مایکروسافت سرفیس گو

این تبلت آخرین، کوچک ترین و سبک ترین تبلت ساخت شرکت مایکروسافت است، گرچه نکته شگفت انگیز و عجیبی در آن به کار نرفته ولی وسیله ی خوبی به نظر می رسد. مایکروسافت سرفیس گو ( Microsoft Surface Go ) دارای ویندوز 10 بدون هیچ گونه برنامه اضافی و عجیب و غریب و یک سیستم امنیتی ساده است. از نظر مجله ماه این تبلت تمام آن چیزی که یک تبلت از لحاظ قدرت و اندازه باید داشته باشد را داراست و نیاز های شما از تماشای فیلم تا دیگر قابلیت ها را به خوبی برآورده می کند. در واقع آنچه که سال ها پیش باید در  سرفیس 3 اعمال می شد اکنون در Surface Go  مشاهده می کنیم.

مایکروسافت سرفیس گو کوچک تر و سبک تر

Surface Go با وزنی در حدود 250 گرم و صفحه نمایش 2.3 اینچ کوچک تر از سرفیس پرو همراه با عملکرد عالی کیبورد طراحی شده است. بدنه ی دستگاه از منزیم به رنگ نقره ای با لبه های منحنی ساخته شده و تغییر بزرگ و جالب توجه مایکروسافت سرفیس گو نسبت به سرفیس پرو لبه های گرد و منحنی است که استفاده و نگه داشتن آن با یک دست و حتی قرار دادن آن در کیف یا جاهای کم فضا مثل میز های کوچک هواپیما را راحت تر کرده. علاوه بر کوچک تر شدن این دستگاه، همانند مدل های قبل دارای یک لولاست که حدود 180 درجه قابلیت خم شدن دارد و آن را به یک دستگاه ایده آل برای طراحی و چاپ دیجیتال تبدیل نموده است. طراحی بی نظیر این تبلت بسیار شبیه به آیپد می باشد.

هم چنین این شرکت پورت USB C و اسلات micro SD را در لبه پایینی و کوچک تر از مدل های قبل با تعبیه کرده است. سرفیس گو حتی از آیپد اپل نیز عملکرد بهتری در نگه داری شارژ دارد. این تبلت دارای یک صفحه نمایش شیشه ای است که به نظر کوچک تر از سرفیس پرو می رسد ولی کاربران هنگام استفاده از آن به دلیل طراحی بهتر صفحه کلید این تغییر را احساس نمی کنند.

گفته می شود با این دستگاه یک تایپ راحت تر مخصوصا زمانی که از آن به عنوان لپ تاب استفاده می کنید، تجربه خواهید کرد. کلید های صفحه کلید به هم نزدیک تر شده اند ولی کاملا به طور دقیق انگشتان شما در جایی که باید استراحت کنند، فضای کافی دارند. در کل تایپ با مایکروسافت سرفیس گو راحت تر و سریع تر از به بقیه دستگاه های 10 اینچی است.

کیفیت صفحه نمایش سرفیس گو

صفحه ی نمایش سرفیس گو، 10 اینچی با رزولوشن 1800*1200 پیکسلی است. این صفحه نماش کیفیت بسیار عالی و عملکرد قابل قبولی دارد که کیفیت و شفافیت در این صفحه نمایش بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. شما می توانید به راحتی به تماشا فیلم با ابعاد 2:3 با کیفیت بی نظیر بپردازید. مثل بقیه تبلت ها، این تبلت نیز دارای صفحه نمایش بزرگی است که به هر دو صورت عمودی و افقی قابل استفاده است و هم چنین قابلیت نصب یک صفحه کلید در پایین دستگاه از طریق آهن ربای مخصوص برای استفاده راحت تر را دارد.

کیفیت صفحه نمایش سرفیس گو

پردازنده مایکروسافت سرفیس گو

 پردازنده ی Intel Pentium Gold 4415Y سه هسته ای با ویندوز 10 کیفیت و عملکرد سخت افزاری قابل قبولی را داراست.  مایکروسافت سرفیس گو سرعت بسیار بالایی ندارد ولی مشکلی هم در کار های روزمره و استفاده از آن به عنوان لپ تاپ به وجود نمی آورد. تمام امکانات از قبیل  spotify، ورد، ایمیل و حتی برنامه ی پرکاربرد کروم را با سرعت قابل قبول و بدون مشکل ارائه می دهد، با این حال دستگاه خارق العاده ای محسوب نمی شود.

حتی اگر سرعت بسیار بالایی هم داشت، باید توجه داشته باشید که یک وسیله برای بازی نیست. با این حال می توانید با نصب برنامه های Steam و Transistor تا حدی سرعت دستگاه و با نصب برنامه Adobe room cc classic کیفیت عکس ها را  بالا ببرید ولی استفاده زیاد از دوربین و گرفتن عکس های پاناروما و عکس های پشت سر هم می تواند تا حدودی باعث اختلال در کار دستگاه شود. رم  بروز این دستگاه باعث عملکرد بهتر و سرعت بالا تر ویندوز نیز شده است. شما می توانید این تبلت را با دو مشخصات زیر تهیه نمایید:

  • رم 4 گیگابایتی با حافظه eMMC 64 گیگابایتی و قیمت کمتر از 339 دلار
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه SSD 128 گیگابایتی و قیمت 549 دلار که هر دو نوع مشخصات دارای صفحه نمایش یکسان است.

البته نکته ی قابل توجه این است که تبلت ارزان تر به دلیل استفاده از حافظه ی eMMC سرعت کند تری دارد و با نصب ویندوز 10 تقریبا تمام ظرفیت رم اشغال می شود و در صورت نیاز به نصب برنامه های کاربردی شما دیگر فضای کافی ندارید. بنابراین توصیه می شود مدل گران تر با حافظه و سرعت بیشتر را تهیه نمایید. در این صورت شما یک تبلت و یک کامپیوتر کوچک و سبک با قابلیت های کاربردی خواهید داشت.

عملکرد مایکروسافت سرفیس گو

معمولا عملکرد هر دستگاه با پردازشگر استفاده شده در آن ارتباط مستقیمی دارد. در حالی که مایکروسافت وعده داده بود با استفاده از تراشه ی Intel عملکرد و سرعت قابل قبولی را در تبلت و لپ تاپ های خود ارائه دهد، ولی هنگام استفاده از این دستگاه آنرا احساس نمی کنید. پردازشگر Pentium Gold 4415Y که همراه با مایکروسافت سرفیس گو معرفی شده است، به راحتی امکان استفاده از برنامه های کاربردی photoshop و word ارائه را می دهد.

زمانی که شما تنها با یک اپلیکیشن کار می کنید، متوجه این موضوع نیستید که با یک دستگاه با پردازنده آهسته در حال کار کردن هستید ولی متاسفانه اگر مجبور به استفاده هم زمان از چند برنامه باشید، دستگاه عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهد. سرعت کم پردازنده در پخش ویدیو و بازی کردن بیشتر مشکل ساز است.

عملکرد مایکروسافت سرفیس گو

معمولا برای آزمایش سرعت یک ویدیو، یک فیلم 4K را در سیستم اجرا می کنند. در مایکروسافت سرفیس گو 18 دقیقه زمان برای پردازش و اجرا لازم است در حالی که این زمان در دستگاه هایی با پردازنده ی Core به دو دقیقه کاهش یافته است. اگر می خواهید دستگاهی داشته باشید که با آن بتوان بازی های مختلفی را انجام داد، باید به این نکته توجه کنید که این تبلت اصلا مناسب چنین کاری نیست.

اسپیکر های قدرتمند مایکروسافت سرفیس گو

دو اسپیکر قدرتمند درلبه بالایی تبلت مایکروسافت سرفیس گو قرار گرفته است. اسپیکر ها بسیار قدرتمند، ظریف و بدون هیچ صدای اضافه و خش است. زمان پخش موسیقی شبیه به یک اسپیکر جدا با مقدار باس و حجم صدای مناسب عمل کرده و هم چنین در هنگام ضبط صدا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد که رضایت کاربران را جلب کرده است.

صفحه کلید سرفیس گو

صفحه کلید جدا و اختیاری مایکروسافت سرفیس گو بسیار شگفت انگیز و راحت است. این صفحه کلید تجربه یک تایپ راحت روی میز را به شما می دهد. در صورت نیاز می توان یکی از رنگ های سیاه و سفید را همراه با یک پوشش پلاستکی برای تبلت خود خریداری کنید. با توجه به این که تبلت 10 اینچی است، باید شاهد صفحه کلیدی با کلید های نزدیک به هم باشیم که تایپ را قدری سخت می کند ولی طراحی فوق العاده آن این مشکل را حل کرده است.در حالی که صفحه کلید Mac Book و Dell XPS 15 2 in 1 لمسی نیست ولی این صفحه کلید لمسی است و نقطه قوتی برای دستگاه محسوب می شود.

صفحه کلید سرفیس گو

باتری و عملکرد آن در مایکروسافت سرفیس گو

از آن جا که مایکروسافت سرفیس گو یک تبلت است نیاز به باتری قدرتمندی دارد. باتری استفاده شده در این تبلت در آزمون ها عملکرد مناسبی ارائه داده است. این دستگاه دارای پورت USB C با قابلیت شارژ سریع تر است. قدرت باتری بطور بسیار شگفت انگیزی بالاست که استفاده هشت ساعته به طور مداوم و تماشای ویدیوی 1080 پیکسلی تنها چند درصد از شارژ باتری را کم می کند.

شما با یک بار شارژ دستگاه تا 24 ساعت از شارژ مجدد بی نیاز هستید ولی نکته قابل توجه این است که در حدود 6 ساعت برای شارژ کامل باتری زمان لازم است. این در حالی است که به طور متوسط در بقیه لپ تاپ ها این زمان به کمتر از 4 ساعت می رسد. در کل عملکرد و عمر باتری با توجه به قیمت آن بسیار خوب و قابل قبول است.

ویژگی های سرفیس Go

 سرفیس گو دارای قابلیت هایی از جمله حاشیه نویسی، نوشتن یادداشت، طراحی و نقاشی است. وجود قلم نوری در این دستگاه امکان داشتن امضا های الکترونیکی در کار های تجاری را میسر می سازد. کار قابل تحسین شرکت مایکروسافت در ساخت مایکروسافت سرفیس گو این است که اپلیکیش های Chrome، پیام رسان stirred و spotify Music  را با 15 زبان اصلی دنیا طراحی کرده است.

ویژگی های سرفیس Goسرفیس گو دارای قابلیت اتصال به Wifi، بلوتوث و هم چنین قابلیت گسترش حافظه با استفاده از نصب کارت حافظه جانبی و پورت  Surface Connectمی باشد. گرچه این تبلت سرعت و عملکرد بالایی ندارد ولی برای افرادی که قصد پرداخت هزینه زیادی برای خرید تبلت را ندارند، بسیار مناسب و کار آمد است.

مشخصات فنی Microsoft Surface Go

  • صفحه نمایش: 10 اینچی با رزولوشن 1800*1200 پیکسلی از نوع IPS technology و 217 پیکسل در هر اینچ
  • پردازشگر: Intel Pentium 4415Y با سرعت 6.1 گیگاهرتز
  • گرافیک: Intel HD 615
  • حافظه رم: 4 گیگابایتی با حافظه ی داخلی eMMC 64 گیگابایتی، 8 گیگابایتی با حافظه ی داخلی SSD 128 گیگابایتی
  • پورت ها: USB C، Surface connector، micro SD و جک هدفون
  • اتصالات: wifi و بلوتوث
  • دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 27Wh
  • سیستم عامل: ویندوز 10 از نوع S
  • ابعاد: 243.8*175.3*8.4
  • وزن: تبلت به تنهایی 517 گرم، تبلت همراه با کیبورد 762 گرم، تبلت همراه با کیبورد و شارژر 898 گرم

مشخصات فنی Microsoft Surface Go

قیمت تبلت سرفیس گو

مایکروسافت سرفیس گو اولین سری از مدل های Go شرکت مایکروسافت با 64 گیگابایت حافظه ی eMMC  و 4 گیگابایت حافظه ی داخلی با قیمتی در حدود 549 دلار بدون لوازم جانبی به بازار عرضه شده است. بر اساس ارزیابی مجله اینترنتی ماه این تبلت با مشخصات و قیمت فوق تونسته است رقیبی برای آیپد پرو 9.7 باشد.

[rs_post_grid cats=”49″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)