هزینه های سفر به اروپا

هدف ما این است تا راهکارهایی را برای کمک به برنامه ریزی های شما در مورد هزینه های سفر به اروپا ارائه دهیم. برای رسیدن به این هدف برخی از هزینه های تقریبی یک سفر کوتاه تابستانی در اروپا را جمع آوری کرده و بررسی می کنیم.

برای سفر به اروپا چه میزان باید هزینه کرد؟

برای اغلب افراد، پس انداز به منظور تامین هزینه ی سفر در ایام تعطیلات، بسیار هیجان انگیز است، به ویژه زمانی که پول فراهم شده و در حال برنامه ریزی برای یک مسافرت هستند. اما گروهی دیگر از مردم، برنامه ریزی کردن برای هزینه ی سفر را، کاری بیهوده می دانند و معتقدند در سفر، باید فقط لذت برد و اگر هم پس انداز تمام شد، نهایتا سفر را در همان جا به اتمام رسانده و یا از بقیه درخواست کمک می کنند. راهکار اول منطقی تر به نظر می رسد، یعنی پیش از سفر، برنامه ریزی های لازم انجام شود، هزینه ها برآورد شود تا در طول سفر مشکل مالی به وجود نیاید.

برآورد هزینه های سفر به اروپا

مورد اول، هزینه های حمل و نقل، مثل بلیط هواپیما و هزینه ی رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی است. البته هزینه های دیگری مثل تهیه ویزا، بیمه ی سفر و احیانا تمدید پاسپورت نیز وجود دارد. بعضی افراد، برای صرفه جویی در هزینه های سفر، بیمه را از لیست خارج می کند. که البته کار اشتباهی است.

برآورد هزینه های سفر به اروپا

در واقع تامین بیمه و امنیت سفر، از ضروریات است. برای برآورد هزینه، پیش از خرید بلیط و تهیه ی ویزا، باید مشخص کنید که قصد سفر به کجا را دارید، مدت زمان حضور شما در آن جا چه قدر است و قصد بازدید از چه مکانی هایی را دارید؟ علاوه بر این تعداد اعضا نیز در برنامه ریزی های مالی اهمیت دارد. از طرفی هدف شما و برنامه ی شما برای سفر نیز در تامین هزینه های مالی تاثیر گذار است. باید مشخص کنید که قصد اقامت در یک هتل معمولی و تفریحات ارزان قیمت را دارید یا حضور در یک هتل لوکس و 5 ستاره.

سفر ارزان به اروپا

  • هزینه پرواز: 650 دلار
  • هزینه ی حمل و نقل عمومی: 400 دلار
  • اقامت در هتل: 950/1 دلار( هر شب 150 دلار)
  • گشت و گذار: 200 دلار
  • غذا: 560 دلار
  • هزینه های جانبی و پیش بینی نشده: 200 دلار
  • کل: 960/3 دلار

البته این میزان هزینه، بستگی به مقصد سفر شما دارد. برای مثال هزینه ی کلی سفر به لندن برای دو هفته، 600/9دلار، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و یونان برای مدت یک ماه، 910/1 دلار، بارسلونا به مدت 3 هفته 781/12 دلار است. باید توجه داشت که هزینه های گفته شده، یک میزان تقریبی است و ممکن است موارد دیگری نیز به آن ها اضافه شود. یک برنامه ریزی خوب، شامل همه ی موارد ضروری و پیش بینی نشده است که ممکن است در طول سفر به وجود آید.

یک سفر در حد متوسط (نه ارزان قیمت نه لاکچری) برای هر نفر در یک روز شامل غذا، اقامت، گشت و گذار و خرید، 100-150 دلار است. البته این میزان معمولی است. شما می توانید هرکدام از این هزینه ها را به تشخیص خود، کسر کنید یا برای لذت بیشتر، هزینه های بیشتری به آن اضافه کنید. بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای برنامه ریزی و تامین بودجه ی سفر، نگاهی به قیمت ها، مکان های دیدنی، هزینه های حمل و نقل و موارد دیگر در آن کشور داشته باشید. این جست وجو و بررسی، می تواند به شما در برآورد هزینه برای هر فرد، کمک کند. برای مثال، جست و جو کنید که آیا هتل محل اقامت شما، امکانات آشپزی را دارد یا شما باید برای تهیه غذا، بیرون بروید؟

راهنمای سفر به اروپا

محاسبه هزینه های مصرفی برای دیدن از مکان های دیدنی و تاریخی نیز می تواند به شما در مدیریت هزینه های سفر کمک کند. برای مثال، مکان مورد نظر، نیاز به صرف هزینه به عنوان ورودی دارد یا خیر؟ البته در نظر بگیرید که برای مثال جاذبه های گردشگری ترکیه به نسبت سایر نقاط گردشگری در جهان ممکن است هزینه کمتری در بر داشته باشد، اما باز هم نیاز به بررسی است.

به هر حال، سفر به اروپا، در کنار تمام لذت و هیجانی که دارد، هزینه هایی را نیز در برمی گیرد. آن چه که باید مورد توجه قرار داد، داشتن یک برنامه ریزی صحیح در این گونه سفرهاست. این برنامه ریزی های و مدیریت هزینه، مانع از هدر رفتن پول شما می شود. اما نکته ی اصلی این است که شما قرار است از سفر خود لذت ببرید. پس زیاد از حد هم به مسائل مالی تکیه نکنید. بهتر است بیشتر به لذت بردن از مکان های تفریحی، خرید از فروشگاه ها و دیدن مناظر طبیعی فکر کنید.

علاوه بر همه ی این موارد، سعی کنید قبل از آغاز سفر، در مورد همه چیز به توافق برسید. زیرا اختلاف نظر به خصوص در میان فرزندان ممکن است سفر را به کام شما تلخ کند. لیستی از سرگرمی ها و فعالیت های مورد علاقه ی خود را آماده کرده و با توجه به بودجه، در مورد آن تصمیم گیری کنید.

و نکته ی آخر این که، سفر یعنی لذت بردن از امکانات و سرگرمی هایی که در محل زندگی خود، آن ها را تجربه نکرده اید. پس سعی کنید از پس انداز خود، به نحو احسنت بهره ببرید. اگر پس انداز شما برای سفر به شهرهای بزرگ اروپایی کافی نیست، مهم نیست. گاهی میتوانید تجربه ی سفر به شهرهای کوچک و ناشناخته را نیز تجربه کنید.

شهر های ارزان قیمت اروپا

Wrocław در لهستان، استانبول در ترکیه، سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا، کی یف  در اوکراین،Varna  در بلغارستان، Sarajevo در بوسنی و هرزه گویین، گردشگری شهر مسکو در روسیه، آتن در یونان،Naples  در ایتالیا، هامبورگ در آلمان، لیسبون در پرتغال و بسیاری از دیگر شهرها.

اروپا یکی از گران ترین مناطق دنیا برای سفر است. دیدنی ها و شگفت های بسیاری در این قاره در انتظار شماست. اما به هرحال هر کدام هزینه ی خاص خود را دارد. کشورهای اروپایی غربی به نسبت دیگر مناطق اروپا، هزینه های بیشتری برای یک سفر خوب و هیجان انگیز، نیاز دارد. اغلب توریست ها نیز، این مناطق را مقصر گردشگری خود قرار میدهند، که البته توریست پذیر بودن این قسمت از اروپا، باعث تنوع در قیمت ها شده، یعنی هرکس بسته به میزان پس انداز خود برای سفر، می تواند از گشت و گذار در این ناحیه لذت ببرد.

رزرو کردن هتل در فصول گوناگون، فرآیند مخصوص به خود را دارد. در فصل های سرد سال، در لحظه می توانید یک هتل مناسب و اتاق مورد نظرتان را پیدا کنید. اما در فصول گرم که شمار گردشگران بیشتر است، بهتر است قبل از حرکت، اقدام به رزرو اتاق نمایید. امیدواریم راهنمایی ما در این مقاله که حاصل تلاش کارشناسان مجله اینترنتی ماه بود، برای اهداف گردشگری شما مثمر ثمر واقع شده باشد.

[rs_post_grid cats=”37″ show_author=”no” post_per_page=”4″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)