل اصلی هواوی وای 7 پرایم 2018 نمونه چینی MIUI است که بر اساس طراحی اندروید برنامه ریزی شده است. برای آن دسته از کاربرانی که پیش از این از محصولات هواوی استفاده کرده اند، کار با این گوشی راحت است. اما اگر برای اولین بار قصد استفاده از این نرم افزار را دارید، توجه داشته باشید که محیط آن تفاوت های عمده ای با اندروید دارد.

یکی از خصوصیات جالب این نرم افزار، امکان تنظیم موارد گوناگون در گوشی است. از رنگ پس زمینه و طرح آن گرفته تا تغییر شکل آیکون ها و موارد از این دست که می توانید به سلیقه خود آن را تغییر دهید. امکان دانلود پس زمینه های مختلف نیز با برنامه های ویژه وجود دارد.

از آن جایی که این نرم افزار، چینی است نسخه اصلی آن، برنامه های کاربردی Google را پشتیبانی نمی کند. اما برای آن دسته از کاربرانی که خارج از چین هستند، یک سری اپلیکیشن های کاربردی Google به صورت پیش فرض قرار داده شده است.

هواوی وای 7 پرایم با سیستم عامل MIUI

عملکرد هواوی وای 7 پرایم 2018

تراشه به کار رفته در هواوی وای 7 پرایم 2018 از گروه Qualcomm و از نوع Snapdragon 435 است. اگر چه سرعت این پردازشگر در برابر نسخه های جدید بسیار کمتر است، اما در مجموع پاسخگوی دیگر امکانات این گوشی می باشد. نصب و اجرای برنامه های کاربردی و تعدادی از بازی ها در آن، مشکل خاصی در بر نخواهد داشت.

رم این گوشی دارای ظرفیتی 3 گیابایتی است و حافظه داخلی آن 32 گیگابایت گنجایش خواهد داشت. مطمئنا این میزان حافظه برای یک کاربر به ویژه جوان، بسیار کم است. خوشبختانه طراحان امکان اتصال کارت حافظه را نیز در این گوشی فراهم کرده اند.

عملکرد هواوی وای 7 پرایم 2018

عکاسی با Y7 Prime

هواوی در همه محصولات خود، در تلاش است تا کیفیت دوربین را با توجه به قیمت محصول، به بهترین شکل ارائه دهد. دوربین اصلی هواوی Y7 Prime دارای دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی است. لنز 2 مگاپیکسلی این دوربین، بیشتر به جهت بعد بخشیدن به عکس و بهتر شدن کیفیت عکس های پرتره به دوربین اصلی اضافه شده است. عکس های پرتره عکس هایی هستند که در آن موضوع عکس برجسته شده و پس زمینه آن، محو می شود.

با کمک حالت پرتره و قابلیت Wide Aperture، این امکان وجود دارد تا عکس هایی را که به صورت عادی گرفته شده، برجسته کرد. در واقع هر قسمت از تصویر را که مایل باشید، می توانید با کمک این امکانات بعد ببخشید و پس زمینه آن را محو کنید. این دوربین دارای قابلیت HRD نیز هست که البته آن را باید به صورت دستی، تنظیم و فعال نمود. کیفیت عکس ها در حالت معمولی مناسب است و همانند دیگر دوربین ها، در محیطی با نور کم، عکس ها کمی تار می شوند. دوربین جلو، دارای یک لنز 8 مگاپیکسلی است که کیفیت عکس های آن با در نظر گرفتن قیمت گوشی، مطلوب و قابل قبول است.

عکاسی با Y7 Prime

ظرفیت باتری وای 7 پرایم

برای یک گوشی با این خصوصیات وجود یک باتری 3000 میلی آمپری مناسب به نظر می رسد، هر چند که برخی کاربران باتری حجیم تری را برای یک نمایشگر 6 اینچی تصور می کنند. اما به هر حال باتری هواوی وای 7 پرایم 2018  نیاز شما را برای یک روز کامل برطرف کرده و مطمئنا تا آخرین ساعات شب، نیاز به شارژ مجدد آن نخواهید داشت. اما متاسفانه سیستم شارژ این باتری، همان پورت های قدیمی USB است که مدت زمان زیادی را برای شارژ نیاز دارد. طبق ارزیابی مجله اینترنتی ماه عملکرد این گوشی در مقایسه با قیمت آن مطلوب است و می تواند جزو بهترین گوشی های موجود در بازار باشد.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید