آی او اس 12

نرم افزار جدید طراحی شده توسط شرکت اپل با نام آی او اس 12 ( IOS 12 ) بیشتر بر بالا بردن کیفیت و عملکرد بهتر تاکید دارد تا اضافه کردن آپشن های جدید. پس از رونمایی از نمونه اولیه این نرم افزار در ژانویه، سرانجام انتظار کاربران و البته شرکت های سازنده به پایان رسید و این محصول بی نظیر روانه بازار شد و اکنون نیز قابل دسترس است. هم زمان با به کارگیری این نرم افزار در نسل جدید آیفون، مانند مدل های جدید آیفون و آیپد، دیگر برند های تولید کننده محصولات ارتباطی و الکترونیکی نیز به دنبال بهره مندی از خصوصیات ویژه این نرم افزار هستند. با مجله ماه همراه باشید.

آی او اس 12 با قابلیت های شگفت انگیز

با هر بار به روز رسانی و طراحی یک نسخه جدید سیستم عامل، این سوال برای کاربران ایجاد می شود که آیا با آمدن این نسخه جدید، نمونه قبلی موجود در گوشی آن ها نیاز به تعویض دارد و آیا سرعت و قابلیت های نرم افزار موجود با نمونه جدید غیر قابل برابری است؟

بر خلاف تصور اغلب کاربران و البته بر خلاف نمونه های قبلی اپل، آی او اس 12 این بار از نظر ظاهری دچار تغییرات زیادی نشده و بیشتر تمرکز طراحان بر عملکرد فنی و بالا بردن کیفیت نرم افزار بوده است.

تجربه کار با وسایل ارتباطی نشان داده که هر چه قدر شما آشنایی بیشتری با امکانت یک ابزار داشته باشید، بهتر می توانید از امکانات آن استفاده کنید. اپل نیز بر اساس همین رویکرد، در آی او اس 12 بیشتر قصد معرفی امکانات را دارد و از ایجاد و طراحی موارد جدید خودداری کرده است. از جمله محصولاتی که از این برنامه پشتیبانی می کنند: آیفون ایکس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، آیفون 7 و 7 پلاس، آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، آیفون اس ای، آیفون 5 اس، آیپد پرو، آیپد 2018، آیپد ایر، آیپد مینی 2 و 3 و آیپد مینی 4

افزایش سرعت عملکرد برنامه ها تا 40 درصد

رویکرد اصلی اپل در طراحی آی او اس 12 بالا بردن کیفیت عملکرد در آن بوده است، به طوری که تا 40 درصد سرعت عملکرد برنامه ها و تا 70 درصد، سرعت عملکرد دوربین افزایش داشته است. گذشته از این که تا چه حد این آمار ها درست بوده اخیر در عمل می توان بهبود کیفیت این نرم افزار را مشاهده کرد.

افزایش سرعت عملکرد برنامه ها تا 40 درصد

اگر چه نصب این نرم افزار بر روی یک گوشی قدیمی یا آیپد می تواند به خوبی سرعت و دقت بالای آن را مشخص کند، اما برای درک عملکرد آی او اس 12 بهتر است از جدید ترین آیفون یا آیپد استفاده کرد تا دقیقا بهبود وضعیت سرعت آن مشاهده شود. این خصوصیت IOS، یعنی قابلیت نصب بر روی گوشی های قدیمی، یکی از خصوصیات بارز این نرم افزار است که آن را از اندروید متمایز می کند.

آی او اس 12 این امکان را فراهم آورده تا کاربر به جای مواجه با آپشن های جدید، بداند چه طور از امکانات موجود بهره کافی را ببرد. در حقیقت، بیشتر تلاش طراحان در این نمونه نرم افزار جدید این بوده تا بتوانند مخاطبان را با دیگر قابلیت های موجود آشنا کنند و تا حد ممکن، کیفیت نرم افزار را بالا ببرند.

نمایش اعلان ها در آی او اس 12

مطمئنا هر کاربری با تعداد زیاد لیست اعلان ها در آیفون و آیپد آشنایی دارد. اعلان مربوط به پیام کوتاه، اعلان شبکه های اجتماعی، ایمیل و تیتر اخبار. اگر شخصی چندین بار برای شما پیامی بفرستد، برای خواندن آن لازم است تا صفحه را پایین کشیده و یا خود برنامه را باز کنید تا محتوای پیام قابل خواندن شود. خوشبختانه، اپل این بار با بهره گیری از اندروید، سیستم اعلان گروهی را به کار برده است. ترتیب اعلان ها با نظم و بر اساس اهمیت آن ها و یا نوع برنامه است. این ویژگی، یکی دیگر از قابیت های مثبت نسخه جدید نرم افزار اپل به شمار می آید.

نمایش اعلان ها در آی او اس 12

به علاوه این امکان وجود دارد تا هر اعلانی را که مایل باشید، از صفحه حذف کرده و اجازه نمایش آن را ندهید. زمانی که پیامی از طریق هر کدام از برنامه ها برای شما ارسال می شد، می توانید با کشیدن صفحه به سمت پایین یا بالا، آن را از صفحه حذف کنید. در روشی دیگر می توانید گزینه deliver quietly را انتخاب کرده تا اعلان ها در منوی خاص خود ظاهر شوند، نه در صفحه اصلی.

مدیریت استفاده از برنامه ها با آی او اس 12

اعتیاد به تلفن همراه، یکی از معضلاتی است که در چند سال گذشته عده زیادی را به خود درگیر کرد و این معضل در سال 2018 بیش از زمان های دیگر مشاهده شده است. در واقع با افزایش کیفیت فناوری ها و گسترش پیشرفت در این زمینه، درگیری افراد به وسائلی مثل گوشی همراه و تبلت، بیشتر می شود. اپل و گوگل نیز از جمله شرکت های سازنده ای هستند که هر ساله در محصولات خود دست به تغییر و تحولات جدیدی می زنند که علاقه کاربران برای دستیابی به آن را بیشتر می کند.

اپل در طراحی نرم افزار جدید خود، آی او اس 12 گزینه جدیدی را به منوی تنظیمات اضافه کرده و آن مدیریت زمان صفحه است. در این منو، میزان ساعات استفاده شما از دستگاه ثبت می شود. با استفاده از این گزینه،پ می توان زمان مشخصی برای کار با نرم افزار های خاصی را تعیین کرده تا در طول روز، استفاده از گوشی با کمی محدودیت همراه شود. البته برای آن دسته از کاربرانی که اعتیاد شدید به استفاده از تلفن همراه دارند، حتی این برنامه نیز کارساز نبوده و به راحتی می توان اعلان مربوطه را از صفحه حذف کرد.

مدیریت استفاده از برنامه ها با آی او اس 12

امکانات برنامه siri در آی او اس 12

بالاخره پس از رونمایی اپل از نسخه جدید siri این برنامه در آی او اس 12 به یک برنامه کابردی و پیش فرض تبدیل شد. کاربرد اصلی این برنامه، امکان راهنمایی فرد در پیدا کردن مسیر است. اما در این نسخه جدید، علاوه بر مسیریابی، خصوصیات ویژه دیگری مثل یادآوری پاسخ به پیام مخاطبان یا تماس با آن ها است. اگر در طول روز با مخاطب خاصی بیشتر از بقیه در ارتباط بوده اید، طی روز های آینده برنامه به صورت خودکار، تماس با آن مخاطب خاص را به شما یادآوری می کند. به علاوه، این امکان وجود دارد تا با تنظیم ساعتی خاص، تماس یا ارسال پیام به والدینتان را متذکر می شود.

برنامه جدید و کاربردی measure در آی او اس 12

در IOS 12 اپل برنامه جدیدی با نام measure را معرفی می کند. با کمک این برنامه، فاصله بین دو شی یا فضای موجود بین دو جسم در دنیای واقعی با کمک دوربین، قابل اندازه گیری است. البته از این نرم افزار فقط برای تخمین اندازه های مشخصی می توان استفاده کرد. در حقیقت، محدودیت فضا دارد. از دیگر قابلیت های دوربین در این نرم افزار، امکان دسته بندی عکس ها بر اساس اهمیت آن ها است.

برنامه جدید و کاربردی measure در آی او اس 12

علاوه بر موارد گفته شده، این نرم افزار دارای گزینه های دیگری مثل برنامه سلامت، ایموجی های جدید و سیستم ضبط صدای جدید است. اغلب کارشناسان رویکرد اپل را در طراحی این سیستم عامل، توجه به سلامت کاربر می دانند، همان طور که در سیستم تنظیم زمان جهت ایجاد محدودیت در استفاده از برنامه ها مشاده کردیم.

به طور کلی نرم افزار آی او اس 12 تا حدودی توانسته برخی از نواقص نسخه قبلی را برطرف کند. گرچه هنوز هم مواردی جهت بهبود وجود دارد. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان و بی دردسر است. اما این بار خود برنامه به شما توصیه می کند تا وابستگی به گوشی همراه را کاهش داده و زمان کمتری را به کار با آن اختصاص دهید. برای دانلود نسخه جدید اپل کافی است از طریق گوشی خود به منوی تنظیمات، قسمت جنرال رفته و به روز رسانی نرم افزار را انتخاب کنید.

ساخت Memoji در آی او اس 12

نرم افزار آی او اس 12 فقط یک نرم افزار کابردی و تخصصی نیست که بتواند نیاز های روزانه شما را برطرف کند، بلکه در زمینه سرگرمی نیز امکانات فراوانی خواهد داشت. یکی از این امکانات جذاب، برنامهMemoji و Minor است. برای استفاده از قابلیت های این برنامه ها، نیاز به یک گوشی آیفون، ترجیحا آخرین مدل های آن مانند آیفون x دارید.

ساخت Memoji در آی او اس 12

در حالی که برنامه ایموجی بسیار سرگرم کننده و جالب است، اما همانند نمونه های قبلی، قابلیت ذخیره ندارد و فقط در خود برنامه امکان استفاده از آنها وجود خواهد داشت. یکی از قسمت های جذاب این نرم افزار، این است که هنگام برقراری تماس تصویری نیز حالت ها و افکت های آن فعال خواهد بود و مخاطب را سرگرم می کند.

بروز رسانی برنامه های کاربردی در آی او اس 12

برنامه های iBook، Apple News، Stocks، voice Memo نیز از دیگر برنامه های آی او اس 12 است که قبلا هم در نسخه های قبلی وجود داشت. اما این بار، بروز تر و دارای امکانات جدید تری است. دو برنامه آخر، حتی قابلیت نصب بر روی آیپد نیز دارد.

برنامه carplay apply (اپل کارپلی) یک برنامه قدیمی در IOS است که این بار، تغییرات مهمی داشته است. عمده ترین نمونه این تغییرات، استفاده از 3 مدل نقشه است. پیش از این در این برنامه کاربردی، فقط از Apple Map استفاده می شد. اما در نسخه جدید آی او اس 12 ، ازGoogle map و WASS نیز استفاده شده است.

بروز رسانی برنامه های کاربردی در آی او اس 12

در خصوص سیستم امنیتی، تغییرات جدیدی در فرآیند رمز گزاری ایجاد شده است. علاوه بر قفل صفحه کلید، قفل برنامه ها، قفل مرورگر و حتی قفل پیام های کوتاه نیز در این سیستم عامل بروز رسانی شده است. حتی تدابیری اندیشیده شده که به واسطه آن، دیگر لازم نیست پیام های تکراری را دوباره تایپ کرد، بلکه نسخه پیش فرض آن در گوشی ذخیره می شود.

از دیگر تغییرات قابل توجه نمونه جدید نرم افزار IOS، تغییر در نوع عوض کردن برنامه ها و یا حالت جابه جایی بین آن هاست. این تغییرات حتی در آیپد ها نیز قابل اجراست. نرم افزار آی او اس 12 علاوه بر اینکه از نظر فنی توانسته نسبت به آی او اس 11 ارتقا یابد، از لحاظ ارائه یک سری برنامه ها نیز قدم های مثبتی برداشته شده است.

تغییرات iMessage در آی او اس 12

iMessage یکی از خصوصیات فان در نرم افزار های IOS است که در نسخه 10 برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت، در نسخه 11 هیچ بروز رسانی نداشت، اما در نسخه آی او اس 12 ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است. آی مسیج این امکان را فراهم می کند تا در هنگام برقراری تماس تصویری، از چهره شما ایموجی تهیه کرده و حتی آن را به استیکر تبدیل و ذخیره کند. اما برای استفاده از این قابلیت ها، لازم است تا جدید ترین سخه های آیفون را داشته باشید.

تغییرات iMessage در آی او اس 12

کار با این برنامه شباهت زیادی به اسنپ چت دارد. در واقع برنامه را باز کرده، دوربین سلفی فعال شده و تصویری از خود تهیه می کنید. سپس از میان حالت های موجود که به صورت تصاویر فانتزی است تغییرات لازم را انجام داده و عکس را ذخیره می کنید. با ذخیره کردن عکس، این تصویر به استیکر تبدل شده و می توانید در شرایط مختلف آن را برای مخاطبان خود ارسال کنید.

در نسخه های قبلی باید با فعال کردن دوربین عکس تهیه کرده و استیکر بسازید، اما در نمونه جدید کافی است در درون برنامه، پوشه عکس های موجود در آلبوم را باز کرده و با انتخاب عکس مورد نظر، تغییرات لازم را اعمال کنید. اگر بخواهیم ویژگی های جدید این نرم افزار را به صورت خلاصه بیان کنیم:

  • ایجاد چت گروهی هم زمان با 32 عضو که از نرم افزار آی او اس 12 استفاده می کنند.
  • انجام تغییرات لازم بر روی عکس، در زمان عکاسی
  • قابلیت استفاده از eSIM
  • سرعت بالاتر

در این مقاله سعی شد تا ویژگی های آی او اس 12 به طور کامل توضیح داده شود. در مجله اینتزنتی ماه می توانید مقالات مربوط به جدید ترین محصولات شرکت اپل را مطالعه نمایید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید