هواوی پی اسمارت

یکی از جدیدترین محصولات شرکت چینی هواوی، مدل هواوی پی اسمارت یا p smart است که با قیمت مناسبی در بازار عرضه میشود. این گوشی علی رغم قیمت کم، قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. صفحه ی 5/65 اینچی و بدنه آلومینیومی نمای زیبایی به این گوشی بخشیده است.

بررسی گوشی هواوی پی اسمارت –  p smart

این محصول در فوریه 2018 وارد بازار شد و برای اولین بار در کشور انگستان مورد استقبال کاربران قرار گرفت. P smart از نظر ظاهری بسیار جالب به نظر میرسد و دارای سه رنگ است: مشکی، طلایی و آبی تیره. جنس بدنه گوشی آلومینیومی است که البته رنگ آن مات است. همین مات بودن رنگ، حسگر انگشتی پشت گوشی را نسبت به نمونه های شیشه ای، بهتر به نمایش میگذارد. از دیگر مزیت های بدنه آلومینیومی، این است که در اثر برخورد با اجسام، زیاد دچار خط و خش نمیشود.

دکمه ی پاور و تغییر میزان صدا، همرنگ گوشی و در سمت راست آن قرار دارد. فاصله ی موجود میان نمایشگر و لبه ی گوشی در قسمت پایین، فقط 9 میلی متر است. به هر حال پی اسمارت یک گوشی ساده و در عین حال با طراحی زیبا و جالب است. فناوری حسگر انگشتی که در بیشتر محصولات Huawei در قسمت جلوی گوشی قرار داشت، در این مدل در قسمت پشت تعبیه شده است و دقیقا همانند مدل های دیگر، فقط برای باز کردن قفل صفحه مورد استفاده قرار میگیرد. قابلیت های دیگر حسگر انگشتی که در این مدل وجود ندارد، مثل پاسخ دادن به تماس ورودی یا گرفتن عکس است.

عملکرد هواوی p smart

سمت چپ گوشی، محل قرار گرفتن سیم کارت است. این گوشی، قابلیت نصب دو سیم کارت را دارد، اما به جای سیم کارت دوم، میتوانید ازکارت حافظه microSD هم استفاده کنید. البته نکته ی قابل توجه این است که از حافظه ی جانبی، برای ذخیره ی برنامه نمیتوان استفاده کرد. فقط میتوان فایل هایی مثل عکس و موزیک را بر روی آن قرار داد.

عملکرد هواوی p smart

ورودی میکروفن هم در پایین گوشی قرار دارد. بلندگو و پورت USB نیز در سمت پایین گوشی است.P smart برای اتصال به دستگاه های دیگر، از پورت microUSB استفاده میکند. علاوه بر این، قابلیت پخش رادیو FM م در آن وجود دارد. همانند دیگر محصولات شرکت هواوی، این مدل نیز از نرم افزار ساخت خود شرکت با نام EMUI استفاده میکند. از ویژگی های عمده ی این نرم افزار، امکان دسترسی ساده و سریع به برنامه ها یا مخاطبین است یا امکان تغییر سریع و همزمان تنظیمات.

EMUI هواوی پی اسمارت

یکی از قابلیت های EMUI دکمه ی چند منظوره ی موجود در پایین صفحه نمایش است. استفاده از این دکمه موجب میشود شما بتوانید دو برنامه را به صورت همزمان راه اندازی کرده و با آن کار کنید. بدین معنی که همزمان با باز بودن یک برنامه، میتوانید برنامه ی دیگری را نیز استارت زده، بدون اینکه نیاز به بستن محیط قبلی باشد. کاربرانی که خارج از اروپا قصد استفاده از هواوی پی اسمارت را دارند، باید دقت داشته باشند که امکان دسترسی به LTE 1/3/7/8/20 در خارج از اروپا وجود ندارد. کاربران در ایالات متحده نیز نمیتوانند از فرکانس های 850 و 1900 مگاهرتز در این گوشی استفاده کنند.

عجیب است که با وجود پیشرفت هایی که شرکت هواوی در زمینه ی فناوری های بروز داشته، چنین محدودیتی را برطرف نکرده است. علاوه بر سیستم رادیویی، wifi این مدل نیز، با محدودیت هایی رو به رو است. مشکل دیگر هواوی پی اسمارت عملکرد ضعیف GPS در مقایسه با برندها و مدل های دیگر است. همان طور که گفته شد، یکی از قابلیت های این گوشی، امکان استفاده از دو سیم کارت است. البته سیم کارت دوم را باید جایگزین  micro SD کارت کرد. در صورت نصب دو سیم کارت، فقط یکی از آنها امکان مکالمه از طریق wifi را فراهم میکند. خصوصیت عمده ی Huawei p smart بهره مندی از دو دوربین با کیفیت عالی است که تقریبا دیگر معایب آن را کمتر میکند.

دوربین هواوی پی اسمارت

کیفیت و دقت دوربین اصلی، 13 مگاپیکسل است. البته این میزان دقت، نسبت به مدل هایی مثل هواوی پی 10 قدری کمتر است، اما به هر حال در نوع خود، مناسب به نظر میرسد. دوربین جلویی گوشی با دقت 8 مگا پیکسل است که افکت های مختلفی نیز برای تنظیمات عکس در حافظه دارد. البته کیفیت این افکت های اعمال شده بر روی عکس، در دوربین اصلی، بیش از دوربین جلویی یا همان سلفی است.

از جمله وسایلی که به همراه گوشی، به فروش میرسد، یک هدفون، یک شارژر 2A و یک کابل microUSB است. علاوه براین، یک صفحه ی ضد خش نیز جز محتویات جعبه ی این گوشی است.

دوربین هواوی پی اسمارت

مشخصات فنی هواوی پی اسمارت

اگر بخواهیم در یک نگاه خصوصیات و مشخصات فنی هواوی پی اسمارت را برشماریم:

  • اندازه ی صفحه نمایش: 5/56 اینچ و از نوع LED
  • پردازشگر:HiSillicon kirin 659
  • RAM: 4 گیگا بایتی
  • حافظه ی داخلی: 64 گیگا بایت
  • پشتیبانی ازSD micro تا 265 گیگا بایت
  • قابلیت نصب 2 سیم کارت
  • حسگر انگشتی برای باز کردن قفل صفحه
  • ابعاد گوشی:150/72/7 میلی متر
  • وزن: 165 گرم

از جمله معایب این گوشی

باتری گوشی از نوع 3000mAh است که برای شارژ شدن نیاز به زمانی طولانی دارد و قابل جا به جایی نیست. صفحه ی اصلی گوشی، ضد خش و ضد آب نیست. فقط برای جلوگیری از آسیب صفحه، یک محافظ در بسته بندی گوشی قرار دارد. این گوشی دماسنج و فشار سنج ندارد و فاصله ی حسگر انگشتی با لنز دوربین بسیار کم است. چنین به نظر میرسد که اغلب محصولات شرکت هواوی یک خصوصیت مشترک دارند و آنهم کیفیت بالای دوربین است و از طرفی محدودیت هایی نیز دارند که در اغلب محصولات دیده میشود. مثل سرعت کم باتری در شارژ کردن و یا ضد آب نبودن بدنه ی گوشی. اگر مایلید تا در مورد تولیدات شرکت هواوی بیشتر بدانید میتوانید به مقالات هواوی نوا 2 پلاس، هواوی آنر و همچنین هواوی میت 10 لایت نیز در همین مجله اینترنتی سری بزنید.

به نظر کارشناسان مجله اینترنتی ماه، شاید اینها برای یک تلفن هوشمند زیاد جالب نباشد اما به هر حال محصولات این شرکت، قیمت های معقولی دارند و این امکانات نیز برای یک استفاده ی معمولی از تلفن هوشمند کافیست.

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”6″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)