هواوی واچ 2

پس از مدت ها تمرکز بر تولید و طراحی تلفن های همراه هوشمند، این بار هوآوی از مدل جدید ساعت هوشمند خود به نام واچ 2 ( watch 2 ) در سال 2017 رونمایی کرد. یک ساعت هوشمند با امکاناتی جالب و کم نظیر. اگر چه ظاهر گوشی ممکن است در نگاه اول نظر بیننده را جلب نکند، اما به هر حال برای آن دسته از کاربرانی که کارآیی یک وسیله برایشان اهمیت بیشتری دارد، مفید به نظر میرسد. بررسی هواوی واچ 2 ( Huawei watch 2 ) توسط مجله ماه در این مقاله انجام گرفته است.

طراحی هواوی واچ 2

طراحی و ظاهر این ساعت زیاد شبیه به یک ساعت هوشمند نیست و نمونه ی معمولی این مدل را بارها پشت ویترین ساعت فروشی ها دیده ایم. در واقع این مدل از ساعت هوشمند هوآوی شبیه به نمونه ی TM Maxx است. صفحه ی اصلی ساعت را قابی مشکی رنگ در بر گرفته و قاب اصلی صفحه تقریبا سرامیکی است. جنس بند ساعت از نوع پلاستیک مقاومی است که دراغلب ساعت ها استفاده میشود. به نظر میرسد بندهای پلاستیکی بسیار راحت و پرطرفدار تر از بندهای آلومینیومی است.

نمونه ی قدیمی این ساعت، بند چرمی با نواری پلاستیکی داشت و البته اندازه ی صفحه ی ساعت نیز قدری بزرگتر بود. اما در مدل واچ 2، اندازه ی صفحه نمایش در حد معمولی و برای استفاده ی روزانه مناسب است. بند پلاستیکی ساعت به راحتی قابل تعویض است. قسمتی که بند را به صفحه متصل میکند دارای پین های کوچکی است که به راحتی قابل جابه جایی است. نوع این بند برای این مدل ساعت مناسب است اما اگر به ظاهر اسپرت آن اهمیت می دهید و می خواهید آن را به نمونه های اسپرت تر تبدیل کنید، میتوانید از بند های چرمی استفاده کنید.طراحی هواوی واچ 2

عملکرد هواوی واچ 2

متاسفانه عملکرد حسگرهایی مثل حسگر ضربان قلب در هواوی واچ 2 زیاد جالب نیست و شبیه به نمونه های قدیمی ساعت های مچی است. این حسگر فقط زمانی که شما در حالت ساکن و بی حرکت هستید، با کمی تاخیر ضربان قلب را نمایش میدهد ولی به محض اینکه شروع به دویدن یا راه رفتن کنید، متوقف میشود. علی رغم اینکه این ساعت دارای بهترین سیستم ضد آب IP 68 است، اما توصیه شده که نباید از آن در استخر استفاده کرد. البته استفاده از آن در حمام نیز مشکلی ندارد. شاید دلیل آن وجود مواد شیمیایی در آب استخر است.

امکانات جانبی و نرم افزار هواوی واچ 2

علی رغم معایبی که Huawei watch 2 دارد، هنوز هم یکی از بهترین نمونه های هوشمند اندرویدی است که دارای جی پی اس است. تنها تعداد محدودی از ساعت های هوشمند دارای این قابلیت هستند. پس برای ورزش کردن و پیاده روی بسیار مناسب است.

از جمله نرم افزارهایی که در این ساعت میتوان استفاده کرد، Google Fit Wear، نرم افزار ویژه ا هوآوی به نام Workout، اندروید Wear 2، Runtastic  و Runkeeper است. یکی از قابلیت های ویژه ی ساعت هوشمند هواوی 2 این است که میتوانید نرم افزارهای مورد نظر خود را از طریق این ساعت دانلود کرده و نصب کنید. در واقع دیگر نیازی به دانلود آنها از طریق تلفن همراه و سپس انتقال به ساعت نیست. حتی میتوانید نرم افزار ساعت را به روز کنید.

صفحه ی 2/1 اینچی این ساعت امکان تایپ کردن نیز دارد، البته خود کاربر باید تشخیص دهد که آیا بهتر است برای جستجوی مطلب، آن را تایپ کند یا از قابلیت تبدیل صوت به متن در آن استفاده کند. هواوی واچ 2 با بهره گیری از نرم افزار wear 2، سرعت مناسبی دارد. طراحی صفحه ی اصلی  بسیار زیباست و اعلان ها طوری تنظیم میشوند تا فقط زمانی که به آنها نیاز دارید به نمایش در آیند.

نمایشگر هواوی واچ 2

اگر چه ممکن است اندازه ی این نمایشگر نسبت به ساعت های هوشمند دیگر کوچک تر باشد، اما با نوع طراحی آن تناسب دارد. این نمایشگر کاملا دایره ای شکل و از نوع AMOLED با رزولوشن 390*390 پیکسل می باشد. در واقع میتوان گفت که کیفیت تصویر در این نمایشگر از ساعت های ساخت اپل بیشتر است.

صفحه نمایش لمسی بسیار حساس بوده و دو دکمه  در دو طرف آن وجود دارد، یکی دکمه ی home که کارآیی مشخصی دارد و دیگری، دکمه ای برای انتخاب گزینه های مشخصی در برنامه ی ساعت تعبیه شده است. در ابتدا ممکن است که دکمه کارآیی زیادی نداشته باشد، اما در واقع کلیدی میانبر برای باز شدن برنامه ی Huawei Workout میباشد. اگر چه ممکن است در باز کردن و اجرای برخی برنامه ها سرعت بالایی نداشته باشد، اما به هر حال کار با ساعت هوشمند هوآوی واچ 2 بسیار سریع تر از ساعت های دیگر است زیرا از پردازشگر Qualcomm snapdragon wear 2100 و RAM 512 مگابایتی بهره میبرد.

نمایشگر هواوی واچ 2

باتری هواوی واچ 2

یکی دیگر از خصوصیات مثبت این ساعت عمر باتری آن است. یکی از قوی ترین باتری هایی که امروزه در ساعت های هوشمند استفاده میشود. البته باید گفت که نمونه هایی دیگری مثل ال جی اوربن عملکرد بهتری دارند، اما به هر حال کارآیی این باتری نیز بی نظیر است.

صفحه نمایش ساعت همیشه روشن است و تصویر اولیه ی نمایشگر نیز، ساعت و زمان سنج است و هرگاه نیاز به استفاده از دیگر امکانات آن داشتید میتوانید صفحه را عوض کنید. با این وجود، شارژ کامل باتری تا حدودا 2 روز جوابگوی نیاز شماست. یک بار شارژ کامل باتری امکان استفاده از 10 ساعت GPS را فراهم می آورد و این بسیار عالی است.

یکی دیگر از آپشن های این ساعت این است که همانند گوشی های هوشمند، دارای حالتUltra power save است که موجب میشود در حالتی که باتری ضعیف است، برای انجام کارهای ضروری قدرت باتری را افزایش داده تا کاربر بتواند از آن استفاده کند. در این حالت تا 3 روز بدون شارژ میتوان از ساعت استفاده کرد.

هواوی واچ 2 قابلیت شارژ بی سیم نیز دارد. باتری آن از نوع 420 میلی آمپر است که برای شارژ کامل آن یک ساعت زمان لازم است. در واقع از یکی از سریع ترین فناوری های شارژ باتری بهره مند است.

مشخصات فنی Huawei watch 2

  • نمایشگر: 1.2 اینچی، AMOLED با رزولوشن 390*390
  • پردازشگر: اندروید  Wear 2
  • حافظه: 4 گیگابایت
  • راه های ارتباطی: بلوتوث، وای فای، جی پی اس و ان اف سی
  • باتری: 420 میلی آمپر
  • ابعاد: 49.5.12 میلی متر
  • وزن: 40 گرم

شاید تنها عیبی که اغلی کاربران به این ساعت گرفته اند، ظاهر آن باشد که زیاد شبیه به یک ساعت هوشمند به نظر نمبرسد.

[rs_post_grid cats=”36″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید