فواید خیار برای پوست

اگرچه خیار جز دسته سبزیجات قرار گرفته و تمامی خصوصیات موجود در این گروه را دارا می باشد، اما در اغلب مناطق جهان، به عنوان یک میوه پر طرفدار نیز شناخته شده و شاید بتوان گفت محبوبیت آن حتی از برخی انواع میوه ها نیز بیشتر است. خاصیت خنک کنندگی و ضد التهاب خیار در کنار داشتن آب فراوان، باعث شده تا یکی از قدیمی ترین و البته موثرترین مواد برای حفظ شادابی و جوانسازی پوست معرفی شود. حتما همه شما تاکنون در مورد فواید خیار برای پوست ، بسیار شنیده اید و شاید بارها ماسک تهیه شده از آن را امتحان کرده باشید. در مجله سلامت ماه ، ضمن بررسی دقیق تر فواید این میوه به معرفی انواع ماسک های تهیه شده با آن نیز می پردازیم.

فواید خیار برای پوست و زیبایی

خیار به عنوان نوعی گونه سبزیجات شناخته می شود، اما در مواردی از آن به عنوان عضوی از گروه صیفی جات نیز یاد می شود. در هر صورت، خیار محصولی است پر خاصیت که سرشار از ویتامین ها و املاح بوده و ضمن تامین مقداری از نیاز بدن به فیبر و آنتی اکسیدان، به عنوان یک روش مراقبت از پوست نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یک عدد خیار تقریبا بزرگ به اندازه 300 گرم، حاوی 45 واحد کالری است که از این مقدار، 83 درصد کربوهیدرات، 6 درصد چربی و 11 درصد پروتئین است. خیار جز میوه هایی است که فاقد هر گونه کلسترول منفی می باشد.

یکی از فواید خیار برای پوست ویتامین های موجود در آن است. خیار سرشار از ویتامین های متنوعی است که مقدار قابل توجهی از آنها، دقیقا در زیر پوست آن، ذخیره شده اند. در واقع با پوست کندن خیار، درصد ویتامین های آن کاهش می یابد. از جمله مهم ترین ویتامین های موجود در خیار، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K و انواع ویتامین های گروه B شامل تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و فولیت هستند که هر کدام نقش خاصی را در بدن برعهده دارند.

درخشندگی بیشتر و حفظ رطوبت پوست با خیار

خیار در کنار خاصیت خنک کنندگی که دارد، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا، با تقویت سیستم گردش خون در پوست و با برطرف کردن آثار قرمزی و جوش در صورت، موجب شفافیت و درخشندگی بیشتر پوست می شود. خیار یکی از در دسترس ترین روش ها جهت برطرف کردن چربی پوست است. حجم زیادی از خیار را آب تشکیل می دهد. از جمله شناخته شده ترین فواید خیار برای پوست ، حفظ و ایجاد رطوبت در پوست است. زمانی که پوست صورتتان خشک شده، چند تکه خیار را برش زده و بر روی خشکی ها قرار دهید. تکرار هر روزه این کار، تاثیر به سزایی در کاهش خشکی پوست دارد.

درمان التهابات پوست با استفاده از خیار

حتما متوجه این مسئله شده اید که پس از یک شب سخت و گذراندن ساعات طولانی بیداری و یا داشتن یک روز پرکار، دچار ورم و کبودی زیر چشم شدید. چاره کار در این مواقع، قرار دادن چند برش خیار بر روی پوست نواحی اطراف چشم است. از جمله فواید خیار برای پوست ، تاثیر آنتی اکسیدان های موجود در آن در رفع ورم زیر چشم است.

فواید خیار در رفع چین و چروک پوست

منگنز و پتاسیم، دو نوع ماده معدنی هستند که موجب سفت شدن پوست و برطرف شدن چین و چروک در آن می شود و خیار منبع غنی از این دو ماده معدنی است. افرادی که در رژیم غذایی خود از خیار زیاد استفاده می کنند، کمتر دچار علائم پیری پوست خواهند شد. به عبارتی مصرف خیار یکی از روش های پیشگیری از پیری زودرس پوست می باشد.

فواید خیار در رفع چین و چروک پوست

انواع ماسک خیار برای پوست

اشاره کردیم که خیار یکی از شناخته شده ترین نوع خوراکی هایی است که به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک بسیاری می کند. خیار حاوی ویتامین ها و املاح مورد نیاز برای برطرف کردن مشکلات پوستی است. یکی از بهترین راه ها جهت استفاده از فواید خیار برای پوست ، تهیه انواع ماسک ها بر پایه خیار است. در ادامه برخی از انواع این ماسک ها را معرفی می کنیم.

ماسک خیار و آووکادو

خواص آنتی اکسیدانی خیار زمانی که با مواد دیگری مثل آووکادو همراه شود، قطعا تاثیر به سزایی بر حفظ سلامت پوست و جوانسازی آن دارد. برای تهیه این ماسک ، مقداری آووکادو و خیار را له کرده و با یک قاشق شیر خشک و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. مواد را بر روی پوست صورت گذاشته و ماساژ دهید. پس از گذشت 30 دقیقه، هم زمان با خشک شدن ماسک بر روی پوست، آن را با یک صابون ملایم و آب ولرم، شست و شو دهید.

ماسک ماست و خیار

همه افرادی که نسبت به فواید خیار برای پوست آگاهی دارند، خواص ماست را نیز جهت جوان سازی پوست و برطرف کردن چربی آن، می شناسند. ترکیب خیار رنده شده با ماست، ضمن آبرسانی به پوست، موجب جوان سازی و افزایش کلاژن سازی در آن می شود.

ماسک پوست خیار

اغلب خانم ها پس از اپیلاسیون، دچار التهاب پوستی شده و همین امر موجب ایجاد جوش خواهد شد. گاهی اوقات نیز بهداشتی نبودن تجهیزات آرایشگاهی به ویژه برای پوست های با منافذ باز، زمینه عفونت پوستی را فراهم می آورد. در این موارد، استفاده از پوست خیار، مشکل را برطرف خواهد کرد. پوست خیار نیز همانند خود خیار، ویتامین ها و املاح و همچنین آنتی اکسیدان بالایی دارد. قرار دادن پوست خیار برای چند دقیقه بر روی پوست، التهاب پوستی را کاملا برطرف می نماید.

لوسیون خیار و عسل

عسل نیز جزء آن دسته از آنتی اکسیدان های قوی است که با افزایش خون رسانی در پوست، به برطرف کردن مشکلات پوستی کمک می کند. برای تهیه این لوسیون، باید یک عدد خیار را درون مخلوط کن ریخته و آن را کاملا له کنید. سپس آب خالص آن را گرفته و با مقدار عسل مخلوط نمایید. محلول تهیه شده را می بایست در یخچال نگهداری کرد، زیرا در دمای اتاق، سریعا فاسد خواهد شد. جهت بهره مندی از فواید خیار برای پوست ، صبح ها پس از بیدار شدن و شب ها قبل از خواب، با یک تکه پد آرایشی، مقداری از محلول را بر روی پوست زده و ماساژ دهید. پس از خشک شدن عسل بر روی پوست، می توان آن را با آب و صابون شست و شو داد.

لوسیون خیار و عسل

فواید خیار برای پوست بر هیچکس پوشیده نیست و تقریبا همه افراد نسبت به خواص بی نظیر این میوه آگاهی دارند. بر اساس بررسی های انجام گرفته توسط مجله اینترنتی ماه ، تقریبا هر گیاه یا میوه حاوی آنتی اکسیدان، خواصی شبیه به خیار برای پوست دارد. پس ضمن اینکه مصرف خیار به شکل خوراکی به حفظ سلامت پوست کمک می کند، استفاده از ماسک تهیه شده از این میوه نیز، در برطرف کردن اختلالات پوستی بی نتیجه نیست. در نهایت باید گفت ماسک خیار یکی از بهترین ماسک های جوانسازی پوست می باشد که به راحتی در خانه می توان آن را تهیه کرد.

[rs_post_grid cats=”289″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید