هواوی میت 20 لایت

شرکت هواوی این روز ها درصدد بوده تا محصول جدید سری میت 20 را به بازار معرفی کند. کارشناسان در بتدا منتظر عرضه این مدل با نام پرو بودند، اما از آن جایی که معمولا برای معرفی یک محصول شگفت انگیز، ابتدا از یک مدل کمتر شناخته شده استفاده می شود، این بار نام لایت را برای این گوشی انتخاب کردند، هواوی میت 20 لایت . مجله ماه در تلاش است تا با معرفی مدل های مختلف گوشی های هوشمند و بررسی خصوصیات فنی و ظاهری آن ها، در حقیقت به شما کمک کند تا در موقع خرید، بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید و با در نظر گرفتن نیاز خود و البته بودجه مورد نظر، یک محصول ایده آل تهیه نمایید.

مشخصات فنی هواوی میت 20 لایت

هواوی میت 20 لایت جزء گوشی های سطح متوسط دسته بندی می شود و قیمت آن نیز نسبت به مدل اصلی میت 20، بسیار کمتر است. این گوشی با قیمتی کمتر از 400 یورو عرضه شده و خصوصیات فنی آن، مانند قدرت تراشه و عملکرد دوربین، بسیار قابل قبول تر از نمونه هایی مثل موتورولا موتو جی 6 پلاس است. عمر باتری، شفافیت تصویر و کیفیت دوربین، از جمله خصوصیات مثبت این گوشی است که در مقایسه با قیمت آن، بسیار مناسب است. از جمله خصوصیات فنی هواوی میت 20 لایت :

  • ابعاد: 158* 75*7 میلی متر با وزن تقریبی 172 گرم
  • سیستم عامل: MIUI
  • نمایشگر: 6.3 اینچ، فول HD از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080*2340 پیکسل
  • پردازشگر: Kirin 710
  • دوربین اصلی: 20 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی، 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل
  • ظرفیت رم: 4 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: 64 گیگابایت به همراه قابلیت نصب کارت حافظه تا 256 گیگابایت
  • رنگ ها: آبی، مشکی و طلایی
  • قیمت تقریبی: حدودا 400 یورو

طراحی میت 20 لایت

طراحی و شکل ظاهری هواوی میت 20 لایت در واقع شباهت زیادی به دیگر گوشی های سطح متوسط هواوی مانند هواوی وای 7 پرایم 2018 دارد. پنل پشت گوشی از جنس شیشه و قاب دور آن، آلومینیومی است که ترکیب این دو باهم، ظاهری زیبا را پدید آورده است. در حقیقت، این شکل و طراحی هرگز قیمت گوشی را اینقدر پایین نشان نمی دهد.

به طور کلی مدل طراحی این گوشی به پای نمونه هایی مثل هواوی پی 20 پرو نمی رسد، اما به هر حال طرفداران خاص خود را دارد. در قسمت پشت، دو لنز دوربین را مشاهده می کنید که به صورت عمودی و با فاصله یک میلیمتری یکدیگر قرار دارند و به وسیله نواری همسطح به پنل، از دیگر قسمت ها جدا شده اند. حسگر انگشتی نیز دقیقا در زیر لنز دوربین اصلی قرار گرفته است.

وزن گوشی 172 گرم و ضخامت آن 7.6 میلی متر است. این میزان ضخامت و وزن، استفاده از گوشی را با یک دست آسان کرده است. در واقع تمامی ویژگی هایی که در یک گوشی هوشمند، وجود آن ها ضرورت دارد، در این گوشی دیده می شود. امکاناتی مثل جک هدفون، قابلیت اتصال 2 سیم کارت و همچنین امکان نصب کارت حافظه. از آن جایی که ظرفیت حافظه گوشی 64 گیگابایت بیشتر نیست، برای آن دسته از کاربرانی که به فضای بیشتر نیاز دارند امکان اتصال حافظه خارجی فراهم شده است.

طراحی میت 20 لایت

جایگیری مناسب دکمه ها

همانند دیگر گوشی های هواوی، دکمه پاور و تغییر ولوم صدا در سمت راست و اسلات سیم کارت در سمت چپ قرار دارد. جک 3.5 میلیمتری هدفون در بالا و پورت شارژ و خروجی اسپیکر نیز در لبه پایینی قرار گرفته است. این گوشی علاوه بر حسگر انگشتی، دارای یک سیستم تشخیص چهره نیز هست. اگر چه امروزه سیستم های تشخیص چهره بسیار دقیق تر و حساس تر از مدل های قبلی طراحی شده اند، اما هنوز هم حسگر انگشتی بیش از این ها مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

کیفیت قابل قبول نمایشگر هواوی میت 20 لایت

نمایشگر هواوی میت 20 لایت از یک پنل 6.3 اینچی از نوع LCD با کیفیت فول HD تشکیل شده که دارای یک نوار ضخیم notch نیز هست، تقریبا چیزی شبیه به آن چه که در آیفون x وجود دارد. رزولوشن تصویر در این پنل 2340*1080 پیکسل است، این یعنی کیفیت تصاویر در آن خوب و میزان ارائه رنگ نیز مطلوب است. به علاوه دارای یک سیستم رزولوشن خودکار است که در مواردی که به شفافیت تصویر نیاز چندانی نیست، کیفیت را با 720 پیکسل می رساند تا در ذخیره باتری نیز صرفه جویی شود.

برای نمایش رنگ ها 2 نوع قابلیت رنگ وجود دارد، رنگ های نرمال و رنگ های واضح و روشن. علی رغم اینکه این پنل LCD است و نقاط قوت نمایشگر های AMOLED را ندارد، اما کیفیت تصاویر در آن قابل قبول و از کنتراست مطلوبی برخوردار است. اگر چه وجود نوار notch یک مشکل بزرگ برای کاربران محسوب می شود، اما از آنجایی که قاب دور تصویر در گوشی نیز به همین رنگ است، وجود این نوار زیاد هم آزار دهنده نیست و به دلیل بزرگ بودن نمایشگر فضای زیادی را از شما نمی گیرد.

پردازشگر 8 هسته ای قلب تپنده میت 20 لایت

در بخش مشخصات فنی این گوشی عنوان شد که هواوی میت 20 لایت از یک پردازشگر هشت هسته ای از نوع Kirin 970 تشکیل شده است. پیش از این نیز هواوی در مدل پی 20 پرو نیز از این تراشه استفاده کرده بود که عملکردی فوق العاده داشت. این تراشه را نمی توان با نمونه Qualcomm snapdragon 710 مقایسه کرد، زیرا کارایی تراشه، به نوع عملکرد دیگر اجزای گوشی نیز بستگی دارد. اما تا حدودی شبیه به snapdragon 660 به کار برده شده در نوکیا 7 است.

گذشته از تمام این مقایسه ها، این تراشه توانسته عملکرد خوبی را از خود ارائه دهد. بیشتر بازی های موجود را پشتیبانی می کند، برنامه ها با سرعت خوبی در آن بارگذاری می شود و مشکل خاصی در نصب برنامه های کاربردی ندارد. شاید اگر اختلالی نیز در اجرای برنامه ها وجود داشته باشد، به دلیل حجم رم گوشی است که فقط 4 گیگابایت ظرفیت دارد.

پردازشگر 8 هسته ای قلب تپنده میت 20 لایت

سیستم عامل هواوی میت 20 لایت

اگر پیش از این سابقه کار با گوشی هایی از جمله هواوی میت 10 لایت یا هواوی پی اسمارت را داشته باشید، مطمئنا با نوع عملکرد نرم افزار MIUI آشنایی دارید. این نرم افزار محیطی کاملا متفاوت از اندروید دارد. برای مثال، تمامی برنامه های نصب شده در گوشی، در یک صفحه به نمایش در می آید و برای یافتن برنامه مورد نظر، نیازی به جست و جو در صفحات مختلف نیست.

اساسا این برنامه، چینی است و نسخه اصلی آن هیچ گونه امکاناتی از برنامه Google را شامل نمی شود. اما در مدل هایی که قرار است در خارج از چین عرضه شود، برخی از بخش های کاربردی Google به صورت پیش فرض نصب شده است.

اگر شما با Gmail، Google Keep و Play Music انس داشته و بیشتر استفاده شما از گوشی به این موارد مربوط می شود، پس بهتر است از خرید گوشی های هواوی صرف نظر کنید، زیرا نرم افزار MIUI از این بابت، کاملا با اندروید متفاوت است. امکان انجام تنظیمات بسیاری در این نرم افزار وجود دارد.

با نصب هر اپلیکیشن، یک نسخه ی Shortcut نیز در صفحه اصلی کپی می شود که می توانید آن را نگه داشته و ذخیره کنید یا حذفش کنید. یکی از قابلیت های این نرم افزار، گزینه App Gallery و Party Mode است که امکان به اشتراک گذاری آهنگ ها را از طریق اسپیکر، فراهم آورده است.

کیفیت دوربین میت 20 لایت هواوی

توجه طراحان و سازندگان این مدل، بیشتر جلب رضایت کاربرانی بوده که از گوشی همراه به منظور تهیه عکس زیاد بهره می برند. دوربین اصلی هواوی میت 20 لایت از دو لنز تشکیل شده است. یک لنز 20 مگاپیکسلی به همراه یک لنز 2 مگاپیکسلی برای بالا بردن کیفیت و عمق بیشتر عکس ها. به علاوه دارای یک هوش مصنوعی در نرم افزار دوربین نیز هست. با وجود این امکانات، عکس های تهیه شده با این دوربین بسیار شفاف بوده و رنگ های آن به بهترین شکل ارائه شده است. این تصاویر دارای جزئیات زیادی هستند و سرعت نرم افزار نیز در تهیه و بارگذاری عکس ها، بسیار مناسب است.

همانند بسیاری از دوربین های دیگر با کم و زیاد شدن میزان و شدت نور، کیفیت عکس ها نیز کمی تغییر می کند. در واقع در فضای بیرون و در برابر نور خورشید یا در فضا های با نور کمتر، عکس ها کمی تیره شده و تار به نظر می رسند.

کیفیت دوربین میت 20 لایت هواوی

عکس های پرتره بگیرید

به کارگیری دو لنز در یک دوربین، بیشتر به منظور تهیه عکس های پرتره است. در این حالت، موضوع اصلی عکس برجسته تر شده و زمینه آن، محو می شود. این یک قابلیت کارآمد برای تهیه عکس هایی بی نظیر است که البته در این دوربین، زیاد رضایت بخش نیست.

دوربین سلفی نیز از دو لنز 24 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که بر روی کاغذ، بهترین شرایط برای تهیه یک عکس سلفی است. اما در هواوی میت 20 لایت آن کیفیتی را که کاربر انتظار دارد، مشاهده نکرده ایم. زیرا عکس ها با وجود این میزان کیفیت دوربین، تار شده و جزئیات زیادی را شامل نمی شود.

عمر باتری هواوی میت 20 لایت

بیشترین مصرف ذخیره باتری در گوشی های هوشمند، مربوط به نمایشگر است. با افزایش سایز نمایشگر، می بایست اندازه و حجم باتری نیز افزایش یابد. برای یک نمایشگر 6 اینچی، یک باتری حجیم لازم است. باتری هواوی میت 20 لایت 3750 میلی آمپری است که تا یک روز کامل می تواند ذخیره شارژ را حفظ کند.

بر اساس تست هایی که جهت بررسی قدرت باتری صورت گرفت، مشخص شد که تماشای 90 دقیقه فیلم HD با بالاترین میزان شفافیت تصویر، 14 درصد از شارژ باتری را مصرف کرده است که این رکورد، بسیار بالاتر از نمونه های هم تراز این گوشی با این رنج قیمت است. سرعت شارژ باتری نیز نسبتا مناسب است، اما متاسفانه فاقد فناوری شارژ سریع یا بی سیم می باشد.

معمولا گوشی هایی که دارای قیمت کمی هستند برای اغلب کاربران اهمیت زیادی دارد. این گوشی نیز به دلیل داشتن یک نمایشگر شفاف و قابلیت هایی مثل اتصال کارت حافظه و همچنین عملکرد خوب تراشه، اغلب توسط فروشندگان به مشتری توصیه می شود. البته استفاده از آن بستگی به نوع نیاز شما دارد. کارشناسان مجله اینترنتی ماه می گویند اگر کیفیت یک گوشی بیش از قیمت آن برای شما اهمیت دارد، پس بهتر است این گوشی را از لیست خرید خود خارج کنید. زیرا مطمئنا نمی تواند نیاز شما را برطرف کند . برای داشتن یکی گوشی با بالاترین کیفیت و امکانات بهتر است به سراغ بهترین گوشی های موجود در بازار بروید.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید