راهنمای سفر به اروپا

هر کشوری، تفاوت ها و خصوصیات خاص خود را دارد. حتی اگر هر تابستان نیز به اروپا سفر کنید، طبق راهنمای سفر به اروپا در مجله ماه مناطق گردشگری جدیدی برای دیدن، وجود دارد.

چرا سفر به اروپا

از آنجایی که اغلب افراد در هر جای دنیا، تابستان را برای گشت و گذار و مسافرت انتخاب میکنند، معمولا تورهای گردشگری در این فصل رونق بیشتری دارند و راهنمایی هایی که انجام میدهند، بیشتر در مورد تفریحات و گشت و گذار تابستانه است. عموما برای افراد، مسافرت تابستانه دلنشین تر و خاطره انگیز تر خواهد بود. اروپا قاره ای برای همه ی سلیقه هاست، از زیبایی های پاریس گرفته تا کافی شاپ های شگفت انگیز در آمستردام و سواحل یونان. حتی اگر امکان گشتن تمامی نقاط اروپا برای شما فراهم نباشد، در هر جای آن، سواحل شگفت انگیز، معماری های چشم نواز و غذاهای متنوع، نظر شما را به خود جلب میکند

راهنمای نقاط گردشگری اروپا

جزایر یونان، مرکز تفریحات تابستانه است. جزیره Los یک جزیره مرکزی،  Kotو Crate یک مکان پرطرفدار و توریست پذیر،  Santorini یک جزیره تاریخی، Mykonos یک جزیره لاکچری و paros یک منطقه آرام و به دور از هیاهوست. به دلیل وجود جزایر متعدد، همیشه میتوان مکانی برای تفریح، پیدا کرد.

راهنمای نقاط گردشگری اروپا

مسافرت با قطار

سیستم راه آهن بین المللی اروپا، بسیار معروف و شناخته شده است. برای جابه جایی میان کشورهای اروپایی، استفاده از قطار هیجان انگیز و در عین حال، ارزان تر است. سفر با قطار نه تنها شگفتی ها و لذت خاص خود را دارد، بلکه امکان دیدن استان ها و مناطق مختلف نیز برای شما فراهم میشود.

گردش در پاریس

به گفته اغلب مردم، پاریس شهر نورهاست. بدون شک اولین دقایق حضور شما در این شهر، شما را محو زیبایی ها و شگفتی های خود میکند و عاشق غذاها، مناظر، تاریخ و فضای دلنشین آن میشوید. دیدن تمام زیبایی های پاریس و تجربه ی تمام شگفتی های آن، نیاز به چند سال زمان دارد. اما به هرحال، در طول این چند روز هم میتوانید از زیبایی های آن مانند برج ایفل، لذت ببرید.

راهنمای سفر به اروپا و شهرهای مختلف

شمار شهرهای زیبا و منحصر به فرد اروپا، بیش از 100 شهر است. اما عمده ی آنها که باید حتما در لیست گردشگری شما برای سفر به اروپا قرار گیرد شامل: لندن، پاریس، ادینبرگ، آمستردام، برلین، بارسلونا، لیسبون، تالین، فلورانس و استکهلم است. البته ناگفته نماند که بخش هایی از اروپای شرقی نیز مکان هایی برای بازدید دارد که شاید برای ما ایرانی های ارزان تر باشد و قابل تامل تر، مانند جاذبه های گردشگری ترکیه!

سفر به کوهستان آلپ

اگر به قصد اسکی در زمستان یا کوهنوردی در تابستان به اروپا سفر میکنید، کوهستان آلپ را فراموش نکنید. از ایتالیا، فرانسه و هلند میتوانید به این منطقه بکر دسترسی داشته باشید. بی شک جذاب ترین مناظر طبیعی در اروپا، در آلپ و دامنه های آن قرار دارد.

از دیگر فعالیت هایی که در اروپا میتوان انجام داد را می توان به این موارد اشاره کرد؛ سفر به آمستردام، گشت و گذار در بارسلونا، سفر به برلین، لندن، اسکاندیناوی، پرتغال، قایق رانی در رودخانه های فرانسه، دیدن مناطق طبیعی ایسلند و بهره بردن از نوشیدنی های معروف Oktoberfest.

هزینه ی سفر به اروپا

پیدا کردن یک جای مناسب با قیمت منطقی برای اقامت در اروپا، کار چندان سختی نیست. هزینه یک شب اقامت در یک هتل آپارتمان معمولی 14-18 یورو است، که این قیمت بستگی به تعداد اتاق ها دارد. برای مثال یک اتاق 6 تخته در برلین، هرشب 15 یورو و در پاریس 32 یورو است. بالاترین قیمت کرایه ی اتاق در اروپا متعلق به پاریس است و ارزان ترین آن مربوط به یونان است.

هزینه ی سفر به اروپا

طبق برآورد ما درمورد هزینه های سفر به اروپا، هزینه اقامت در کمپ ها و اقامتگاه های عمومی برای هرشب، 15-9 یورو است. این قیمت، معادل قیمت رزرو هتل در اروپای شرقی است. اگر در این اقامتگاه ها به دنبال اتاق شخصی هستید، باید 55-27 یورو هزینه کنید. اغلب هتل ها و کمپ ها دارای wifi، تلفن و صبحانه ی رایگان هستند. البته قبل از رزرو، باید همه ی این موارد را بررسی کنید.

رستوران های خوب اروپایی

در اروپا پیدا کردن رستوران و فراهم کردن غذا، با توجه به بودجه هر فرد، کاری آسان تر از حد تصور است. برای مثال در مناطق غربی اروپا که قیمت ها قدری بالاتر است، خوردن یک ساندویچ یا چند برش پیتزا، برای شما 7-4 یورو هزینه در بر خواهد داشت. البته این نوع غذاها با این قیمت های مناسب بیشتر در ایستگاههای اتوبوس و قطار هستند و روزانه 25-13 یورو هزینه غذای شما در این رستوران هاست. البته قیمت غذا در مناطق شرقی اروپا، کمتر از مناطق غربی است. در واقع هزینه غذا برای هر نفر در شهرهای شرقی اروپا، 9 یورو است.

اگر در فروشگاه هایی مثل Lidi، Profi، Aldi،  Penny marketخرید کنید، حتما در هزینه ها صرفه جویی بیشتری خواهید داشت. یکی از هزینه هایی که حتما قبل از سفر باید برای آن برنامه ریزی کرد، هزینه های حمل و نقل است، باید مشخص کنید که با چه وسیله ای قصد جابه جایی دارید. بلیط مترو در هر مسیر، در اغلب کشورهای اروپایی 2 یورو است. البته قیمت بلیط بستگی به نوع قطار نیز دارد، پر سرعت یا کم سرعت . استفاده از قطارهای کم سرعت، تا 50 درصد به کاهش هزینه ها کمک میکند.

هزینه های مربوط به سرگرمی و تفریحات، به مکان های مد نظر شما بستگی دارد. برای مثال هزینه تهیه بلیط برای دیدن برج ایفل، 17-7 یورو است و یا دیدن از کاخ versailes و باغ های اطراف آن، 25 یورو است. شرکت در تورهای دوچرخه سواری و قایق سواری نیز، 30-24 یورو هزینه دارد.

راهنمای سفر ارزان به اروپا

برای خوردن غذا، نیازی نیست حتما به دنبال رستوران باشید، در طول گشت و گذار روزانه، میتوانید ساندویچ های کوچکی که در فروشگاه ها عرضه میشود را تهیه و در حین پیاده روی، میل کنید. هزینه های اقامت در هتل، بخش عمده مخارج یک سفر است. با کمک  couchsurf میتوانید هموطنان خود را در آن کشور پیدا کرده، محل اقامتی کرایه کنید و هزینه ها را به اشتراک بگذارید. در بعضی کشورها، اهالی به مسافران اجازه میدهند تا در حیاط منزلشان چادر زده و اقامت داشته باشند.

برای رفت و آمد، بهتر است از اتوبوس استفاده کنید زیرا از مترو ارزان تر است و برای خرید مایحتاج، به دنبال فروشگاه های همیشه تخفیف باشید. همچنین به گفته کارشناس مجله اینترنتی ماه با استفاده از کارت دانشجویی یا دانش آموزی، تا 50 درصد در تهیه بلیط، تخفیف بگیرید. اینها همگی راهکارهایی بود در جهت راهنمای سفر به اروپا برای شما مخاطب عزیز، با ما در مجله ماه همراه باشید.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”6″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)