هواوی واچ جی تی

شرکت هواوی که چند سالی است در عرصه تولید محصولات هوشمند خوش درخشیده، توانمندی های زیادی نیز در زمینه طراحی ساعت های هوشمند دارد، ساعت های هوشمندی که جزء مجهزترین نمونه هاست و البته طرفداران خاص خود را داشته است. اگر چه سیستم مورد علاقه ی هواوی در تولید ساعت های هوشمندی کمی متفاوت و در برخی موارد قدیمی به نظر می رسد، اما طراحان آن همیشه در تلاشند تا محصولی بی نظیر را روانه بازار کنند. مجله ماه قصد دارد محصول جدید این شرکت با نام هواوی واچ جی تی ( huawei watch GT ) را که به زودی وارد بازار می شود، مورد بررسی قرار دهد.

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی

هواوی یکی از نام های آشنا در زمینه فناوری هایی مثل ساعت هوشمند است و دلیل عمده این توجه مخاطبان نیز، مدل قبلی طراحی شده توسط این شرکت یعنی هواوی واچ 2 بوده است. اخیرا کارشناسان هواوی از طراحی و تولید مدلی جدید از این ساعت ها خبر داده که دقیقا نام آن مشخص نیست و البته اطلاع دقیقی نیز در مورد تاریخ عرضه آن ارائه نشده است. بر اساس حدسیات کارشناسان، احتمالا نام این محصول هواوی واچ 3 است، اما برخی دیگر نیز با توجه به شایعه های موجود، نام این محصول را هواوی واچ جی تی می دانند. در ادامه همه آن چیزی که تاکنون در مورد خصوصیات ظاهری و فنی این ساعت درز کرده را توضیح خواهیم داد.

هواوی واچ جی تی چه زمانی رونمایی می شود؟

هواوی واچ 2 در جریان نمایشگاه MWC 2017 رونمایی شد و در ماه آپریل روانه بازار گردید. پس این احتمال وجود دارد که هواوی واچ جی تی نیز در MWC 2018 رونمایی و در اکتبر، همزمان با گوشی پی 20 در بازار قابل خریداری باشد. به گفته کارشناسان شرکت، به این دلیل که محصول قبلی هواوی واچ 2 فروش خوبی داشته و مورد استقبال کاربران قرار گرفته، عجله ای برای عرضه این مدل جدید وجود ندارد. علاوه بر این، در اوایل سال 2018 نسخه جدید از هواوی واچ 2 نیز به بازار آمد که در واقع همان ساعت با کمی تغییرات جزئی بود که همین امر نیز ورود مدل جدید را به تاخیر انداخت.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت احتمالی این محصول ارائه نشده است، اما مطمئنا قیمتی بالاتر از واچ 2 خواهد داشت. واچ 2 با قیمت تقریبی 299 دلار در بازار به فروش می رسید. در مورد اسم محصول نیز هنوز اطمینانی حاصل نشده است، اما اغلب کارشناسان بیشتر بر نام هواوی جی تی تاکید دارند. باید منتظر بود تا ببینیم در مراسم رونمایی، این ساعت هوشمند محصول هواوی با چه نامی ارائه خواهد شد.

طراحی هواوی واچ جی تی چگونه خواهد بود؟

بر اساس اطلاعاتی که در سایت رسمی هواوی منتشر شده، این ساعت دارای یک نمایشگر 1.39 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 454*454 با بدنه آلومینیومی و سرامیکی است. پیش از این در برخی منابع دیگر نیز اعلام شده بود که نمایشگر ساعت جدید 1.4 اینچ با رزولوشن 454*454 است. به نظر می رسد طراحی این ساعت هوشمند، چیز جدید تری نسبت به مدل های قبلی ندارد. اما به هر حال باید تغییری وجود داشته باشد تا محصولی جدید تولید و عرضه شود.

طبق آماری که یک سایت معتبر در مورد رونمایی این ساعت ارائه داد، هواوی واچ جی تی احتمالا در دو مدل کلاسیک و اسپورت عرضه خواهد شد که نمونه اسپورت ممکن است به جی تی فشن نیز معروف شود. اگر چه ممکن است تصویر منتشر شده از طراحی اولیه ساعت شباهت بسیاری با مدل های قبلی هواوی داشته باشد، اما با همین نمای محدود نیز می توان متوجه دکمه های کاربردی اضافه شده به نمایشگر و همچنین تغییر مدل بند چرمی ساعت شد. این ساعت مجهز به خاصیت ضد آب، قطب نما و سنسور فشار هواست.

طراحی هواوی واچ جی تی چگونه خواهد بود؟

باتری جذاب ترین خصوصیت ساعت هواوی جی تی

گفته شده که باتری هواوی واچ جی تی ، 420 میلی آمپر ظرفیت دارد که در صورت استفاده معمولی از ساعت تا 30 روز و در صورت استفاده از GPS تا 22 روز شارژ را ذخیره می کند. این یکی از جذاب ترین خصوصیات فنی است که قطعا مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. شاید به همین دلیل است که در این ساعت هوشمند، از تراشه Qualcomm snapdragon 3100 استفاده شده است. کارشناسان شرکت نیز پیش از این اظهار داشتند که در تولیدات بعدی، مسئله عمر باتری را بیشتر مد نظر قرار داده و آن را بهبود می بخشند. علاوه بر این، آنها در نظر داشتند تا علاوه بر عمر باتری، از نظر کارایی و نصب انواع برنامه های پر کاربرد با عملکرد قدرتمند نیز ساعت های خود را ارتقا دهند.

هواوی از MIUI در جی تی واچ استفاده می کند

بر خلاف تصور کاربران، هواوی این بار از نرم افزار ساخت خود در هواوی واچ جی تی استفاده می کند. هر چند که ممکن است این نرم افزار MIUI امکاناتی همانند دیگر نرم افزار ها برای ساعت های هوشمند نداشته باشد، اما اصرار طراحان بر این بوده تا از محصول خود در این وسیله بهره برند. البته استفاده از این نرم افزار در ساعت های هوشمند نیز چندان خالی از لطف نیست، زیرا کلا MIUI دارای یک محیط جذاب و منحصر به فرد است که برای هر گزینه ای در آن، تنظیمات خاصی وجود دارد. با توجه به کاربردی که در گوشی های همراه داشته، می توان پیش بینی کرد که این ساعت به دلیل امکانات نرم افزاری حتما مورد رضایت مخاطبان قرار می گیرد.

امکانات هواوی واچ جی تی

علاوه بر سنسور ضربان قلب و حالت خواب در این ساعت، هواوی از ویژگی جدیدی به نام True Relax نیز نام برده که البته اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد. بر اساس شایعات مطرح شده احتمالا این ساعت مجهز به یک فضای مخصوص برای هدفون بلوتوثی است که استفاده از آن را راحت تر می کند.

یکی از قابلیت های احتمالی هواوی واچ جی تی این است که شما روی دست خود با انگشت، طرحی را کشیده و ساعت با تشخیص آن، طرح را بر روی نمایشگر کپی می کند. برای مثال جهت نوشتن پیام می توان از این قابلیت استفاده کرد. اگر شایعات در مورد این موضوع صحیح باشد، مشکل کار با نمایشگرهای کوچک تا حد زیادی بدین وسیله حل خواهد شد.

امکانات هواوی واچ جی تی

نمایشگر این ساعت دارای یک نوار در اطراف است که به 8 قسمت تقسیم شده و هر قسمت، عملکرد ویژه خود را دارد. اغلب این اطلاعات بر اساس طراحی و امکانات هواوی واچ 2 جمع آوری شده که تا زمان رونمایی از واچ جی تی نمی توان صحت آن را با اطمینان تاکید کرد.طبق بررسی های مجله اینترنتی ماه هواوی واچ جی تی تفاوت هایی با واچ 2 خواهد داشت از جمله طراحی جدید و منحصر به فرد، عملکرد بهتر، نمایشگر بزرگتر، شارژ پر سرعت تر، بند استاندارد و عمر بیشتر باتری.

مقاله مرتبط: اپل واچ 4

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید