عوارض آرایش زیاد پوست صورت

آرایش جزء معجزات قرن بیست و یکم محسوب می شود، چنان چه چهره واقعی فرد را به گونه ای تغییر می دهد که تشخیص سن واقعی امکان پذیر نیست. در دنیای امروز، همه چیز به ظاهر افراد بستگی دارد و همین مسئله باعث شده تا اهمیت به زیبایی چهره، ترمیم آسیب ها و پوشاندن معایب، از ضروریات زندگی در فضای اجتماعی امروز شده است. اما کمتر کسی به عوارض آرایش زیاد پوست صورت اهمیت می دهد. همین موضوع به مسئله ای نگران کننده در میان کارشناسان و متخصصان تبدیل شده است و عامل اصلی برخی از انواع اختلالات پوستی یا بیماری های داخلی به شمار می رود.

به گفته کارشناسان مجله ماه یکی از این اختلالات، عوارض مصرف رژ لب برای سلامتی می باشد. استفاده از لوازم آرایشی اگرچه به فرد اعتماد به نفس داده و موجب زیبایی ظاهری می شود، اما در دراز مدت اثرات مخربی بر سلامت فرد داشته و می تواند زمینه ساز بروز بیماری های متعددی شود.

عوارض آرایش زیاد پوست صورت

در دنیایی که شخصیت، توانایی و ظرفیت های فردی اغلب تنها با خصوصیات ظاهری شناخته می شود، این ضرورت ایجاد می شود که فرد همیشه در بهترین حالت ممکن قرار داشته و در تلاش باشد تا نواقص ظاهری وی تا حد ممکن برطرف شود. از این رو مصرف لوازم آرایشی افزایش یافته و درصد بسیاری از افراد را در پشت نقابی از این مواد شیمیایی مشاهده می کنیم که از این طریق در حال معرفی خود به دیگران هستند.

در واقع تولید لوازم آرایشی در سال های اخیر به یکی از صنایع پول سازی تبدیل شده که روز به روز در حال گسترش است. مهم ترین ابزار این شرکت ها تبلیغات آنهاست که با ایجاد احساس نیاز کاذب در افراد، مشتریان بیشتری به خود جذب کرده و هر روز در حال تولید محصولات متنوع تری هستند.

اما کمی دقت در ترکیبات استفاده شده در این لوازم آرایشی، به خوبی مشخص می کند که مصرف آن ها چه اندازه مضر بوده و می تواند سلامت فرد را به خطر اندازد. از جمله مهمترین عوارض آرایش زیاد پوست صورت ، عبارت از مواردی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

بررسی ها نشان می دهد که اغلب مواد آرایشی حاوی نوعی ترکیب شیمیایی هستند که به منظور پیشگیری از کپک زدن یا عفونی شدن آن ها، در فرآیند ساخت به این مواد اضافه می شوند، اما ورود اين مواد شیمیایی به بدن عامل اصلی ایجاد انواع مختلف سردرد است و در صورتی که فرد به هر دلیلی سابقه داشتن سردردهای میگرنی یا عصبی داشته باشد، آن را تشدید می کند.

ایجاد جوش یا آکنه از عوارض آرایش زیاد

ایجاد جوش یکی از شایع ترین عوارض آرایش زیاد پوست صورت است که اغلب زنان با آن درگیر هستند. پوست، گسترده ترین عضو بدن است که بیش از اندام های دیگر به تنفس و رشد نیاز دارد. از این رو دارای منافذ بسیاری است که امکان نفس کشیدن را برای آن فراهم می کند. زمانی که پوست با لایه ای از مواد آرایشی پوشانده می شود، در واقع منافذ پوست بسته شده و امکان تنفس از آن سلب می شود.

در نتیجه عدم خروج چربی های اضافی، باعث تجمع آن ها و ایجاد جوش های سر سیاه خواهد شد. توصیه شده که تا حد امکان، از محصولات آرایشی مایع یا کرمی مانند استفاده نکنید و حتما قبل از خواب، با یک ترکیب طبیعی مثل سرکه سیب، این مواد را از روی پوست پاک کنید.

عدم اعتماد به نفس از عوارض آرایش زیاد روی صورت

در دنیای امروز شرط حضور در شبکه های اجتماعی و یا حتی برخی جلسات یا برنامه های فرهنگی، داشتن آرایش زیاد و چهره ای بدون نقص است و تصور این که فرد بدون داشتن آرایش در این فضاها حضور پیدا کند، خنده دار به نظر می رسد. به عقیده کارشناسان، معمولا بعد از مدتی، فرد اعتماد به نفس خود را از دست داده و گمان می کند که بدون داشتن آرایش صورت و با چهره طبیعی خود، هیچ ارزش اجتماعی نداشته و کسی توانایی های وی را در نظر نخواهد گرفت. در صورتی که این حس بی اعتمادی ادامه پیدا کند، فرد از نظر روحی دچار مشکل شده و عزت نفسی نخواهد داشت و این مسئله عوارض آرایش زیاد پوست صورت از لحاظ روحی است.

ایجاد لکه های تیره زیر چشم با آرایش زیاد

ایجاد لکه های تیره زیر چشم با آرایش زیاد

پوست اطراف چشم، حساس ترین نقطه صورت است و بسیار سریع تر از دیگر نقاط صورت به عوامل خارجی واکنش نشان می دهد. کارشناسان توصیه می کنند به دلیل حساسیت زیاد این بخش تا حد ممکن نباید از هیچ ماده آرایشی در این ناحیه استفاده کرد، زیرا یکی از عوارض آرایش زیاد پوست صورت ، ایجاد لکه های تیره در زیر چشم هاست. متاسفانه بسیاری از افراد، گاها برای رفع این تیرگی از مقدار کرم بیشتری جهت پوشاندن این فضا استفاده می کنند که این اختلال را تشدید کرده و مدت زمان بهبودی پوست را به تعویق می اندازد. البته نباید استفاده از مواد مناسب و روش های مراقبت از پوست دور چشم را با مصرف بیش از حد مواد آرایشی اشتباه گرفت.

خشکی یا چربی بیش از حد پوست با آرایش زیاد

یکی دیگر از مشخص ترین عوارض آرایش زیاد پوست صورت ، خشکی یا چربی بیش از حدی است که در پوست ایجاد می شود. برخی از انواع کرم ها دارای یک سری ترکیبات شیمیایی هستند که پس از استفاده، سطح پوست را به منظور زیباتر و مات نشان دادن آرایش، خشک می کنند. در واقع این ترکیبات شیمیایی، فعالیت غدد چربی ساز پوست را کم کرده و زمینه ساز خشکی پوست خواهد شد.

پوست خشک سریع تر چروکیده شده و علائم پیری زودرس پوست در آن سریع تر نمایان خواهد شد. در مقابل برخی از مواد آرایشی، دارای مقادیر زیادی چربی برای ماندگاری بیشتر آرایش هستند. این میزان چربی در کنار چربی های تولید شده در خود پوست، مشکل ساز خواهد بود و پوست را براق و پر چرب نشان می دهد. چربی بیش از حد پوست یکی از علل اصلی ایجاد جوش نیز هست.

خطر ورود سم مواد آرایشی به پوست

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از خطرناک ترین و مضرترین نوع مواد آرایشی، رژلب ها هستند، زیرا از مقدار زیادی سرب و روغن های شیمیایی تهیه شده اند که رطوبت سطح پوست را گرفته و لب ها را با خشکی زیاد رو به رو می کنند. از طرفی، خورده شدن رژلب ها و ورود سرب موجود در آن به سیستم گوارش، عوارض خطرناکی دارد که ضعف عضلانی، افزایش فشارخون، اختلال در شنوایی و عدم هماهنگی بین اجزای مختلف مغز تنها بخشی از اینهاست. البته این عوارض در افرادی رخ می دهد که ساعات طولانی از روز، از رژلب استفاده کرده و دائما آن را شارژ می نمایند و قطعا از عوارض آرایش زیاد پوست صورت در امان نیستند.

حساسیت های پوستی از عوارض آرایش زیاد

حساسیت های پوستی از عوارض آرایش زیاد

گاهی اوقات، سیستم دفاعی بدن نسبت به ترکیبی که در مواجهه با پوست است، واکنش نشان داده و همین امر موجب بروز علائم حساسیت می شود. در مواردی که دفعالت مواجهه با عامل آلرژی زا زیاد باشد، شدت علائم به مراتب بیشتر خواهد بود. خشکی، قرمزی، خارش و التهاب از جمله مشخص ترین علائم حساسیت های پوستی است که از عوارض آرایش زیاد پوست صورت به شمار می آید.

البته نباید فراموش کرد که استفاده از مواد آرایشی در کنار تمامی عوارضی که در پی دارند، خاصیت محافظت کنندگی از پوست را نیز خواهند داشت. در واقع زمانی که لایه ای نسبتا ضخیم از کرم بر روی پوست قرار داشته باشد، امکان نفوذ آلاینده های محیطی به درون منافذ پوست وجود ندارد. از طرفی لایه ای محافظتی در برابر تابش اشعه های مضر خورشید نیز هست.

مواد آرایشی اغلب با استفاده از یک سری ترکیبات شیمیایی به اضافه رنگ ها ساخته می شوند که گاهی مستقیم و گاهی نیز به صورت غیر مستقیم، وارد بدن شده و موجب گسترش سموم میشود. عوارض آرایش زیاد پوست صورت با استفاده از این ترکیبات شیمیایی، شامل خشکی پوست، بروز علائم حساسیت و برخی موارد دیگر است که کارشناسان مجله اینترنتی ماه در بالا به آن اشاره کردند. از طرفی، استفاده زیاد از این مواد آرایشی، به عنوان آن دسته از عاداتی که باعث می شود پیرتر به نظر برسید شناخته می شود.

[rs_post_grid cats=”39″ show_author=”no” post_per_page=”12″]
ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید